Zweeler 2018

1 2 ... 19 ... 28 29
HF2013

Oei, oei. Ik zat ff in m'n na-Giro-dipje en vergat bijna teams te maken voor het 2e deel van het jaar.
Nu met spoed toch wat teams in elkaar gezet voor oa Dauphine (5e deelnemer subleague), proloog, gratis Dauphine en 2e deel vh jaar spel.

FaasjeWilkes

Goed zo, dan doen we mee voor de prijzen in de Dauphine . Moeten we wel alle 5 presteren :)

Sunrider

Inderdaad Faasje, maar goed dat we op het laatste moment toch nog met 5 zijn. Succes

pirazzi

Plaats 9 van de dag, de subleague staat tiende in CdD maar we kunnen nog stijgen natuurlijk.

Sunrider

Tja @Pirazzi, wat ik zie is dat de meesten voor veel tijdrijders hebben gekozen, zegt dus weinig tot niets. nu komen 2 ritten waar sprinters de dienst kunnen uitmaken maar gezien het parcours kan dat ook anders uitpakken, zeker de 3e etappe. En daarna gaan we veel punten pakken neem ik aan.

Laatst gewijzigd
pirazzi

In het jaarspel tweede periode staat Wielerflits eerste met 192 punten. De kunst is om dat vast te houden maar waarschijnlijk ook teveel tijdrijders en te weinig sprinters.

skylimit

'@pirazzi het jaarspel 2e periode behelst meer dan alleen de Dauphine;) de Tour de France en de Vuelta tellen zwaar mee en dan heb je nog de kampioenschappen en de najaarsklassiekers. Een lange weg te gaan, wie gaat verrassen, welke klassementsmannen gaan tegenvallen etc.

Bertsu

Precies, na 1 etappe in de eerste koers kan je er nog niet heel veel over zeggen...
Hoop wel dat Thomas het wat beter gaat doen (qua spellen), hij valt wat te vaak.

skylimit

Thomas begint meer en meer op Kelderman te lijken. Ligt vaak op de grond en als er wat druk op komt, lijkt hij dat niet aan te kunnen en zakt erdoor heen.
Benieuwd hoe Kwiat het gaat doen.

pirazzi

Een misser is wel dat ik D. Impey niet heb gekozen in het jaarspel deel twee.

Gelegevaar

'@Zwieler, weet je wat ik mis? Dat je progressie van je positie in het algemeen klassement kunt zien. Oftewel dat ik op dag 5 van een spel nog steeds terug kan vinden op welke plek in het algemeen klassement mijn team na dag 2 stond. Misschien zie ik het over het hoofd, maar volgens mij kan dat momenteel niet..

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Wie heeft er wat leuke WK spelletjes waar wat te winnen valt?

Er moeten wel ff wat stakes worden ingezet, want anders wordt het echt een saai maandje voetbal natuurlijk...

Bertsu

Best goede vraag. Ik hou me ook aanbevolen.

HF2013

'@ LyndaLid; ik heb net die budgetvariant WK ingevuld op Zweeler. Daarmee hopelijk het hele toernooi plezier.

Helaas Suisse geen budgetvariant, maar toch wat euro's er tegenaan gegooid. Wie weet win ik een keer een ticket.
Ik ben vol voor jouw advies over Kelderman gegaan.

Verder wat WK betreft natuurlijk gewoon wat euro's zetten op Unibet. Paar leuke combinaties bijv. Of een vriendenpoule opzetten via voetbalpoules.nl

Laatst gewijzigd
Laatste man

Jammer dat Zweeler geen voetbalpoule heeft, gewoon zo als in de meest klassieke zin. Voorspellen van alle wedstrijden en landen die doorgaan.

jp.vanoosterhout

die pello Bilbao doet mij altijd de das om in de wielerspellen..ik heb de afgelopen 2-3 jaar veel op hem gegokt en heeft me bijna altijd teleurgesteld..dus ik dacht dit jaar die ga ik nooit meer invullen en wat zie ik dit jaar in de giro en nu weer...je zult zien als ik hem nu weer ga invullen,presteert hij niets meer,hoe doet hij dat toch...hetzelfde heb ik met gonzalez,ook 2 jaar verkeerd op gegokt,en dit jaar scoort hij wel !!!poeh.poeh baluhhh

LyndaLid

'@ HF

Ik speel zelf ook vol op Kelderman, ben een man van m'n woord ;)

De Ronde van Zwitserland is, in tegenstelling tot de Dauphine, altijd een ronde waar ik het toch wel erg lekker doe. Wellicht omdat ik vrijwel elke uithoek ken, misschien is dan het parcours en koersverloop wat makkelijker in 't schatten ofzo?

Dit jaar is 't m'n eerste spelletje sinds de Giro. De Dauphine interesseert me eigenlijk nooit ene moer, en het tweede periodespel ook niet echt. Vanaf nu gaan we weer gas geven! Zou graag dat tweede RtI ticket eens pakken.

Wat betreft het WK, is inderdaad Unibet de beste optie voor plezier denk ik. En heb op Zweeler dat spel waarbij je met een budget 23 spelers kiest, wat ook wel leuk puzzelen was.

Laatst gewijzigd
Bertsu

Al 2x 60 euro in de Dauphine, prima rondje.

Pietje Precies

Ik heb nog geen ervaring met Zweeler, maar ik vind de prijsverdeling wel jammer. Bijvoorbeeld die budgetvariant bij het WK vind ik in de kern best wel tof (alleen een beetje ruim budget en een beetje simpele puntentelling) en ik heb al best wat tijd gestoken in lekker puzzelen, etc.

Ik denk ook echt dat ik in staat ben om structureel bij dat soort spellen bij de beste X % te scoren. Geen idee of X dan 3, 5, 10 of 20 is, maar ik vermoed 5 a 10. Echter heb je daar nu geen zak aan. Plek 30 tot 20 is praktisch geld terug, plek 20 tot 10 een leuk winstje, 10 tot 4 fraai en daarboven enorme jackpot. Echter is zo gigantisch hoog eindigen bij een kort spel als dit, met erg veel overlap tussen de teams, ontzettend veel meer geluk dan wijsheid.

Raar ook dat je al voor aanvang van het spel kan zien hoe vaak landen gekozen zijn. Dat maakt de hele speurtocht naar koopjes een stuk minder leuk!

HF2013

Ik twijfel nog over die budgetvariant om spelers te kopen. Soort Profcoach bij Scorito, maar ik moet zeggen dat ik heel slecht op de hoogte ben van de WK-selecties etc.
Maar misschien toch nog eens naar kijken. Maakt het volgen van het WK nog leuker natuurlijk.

Gelegevaar

'@pietje precies, dat vind ik bij de wielerspellen ook jammer: dat je kunt zien wie er vaak wordt gekozen. Eigenlijk zou dat na de start bekendgemaakt moeten worden.

HF2013

Voor beide WK-spellen op Zweeler een subleague aangemaakt.

Wielerflits / WFWK2018

Zwieler

'@Laatsteman We hadden 2 jaar terug nog een allesinvulpoule. Helaas werd dat vorig jaar (toen we onze Skill Game Licentie kregen) bestempeld als een gokspel, en mochten we deze niet meer organiseren. De wegen van de licentiegevers zijn soms ondoorgrondelijk :-)

We moeten het nu doen met ons budgetspel (8 landen kiezen), ons Fantasy World Cup spel (23 spelers kiezen) en ons budgetspel voor 8 wedstrijden waar je 6 teams uit mag kiezen met een bepaald budget (deze variant komt het dicht in de buurt van een poule omdat de winst erg belangrijk is).

Jekke

De opmerking ivm het % weer te geven naast renners,.. vind ik ook meer dan terecht? Het spelen van een dark-horse etc. wordt meer en meer teniet gedaan door deze statistieK. Zonde voor mensen die er tijd in steken om veel info te zoeken of gewoon al kennis hebben. Er zijn er nu gng die ploegen op basis van % maken etc. en eig geen flauw benul hebben van de renners die ze kiezen.

Laatste man

'@Zweeler.
Dank voor de uitkeg. Dat vermoeden had ik al, zeker gelet op de verschillende namen voor de verschillende type spellen. Jammer, want voor mij blijft dat het leukste concept.

1 2 ... 19 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.