Peloton Seizoen 19

1 2 ... 6 ... 9 10
Naspa

'@Slayer. Dat is een interessante bevinding.
Wat zijn overigens de ervaringen met de Italiaanse methode? Een renner voor de onderhandelingen te koop zetten voor een godsvermogen opdat zijn mood dropt (en hij toch niet verkocht wordt)?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Mood drop lukt ook met 1 dollar aanbieden als salaris.

Naspa

Vandaag onderhandeld met Simao. http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=142772
Hij had een 44 weken lopend contract met een basissalaris van 1807.
Ik heb gekozen voor een wat zachtere aanpak en hem telkens 2000 aangeboden voor 75 weken.
Zijn mood blijft redelijk zolang je blijft onderhandelen.
Hij komt uiteindelijk op basis van een aantal ritten met een voorstel waarbij hij wel een jaarlijkse verhoging vraagt. Door de jaarlijkse verhoging af te wijzen, kun je het onderhandelingsproces opnieuw beginnen.
Het beste resultaat zonder verhogingen en ritgarantie boekte ik bij run 10. Hij wilde voor 2477 de 75 weken rijden. Bij verder onderhandelen zakte zijn mood dramatisch en eiste hij stelselmatig 2999.
Tussentijds - run 7- was ook een mooie oplossing. Met ritgarantie en zonder!!!? jaarlijkse verhoging van 10% wilde hij uiteindelijk wel 32 weken rijden voor de 2000. (Maar gezien de looptijd van zijn contract natuurlijk geen vooruitgang voor de teammanager).

Ik zal zo nog eens wat vogelen bij een nieuw aangetrokken kneus.
Ondertussen staat het "megatalent" Daniel Packbier voor 6 miljoen op de transferlijst voor de Italiaanse methode . Maar als een van jullie mijn experiment wil vergallen - ga gerust je gang. :-)
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=141951

Laatst gewijzigd
Tossboom

Heeft iemand het al ooit gevraagd aan BAM of Heppie?

Naspa

Bij Montesinos lag het weer anders. Eerst heb ik 'm op een 1 weeks contract gezet voor 1342 en toen geprobeerd hem op 1500 te krijgen voor 75 weken.
Eerste 3 onderhandelingsrondes brak hij af. Daarna begin het spelletje. Bij run 16 kwam hij met een bod van 1914 voor 75 weken. Bij run 17 moest eenmalig geld op tafel leggen en herhaalde hij zijn bod.
Het gaat waarschijnlijk dus om de kunst zoveel mogelijk onderhandelingsrondes er uit te halen zonder dat de mood te veel dropt. Bij elke run in redelijke mood gaan de eisen namelijk omlaag. Pas bij not very happy wordt ergens een keerpunt bereikt in redelijkheid en meegaandheid van de rijder.

Slayer772004

Toss, ik heb BAM er vorig seizoen eens over aangesproken.
Hij had het over het geluk dat zijn jonge renners van bij het begin reeds veel punten pakten, waardoor je kon onderhandelen. Ook het spelen met aangeboden ritten en bonussen. Maar hij gaf zelf aan niet alles prijs te geven. Hij weet dus heel goed waarmee hij bezig is.

Intussen ben ik er haast zeker van dat contractverlengingen van geblesseerde renners dé manier is. Ergens ook logisch dat een renner op dat moment fors wil inleveren om een langdurig contract te krijgen.

Naspa

'@Slayer. Ik raak eigenlijk van iets anders overtuigd. Als je de zachte onderhandelingstactiek met veel geduld en finesse gebruikt, werkt ie uitstekend. Veel herhaalde rondes waarbij je in gesprek blijft leveren maximale daling van de eisen van de renner op.
Ik geloof wel dat blessures helpen, maar denk niet dat al de renners van BAM geblesseerd waren bij de onderhandeling of dat ie daar nu speciaal op zit te wachten.

Ik zit even te rekenen... Als je goed bent in het keerpunt voorspellen van toegeeflijkheid van een renner en je hebt veel geduld, dan kun je bijna 5 seizoenen verlengen tegen zo'n 40% opslag.

Stel je hebt een renner van 21-22 die uit zijn starterscontract van 1,7k loopt, dan hebt je hem tot 26 voor 2,4k, dan tot begin 30 voor 3,4 en dan in de bloei van zijn leven voor 4,7.

En volgens mij werkt een hoge mood van een renner niet eens in het nadeel van de onderhandelend manager - ja, de renner begint met veel te vragen, maar je kunt meer rondes gebruiken om het salaris naar beneden te krijgen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@naspa
Dat kan ook als je de mood dropt.
Het probleem zit 'm in het salaris dat ze al verdienen.
Als een renner al 20K verdient ga je het met 40% niet redden, als ie 2k verdient wel.

Het meest vreemde vreemde punt vind ik wat Slayer aanhaalt. "Neuman is ‘erg gelukkig’ met slechts 1 overwinning en 1 trui. Op kop biedt dus contracten aan waar zijn renners letterlijk heel blij van worden."
Van 1 overwinning en 1 trui word je van 'tevreden' niet eens 'blij'. Het moet dus van de contracten komen maar dat kan normaal gesproken niet voor die bedragen.
Of hij moet tijd te over hebben en om de paar weken onderhandelen en echt alleen hele korte contracten uitdelen.
Eigenlijk moeten we dus iedere week opslaan wat de salarissen van zijn renners zijn en dit vergelijken. Dan zien we vanzelf hoe vaak dit veranderd.

Naspa

'@Ab. Dat klopt. Je moet het vanaf de jeugd al consequent goed doen. Mijn hypothese is dat renners er minimaal zo'n 40% op vooruit willen gaan.
Met de schofferingstruc kun je de renner weer herstellen naar een "marktconform" loon. Maar let wel - zie mijn eerste bevinding- zelfs bij jeugdrenners met een nog klein loon, eist een geschoffeerde renner meer dan dat ik kan uit onderhandelen.

Door een renner in huis te houden en met engelen geduld te bewerken in een zo groot aantal positieve contractrondes, kun je dus daar nog flink onder blijven. Dat is de truc, vermoed ik nu - de toekomst zal het uit moeten wijzen (het kost een flink aantal seizoenen om BAM na te doen).

Ik denk dat Neumann erg blij is met 5,5k aan salaris waar misschien wel 3 uit was onderhandeld?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee, je mood stijgt maar 1 na een contract. Hij zou dus maximaal 'blij' kunnen zijn na 1 contract. Dit moet dus van meerdere contracten zijn.

Naspa

Eerst het contract scherp gezet en toen twee of drie kleine verbeteringen doorgevoerd oid?
Maar knap is het wel. Het zou mij heel misschien wel lukken, maar dan alleen met kortlopende contracten.
Wat is trouwens het effect van het jongeren klassement geweest op Neumann - die zien we misschien niet direct in zijn statistieken terug, maar werkt toch wel in het voordeel van zijn mood?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Zojuist even een testje gedaan met twee renners die ongeveer hetzelfde verdienen en ongeveer even lang contract hebben.
De geblesseerde renner vroeg een hoger salaris dan de niet geblesseerde renner.

Slayer772004

Terug naar af.

dustin

Ik ben nog niet zo lang bezig met contract verlengingen, pas tussen de 5 en 10 afgesloten.
En elke keer is het anders.

Vandaag wonderwel tevreden met het resultaat.
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=139015
contract duurde nog 2 weken
status was ok, nu wel not very happy.
aantal weken geleden stond deze te koop
transfer value $331,398
salaris was: 1633

afgesloten contract
Contract duration: 75 weeks
Wage: $2,000
Participated races (current season): 3

Extras
Yearly wage increase: 5%
Minimum race to participate in per season: 5 (2)
Bonus for winning a race: $800
Bonus for winning a time jersey: $0
Bonus for winning a points jersey: $1,400
Bonus for winning a mountain jersey: $1,400

salaris had misschien nog wel wat lager gekund, misschien te snel toegehapt

weet niet of dit ok is?

dustin

de andere is mislukt

http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=138982
heb deze te koop gezet

Naspa

Even nog geprobeerd op Packbier. De TL had effect op mood, maar voor zover ik heb kunnen constateren heeft het geen enkel direct effect gehad op de onderhandelingen. (Ja, ok, Ab, het was te verwachten, maar toch wilde ik het even testen.)

1. Door een laag aantal gegarandeerde wedstrijden aan te bieden, komt de bonus per gewonnen race ook voor mindere renners ter sprake. Dat kan voordelig zijn. Zie punt 4.
2. Hij had nog een contract voor 45 weken. Alle mogelijke uitkomsten waren slechter dan dít contract. Daar lijkt het model dus geen enkele rekening mee te houden. (Je kan niet zeggen, doe eens redelijk man. Als je maar meer blijft eisen, dan houd ik je gewoon aan lopend contract).
3. Het beste resultaat voor een 75 weken contract zonder extra's werd bereikt in de ronde nadat "not very happy" als mood werd vermeld. Iets meer dan 40% bovenop het bestaande. Het schommelt er zo'n beetje omheen. Met Pakbier had ik minder onderhandelingsrondes wegens zijn mood. En dan moet je gelijk tekenen. Door onderhandelen heeft daarna echt geen zin meer, daarna eist hij allerhande eenmalige goedmakertjes en een hoger salaris.
4. Tussentijds waren er best mooie contracten mogelijk met een kleine verhoging en doorlooptijden van pakweg 3 seizoenen, met jaarlijkse verhogingen van 3% en bonussen bij een -natuurlijk zeer onwaarschijnlijke- overwinning.

Laatst gewijzigd
RichardD

wat ik ook probeer, ik kom niet heel veel verder dan kortlopende contracten. En dan nog betaal je zo'n 40% extra (2k naar 2.7k).

Naspa

'@RichardD. Wat is kort? Als je puur gaat voor financiële waarden en geen bonussen en jaarlijkse verhogingen, is ca. 40% conform mijn bevindingen.

RichardD

9 weken contract, minimale jaarlijkse verhoging van 3%

RichardD

heb nu bij een andere 13 weken contract met 1% jaarlijkse verhoging.
daarbij van €1800 naar €2500 wekelijks.

edit; oh, en 5 races gegarandeerd.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Vandaag een opmerkelijke uitslag:

1. Van Thuyne 0 0 05:27:26 En Danseuse
2. Osmochescu 0 1 00:11:54 R.Antwerp B.C

Ik kan me niet herinneren dat een van mijn renners ooit met zo'n grote voorsprong gewonnen heeft. Nu moet ik opeens ook aan het algemeen klassement denken...

dirkthierry

Van Thuyne deed zijn race op 100 % volgens mij ( was voor de race 98% nu 63 %) Rest van het peloton reed bijna allemaal op 75 % en lager.
Denk dat dat de reden is van je voorsprong, renner zal morgen wellicht in zware berg etappe weer terug vallen naar plaats tussen de no 5 en 10.
Verwacht eerder nog iets van je renner Olteanu (96%), andere kans hebbers voor etappe winst Vervueren, Van Vooren, Tourneux en Schauwers.
Wordt hopelijk mooie dag morgen.

Ab Normaal

Davy heeft zijn renners te koop gezet.
Ongelofelijk jammer!

Tossboom

Ja ik zag het. Nou als de Droeftoeters wil kan hij zo een hele nieuwe generatie kopen.

Ab Normaal

Precies. Niet alleen hij. Vind het jammer, zo komen anderen makkelijk aan goede renners. Al zijn de mijne wel allemaal een fractie verder.
Ik zie er geen enkele tussen zitten die beter is dan 1 van de mijne, maar veel scheelt het niet.

1 2 ... 6 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.