Peloton Seizoen 20

1 2 3 4 ... 7 8
schizm

Technisch is dat zeker haalbaar, het was zelfs één van de aandachtspunten die we begin vorig seizoen besproken hebben ivm de mogelijke aanpassing van de trainingsengine (maar helaas lijkt die engine aanpassing niet haalbaar zonder reset van de teams).
Door (degelijke) training haal je (t.e.m. 23 jaar ongeveer) momenteel zeker drie skill punten op per seizoen dus voor mij mogen het er ook meer zijn, en zelfs afhankelijk zijn van hoever we in het seizoen staan.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Een punt per jaar, 0.1 punt per week in het seizoen? Maar reset van de teams vind ik wel een grote prijs ervoor...

Naspa

Andere optie is de pulls te beperken tot alleen 18-jarigen. Misschien is die technisch beter haalbaar.
Meeste 19 jarigen belanden nu in de prullenbak.

schizm

'@Poeksel : reset van de teams lijkt onafwendbaar als we de trainingsengine* zelf aanpassen, dat staat dus los van de hogere startskill naargelang de leeftijd.

* Er gaan daardoor ook een deel renners waardeloos worden op de duur, maar in elk geval een pak minder dan als we zouden overschakelen naar snellere training bij jonge renners.

@Naspa : daar ben ik dan weer tegen, vind niet dat er duidelijk verschil mag zijn tussen een goede en een minder goede pull, maar zoals nu "alles of niks" is het natuurlijk ook niet.

krikie69

als er iemand een LS + 10 ooit van de hand wilt doen mag je het (liefst in game) laten weten! :-D

Poeksel

Soms is er stiekem eentje op de markt, maar dat is een kwestie van heel veel renners bekijken...

Poeksel

Vandaag een bijzondere etappe in 2:2: na de afdaling van de berg lag mijn kopman ruim vier minuten achter. Uiteindelijk won hij met 1'22'' voorsprong. En zijn stats zijn niet zo bijzonder: vlak 8, heuvel 9. Mogelijk lag het aan dat de leider totaal instortte.

Vierde op rij voor mijn team trouwens, ik snap echt niet wat de andere teams aan het doen zijn.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

In 2:1 ook alle truien gewonnen. Lig al 800 pt voor op nummer twee.

dirkthierry

In 2:2 ook alle truien gewonnen. Vond alle truien leuker dan de etappe winnen.
Vandaar Poeksel dat je won. Renner Wavreille reed bijvoorbeeld op 60%.
Deze renner heeft namelijk nog al hoge winst premies ;)

Poeksel

Ah, nu snap ik het. De andere teams laten me winnen zodat ze geen winstpremies hoeven te betalen...

Poeksel

Vandaag andersom: halverweg 1 en 3, worden ze in het tweede gedeelte aan alle kanten voorbijgereden. Blijft een lastig spel, peloton.

Poeksel

'@krikie69: Er staat nu een LS12 op de markt, maar 375k voor een 38-jarige is te duur, zou ik niet doen...

krikie69

Is het verschil groot tussen 8 en 12?
Ik moet eigenlijk constant met die ene LS 8 rijden (en 2 jonkie's van 3) en dan nog twee met 5/6 maar dan heb ik te weinig stootkracht...

Poeksel

Hij gaat vanzelf naar 9, en dan naar 10, etc.

Die 38-jarige gaat daarentegen naar 11, en dan naar 10 etc.

Poeksel

Een opmerkelijk verloop van de Tour van de Alpen in 2:2. In de eerste etappe had ik mijn renners op save fitness gedaan en eindigden ze op meer dan een half uur van de winnaar. Dus ik ging daarna voor etappes, niet voor het klassement. Of dat dacht ik. Ook de twee ritten erna waren de verschillen groot en uiteindelijk eindigen mijn renners 2 en 6. De winnaar van de eerste etappe eindigt op plek 3.

schizm

'@Krikie69 momenteel staat een oud leider van Ab op de transferlijst voor bijna geen geld LS 19 maar wel al 39 jaar.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ja, Fars. Het kriebelt, uit sentiment...

krikie69

Damnd, dan kijk ik hier eens 2 dagen niet... :-/

Vazilii

Had er ook nog bijna op geboden.
Zit wel erg schaars in m'n LS punten

dustin

Het gaat wat moeizaam bij team dustin momenteel. De verjonging begint op te breken. Waarschijnlijk ga ik het niet redden in divisie 2, maar ach, dan maar focussen op het verbeteren van mijn team, om zo snel mogelijk weer te gaan promoveren van divisie 3 naar 2.

Mijn korte termijn aanpak uit het verleden breekt mij nu op, vandaar ook dat ik mijn aanpak enigsinds aan het veranderen ben.

Naspa

Ja, het is lastig om je renners als enerzijds als handelswaar te zien en anderzijds er sportieve prestaties mee te leveren.
Mood is zo belangrijk en dat moet je toch zorgvuldig opbouwen over een langere periode.

Hoe zit dat eigenlijk precies? Weet iemand dat? Heeft mood en/of ervaring nu ook nog invloed op de trainingssnelheid?

Laatst gewijzigd
Tossboom

Nee dat maakt niet uit voor het trainen.

dustin

De Giro gaat verrassend goed, had ik eigenlijk niet verwacht.
Maar het geluk zat aan mijn kant dat ik net in de juiste ontsnappingen mee zat.

dirkthierry

Yes, Overwinning in slot etappe van de Giro en winnaar algemeen klassement en berg trui.
Tactiek geslaagd!

Naspa

'@DirkT. Jouw Fallardeau snoepte anders bijna nog te veel bergpunten weg voor Schauwers. Maar goed, je zal dat wel ingecalculeerd hebben ;-)

1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.