Zweeler 2018

1 2 ... 20 ... 28 29
LyndaLid

Er zijn er nu gng die ploegen op basis van % maken etc. en eig geen flauw benul hebben van de renners die ze kiezen.

En toch weet ik zeker dat die nooit winnen. We hadden het toch laatst over mensen die vaker hoog eindigen? Reken maar dat die niet de percentages spelen.

Als ik nu dat Suisse Deposit en RtI spel bekijk, sta ik derde en 12e door juist niet op de percentages te spelen. Volgens mij is dat nooit de winnende tactiek geweest. Het zijn tot nu juist jongens als Vichot, Gasparotto, Battaglin en Ulissi die het verschil maken. En zelfs Gaviria, die veel minder gekozen was dan Matthews in het RtI spel. En Kelderman is ook zo'n voorbeeld. Die is in het RtI spel maar door 34% gekozen. Het moet nog daadwerkelijk blijken natuurlijk, maar diegenen die vantevoren wat gelezen hadden, hadden geweten dat Kelderman echt in orde is.

Hoe dan ook, mij stoort het niet ZO erg :)

Wat wel vreselijk is, is die prijsverdeling. Dat heb ik vorig jaar ook al aangekaart. Het slaat nergens op hoe veel plekken er een prijsje krijgen (VEEL te veel!!), en hoe hoog je moet eindigen om dan een zinnig prijsje te pakken. Dat moet echt weer terug naar hoe het vroeger was. Psychologisch gezien zijn spelletjes ook veel aantrekkelijker als de daadwerkelijke prijzen hoger zijn, niet als er meer kleine (troost)prijsjes te winnen zijn.

Pietje Precies

Ik denk inderdaad ook niet dat mensen op basis van die percentages een team maken / dat een succesvolle strategie is. Echter denk ik dat het wel vaak voorkomt dat mensen naar die percentages kijken en denken: 'verrek, die renner had ik over het hoofd gezien' of 'verrek, die renner had ik een stuk lager ingeschat, toch maar eens even opnieuw beoordelen en kijken of ik iets vergeten ben'.

Nou kan je je afvragen of dat de lui zijn die om de prijzen meedoen....

Abdoe

Precies, percentages zijn vooral handig om te checken of je niemand bent vergeten, of per ongeluk de 'broer van' hebt aangeklikt. Het verschil maak je juist door tegenvallende favorieten te schrappen ten gunste van minder gekozen verrassingen. Voor de rest worden de deelnemende renners m.i. terecht bekend verondersteld; het paraat hebben van de renners die veel worden gekozen is zo basaal dat je dat niet extra hoeft te belonen door die info achterwege te laten.

Laatst gewijzigd
Bassieb

4 worldcup budget teams gemaakt en 1 fantasy team. Nog meer wielerliefhebbers die zich aan het voetbal wagen?

Pietje Precies

Eens Abdoe, maar ik zie het nut ook niet om ze op voorhand al wel te tonen.

Maar misschien is dit louter een financieel belang van Zweeler. Wellicht dat door de percentages te tonen, de 'zwakkere' deelnemers nog een paar renners pakken die ze eigenlijk gemist hadden. Vervolgens eindigen ze hierdoor dichter bij de ereplaatsen en zijn ze misschien sneller geneigd de volgende keer opnieuw deel te nemen. Just guessing.

JapieJapo

2 fantasy teams en aangemeld voor de subleague. World cup budget vind ik meer een loterij dus niet aan mee gedaan.

HF2013

Beide subleagues genoeg deelnemers. Leuk. Gaan we deze spelletjes eens proberen.

Bertsu

Doe natuurlijk ook aan beide spellen mee, de winstkans maakt me niet zoveel uit. Het puzzelen is al leuk.

Laatst gewijzigd
HF2013

Zo sta ik er ook in Bertsu. Vooral die spelers kiezen vond ik erg leuk inclusief proberen te kijken wie er een basisplaats krijgt enzo. Zo hoop ik een paar goedkope spelers te hebben opgesteld die tot de halve finale gaan komen.

Vind die goedkope pareltjes ook bij de wielerspellen altijd het leukste. Nu in Suisse hadden relatief weinig deelnemers Haas. Extra leuk als je zo iemand dan wel hebt en hij presteert nog goed ook. Ook al zijn leuke prijzen nog wel ver weg.

pirazzi

Ja virtueel heb ik € 135,56 verdiend in het Wielerjaarspel 2e Periode voor de derde plaats maar het is nog niet zover.

JapieJapo

Wie zijn volgens jullie dan die goedkope pareltjes? Voor mij zijn dat Tolisso en Pavard van Frankrijk, Dalsgaard van Denemarken en Thiago Silva ;)

LyndaLid

Dalsgaard weet ik niet, maar die anderen zijn stuk voor stuk geen basisspelers ;)

Mitrovic
Gimenez (heeft me al een goaltje gegeven)
Carrasco

Maar dat was uit m'n hoofd, weet 't verder ff niet meer.

HF2013

Ik verwacht veel van de Kroaten en de Mexicanen, dus daarvan heb ik er 2x3 in staan. Daarnaast verwacht ik een basisplaats van Lo Celso bij Argentinië, Danilo bij Brazilie en Kanté bij Frankrijk. Alledrie niet direct spelers die veel doelpunten maken, maar elke wedstrijd de punten voor het meespelen en de winst opstrijken en wellicht nog eens een assist geven, is voldoende.

Daarnaast wat bespaart op bijvoorbeeld het proberen te pakken van de 3e aanvaller of middenvelder van grote landen. Bijv Dries Mertens of Sami Khedira.
Wilde daarnaast ook 3 Belgen en 3 Engelsen, want in die poule moeten ze toch allebei de potjes tegen Panama en Tunesie vrij eenvoudig winnen en het nodige scoren.

JapieJapo

Nou Pavard en Tolisso mooi wel in de basis bij Frankrijk.
De 4 halve finalisten spelen 2 wedstrijden meer dus ik heb 3 spelers van Fra, Bra, Spa, Bel en Ger aangevuld met 2x Uru, Eng, Col, Den. En toen maar een tweede team gemaakt met Messi....

HF2013

Netjes. Tolisso over nagedacht, maar twijfelde over basisplaats. Pavard geen moment aan gedacht.

KJP

Morgen laatste etappe in de ronde van Zwitserland. Doe alleen in het Deposit spel mee en sta er nu derde. Veel zal afhangen of de sprinters morgen niet meer van start gaan. Lyndalid jij staat daar nu tweede zie ik.

Ik start in ieder geval met:
- Porte
- Kelderman
- Quintana
- Fuglsang
- Mas
- Landa
- Mollema
- Ion Izagirre
- Matthews

In de tijdrit, en daar komen dan hopelijk nog wissels bij doordat de sprinters niet allemaal starten, bij mij komen dan achtereenvolgend:
- Spilak
- Kung
- van Garderen

Er nog bij. Al met al denk ik dat we allebei een leuke kans maken, maar ik mis helaas wel Ulissi, die echt goed lijkt.

FaasjeWilkes

Ja ik hoop ook op niet startende sprinters. Sta nu 1e in het 15 + 5 spel, maar zonder King Kung ga ik het niet redden. Ben er bang voor dat het niet gaat gebeuren, ik zie iedereen wel starten morgen. Maar sowieso een mooi prijsje. En hopelijk ook een ticket, daar 2e en Kung en Kelderman in t team.

Bassieb

'@Zweeler, hoe zit het met Pogba? Volgens de officiële uitslagen was het een eigen goal. Bij het fantasy spel wordt er wel uitgegaan van een goal van Pogba.

JapieJapo

Zweeler volgt Soccerway en daar is het nu ook een eigen goal dus Zweeler zal het nog wel aanpasssen

KJP

Helaas, maar één wissel erin waardoor ik net Kung niet krijg, dus daardoor zal ik nog wel behoorlijk zakken.

skylimit

Zwitserland eindigt in een sof, maar dat was gisteren na die sprintetappe al duidelijk, maar de tijdrit in Slovenie met Tratnik en Cerny helpt mij aan de eindwinst!
Bij Jasper is het dubbel feest als ik het goed heb gezien met eindwinst en een ticket in Zwitserland, altijd baas boven baas, gefeliciteerd!

Laatst gewijzigd
FaasjeWilkes

Dank je, jij gefeliciteerd met Slovenie!

Weet niet wat ik heb met Zwitserland, heb dat rondje nu 3 keer achter elkaar gewonnen 😄. Had het niet verwacht dit keer, Gaviria heeft me geholpen door niet te starten vandaag. En ook dat ticket nog ja, kan niet op.

Bertsu

Beide gefeliciteerd!

Sunrider

Jasper, gefeliciteerd met je ticket. Skylimit met Slovenië. Meer dan 22e zat er niet in voor mij in het Suisse RTL spel. Op naar de Tour dan maar.

jp.vanoosterhout

er is tot nu toe nog niet veel vertrouwen in een goede tour voor dumoulin,hij word amper 40% gekozen ! dat zal nu wel meer worden nadat hij aangeeft vol voor het klassement te gaan !

1 2 ... 20 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.