Eens polsen: hebben jullie verschil ervaren tussen Rotterdam-Antwerpen en Antwerpen-Rotterdam ?
Verliepen beide races zoals jullie verwacht hadden, of zoals jullie om specifieke redenen jullie renners gekozen hadden ?
Twee zaken die ik eens bekeken heb:
- race 2 (met de korte stroken) verliep in de belangrijkste divisies 4 tot 5 minuten langzamer
- mijn 2 aanvallers zaten niet in dezelfde vlucht in race 1 (een AVP van 15km - 8 sec verschil); in race 2 (een AVP van 5km) zaten ze wel in dezelfde groep
Nog zaken die jullie opgevallen zijn ?
Ik zag inderdaad verschil in de ap's en heb mijn renners daar op gekozen. Race 1 die met meer sprint.
Die heb ik voluit laten gaan en in race 2 ook een paar attack points gegeven met full effort -dat heeft hem alle truien opgeleverd. Een bergtrui had voor mij niet gehoeven. Of had tenminste een rood lijntje getekend na dat ene strookje met 1% stijging. :D
In race 2 kwam mijn dagwinst renner die met TT de betere was, maar met sprint de mindere, niet weg van zijn concurrenten tot aan het laatste attack point.
Voor mij was het een geslaagd gebeuren. Een platte twee daagse race. Maar ik zag wel dat mijn divisie-genoten erg worstelden met tactieken. Van mij had best een van de dagen een traditionele sprint race mogen zijn.
Nee, helemaal niet! Geen sprint race.
Het was perfect zo. Voor mij was het duidelijk.
De grootste verschillen worden gemaakt in de races met de langste stroken.
Mijn beste renner heb ik dus in beide races voluit laten gaan en die won dus ook het AK, en daarmee het BK aangezien er geen bergen waren.
Mijn 1 na beste renner heb ik op SF gezet in de eerste en voluit in de tweede.
Overigens kwamen mijn 2 beste flatters niet in actie.
Heren! Dank. Jullie hebben me op een idee gebracht. Ik heb DeFrance nu maar ingezet voor de jacht van Groen. Grootste concurrent gaat voor geel, en de rest is dusdanig zwak dat ik vorige week al een rit kon winnen zonder "all in" te gaan. Mijn strategie voor deze week maar aangepast. Kostte me de ritwinst voor vandaag. Maar een tweede plek scheelt bonussen. En morgen zie ik hem eigenlijk wel winnen.
Ab gaat al voor groen deze tour, dus ik bemoei me daar niet mee. Na etappe 1 weet ik 1 ding: ik ga niet voor een klassement. Met de Lima ga ik voor etappes (was al 4e in etappe 2 en hij gaat voor nog twee etappes) en mijn aanstormende generatie laat ik ook even proeven aan de aanval. Wattez zal nog een etappe in de aanval gaan en hij was al 9e op Mur de Bretagne. Ook Delanoy zal een etappetje uitkiezen.
Ik heb binnenkort een functioneringsgesprek met mijn financieel directeur, Marc Overmars. Wij zijn fan van de balkenendenorm en juist niet van zogenaamde 'marktconforme salarissen'. Toch is de salarispost aan het stijgen en daar wil ik het met hem over hebben. Ik betaal momenteel 336299 per week, op hoeveel zitten jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.