Zweeler 2018

1 2 ... 21 ... 28 29
Sunrider

Stel Dumoulin niet op in het 15+5 spel omdat zijn sprint bergop niet sterk genoeg is. Heb Froome er trouwens ook (nog) niet instaan.

skylimit

'@sunrider bij het 15+5 spel telt het eindklassement niet mee, alleen de punten van de daguitslag zijn van belang, dus de keuze voor (veel) klassementrenners weegt minder zwaar door. Vermoedelijk zullen rittenkapers en ontsnappingen in de Tour meer kans maken dan in de Giro.

Abdoe

Mee eens dat je in de Tour vaak wel met wat minder klassementsrenners kan aankomen dan in de andere grote ronden. Maar een verrassende klassementstopper kan nog steeds flink het verschil maken. Dat maakt de keuze er niet makkelijker op dit jaar, ook wat betreft Dumoulin :)

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ Skylimit, Ik reageerde eigenlijk op het bericht van jp.vanOosterhout, maar het neemt niet weg dat er toch een bepaald aantal klimtoppers opgesteld moet worden om mee te doen om de prijzen.

jp.vanoosterhout

sunrider van welke klimtopper is de sprint bergop veel beter dan van dumoulin dan???dumoulin kan bergop heus wel een beetje sprinten !

jp.vanoosterhout

en trouwens als je bergop bij de beste 5 hoort dan word je minimaal 5de toch,en kan dus ook 4de of 3de worden..dus ik neem dumoulin gewoon !ik denk dat hij beter gaat zijn dan in de giro

Timber

Wanneer komt het budget spel voor de Tour eigenlijk online?

Zwieler

U vraagt, wij draaien: https://zweeler.com/game/cycling/FantasyTourdeFrance2018budget/main.php ;-)

Wordt geen makkelijke puzzel. Wat een startlijst dit jaar!!

Laatst gewijzigd
Kiggen

Heb een sub aangemaakt: WFTour2018

mk187

Zie dat de 15+5 subleague al vol zit. Ik heb een nieuwe aangemaakt: Wielerflits2
Het ww. is Wflits2018

Timber

Lastig kiezen bij het budgetspel. Een keer niet vanwege te weinig budget, maar meer omdat er genoeg goede renners die scherp geprijsd zijn.

Bertsu

En we hebben er zoals altijd weer zin in! Lekker puzzelen...

DorHer

Waar zijn de budgetspellen zonder wissels naartoe, als afwisseling zoals die "beloofd" werd vorig jaar of twee jaar geleden op dit forum?

Zwieler

Dit jaar geen budget zonder wissels bij Zweeler TDF spellen. Tenminste de hoofdspellen. We zullen genoeg etappespellen hebben met budget en zonder wissels, en ook beide weekspellen zullen met budget zijn en geen wissels hebben :-)

KJP

Een etappespel met wissels, dat zou wat zijn. :P

Zwieler

haha scherp :-)

skylimit

'@kimjungpoels geen slecht idee, maakt het dagspel nog meer dynamischer. ik denk dan aan de op het laatste moment niet starters, uitvallers onderweg, uit koers genomen renners, diskwalificatie (binnen max.2-3 uur na afloop van de etappe).

Sunrider

Het budgetspel zoals het nu is vind ik prima, de wissels geven er m.i. een extra dimensie aan.

Bertsu

Dat vind ik op zich ook wel, maar het kan heel bepalend zijn als een goedkope opvulrenner er snel uitvalt en je er snel een goede extra topper bijkrijgt. Dan voelt het bijna als spelbederf. Al horen gelukjes zeker ook bij Zweeler.

Sunrider

Het is voor mij ook lastig te voorspellen wie er vroeg in de koers uitvalt, daar baseer ik mijn team niet op. Wel kun je een sprinter opstellen waarvan het vermoeden bestaat dat hij afstapt voor de bergen serieus aanvangen maar ook dat blijft een gok toch?

jp.vanoosterhout

dumoulin word toch wel onderschat hier,die rijdt gewoon podium en in mijn ogen nr 1 ! of ben ik nu te chauvinistisch

skylimit

'@jp en Kruijswijk wordt 2e en Kelderman pakt plek 3 net voor de harkende Mollema en de rittenjager Gesink eindigt verrassend op plek 5.

KJP

Ja, eigenlijk wel. De combi Giro-Tour is eigenlijk nooit succesvol ingevuld de laatste jaren. Tom is één van de toppers op het moment in het peloton, maar zeker niet aanwijsbaar beter dan anderen die het geprobeerd hebben. Het zou mij verbazen als hij in week 3 echt nog mee doet om de overwinning.

Timber

Voor het budgetspel twijfel ik nog tussen Ion Izagirre of toch een extra B sprinter in de vorm van Pasqualon. Weet iemand in wat voor rol Izagirre meedoet?

Pasqualon zal ongetwijfeld een paar keer tussen 10-15 finishen in de sprints, maar dat is het wel.

Bertsu

Ik vermoed als knecht, maar toch heb ik hem mee...

1 2 ... 21 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.