Peloton Seizoen 20

1 2 ... 5 6 7 8
Slayer772004

Eens polsen: hebben jullie verschil ervaren tussen Rotterdam-Antwerpen en Antwerpen-Rotterdam ?
Verliepen beide races zoals jullie verwacht hadden, of zoals jullie om specifieke redenen jullie renners gekozen hadden ?

Twee zaken die ik eens bekeken heb:
- race 2 (met de korte stroken) verliep in de belangrijkste divisies 4 tot 5 minuten langzamer
- mijn 2 aanvallers zaten niet in dezelfde vlucht in race 1 (een AVP van 15km - 8 sec verschil); in race 2 (een AVP van 5km) zaten ze wel in dezelfde groep

Nog zaken die jullie opgevallen zijn ?

Naspa

Ik zag inderdaad verschil in de ap's en heb mijn renners daar op gekozen. Race 1 die met meer sprint.
Die heb ik voluit laten gaan en in race 2 ook een paar attack points gegeven met full effort -dat heeft hem alle truien opgeleverd. Een bergtrui had voor mij niet gehoeven. Of had tenminste een rood lijntje getekend na dat ene strookje met 1% stijging. :D

In race 2 kwam mijn dagwinst renner die met TT de betere was, maar met sprint de mindere, niet weg van zijn concurrenten tot aan het laatste attack point.

Voor mij was het een geslaagd gebeuren. Een platte twee daagse race. Maar ik zag wel dat mijn divisie-genoten erg worstelden met tactieken. Van mij had best een van de dagen een traditionele sprint race mogen zijn.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nee, helemaal niet! Geen sprint race.
Het was perfect zo. Voor mij was het duidelijk.
De grootste verschillen worden gemaakt in de races met de langste stroken.
Mijn beste renner heb ik dus in beide races voluit laten gaan en die won dus ook het AK, en daarmee het BK aangezien er geen bergen waren.
Mijn 1 na beste renner heb ik op SF gezet in de eerste en voluit in de tweede.

Overigens kwamen mijn 2 beste flatters niet in actie.

Joop Zoetemelk

Up.

Slayer772004

Die ene flatter doet dat wel goed in de Tour.
Groene trui is het doel, Ab ?

Ab Normaal

Ja, en hij heeft ook berg 5, dus een klein bergje lukt ook nog wel.
Jammer alleen dat Lamego 2x fitness traint. Die pakt iedere etappe met een aanval op 75% nog aardig wat punten mee.

Hoe gaat het bij jou? Laatste tijd weinig tijd gehad. Zal snel weer eens bij jouw verrichtingen kijken.

Slayer772004

Oh, nog niet zoveel speciaals. Alles is (nog steeds) in het teken van opleiding: leiders opwerken, renners ervaring laten opdoen, ... Volgend seizoen, dan wil ik echt hard crushen.

Slayer772004

Die groene trui is trouwens ook iets waar ik voor ga.
Daar een mogelijk doel van maken was een hele goeie tip tijdens het opmaken van de kalender. Maakt een ronde net iets interessanter om te spelen. BeterLaat die tip ook meegeven ?

Ab Normaal

Ja, ik vond dat dit moest kunnen als doel en dat heb je prima ingevuld met deze kalender.

Slayer772004

Het grappige als ik voor een puntentrui ga, is dat ik ook effectief denk dat die punten voor mij bedoeld zijn. Als een ander een 5-punter scoort, waan ik me even Pierre Roland: eh merde, putain de salope, waar moei jij je mee ? Die punten zijn voor mij ! :D

Ab Normaal

Lol, dat heb ik hetzelfde...
En behalve dat rijdt ie nu ook nog in het geel rond en het verschil op de nummer 4 is al zo groot dat ie misschien ook nog wel op het podium beland.

Laatst gewijzigd
Naspa

Heren! Dank. Jullie hebben me op een idee gebracht. Ik heb DeFrance nu maar ingezet voor de jacht van Groen. Grootste concurrent gaat voor geel, en de rest is dusdanig zwak dat ik vorige week al een rit kon winnen zonder "all in" te gaan. Mijn strategie voor deze week maar aangepast. Kostte me de ritwinst voor vandaag. Maar een tweede plek scheelt bonussen. En morgen zie ik hem eigenlijk wel winnen.

Vazilii

Ook een poging voor die groene trui, maar denk niet dat ik het ga redden tot het eind tegen de Grote Russische Beer.

Justin Case

Ab gaat al voor groen deze tour, dus ik bemoei me daar niet mee. Na etappe 1 weet ik 1 ding: ik ga niet voor een klassement. Met de Lima ga ik voor etappes (was al 4e in etappe 2 en hij gaat voor nog twee etappes) en mijn aanstormende generatie laat ik ook even proeven aan de aanval. Wattez zal nog een etappe in de aanval gaan en hij was al 9e op Mur de Bretagne. Ook Delanoy zal een etappetje uitkiezen.

Tossboom

Voor het eerst in mn leven een contract vergeten te verlengen. Scheelt me wel een klein miljoen gok ik, want dat gaat ie wel opleveren. Fabio Assuncao.

Naspa

Een miljoen? Dan verklap je dat hij een goede FA heeft op berg.
Ik vind 'm verder best goed, maar er niet zo heel bijzonder er uitzien.

Ab Normaal

Justin, ik ging met mijn youngsters in het begin ook voornamelijk voor etappes.
Mijn oudere renners laat ik nu ook langzaam voor het klassement gaan of voor een andere trui.

Toss, ja, dat is kut. Heb je genoeg geld om ‘m terug te kopen?

Tossboom

Geen goede FA op berg, op hill was ik net aan het testen. Ik volg de prijzen voor deze leefstijdscategorie redelijk goed en een goed getrainde renner gaat er gemiddeld wel uit voor 7 ton- 1 miljoen. Geld genoeg, maar ga hem niet koste wat kost terughalen, mede door die zwakke berg FA.

Tossboom

Bijna 9 ton, zoals ik al zei.

Poeksel

Eindklassement ronde van Duitsland:

1. Mendes 14:55:09 R.Antwerp B.C
2. Vernest +1 En Danseuse
3. Morgan +4 dirks toppers

Ik heb het gevoel dat ik wat heb laten liggen. Maar dat heeft Dirk vast ook...

Ab Normaal

Ai, dat zuigt Poeksel...

dirkthierry

Ja beetje wel.
Was effe op vakantie en had geen goed internet.......

Poeksel

Ik heb binnenkort een functioneringsgesprek met mijn financieel directeur, Marc Overmars. Wij zijn fan van de balkenendenorm en juist niet van zogenaamde 'marktconforme salarissen'. Toch is de salarispost aan het stijgen en daar wil ik het met hem over hebben. Ik betaal momenteel 336299 per week, op hoeveel zitten jullie?

dustin

Deze week staat de teller op $ 214,819.

Daarentegen vecht ik wel tegen degradatie, wat waarschijnlijk niet meer te ontlopen is.

krikie69

Ik zit momenteel met een salaris van 270k (voor in 4e lol) :-/

Wat me nu wel erg opvalt, kan er een bug zijn in de training? (heb al 3 weken geen stijgingen meer...)

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.