Peloton Seizoen 19

1 2 ... 5 ... 9 10
Poeksel

Weet iemand hoe het werkt met training en transferwaarde? En dan vooral waarom de tw soms omlaag gaat? Bijvoorbeeld een renner die twee weken lekker omhoog ging en toen opeens naar beneden: 1253 - 1262 - 1272 - 1271. Zoiets zag ik ook bij andere renners deze week.

Slayer772004

De TW van je renner stijgt $50,000 als hij van 7 naar 8 gaat.
Een top FA is 5 weken, dus dat komt op $10,000 per week, al bekijk je het beter als $20,000 per 2 weken (de ene week stijgt hij soms minder, de 2de week dan plots erg veel - geen idee waarom).
Een nog doenbare FA is 7-8 weken, dat komt dan op $6,000 - 7,000 per week.
Al wat minder is (onder de $5,000 per week), daar begin je beter niet aan.

Als de FA héél slechts is, dan gaat hij amper omhoog, en soms zakt die inderdaad. Teken van een hele zwakke FA dus, en een teken dat je de training op die skill onmiddellijk mag stoppen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Niet altijd!
Het kan ook soms zijn dat ie na flinke stijgingen ineens ligt zakt. Niet erg. Dan moet ie volgende week fors stijgen.

Slayer772004

Afknapper, die testraces: de helpers blijven niet eens bij m'n kopman.
Ligt het nu aan het feit dat het een funrace is ? Ik denk het, want ik gebruik het wel eens, en dan blijft er wel een helper bij m'n AK man. Jammer dat ik het niet kan staven.

Iedereen toch bedankt voor de deelname !

Ab Normaal

Nou, test duidelijk mislukt.
Opvallend dat in alle gevallen de tijd van de winnaar anders is. En dus heeft de tactiek van één manager invloed op de tijd. Zelfs als de renners van die manager niet eens meedoen om de overwinning.

Erg vreemd.

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Toch nog eens alles herbekeken. Dat Kopmanschap werkte dus niet, maar het verschil in tijden wou ik eens nader bekijken.

- de Sprintrace en AK-race lopen qua tijd heel erg gelijklopend: de hele wedstrijd schommelt het verschil tussen de 1 tot 4 seconden, telkens in het voordeel van de Sprintrace. Je zou het 'gedragingen van het peloton' kunnen noemen.

- de None-race (zonder mijn 4 helpers) verliest stelselmatig tijd op de 2 andere wedstrijden. Het ontbreken van (mijn) 4 helpers, laat zich dus toch voelen in de eindtijd. Wat wel opvalt, is dat het tijdsverschil geleidelijk oploopt per strook (na 11 stroken 14 seconden) om in de laatste 4 stroken grotere verschillen te maken (van 14 seconden naar 19 - 26 - 29 - 37). Het einde van de race weegt dus zwaarder door.

- ivm met de absolute tijden van Olejniczak: die verlopen in de Sprintrace en de AK-race de hele tijd identiek (met uitz vd laatste strook). In de None-race verliest hij de eerste strook 14 seconden tov de 2 andere wedstrijden, om dit verschil de hele wedstrijd lang zo te houden (!) tot aan de laatste strook. De hele race dus op 14 seconden tot de laatste strook. In die laatste strook verliest hij nog eens 22 seconden extra op de Sprintrace, 27 seconden op AK-race.

Dit laatste is het meest opvallende: in de AK-race rijdt hij in de laatste strook 5 sec sneller dan in de Sprintrace. Als Eindsprinter krijgt hij dus een boost tov 'geen tactiek', maar als AK-man is die boost nog net ietsje groter.

Nu ... 'opvallend' ... het zijn en blijven kleine verschillen. Maar ik zocht 'iets', en dit is eruit gekomen. Voor wie het interesseert uiteraard, want uiteindelijk vond ik de testen grote flops.

Poeksel

Dank voor de info! Nog gelet op de invloed van eventuele valpartijen?

Slayer772004

Heel vluchtig maar. Ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat iedereen 4 helpers had en valpartijen of lekke banden zo onmiddellijk ongedaan werden gemaakt. Ik zou eigenlijk nog eens moeten kijken of er renners letterlijk wegvielen. Volgend jaar misschien ;)

Naspa

Vraagje!
Ik zit te kijken bij mijn youngsters in het kader van mijn better-in-worst-out-beleid.
Een van de dingen die dan meespelen is de blessure-gevoeligheid.
Ik zie echter niets meer bij de cyclist-history staan terwijl een een deel van de jonge onverlaten toch regelmatig de spaken op hardheid test met een vinger.
Alleen bij mij of een algemeen probleem?
Nieuw of al bekend?

Poeksel

Nu je het zegt: ik heb een geblesseerde jonge renner (puur gekocht als leider) en die heeft ook geen geschiedenis.
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=143122

Bij mijn andere jonge renners lijkt alles goed.

Naspa

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Caso die net geblesseerd is geweest, dan zie ik wel zijn resultaten en overwinningen terug, maar niet de blessure(s). Transfer geschiedenis kan ik via de Cyclist History ook niet raadplegen, maar wel via de directe optie "Transfer History".

Laatst gewijzigd
Vazilii

Giro net begonnen en al een belangrijke pion kwijt door een aanrijding met motard
Bij deze is de blessure in ieder geval wel zichtbaar bij Cyclist History

Naspa

'@Vazilii. Maar je hebt nu tenminste iets van tegenstand. Mooie naam CYCLO PSYCO ! Aan zijn trainer te zien een nog-niet-ingelezen beginneling.

Justin Case

Transfers lijken sinds een paar dagen ook weg te zijn uit de cyclist history.

Slayer772004

Met de winst van De Vylder in 1:1 heb ik me nog eens zot zitten kijken naar de lonen van Op kop de sloot in.

Valerien Lourme (36): $3,635 per week
Eric Clerckx (34): $4,589 per week
Giulio Cesare Malabaila (35): $4,410 per week
Reda De Vylder (35): $4,591 per week

We doen echt iets fout, mensen.

Edit: er valt me in dat ik het er al eens over had, en eens opgezocht. Een post van me op 7 juni 2017 om 19:59:

LUC-MICHEL NEUMAN (129490) van OpKopDeSlootIn: 23 jaar, erg gelukkig en een loon van $1,245.

Dit seizoen heeft Neuman een loon van $5,441. He's human after all.
Het zijn misschien toch die afkoopcontracten waar Naspa het eerder over had.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nou, ik zal mijn tactiek binnenkort eens uitleggen. Ik ga tot het uiterste maar dan kom ik nog niet bij zijn lonen.

Ik heb het laatst ook weer gezien en snap er niets van.

Naspa

'@Slayer Met afkoopcontract krijgt de renner het salaris dat ie ook zou krijgen als je 'm op de markt koopt.
Ik heb sterk de indruk dat OpKopDeSloot in daar nog eens onder zit.
Er is kennelijk nog een andere tactiek waardoor renners met nog minder genoegen nemen.
Langlopend en heel jong, heel laag beginnen, zou dat de sleutel zijn?

Poeksel

Het lijkt toch op een soort bug waar hij gebruik van maakt. Het zal vast niet de bedoeling zijn dat lonen zo laag kunnen blijven.

Misschien moet er een regel komen dat lonen (bij verlenging contract) niet lager kunnen uitvallen dan de marktprijs?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Naspa
Nee, dat heb ik gedaan. En als de contracten aflopen dan beledig ik ze net zo lang totdat ik eerst ern vergoeding moet betalen. En dan verleng ik hun contracten. En dan nog zit ik ruim boven hem.
Er moet dus een betere tactiek zijn. En die gebruikt hij.
Ik vind het vooral heel erg knap. Denk dat hij de beste methode ontdekt heeft.

Naspa

Het algorithm werkt in ieder geval met als variabele het voorstel (salaris-looptijd-en eventuele bonussen) dat je doet en als belangrijkste parameter de mood. Daar zit dan wel weer een afhankelijkheid tussen, maar in principe is het een beslisboom waarvan we een tak met het mooiste fruit nog niet ontdekt hebben.
Ik zal weer eens wat kneusjes aantrekken om wat uit te proberen.

Laatst gewijzigd
Naspa

Eerste testje met Ger Warrant. (Hij is hier al weer weg: http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=142871)
Basis salaris 1662. Harde onderhandelingstactiek. Beledigen en mood downplayen. Ik heb 'm eerst een een weeks contract aangeboden voor 1529. Daarna flink onderhandeld, uiteindelijk eenmalige bonussen moeten aanbieden om de onderhandelingen vlot te trekken. Dan kan ik hem vastleggen voor 45 weken voor 2219 of hij wilde ook wel 75 weken blijven voor 2637.
Dat laatste is toch bijna 5 seizoenen. Als(!!!) de stijging percentueel is, dan kun je hem daarna nog eens 5 seizoenen vastleggen voor 7k en bereikt hij zijn bloeiperiode in de volgende periode voor pakweg 9 k.
Opdekopdesloot doet het efficiënter. Dus of of de "als" klopt niet, of er is nog iets anders dat we ernstig over het hoofd zien.
Zal morgen nog eens kijken bij een andere kneus of er met een zachtere tactiek en veel geduld meer uit te halen is.

Aanvullend, misschien wel nuttige informatie:
1/7/2018 C (Bonus) Bonus for Ger Warrant $10,000
1/7/2018 C (Bonus) Bonus for Ger Warrant $5,000
1/7/2018 C (Bonus) Bonus for Ger Warrant $2,500
1/7/2018 C (Cyclists) Contract renewal for Ger Warrant $42
1/7/2018 C (Other) Bought Ger Warrant $3,437

Het herhalen van het spelletje Bonus aanbieden en nog een keer proberen lijkt geen effect te hebben op de uitkomst. Het lijkt een eindpunt in de beslisboom die zich herhaalt. Dezelfde bedragen gingen over tafel.

Laatst gewijzigd
Naspa

Even een wilde gedachte...
Het herhalen van verschillende zetten heeft nu in voornoemde situatie geen effect.
Als je de onderhandelingen uitsmeert over een aantal dagen en de renner rijdt ondertussen verschillende races, dan zou het natuurlijk wel eens anders kunnen zijn.
Na elke race vindt een update plaats op de mood - misschien dat dan de negatieve aantekening mbt de onderhandelingen vervalt en je hem nog een stukje naar beneden kan krijgen?

Slayer772004

Om eerlijk te zijn: gebruik maken van een bug in het systeem was het eerste waar ik aan dacht.
Maar de normale contractverlening van Neuman ontkracht die stelling toch enigszins.

Feit is dat hij speelt met contracten. Neuman is 'erg gelukkig' met slechts 1 overwinning en 1 trui. Op kop biedt dus contracten aan waar zijn renners letterlijk heel blij van worden.

Het enigste wat het ik kan bedenken is:
- ofwel hele korte contracten aanbieden, en vaak verlengen voor enkele dollars
- ofwel het tijdstip van verlengen (na een overwinning ? na een aantal weken ? tijdens een blessure ? - ik zeg maar wat)

Benieuwd of we het ooit te weten komen.

Ab Normaal

En aangezien we weten hoe belangrijk mood en financien is in dit spel is Bam waarschijnlijk de beste manager van ons allemaal.

Slayer772004

Ik heb het eens geprobeerd bij mijn geblesseerde renner.

Zijn huidig loon was $5,132 met nog 32 weken te gaan.
Voor 45 weken vroeg hij $6,147. Bij het aanbieden van $5,600 ging hij onmiddellijk akkoord, zonder bijzaken te vragen, geen onderhandelingen, ... de bespreking was onmiddellijk afgelopen en afgerond.

Wat verder geprobeerd. Bij $5,620 (een 1 week contract) vroeg hij voor 45 weken $6,272.
$600 extra voor 44 weken extra is al heel mooi, en om zijn contract niet helemaal om zeep te helpen heb ik het aanvaard (chicken dat ik ben). Zijn mood ging van ok naar tevreden. Mits wat handigheid is volgens mij meer mogelijk.

Misschien ligt hier de sleutel ? Verlengen als je renner geblesseerd is ?
We zouden eens moeten nagaan of Op kop zijn goedkope renners ooit geblesseerd waren. Laat die functie net nu om zeep zijn ...

Edit: als er een goedkope geblesseerde renner op de TL komt, probeer ik het op die uit

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.