Peloton Seizoen 19

1 2 3 4 ... 9 10
Naspa

Slayer772004
Ja, maarrrr ... zodra je een andere renner in de aanval hebt, houden ze sowieso de benen stil (net zo als de GC man op achterstand komt), toch?

Slayer772004

Dat lijkt me niet, Naspa.
Je ziet de helpers mooi bij de kopman blijven. Een klimgeit met vlak 2 lost sowieso toch in een vlakke rit, maar de helpers blijven bij hem, en het verlies wordt zo beperkt (hoop ik toch), een eigen man in de aanval of niet. Omgekeerd ook in een bergrit. Ik heb niet de indruk dat een ontsnapping van een ploeggenoot daar veel verschil in maakt, zo heb ik het toch nog niet ervaren.

dustin

'@davyduck
Ik hoop dat je blijft meespelen. Misschien dat het stellen van andere doelen interesse kan opwekken.
Of andere tactieken uitproberen om nog meer inzicht te krijgen.

dustin

Wat mij wel altijd opvalt is dat het peloton enigsinds stilvalt als er een ontsnapping weg is, vaak kunnen er achter op geraakte renners terug keren.

Ab Normaal

Dustin, omdat de helpers geen kopman hebben om voor te rijden. En de aanvallers zijn al weg.
Betekent dat het peloton feitelijk zielloos rondpeddelt.

Slayer772004

Klopt Dustin. Als in het peloton niemand de optie Klassement of Eindsprinter ingesteld heeft, met bijhorende knechten, peddelt het peloton maar wat.

Er valt met net nog een verhaal binnen.
In m'n 1:1 periode hadden Ab (misschien herinner je je het nog) en mezelf eens de strategie Klassement uitgetest. We wisten dan onze grote concurrent Lamego ging aanvallen in een vlakke rit, en hadden elk onze sterkste vlakke renner vol laten knechten, met onze AK man op Klassement. Na 3/4 wedstrijd reden we nog geen minuut achter Lamego. In het laatste stuk waren enkele bergen, onze vlakke knechten vielen weg, onze AK man kwam alleen te zitten, en we verloren in het laatste stuk nog 3 - 4 minuten. De optie Klassement werkt dus echt wel.

Nadeel was dat onze (eigenlijk wel goede) vlakke renners volledig leeg gereden waren en in het vervolg van de ronde totaal nutteloos waren. In een grote ronde is dat dus een heel groot nadeel, in een kleinere ronde kan je dat perfect toepassen.

Ab Normaal

Ja, dat herinner ik me zeker.

Weet je wat een goede methode is om tactieken uit te vogelen?
Een funrace organiseren, maak 'm besloten zodat allen uitgenodigde managers mee kunnen doen, spreek met 4 managers af dat je ongeveer gelijkwaardige renners opstelt en spreek vooraf de tactieken af. Bijvoorbeeld in dit geval 1 die aanvalt en de rest die volle bak helpers laat rijden met 1 AK man.

Maar dit kun je doen voor alle mogelijke tactieken.

En als je dan premium member bent, kun je meerdere races organiseren :)

Naspa

Als ik me goed herinner hebben we het wel een keer gedaan en was de conclusie dat helpers in verschillende gevallen de benen stil hielden en dat een renner op GC zetten zelden een effectieve strategie was.

Maar funrace om dit weer eens uit te vogelen is een goed idee... Alleen nu even niet - de site is momenteel erg traag. Feitelijk niet meer benaderbaar.

Naspa

Twee funraces aangemaakt. Testing General Standings 1 en 2.
Met late attackpoints opdat in het begin het effect van de helpers duidelijk wordt vs. het tweede deel.
Password Speedy.
Nu nog een strategie afspreken.
Roept u maar.
Ik heb nu twee dezelfde groepjes aangemaakt met 4 helpers. Ciobotaru die een behoorlijk goede renner is behalve op flat de ene keer als GC man en de andere keer als aanvaller aangemerkt.
Kijken wat het oplevert.
- edit-
En nog Testing GS 3 aangemaakt waarin Ciobatoru als klassementsrijder fungeert maar een van de helpers, Ramos, aanvalt - ik zal hem bij 1 en 2 op blanco zetten om de verschillen goed te kunnen zien.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Inmiddels heb ik:
25.000.000 aan investments uit staan
Meer dan 200.000 stuks van alle type merchandise (waarde = 21 miljoen)
12 miljoen cash
Mocht ik nog eens opnieuw beginnen. Dan is geld in ieder geval niet het probleem

Laatst gewijzigd
Tossboom

Hehe lekker Lamme. Dat opnieuw beginnen zal het grootste probleem zijn denk ik.

Slayer772004

Naspa, ik denk dat het duidelijker is op een andere manier, of met een andere race althans, een eenvoudige qua parours. Ik denk dan aan een totaal vlakke race, Parijs - Roubaix ofzo.

Als je in die race een vlak 0 opstelt, met 4 sterke vlakke helpers, zal het effect veel duidelijker zichtbaar zijn.
- in de ene race zet je de vlak 0 op niets
- in de 2de race zet je hem op Eindsprinter met 4 knechten
- in de 3de race zet je hem op Klassement met 4 knechten
Ik zou elk ander team niet laten aanvallen, maar op Eindsprinter zetten. Sowieso lost die vlak 0, het zal er vooral om gaan wanneer, of hij het als Klassementsrenner effectief langer volhoudt in het peloton dan als je hem geen tactiek meegeeft, en hoeveel tijd hij uiteindelijk verliest aan de finish.

Als blijkt dat de optie Klassement werkt, kan je het verschil nog eens uittesten met 1 - 2 - 3 of 4 helpers, en kan je het nog eens uitproberen met een aanval vanuit je eigen team.

Mijn enige bedenking is of de tactiek Klassement wel werkt in een eendagswedstrijd zoals een funrace.

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Slayer. Als de klassementsoptie alleen werkt in koersen, kunnen we het inderdaad niet goed testen.
Jouw idee kunnen we zeker proberen - maar wordt wel volgende week :-)
Hoe dan ook, zonder(al te veel) vallen en lekke banden gaan de verschillen iets zeggen.

Slayer772004

Ik heb ineens die testraces aangemaakt. Een paar dagen ervoor vraag ik dan jullie medewerking :)

Op het forum wil ik er niet over beginnen omdat het old news is, maar hier wil ik toch effe een 'weetje' posten:
- gisteren MSR, MacColman (37) wint in 1:1 in 06:43:49. Het is geweten dat Ab zijn nieuwe generatie fors traint, dus dat zullen geen sukkels zijn. Zijn renner Brognoli (30) wint in 06:53:59, zowat 10 minuten langzamer. Een race van 300km, dus het tijdsverschil is uitvergroot, maar toch ...
- vandaag de E3, Imperial (36) wint in 1:1 in 04:44:15, Bredal (31) van Kasseienstoempers verliest de sprint voor de 1ste plaats in 04:56:09. Hallo ? 12 minuten ... kom je daar niet moedeloos van ? In een ritje van 203km.

Er is een (duidelijk) verschil in mood, maar het zal niet enkel daaraan liggen, toch ? Komt de jeugd dan zoveel achter ? Tegen de 'jonkies' resultaten halen, mogen ze bijna alweer op pensioen.

Het is geen kritiek, bijlange niet, eerder een weetje. Ik beleef voldoende plezier door m'n jonkies te zien groeien, resultaten hoeven daar zelfs niet bij, maar de trage vooruitgang is toch wel erg opmerkelijk. Het is eigenlijk 15 seizoenen trainen, om dan 5 seizoenen mee te doen voor de prijzen.

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Slayer, eens. Het zou mooi zijn als jonkies een beetje meer realistisch kunnen trainen en zo rond 27 fysiek met de mid-dertigers mee kunnen. Dat ze minder ervaring hebben en wat vaker vallen oid - daar kan ik me best wel in vinden.
Grote vraag is natuurlijk hoe je versneld trainen verder kan invoeren zonder partijen als de Kasseienstoempers te veel te benadelen. 10+ siezoenen investeren om een topploeg te bouwen die daarna in een paar seizoenen geëvenaard kan worden, sluit natuurlijk niet echt aan bij ons aller rechtvaardigheidsgevoel.
Mood minder belangrijk maken is denk ik wel iets waar veel teamleiders mee zouden kunnen leven.

Tossboom

Ik denk dat mood wel 10 minuten kan verklaren. Ook dat valt te testen want in een fun race telt mood niet mee toch? Ik heb weliswaar geen maccolman maar briones werd standaard 2e achter hem dus de next best thing

dirkthierry

Wordt er nu harder gefietst in klasse 2:2 dan 1:1 en 2:1.
Ik vergelijk namelijk de tijden van de winnaars.
Wat voor conclusie kan ik hier nu aan afleiden is mijn vraag.

Ik weet wel dat al mijn 4 renners op 100% hebben gereden, ik weet het niet van de renners in de andere divisie,s

Poeksel

Geen wonder dat mijn renners het niet bijhielden!

Justin Case

Tijdens trainingsupdate dropt mijn 36-jarige lieveling (gekocht toen ik net begon ... ) in 3 skills een punt mountain 12->11, flat 7-> 6 en TT 12-> 11. Droevig moment. Vorige week won hij nog de E3-prijs. Ik neem dan aan dat hij van 12,05 naar 11,95 is gedropt?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Justin
Zoiets. Veel managers trainen hun renners tot ,0. Dan gaat de skilldrop heel snel in het begin. Nu zal het wel een poosje duren voor hij in mountain, flat en tt zakt.

@Slayer
Imperial heeft behalve mood ook echt betere stats dan Bredael. Dat verschil is nog heel groot.
Het verschil tussen MacColeman en Brognoli is kleiner, maar ook daar zit nog verschil in Brognoli heeft namelijk bergskill, die heeft MacColeman niet en die punten zijn dus verdeeld over andere skills van Ronny.

Naspa

In het kort de resultaten van de eerste testrun met helpers en een klassementsman, Ciobotariu.

Test 1:
Zonder aanval en met alleen helpers blijft de Klassementsman in de voorste groep. Zelfs als er alleen helpers van Schizm inzitten, en wint de sprint in 3:50:58.

Test 2:
Met een val en platte band rijdt hij -over het vlak geholpen door 3 knechten- tot aan de bergen waar hij aanvalt maar overvleugelt wordt door Guiggi: tweede, maar wel met zijn snelste tijd 3:48:01.

Test 3: Met helpers en Ramos in de aanval. Ciobo komt aan in een gemêleerd groepje met renners van Schizm en Slayer aan achter de aanvallers. 3:51:09. Verschilt niet veel en dus moeilijk om echt iets over het effect te zeggen van de aanval op de helpers, omdat mijn helpers voornamelijk op het vlak effectief zijn en een belangrijke helper daar twee keer een lekke band had.

Slayer772004

De tijden tussen test 1 en 3 schelen amper iets, dus een eigen aanval maakt niets uit voor de tijd van je AK-man - dat is wat je wou weten, toch ? Dat hij als aanvaller in test 2 een snellere tijd fietst, dat was te verwachten.

Ik wil het dus ietsje anders uittesten. Willen een paar teams meedoen ?
Je sterkst mogelijke team opstellen, telkens met 4 dezelfde helpers en dezelfde Eindsprinter (geen Aanvallers dus). De bedoeling is het tempo van het peloton zo hoog mogelijk te krijgen, zodat mijn zwakke Klassementsman lost, en dan is het kijken hoeveel tijd hij verliest met de 3 verschillende tactieken: niets - eindsprinter met 4 sterke helpers - AK met 4 sterke helpers.

Wachtwoord is ook 'Speedy'. Thx !
(voor wie het ook interesseert: het is kijken naar de tijden van Olejniczak)

Tossboom

Ik doe wel mee Slayer.

Slayer772004

Een hoog tempo zal geen probleem zijn, zo te zien ...
Nu al bedankt, iedereen.

Ab Normaal

Ik ook. Geen materiaal gedaan.

1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.