Zweeler 2018

1 2 ... 6 ... 28 29
LyndaLid

De Algarve gaat mijn eerste spelletje van jaar worden waar ik dicht tegen een RtI ticket aan ga zitten, durf ik nu al te zeggen :)

Hopelijk loopt het niet zoals vorig jaar, en pis ik niet 5x direct naast het ticket met de eerstevolgende plaats in het klassement..

Bertsu

Dat is snel, die voorspelling.

Edjahh

Bovenaan in de subleague met m'n enige ploegje in het jaarspel. Wie had dat gedacht! ;) We draaien als subleague nog niet echt mee bovenin....

Noud89

Ja ik vind dat allemaal nog niet zoveel zeggend, als ik kijk naar de nummer 1 op dit moment heeft die slechts 5 renners die nog nergens gescoord hebben, twee uit de B-Categorie, twee uit de F-Categorie en 1 uit de G-Categorie.

Als ik dan naar mijn eigen teams kijk zie ik in het eerste team:
- Dumoulin (A-Categorie): Nog niet gestart aan seizoen
- Quintana (A-Categorie): Nog geen races gereden waar hij kan scoren
- Nibali (B-Categorie): Net gestart aan zijn seizoen in Oman
- Matthews (B-Categorie): Nog niet gestart aan seizoen

Dan verder nog coureurs als Bardet, Trentin, G. Thomas, Boasson Hagen, en een heel pak aan F, G & H renners die nog niet hebben kunnen scoren.

Bij mijn tweede team is dat een heel eind vergelijkbaar met o.a. Dumoulin, D. Martin, Aru, Landa, G. Thomas, Uran, Wellens, Trentin. Die eigenlijk nog niet echt aan het seizoen begonnen zijn.

Er zijn misschien drie renners waarover je nu al kunt zeggen dat ze succesvolle keuzes lijken: Viviani, Impey & LL Sanchez.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Oh joh die jaarranking zegt echt nog heeeeeeeelemaal niks. Het enige dat ik tot nu kan concluderen is dat ik met veel renners een goede keuze lijk te hebben gemaakt. Maar als die nog geen of één rondje hebben gereden waar je weinig punten kan pakken... Dan heb je daar nog niks aan gehad.

Na Baskenland durf ik de eerste conclusies te trekken, maar zelfs dan is dat nog voorbarig.

En dat komt van een gast die na 1 rit concludeert dat ie voor een RtI ticket meedoet ;)

@ noud, wat mij betreft mis je wel Jesus Herrada en Gorka Izagirre. Beiden coureurs waar ik in elk geval nu al blij mee ben..

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ Edjah, Dat komt omdat de meeste punten later te verdienen zijn in de grote klassiekers en de drie grote rondes, de meeste renners met die eigenschappen beginnen net of moeten nog starten.
@ LyndaLid, nogal een gewaagde uitspraak, voorlopig staan onze Adana, Faasje, Kiggen en vele anderen er beter voor.

Edjahh

Haha, een goed begin is het halve werk. Maar goed om te zien dat er een hoop vertrouwen is onder de WF'ers.

En inderdaad het is pas vroeg in het seizoen.

Noud89

Jesus Herrada heb ik ook echt in alle 6 mijn teams (4x budget en 2x gewoon jaarspel). Doet het goed, maar is uiteraard ook nog wel erg vroeg om echt conclusies te gaan trekken over hem.

Of Gorka bij de beste zes renners uit de G groep gaat horen betwijfel ik ook nog. Was duidelijk dat hij in het begin wel veel ruimte zou krijgen, maar met Nibali, Pozzovivo en de vast weer aansterkende broer van Gorka betwijfel ik of dat zo gaat blijven. In die groep lijken me Haas, Luis Leon Sanchez en Cort op voorhand nu al geen mindere keuzes, terwijl het bij bijvoorbeeld SKA, Gaudu, Kung, Terpstra, Spilak en Soler ook nog wel even afwachten is. Van mijn twee teams zou ik alleen Pantano nu inruilen voor Gorka op het moment. ;)

Zwieler

'@Christian: Onze sub league module is nog uit 2010, en die staat hoog op de nominatie om op de schop te gaan. Het is al uitgewerkt,nu is het een kwestie van tijd vinden bij de programmeurs om het te implementeren. Hoe we het graag willen hebben:
1 betere module die makkelijker te vinden en te gebruiken is.
2 Een speler mag maar met 1 team in een sub league en zal die zelf uit moeten kiezen uit alle teams die hij gemaakt heeft.
3 Door regel 2 kunnen we ook de restrictie eraf halen dat er maar 10 in een SL mogen zitten, omdat het dan eerlijker wordt. We blijven prijzen geven aan de best subleagues uiteraard
4 Dankzij regel 2 weten we nog niet of we prijzen gaan geven per hoeveelheid deelnemers per sub league. Een grote SL blijft een licht voordeel houden, tov van een SL met weinig deelnemers. Ook al wordt het een stuk minder dan in de huidige situatie. Er komt wel een ondergrens aan hoeveel teams een SL moet hebben, om mee te doen voor de prijzen. 10 teams ofzo

@Imbatido
1 Ja, dat zou beter geprogrammeerd kunnen worden.
2 Dat is gesorteerd op alfabet :-) In het Engels staat het bijna bovenaan. We zullen eens kijken of er browsers zijn die daar niet zo handig mee omgaan. daar zou het aan kunnen liggen. Chrome en Mozilla werken prima.
3 Nee, de percentages zullen gewoon blijven. Dat zijn extra statistieken die iedereen kan gebruiken, of niet. Uiteindelijk draait het daar om bij Fantasy Games. Zoveel mogelijk data verzamelen en dan zelf een beslissing nemen wat de juiste taktiek is. En dat daardoor spelers die minder ervaring hebben met dit type spellen daar dan ook gebruik van maken om meer kennis te krijgen, is natuurlijk goed voor Zweeler, maar ook goed voor de andere spelers. Meer liefhebbers = meer teams = meer prijzen

skylimit

'@zwieler : subleague nieuwe regel 2: als je niet meer met meerdere teams in 1 subleague mag, mag je dan wel met een ander team in een andere subleague deelnemen ? of i.p.v. het terugbrengen naar 1 team per subleague dit aantal tot een max. van bijvoorbeeld 3 beperken. (Je hebt tenslotte bij het spel al voor alle teams betaald, dus is het mijn inziens oneerlijk om teams van een subleague uit te sluiten)
Dit laatste misschien een optie vooral voor de jaarspellen, anders kan de lol er snel af zijn bij de subleagues met slechts 1 team.

FaasjeWilkes

Gaat redelijk in Oman. Zal m niet winnen, Felline is mijn zwakke schakel. Hopen op een prijsje. Lutsenko goed bezig trouwens. Dat is een interessante voor het klassiekerspel (maar dat zullen er al wel meer hebben bedacht) :)

Algarve goed begonnen voor de tickets, maar in dat team vrees ik dat de tijdrit het zwakke punt gaat zijn. Voor Campenaerts gegaan daar. Ik zie trouwens ook teams voorbijkomen met 4 tijdrijders, dat lijkt me teveel van het goede. @LyndaLid, leuk teampje met Lampaert. Die kan ook tijdrijden natuurlijk. Ik hoop vandaag op een goede Guerreiro.

Zwieler

'@Skylimit En het is misschien wel een leuk idee dat 1 speler met meerder sub leagues mee mag doen. Uiteraard wel met een max. Deze nemen we mee in de uitwerking ;-)

Sunrider

'@ zwieler, het direct tonen van percentages is mij ook nog steeds een doorn in het oog. Maakt het er echt niet leuker op. Waarom jullie denken dat je hierdoor meer spelers genereerd is mij niet duidelijk. Wel duidelijk is dat dit een gebruik is die van gok sites komt terwijl je beweert geen gok site te zijn.

Zwieler

'@Sunrider Dat is een kwestie van perspectief. Meer statistieken tot je beschikking hebben, maakt het volgens ons minder gokken, en meer een kennisspel. Daar helpen wij graag bij. Heel veel mensen die net met de spellen starten vinden het erg fijn om deze percentages te hebben. En natuurlijk zijn er ook mensen die het niet fijn vinden dat ze er staan. Uiteindelijk, kunnen we nooit iedereen tevreden houden. Maar we doen wel ons best ;-)

Christian

'@Zwieler, dank voor de reactie.
Lijkt me een goed plan dat je niet met meerdere teams van één persoon in een subleague mag, maar waarom wordt het precies eerlijker als er geen maximumaantal meer is?
Het gemiddelde pakken van de scores in een subleague lijkt me nog het eerlijkst, als er dan toch geen limiet meer aan zit.

Laatst gewijzigd
Zwieler

'@christian Ah, ik moest het even nalezen wat ik nou geschreven had, maar je kan het inderdaad zo interpreteren. Alleen bedoelde ik het niet zo :-) Slecht beschreven inderdaad. Ik bedoelde dat het kiezen van 1 team het eerlijker maakt tov de huidige situatie dat 1 speler soms wel 10 teams heeft die allemaal meetellen.

De berekening van de ranking voor totale SL, zal nog even finetunen worden. Het gevaar van een gemiddelde over een hele SL is dat er dan spelers kunnen zijn die een 0 punten team plaatsen in een andere SL om die uit te schakelen. :-) Ook met dat soort dingen moeten we rekening houden, helaas. Daar komen we zeker nog wel uit, om een goed format te vinden die alles dicht timmert. En als het niet zo is, dan worden we daar meestal snel op gewezen en dan passen we het alsnog aan.

We willen wel een onder limiet hebben en dat moet per spel kunnen verschillen. We maken de module zo flexibel in opzet dat we in de setup van een spel al kunnen bepalen of er een onder limiet is, of een boven limiet. En misschien ook verschillende categorieën, zodat de grote sub leagues en de kleine sub leagues met elkaar concurreren om de prijzen.

Christian

Hm, lijkt me toch sterk dat met deze winstbedragen iemand een 0 punter gaat betalen puur om een andere subpoule uit te schakelen, en bovendien zijn er nog wachtwoorden en die kun je natuurlijk geheimhouden.

Zou inderdaad leuk zijn als onze poule als 5mans poule mee kon doen tegenover die poules die steevast 10 man hebben.

Maar goed, ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

E: aan de wielerflits mensen, volgens mij hebben jullie hetzelfde probleem, feel free om voor de Grupetto subpoule aan te melden.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@christian Ik heb niet zo'n probleem met de subleagues zoals ze nu zijn. Vind het een leuk nevenevenement naast de hoofdspelen. Wat ik jammer vind is dat Zwieler er over denkt het aantal teams per speler in de subleagues te beperken, terwijl je wel voor al deze teams hebt betaald voor deelname aan het hoofdspel.

Betancur, Quintana, Sagan

Ben ik ff blij door de DNS van Jose Herrada in Portugal,
nu staat Thomas al meteen in mn team, alleen heeft zweeler het nog niet goed doorgevoerd ..

HF2013

Wat subleagues betreft, ben ik het met skylimit eens. De subleauges maken het leuk om een soort gezamenlijk interesse te hebben en nog meer betrokkenheid te creeren, maar de prijzen zijn dusdanig laag dat het voordeel van meerdere teams en meer deelnemers toch geen verschrikkelijk grote ramp zal zijn voor andere deelnemers.

Degenen die met meerdere teams spelen willen vaak het risico opvangen van een vroege valpartij ofzo. Wanneer je dan in je subleague slechts 1 team kan plaatsen, kan je deze zekerheid ondanks een extra inzet niet inbouwen.

Maar aan de andere kant, is het mislopen van een paar euro dan ook weer geen reden om niet mee te spelen. Dus die kant kan je ook uit redeneren.

Sunrider

'@ zwieler, prettig om te zien dat je snel reageert en te lezen over eventuele aanpassingen. Wat mij betreft worden de diverse opmerkingen hier geplaatst over de subleagues meegenomen in het proces, weinig aan toe te voegen behalve dat ik de subleague ook gebruik om snel te kunnen zien hoe wij er individeel voorstaan.

aardappeljager

Zijn er nog subleagues voor het klassiekerspel?

Sunrider

'@ aardappeljager, weet niet of het nog de moeite is maar je kunt zelf wf2 aanmaken?

Laatst gewijzigd
aardappeljager

'@sunrider. Ik gok dat dat wat laat is ja

HF2013

'@Aardappeljager: ik zal iig nog plaatsnemen in een eventuele 2e subleague... kan er ook dit weekend eentje aanmaken, mocht niemand me voor zijn.

1 2 ... 6 ... 28 29

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.