Klassiekerspel Scorito

1 2 3 4 ... 110 111
denise

Men kan blijkbaar alleen betalen vanuit België met Mister Cash. Mail gekregen van Scorito op mijn vraag : hoe betalen ?
Waarom niet met overschrijving ?

reactie Scorito :
Vanuit België kan er betaald worden via Mister Cash, morgenochtend gaat het Klassiekerspel online en dan kan je kiezen om het spel los te kopen (€ 2,99) of Scorito Unlimited (€ 9,99) af te sluiten. Er kan overigens alleen betaald worden via de reguliere en de mobiele website, dus niet via de Scorito-app.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Ik zit al even te puzzelen, maar het wordt qua budget nog best een uitdaging. Quick step lijkt op voorhand stevig geprijsd, en Moscon wordt lekker gehyped met 3 miljoen. Jammer, want gezien zijn prestaties van afgelopen jaren lijkt hij me dat niet waard. Dan moet hij wel een heel mooi voorjaar rijden. Roelandts en Oss vind ik op het eerste gezicht wel interessant met het oog op teampunten.
Leuk dat het nadenken over tactiek weer kan beginnen. In mijn eerste opzetje neig ik naar de mannen die vorig jaar wat tegenvielen: Kristoff, degenkolb, benoot, Vanmarcke, theuns.
En gezien het budget komen Valverde en alaphillipe mijn team echt niet in

Imbatido

Wel benieuwd, hebben ze nog wat aan de spelregels gewijzigd?

Edit: Zie het al. Kennelijk kan je 'gratis spelen' de eerste ronde, ik neem aan dat ze daarmee de Omloop bedoelen. De kopmanregel is nog sterker geworden met 3x, 2.5x en 2x.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@imbatido, op het eerste gezicht niet. 20 renners, 49 miljoen budget, kopmanregel factor 3; 2,5; 2.

Poeksel

Voor het Klassiekerspel 2018 selecteer je 20 renners (vorig jaar was dit 16 renners). Zo heb je voor elke wedstrijd voldoende renners die punten voor jou kunnen verdienen!

TEAMPUNTEN TOP 3
Een wijziging ten opzichte van vorig jaar is dat je nu voor elke wedstrijd teampunten kunt verdienen met een renner als zijn teamgenoot eerste, tweede of derde wordt in een wedstrijd. Om in aanmerking te komen voor teampunten moet een renner de wedstrijd zijn gestart. Hij hoeft de wedstrijd niet uit te rijden.

NIEUWE KOPMANFACTOR
De kopmanfactor is iets aangepast ten opzichte van vorig jaar. Specifiek houdt dit in dat een tweede en derde kopman nu méér punten kunnen verdienen dan voorheen.

GEEN PUNTEN VOOR KLASSEMENTEN
Vorig jaar konden er punten worden verdiend met een individueel en een ploegenklassement. Deze is geschrapt; er zijn alleen punten met de uitslag van de wedstrijd te verdienen.

DERTIEN WEDSTRIJDEN
Dit jaar zijn er dertien wedstrijden in plaats van veertien wedstrijden: de Brabantse Pijl is geschrapt. De overige wedstrijden zijn gelijk aan vorig jaar.

Pietje Precies

Dat zijn naar mijn mening helaas geen wijzigingen ten gunste van de hardcore spelers:
- meer renners
- minder wedstrijden
- geen tactiek qua eindklassementen
- kopman en daarmee de rol van geluk nog belangrijker (dus nog belangrijker om de toppers te hebben)

Enkel de teamgenoot regeling is misschien ten gunste van de hardcore spelers, al vind ik het vrij maf om teamgenoot punten te krijgen voor een 3e plek...

Laatst gewijzigd
fmvbeest

De punten per wedstrijd zijn ook verdubbeld. Nog belangrijker om je captains op het podium te krijgen. Vorig jaar was het gelijk aan punten voor een etappe in grote ronde (i.e. winnaar 50). Teampunten flink verhoogd (30-20-10) waar je vorig jaar alleen 10 krijg voor de winnaar. Snap wel dat het klassement niet meer meedoet, het was een beetje appels met peren vergelijken omdat uci klassement op meer gebaseerd is dan de wedstrijden in het spel.

Starlynk

Inderdaad wel aparte regelwijzigingen met die teampunten/geen klassementen/verhoogde captain impact.. Dat de Brabantse Pijl er uit is vind ik niet zo erg; dat was vorig jaar ook al een beetje een vreemde eend dus zal volgens mij geen al te grote impact hebben. Meer renners lijkt me op zich wel leuk op papier, want dan zijn de echte toppers wat minder must-have normaal gesproken. Ik ga er vanavond wel eens goed naar kijken als ik mijn tientje heb kunnen overmaken ;)

fringale

Laat de Brabantse Pijl nu net de wedstrijd van de eer geweest zijn voor mij (Colbrelli als kopman gespeeld toen), want de rest was huilen met de pet op. Nu goed, we leven in een wereld van verandering, dus ploegen we noest verder. En die 10 euro voor al wat Scorito op een jaar te bieden heeft vind ik zo goed als gratis.

ps : ik vind het budget wel wat ruim, of de waarde van de sub-toppers en beloften wat laag ingeschat

Gladiool

Apart. Feedback was om de kopmanregel minder belangrijk te maken. En nu hangt er dus nog meer van af :)

Timdepunter

De wielerflitsforum poule is ook weer online.
Alle deelnemers van vorig jaar hebben een uitnodiging ontvangen.

snellerfietsen

10tje gelijk overgemaakt. Heb er weer zin in!

hartstikkebedankt

Ik heb de ekkers ook overgemaakt, slechter dan het klassiekerspel van vorig jaar kan het bijna niet

WCEendT

Budget wat hoog maar aan andere kant nu 20 renners met een paar overprijsde (naar mijn mening) must-haves. Wel jammer van de kopman regel.

Starlynk

Ah ik kon op de link uit de uitnodiging voor de WielerFlits Subpoule klikken en nu heb ik blijkbaar al een probeerversie account, dat ik t/m Kuurne-Brussel-Kuurne gratis kan spelen. Nou ja, prima, dat upgraden we later wel dan. Zie al wel wat interessante rennertjes om het team op te vullen. Ik neig er dit seizoen naar om maar gewoon de grote namen te nemen bij de eerste 10 en dan bij de laatste 10 goedkope gokjes op te nemen. Mijn keuze voor een breed assortiment aan subtoppers was vorig jaar geen succes ;)

Hoe kijken jullie naar de heuvelrijders/punchers? Met de nieuwe kopman regel moet je toch eigenlijk wel 3 renners hebben die top 10 rijden in Waalse Pijl en LBL, maar om nou puur voor die 2 wedstrijden 3 toppers te selecteren.....

WCEendT

'@star
Opzoek naar de Gaudu van 2018 en vorig jaar reedt een GvA toch goed in LBL, zie hem dat dit jaar niet herhalen maar er gaan zeker andere kasseien mannen opstaan in het heuvelwerk denk aan een Moscon bijvoorbeeld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jammer dat je nu moet betalen voor Scorito... gelukkig zijn er andere gratis spelletjes te vinden.

Laatst gewijzigd
Knalerwtensoep

Zijn er liefhebbers voor een Budget-poule? Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een Excel-bestand waarin de punten automatisch worden berekent aan de hand van de opgegeven teams en kopmannen. De teampunten ben ik nog aan het uitvogelen hoe ik die ga berekenen.

Mochten er liefhebbers zijn kunnen jullie dan meedenken met hoe ik dit aan ga pakken.
- Dagelijkse update op het forum
- Nieuw forumtopic (is dit mogelijk?)
- Google docs?
Etc.

Denk dat het makkelijkst voor mij is als iedereen die mee wil doen zijn team opstuurt met voor iedere koers alvast de kopmannen. Dan staan er in ieder geval al kopmannen in het geval je vergeet per koers de kopmannen naar mij door te sturen. Want dat kan natuurlijk wel nog tijdens het spel de kopmannen wijzigen.

hartstikkebedankt

Goeeeed, even aan het klikken, heb ik voor de laatste 2 man nog 8,25 miljoen. Dan noem ik het budget wel vrij ruim. Nog maar eens even goed puzzelen.

WCEendT

'@Knalerwtensoep
Vorig jaar hadden wij zo goed als 80 deelnemmers voor het budgetspel iirc, zoveel vraag zal er niet naar zijn denk ik maar ik doe zeker mee. Denk dat we een ander topic moeten openen om verwarring te voorkomen, maar wel in dit topic beetje 'reclame' ervoor moeten maken.

nathancouw

Kan er een invite gestuurd worden richting het account van [email protected] ? Dank!

Treenert

'@harstikkebedankt: gewoon GVA toch nemen, ben je het ineens kwijt :)

dazzler2120

Je kan ook gewoon zoeken op Wielertflits bij scorito zoeken naar subpoule

JimKro

Ik wil ook wel weer meedoen met de budgetpoule.

Treenert

Wat was vorig jaar 1 t/m 3 beloning per klassieker?

Deze vraag vanwege: Wel of geen Kittel voor 1,5 mln?

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 110 111

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.