ik had verdomme een dagteam met polanc,mohoric en torres..dat had een topklassement kunnen zijn nu heb ik een schamele 6 euro !frappant detail JAGO heeft weer 2 teams in de top weer 65 euro,die heeft met de dagprijzen misschien al 400 euro gewonnen,en met het 15+5 spel heeft hij ook nog 2 teams heel hoog staan en enkele teams ook nog volop in de race.. lijkt wel of hij zijn teams na de rit samenstelt !
Wat een topdag gister voor mij in het budgetspel !
Met de nummer 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11, 13, 14, 15, 17 & 20 uiteindelijk 2e in het dagklassement geworden.
Ben hierdoor van de 181e naar 47e plaats in het AK geklommen zonder ook maar één topsprinter (op Mareczko na).
Zou een mooie Giro kunnen worden voor mij ;)
Er zullen er een paar skeptisch zijn, kijkend naar mijn 138e plaats in het klassement op dit moment, maar ik zeg het jullie: ik om eraan :)
Met alleen Pedersen en Roelandts voor de "sprints" (pas op dinsdag en op Imola) sta ik dus nu "al" 138e. Vandaag had ik 8 renners in de top 12, met Dennis nog als extraatje straks voor tijdrit en minder lastige bergritten. Op dit moment heb ik de nummers 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 en 13 allemaal in mijn basis staan. Mijn eerste wissel wordt Aru (zie hem er in de derde week iets meer doorheen komen), en dan komt Meintjes er nog bij voor extra klassmentspunten. Die was vandaag trouwens ook zeer behoorlijk.
Degenen die mij tot nu toe tegenzitten zijn Pozzovivo (maar ik koos voor Yates en Chaves), Formolo, Konrad (maar die gaat er gegarandeerd nog doorheen zakken), Battaglin en Bilbao . En de sprinters, maar zoals al eerder gezegd... Ik zie hier geen probleem. Mijn twee alternatieven voor Viviani waren Yates en Chaves, die het op zich wel aardig doen.... en ipv Bennett heb ik Bennett ;) Ik heb vooral geen missers, tenzij je Roelandts zo wilt noemen maar die zie ik alleen maar hoger gaan eindigen in de massasprints en sprints met uitgedund peloton. Grossschartner gaat nog een keer stevig punten pakken in een vlucht.
Hoe dan ook, dit wordt denk ik nog zeer interessant!
Het is dat Astana het nodig vond op de trappers te gaan staan anders had Masnada gewoon punten gescoord vandaag. Dat is wel balen. Wel weer gestegen in het budgetspel. Op de reservebank zit voorlopig nog Aru, Woods en Reichenbach, maar ja als er niemand uitvalt zullen die daar blijven zitten.
Ik hoop het voor je Lynda, het klinkt veelbelovend iig. Mijn voorspelling dat mn veel ontsnappingen het gaan halen klopt inderdaad niet.
Gelukkig weer 22 euro met dagetappe, want 5+5 en budget gaat hem net niet worden denk ik. Wissels op verkeerde moment en ook nog eens net niet de goede. In beste team Carapaz en Pozzovivo nog wissel.
Ook Californië maar weer proberen, altijd fun.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.