Zweeler 2018

1 2 3 4 ... 28 29
Zwieler

Noud en Sunrider: Liquiditeit heeft er niets mee te maken. Dit is spelersgeld en daar mogen wij uiteraard niet aankomen. Daar worden we terecht elke maand heel streng op gecontroleerd zodat elk dubbeltje er nog opstaat. Ook krijgen we geen rente op deze spelersrekeningen. Het liefst hebben we dat mensen het er op laten staan en er mee gaan spelen, dat lijkt me logisch. Er zijn zat mensen die het er constant af halen, en een heleboel die het er op laten staan. Alles mag :-)

Het idee van deze actie is natuurlijk dat mensen geld storten en gaan spelen. We geven 1.000 euro gratis weg aan onze trouwe spelers die toch wel van plan waren te storten. Als je nu iets te vroeg bent, dan is dat wel pech hebben inderdaad en zou ik er voor volgend jaar en met de Ronde van Zwisterland zeker rekening mee houden.

Overigens kan je nu nog steeds 50 euro storten. Het lijkt me dat je niet alleen met het Jaarspel mee doet en dat geld loopt niet weg. Dan heb je die alvast staan voor een andere keer ;-) Of je doet niet mee, dat kan uiteraard ook.

Edjahh

Sub league aangemaakt voor Tour Down Under.

WW: WFdownunder

HF2013

Hoogste tijd om toch de (voorlopige) teams al samen te stellen en te betalen. Mag nog volop gewijzigd worden, maar twee jaar geleden heb ik al eens ergens een deadline gemist door gewoon te vergeten in de drukte van alledag. Toch zonde.

Maartenhartong

Hier ook 1 die nog in zijn winterslaap zat. Wielerflits 3 forum aangemaakt. voor de beide jaarspellen. wachtwoord Top2018 hoop dat er nog wat animo is.

Sunrider

Nog een week voor de jaarspellen starten en nog niets zeker wat betreft Froome. Zie op Zweeler dat de animo om hem te kiezen drastisch gekeldert is en ik heb hem zelf ook al uit een team gehaald. Velen gokken erop dat hij geschorst wordt maar dan nog is de vraag voor hoelang en vanaf wanneer. Toch een dilemma nietwaar?

LyndaLid

Ik neem aan dat Froome ook in animo gekelderd is, toen bekend werd dat ie de Giro zou gaan rijden. Dat is voor mij net als Quintana vorig jaar al een definitieve nee.

Edjahh

Froome voor mij een no-go dit seizoen. Te veel risico.

Edjahh

Puntjes op de i aan het zetten wat betreft het Wielerjaarspel en de budget variant.

Voor de normale variant loop ik nog tegen één twijfel aan, Trentin of Thomas?

Wat betreft de budget variant nog druk aan het puzzelen. Veel mogelijkheden hier door een aantal enorm dure toppers. Pak je Sagan of neem je hier voor twee renners van rond de 25 mil voor...! Keuzes, keuzes! Leuk maar erg lastig om knopen door te hakken. ;)

Noud89

De ROI op renners als Sagan, Froome, van Avermaet en Valverde is sowieso al nooit zo hoog dat ze het spel voor je winnen, ze kunnen hooguit de extra stabiele factor zijn.

Als de kans dan behoorlijk wordt dat een van die namen geschorst wordt is voor mij iedere reden om diegene te nemen wel weg.

PaulSchoonakker

Ik vind het helemaal mooi dat zoveel mensen Sagan en van Avermaet hebben in het budget spel, scheelt weer tegenstand.

Om een beetje quitte te draaien moet van Avermaet 1000 punten scoren. Dat zijn nog meer punten dan zijn afgelopen seizoen, welke al amper beter kon uberhaupt. Of hij moet ineens wereldkampioen worden...

Sagan moet zo'n 1250/1300 punten halen, waarbij dit jaar de winst bij het WK zal ontbreken (scheelt al -120) en hij het openingsweekend overslaat.

Eens met Noud; in het beste geval zijn ze stabiel.

skylimit

'@PaulSchoonakker Leuke bespiegeling. Probleem is alleen dat als je Sagan, van Avermaet etc. niet neemt hun puntenaantal zeer moeilijk te compenseren
zal zijn met andere renners, tenminste als ze hun normale niveau van afgelopen seizoen halen. Er scoren zeer weinig renners 1000 punten, omdat op te vangen moet je al 2 renners opnemen die tenminste 700 punten kunnen halen. Er zal wel ergens een break-evenpunt liggen, maar het niet opnemen van Sagan / Vanavermaet lijkt mij toch een (te) groot risico.

PaulSchoonakker

Ik draai het om; je weet dat je met Sagan en v. Avermaet een hoop punten binnen haalt, maar te weinig punten per miljoen. Moet je extra had je best doen om met je kleinere overgebleven budget renners te vinden die boven hun punten per miljoen quotem zitten om juist je dure renners te compenseren.

Ik denk dat je prima kunt afzien van de dure renners, voor 90 miljoen kan je Sagan en v. Avermaet kopen óf Porte/Nibali + Gaviria + Lopez + Naesen.

Maargoed, ieder zijn theorieën natuurlijk, er bestaat niet 1 winnende formule.

Edjahh

Heb natuurlijk mijn research gedaan, ik denk dat het enorm dicht bij elkaar ligt, met een Sagan en v Avermaet meer zekerheid maar 4/5 juiste goedkopere renners van rond de 20/25 mil kunnen meer punten pakken als Sagan en v Avermaet samen.

Noud89

Het grote verschil voor mijn gevoel is net name dat er nu veel minder goedkope opties zijn. In andere jaren had je vaak nog wel een aantal goede renners die net boven het miljoen of twee miljoen zaten.

Keuze werd dan dus Sagan + Haas/Vakoc/Hermans etc. Tegen twee mindere toppers. Dit jaar zitten er veel minder goedkope subtoppers in. Kennaugh is de eerste die ik fors zie scoren bijvoorbeeld en dan wellicht Mohoric en Jesus Herrada, maar dan ben je er wel doorheen. Een aantal goedkope namen moet je toch nemen, maar door plaats te geven aan meerdere subtoppers ipv Sagan/Avermaet hoef je er wel minder te nemen.

In potentie ga je met een combi van de best scorende renners altijd meer scoren dan met Sagan/Avermaet. Alleen de gok is bij die namen veel groter, want wie zijn dat precies? Trentin, Naesen, Theuns, Felline, Vanmarcke, Benoot in het eendagswerk? Barguil, Meintjes, Fugslang, Woods, Yates, Yates als de goedkopere Ak mannen? Demare, Kittel, Viviani, Greipel als sprinters? Landa, Chaves, Aru, Dumoulin, Quintana, Porte, Martin, Matthews, Gaviria, Roglic van de mannen die tussen de 20-30 kosten?

Het blijft altijd een lastige puzzel.

Edjahh

Klopt Noud. Dat maakt het zo leuk! :)

HF2013

Deadline over enkele uren. Nog aantal teams niet betaald.

Ik speel 2x mee in het normale spel en 2x in het budgetspel.
Kan waarschijnlijk nog wel 3 teams per spel maken om de kansen wat te spreiden, maar hier gaan we het mee doen.

LyndaLid

Als Sagan behouden blijft van een grote blessure, durf ik 100% te garanderen dat je zonder hem geen schijn van kans hebt in beide spellen.

Ja, vorig jaar pakte hij die WK punten. Maar hij viel in Vlaanderen, reed sowieso voor zijn doen een paar matige klassiekers, én reed de Tour zo goed als niet... Trek zelf je conclusies maar.

Komt bij dat die punten van hem vrijwel niet te compenseren zijn met andere renners, en je daarvoor geluk moet hebben bij ál je keuzes voor die renners die dat volgens jou gaan oplossen.

Sunrider

Het is begonnen. Sagan is voor mij een must have, verder maak je niet veel verschillen met welke van de duurdere/ABCD renners er gekozen wordt, de juiste keuze uit het midden/onderin is belangrijker om het verschil te maken. Ook niet te veel (dure) sprinters opgenomen maar vooral ronderenners.

Laatst gewijzigd
bbflood1

Sagan laat toch nog wel wat lopen in zijn progamma dit jaar. Mis een beetje de echte drive. 1xwel 1x niet in mijn budgetspel

Laatst gewijzigd
Edjahh

Ik heb Sagan uit mijn budgetspel gehaald, wellicht een foute gok, we gaan het zien. De kop is er in ieder geval af.

Speel beide jaarspellen overigens met maar 1 team.

drikkes

En we zijn begonnen, ik had vorig jaar in het budget zowel Sagan als Van Avermaet niet gekozen om met meer toppers met iets meer budget te werken.
Dit zou kunnen lukken maar dan mogen die 'sub'toppers ook een heel seizoen niets overkomen wat meestal ook niet het geval is.
Nu is in het budgetspel uitgeprobeerd met 10 vzn se duurste vogels en vervolgens koopjesjacht.

Laatst gewijzigd
PaulSchoonakker

'@LyndaLid:
Hartstikke leuk natuurlijk, dat hij Vlaanderen/Roubaix/Tour minder presteerde. Je moet ook niet vergeten dat hij vorig jaar ook maar krap aan 1000 punten behaalde en dat inclusief WK! Vorig jaar had iedereen ook massaal Sagan gekozen (toen heb ik exact dezelfde discussie gevoerd, zo ongeveer) en is toen ook tegengevallen. Het is ook niet gezegd dat hij dit jaar zomaar 'ff' alles wint waar hij start, en zelfs als dat het geval is, zal 1300 punten het absolute maximum zijn. Iedere keer dat hij niet in de top 3 eindigt in een klassieker of etappe in de tour, lach ik in mijn vuistje natuurlijk.

Anyways, de tijd gaat het leren. We spreken elkaar aan het einde van het seizoen weer om te zien hoeveel teams van de top 100 van het budget spel Sagan in zijn team had en of dit inderdaad jouw 100% bevestigd ;) Mijn 5 teams voor het budget team proberen het in ieder geval zonder, maar het is ook nog niet gezegd dat ik top 100 ga halen natuurlijk.

Succes allen, houdt de eer van de Wielerflits subleagues hoog!

HF2013

Wat betreft het normale jaarspel ben ik het met LyndaLid eens. Daar speel ik 2x met Sagan. Sowieso heb ik daar de focus op eigenlijk meer de klassiekerrenners met ook Van Avermaet en Kristoff ipv de Quintana's en Froomey's.

In het budgetspel speel ik Sagan 1x. Wel in het team waar ik het meeste van verwacht eerlijk gezegd, maar hier heb ik 1 team met de in mijn ogen absolute toppers aangevuld met goedkope renners waarnaar ik heb gezocht.
Uiteindelijk heb ik nog een 3e team gemaakt en team 2 en 3 zijn denk ik meer uitgebalanceerd.

Renners waar ik komend seizoen veel van verwacht in vergelijking met enkele duurdere varianten zijn Pozzovivo en Zakarin. Daarnaast stond ik er eigenlijk van te kijken hoeveel punten Kristoff vorig seizoen nog had, terwijl hij voor mijn gevoel helemaal geen super seizoen heeft gedraaid. Een renner als Naesen kan met iets meer geluk volgens mij nog veel meer punten halen. En bij renners als Porte en Vanmarcke geeft het fysieke ongemak/vallen in 2017 een beetje een vertekend beeld van het puntenaantal t.o.v. prijs.

Echt hele goedkope pareltjes kon ik amper vinden. Misschien iets in de trend van Keukeleire (6.5m), Latour (5.6m) en Schwarzmann (2.7m).

EDIT: Chips... voor de 100e keer Buchmann en Schwarzmann door elkaar gehaald. Konrad is dan beter te onthouden dan die twee verschillenden mann-en uit elkaar houden.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Als goedkope renners in het budgetspel vond ik de volgende:

Van Aert 2,8
Carapaz 2,4
Latour 5,6
Lambrecht 3,2
Morton 3,1
Storer 2,6
Slagter 4,6
Ciccone 2,3
De Plus (mijn jokertje) 3,9
Kennaugh 2,5

Overigens vond ik Valgren als kopman in de klassiekers voor 6,4 ook wel meevallen. Net als Van Baarle voor 5,4.

Verder heb ik precies dezelfde mening over Porte, Pozzovivo en Vanmarcke als HF2013! Ik speel Porte geloof ik in al mijn teams.

Noud89

Porte - ik ook
Vanmarcke - Ja na ja verwacht ik dat het een keer moet lukken, maar nee. Dit keer overgeslagen.
Pozzovivo - erg veel concurrentie in de ploeg.

Mijn goedkope mannen zijn sowieso altijd Kennaugh, Mohoric, Je. Herrada en Keukeleire. Aangevuld met Van Baarle, Latour en Slagter. Valgren en Formolo vond ik ook goede opties, even niet zeker of ik die genomen heb.

Zelf verwacht ik ergens wel veel van Meintjes, en heb ik ook Quintana best vaak gespeeld.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.