Klassiekerspel Scorito

« 1 2 3 4 ... 110 111
'@timdepunter

Beste wielerfans en Scorito verslaafden,

Welkom in het forum waar alle speculaties, toptalentjes en het al dan wel of niet kiezen van Greg besproken gaat worden. Vanaf aanstaande dinsdag zal de wielerflitsforumpoule ook weer van de partij zijn.

Veel succes en plezier met het Vinokourov spelen over je selectie en geniet van de voorbeschouwing!

Schrijf je hier in voor de WielerFlits subleague

Poeksel

Nieuw: het kost geld! Ik ben benieuwd hoeveel deelnemers dat gaat kosten.

(Ik zie dat er in het algemene scoritodraadje ook een discussie over is)

Laatst gewijzigd
WCEendT

Geen budgetspel dus Poeksel :(

Poeksel

Misschien valt er iets te regelen, vorig jaar leek Scorito het een goed initiatief te vinden. Maar ik kan me goed voorstellen dat ze geen zin hebben tijd eraan te moeten besteden, en dan wordt het lastig ja (weinig mensen zullen apart willen betalen voor het budgetspel).

Mathieu Moller

Ik had me best verheugd op het budgetspel, maar ik heb ook geen zin om twee keer te moeten betalen en eigenlijk zou ik ook nog wel gewoon een team met het reguliere budget willen hebben. Jammer dit!

WCEendT

Sowieso benieuwd welke namen wij nog terug gaan zien, zullen de nasiballen van deze wereld bereidt zijn te betalen of gaat het forum zo goed als 'dood' zijn?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het zou wel kunnen schelen in het aantal 'Moet ik Froome of Quintana kiezen?' postings ;)

Laatst gewijzigd
Starlynk

Zou ik allebei niet doen voor de klassiekers, Poeksel :p

Ik denk dat de echte harde kern wel mee zal blijven doen, maar een hoop andere gebruikers zal afhaken, wat het toch wel minder leuk maakt m.i.

siets

Ach, voor 9,99 mag je 12 maanden onbeperkt meespelen.. met de 4 wielerspellen, het formule 1 spel wat erbij komt en de rest an spellen die scorito biedt is dat toch niet zo veel geld..

Lowland

Waar zie je dat het geld gaat kosten? Zou zelfmoord van Scorito zijn.

WCEendT

'@Lowland
Ben je wakker? :)

Starlynk

'@siets: Nee, voor mij is dat tientje ook geen enkel probleem, maar er zijn ook voldoende mensen die meedoen omdat ze de wielrenspellen wel geinig vinden, maar voor de rest totaal niet fanatiek spelen. En als je dan eerst geld moet overmaken is er toch een extra drempel waar je je bewust overheen moet zetten, nog los van het bedrag. Als ik kijk naar mijn vriendenpoules met gemiddeld zo'n 10 man de afgelopen jaren, verwacht ik dat, naast mij, misschien 1 of 2 anderen bereid zouden zijn te betalen (en misschien ook wel niet) en om nou een poule met maximaal 3 mensen te maken? Dan is de lol er snel af... Ja, tuurlijk kun je nog voor de algemene poule/WF poule spelen, maar hoe vaak doe je daar nou echt mee voor de overwinning? Meestal is dat na een paar etappes ook wel duidelijk :p

Voor mij was de vriendenpoule in ieder geval wel de grootste toegevoegde waarde bij Scorito en ik denk dat dat voor meer mensen geldt..

siets

'@Starlynk, eens.. de vriendenpoule is hiermee wel afgelopen denk ik..

Poeksel

'@lowland: de mail van Scorito staat op http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/scorito-algemeen/page/32

Laatst gewijzigd
JimKro

Die 10 euro leg ik er uiteraard zo voor neer. Ik ben inderdaad wel erg benieuwd hoeveel deelnemers dit gaat kosten. Hoewel ik de reden goed begrijp betwijfel ik of het een slimme zet van ze is om het op deze manier te doen.

Daarbuiten is het natuurlijk ook gewoon weer tijd om na te denken over het eerste wielerteam van het jaar. Vorig jaar ging ik behoorlijk de mist in bij het klassiekerspel en ik ben nog allerminst zeker van een goede strategie. Dus dat maakt het des te interessanter om het dit jaar beter te doen!

WCEendT

'@JimKro
Helemaal mee eens, ik kan niet stoppen met scorito alvorens ik mijn revanche heb in het klassiekerspel.

Poeksel

Het zal dit jaar wel moeilijker zijn om de 90% te halen. Geen deelnemers b.v. die wel een team maken, maar stoppen met het spel actief te spelen.

Zadelpen

Haha wceendt! Ik kan ook niet stoppen zonder bekertje. Dat gaat nog een dure bedoeling worden zo ;-).

Ik hoop dat de regels voor het klassiekerspel aangepast zijn. Als ik de nummer 2 t/m 10 van een rit goed heb, dan wil ik (veel) meer punten hebben dan iemand die alleen de winnaar goed heeft en ook als captain heeft.

Team Zadelpen werd vorig voorjaar onevenredig hard geraakt door deze bonuswaanzin. Mijn uitstekende teamselectie werd volledig teniet gedaan omdat mijn captains zowat elke koers tussen de kasseien lagen. Ik werd keihard terug gewezen tot peletonvulling.

Talentvolle teams zoals Zadelpen mag je best wat meer in bescherming nemen vind ik.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Vooral en juist die talentvolle teams als Team Zadelpen!!!

Poeksel

Helaas, negatief bericht over de budgetvariant:

"De enige optie is om met meerdere accounts mee te spelen, er zal dan inderdaad ook per account betaald moeten worden."

Pietje Precies

Opzich is het prima te doen om via Excel zelf de prestaties van budgetteams bij te houden, echter is het doorgeven van dag-selecties wel een lastige zaak.

WCEendT

'@Pietje
Klinkt als een mooie taak voor Poeksel om op zich te nemen? Niet? Misschien? Hopelijk? Hmmm?

Poeksel

Ik heb geen Excel, laat staan ervaring ermee.

castroviejo

Voor mij een reden om af te haken. Vind het leuk om mee te doen aan dit soort gokkerij maar er zijn genoeg plekken waar het wel nog gewoon kan zoals Cyclingfever.com . De puntentelling werkt weliswaar anders maar heb er al meer dan 10 jaar plezier van. :-)

Jelle van der Linden

Ik vind het volkomen logisch dat ze geld gaan vragen voor hun spellen en als er mensen alleen van wielerspellen houden, kunnen ze die ook los kopen (alleen is minder voordelig) Ze hebben sinds 2012 gratis spellen aangeboden voor nu al meer dan 600.000 geregistreerde accounts, ook zonder advertenties voor een perfecte spelbeleving! Dus om Scorito staande te houden en het personeel te kunnen betalen, is het meer dan logisch dat ze er een betaalconcept van hebben gemaakt (maar denk dat het wel ten kosten gaat van vele leden, want Nederland staat bekend om gratis mee te willen doen) Maar voordeel is dat er daardoor alleen de meer serieuzere deelnemers nog maar meedoen en de domme vragen onder andere in dit forum worden verminderd.

Ik ben zeker voor deze verandering, hopelijk meerdere hier! En houdt ook de illegale deelnemers met meerdere accounts buiten

Laatst gewijzigd
« 1 2 3 4 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.