Ploegleider.nl wielerpoule

1 2 ... 10 ... 57 58
arnoldv

Ik vermoed dat het veschil in punten tussen deze 3 rijders niet zo erg groot zal zijn. Ik vraag mij af of je zelfs wel meer punten binnenharkt met deze 3 dan een sprinter a la Demare of Ewan.

Larsdj

Jammer dat bernal is weg gevallen voor de ploegleider competitie je krijgt nu veel de zelfde toppers denk ik. De meeste sprinter zullen waarschijnlijk wel afstappen na de tweede week..

Muda

Vermoed dat er nog best wat diversiteit overblijft. Je kan maar max 4 renners van 15+ hebben om nog een beetje een team over te houden. Er zullen er genoeg kiezen voor 3, aangevuld met 'subtoppers' (qua budget dan), zoals Mollema, Carapaz, Formolo, Jungels, Izagirre... genoeg keuzes. Kans dat de jochies van Ineos als opvulling dienen is dan wel weer groter geworden :)

Wijon

Overigens zijn er bijna teveel leuke 1/2 punters om mee te nemen.. Lastig kiezen! Bijvoorbeeld Hirt, maar die heeft dan wel weer Lopez, Izagirre en Bilbao voor m.

Koks colonne

Keuzes, keuzes... Hier gaat Jungels in ieder geval mee ;)
Nog 1 dilemma: Demare & Nizzoli of Viviani & Cimolai?

arnoldv

Mocht Viviani de Giro uitrijden dan zou ik daar voor gaan. (aangezien hij dan waarschijnlijk ook het puntenklassement wint) Geen idee of hij die ambitie heeft.

Wijon

Ik heb nog 11 of 12 punten over, voor 2 renners die punten pakken in de niet-sprinters etappes..

battdev

'@wijon.

Vuillermoz, gallopin, sosa, connor, amador, ciccone.
Genoeg leuk spul.

Wat betreft sprinters... 2 duurdere sprinters (lees: 8 punten of meer) slaat nergens op. Alle topsprinters zijn belachelijk duur, je weet niet of ze uitrijden. AK levert voor het aantal punten vaak meer op. Vooral met de tijdritten waar de meeste AK mannen ook bedreven in zijn.

Timber

Eens, heb ook maar 1 zekere sprinter en dan ook nog een vrij goedkope die wel aardig wat punten zal scoren, daarbij nog wat 1 punters als reserve die wellicht af en toe mee sprinten. Focus verder volledig op de vier toppers voor het klassement.

Laatst gewijzigd
Muda

'@ battdev: Vorig jaar waren Bennett en Viviani natuurlijk prima om erbij te hebben, toen nog wat goedkoper (6 en 15). In theorie nu 1 sprintetappe meer dacht ik, maar je moet wel de juiste combi hebben, in ieder geval de 'cyclamino' trui, maar da's een uitdaging, niet wetende wie er uit gaat rijden.... Blijft lastig om uit te vogelen of je de juiste mannen in de juiste etappe kunt opstellen...

arnoldv

Ik vind het met name lastig om te kiezen uit alle 2 en 3 punt sprinters. Wie gaan er wel of niet meesprinten en wie zijn er in vorm..

Viviani en Bennett scoorden vorig jaar heel veel punten, maar weegt een Viviani met 18 punten op tegen een klassementsrenner als Lopez?

Larsdj

Tegen lopez waarschijnlijk wel, die geen hele beste tijdrit heeft, pakt wellicht wel de witte trui. De verhouding kopman sprinter is wel lastig dit jaar. Vooral door de tijdritten.

Kraanwater

Ja ik moet zeggen ik vind het dit jaar ook lastig. Voor sprinters ga ik denk ik voor 1 goede en 1 mindere. Daarnaast nog een goedkope 1 punter (iedereen weet wss al welke). Verder mik ik op goede klassementsrenners aangevuld met goedkope opties.

Ik zat ook te denken aan lopez maar gezien zijn tijdrit ga ik denk ik voor andere opties. De witte trui is mooi maar hij zal die waarschijnlijk redelijk laat gaan pakken.

Inferno182

Ben er ook zo goed als uit voor dit jaar. Twijfel alleen nog tussen Majka of De Gendt. Wie zal de meeste punten opleveren?

arnoldv

Ik zou voor Majka gaan..

Kraaijvanger

Doel je dan op een sprinter of een klimmer 'een goedkope 1 punter'?

Laatst gewijzigd
Timber

Heb mijn ploeg staan. Twijfel alleen nog tussen de combi Lopez & Vuillermoz of Majka & Landa. De bonuspunten voor het wit zal Lopez waarschijnlijk pas laat krijgen. Majka is weer een betere puntenpakker dan Vuillermoz natuurlijk.

arnoldv

Voor de heuveletappes is Vuillermoz aantrekkelijk, maar ik weet niet of hij goed mee kan in het hooggebergte. Majka zou zomaar iemand kunnen zijn die voor de bergtrui gaat en dan zou hij opeens heel interessant kunnen zijn.

Timber

Toch maar Landa met Majka. Lopez had vorig jaar ook ‘slechts’ 276 punten, ondanks de witte trui erbij was dat zelfs minder dan een Pozzovivo die 5e werd.

arnoldv

Ik twijfel nog enigszins over de combinatie Viviani/ Carapaz of MAL/ Ulissi. Moeilijke keuze want ik verwacht wel wat van Ulissi. Maar een Viviani die na etappe 12 mogelijk de hele ronde in het paars rijdt is ook niet onaantrekkelijk..

Timber

Viviani en Carapaz. Ulissi is voor het spel Ploegleider niet echt een puntenpakker.

Muda

Eens met Timber. Ulissi kan het leuk doen, maar veel minder zekerheid

Kraaijvanger

Rijdt Landa in de tijdrit binnen de top 20?

Timber

Denk het niet. Ondanks het klimwerk zullen ook veel reguliere tijdrijders nog wel top 20 weten te rijden.

arnoldv

Nou, iedereen met Dumoulin in z'n team kan de eindoverwinning nu wel vergeten..

1 2 ... 10 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.