Ploegleider.nl wielerpoule

1 2 ... 22 ... 57 58
Timber

Moet zeggen dat ik daarom ook liever het budgetspel van Zweeler speel tegenwoordig. Ook puzzelen, maar je kan daar tenminste nog wat meer toppers in je team zetten.

hawwiej

Echt onmogelijk dit jaar pff

Mr.Nickos

Vind het zelf ook erg lastig. Ik wil zelf Max 3 van de 4 20
Punters. Dus gokken op de winnaar lijkt mij misschien de beste keuze. Roglic/bernal. De keuze wva zal voor mij in de loop van de weken gemaakt worden. Als er ook maar een kleine kans is dat ie mee mag sprinten neem ik hem mee.

Timber

Inderdaad erg lastig. Een ploeg met Roglic, Bernal, Alaphilippe en Sagan is mogelijk, maar dan doe je wel heel veel concessies voor je andere vier. Van die vier lijkt me Sagan wel degene die de minste punten haalt, ook als hij groen pakt.

Zie nog weinig koopjes op 1 tweepunter na. Ik mis dat jaar dat Quintana, Kwiatkowski en Pinot allemaal 1 punt waren omdat de makers van het spel hun nauwelijks kenden haha.

thewout79

Sagan is zo all round dat hij niet voor niets elk jaar zo veel punten binnen haalt en het lijkt mij deze editie dat er zeker 8 tot 10 etappes bij zijn waar hij punten gaat behalen.
2019- 339 punten
2018- 450 punten
2017- gediskwalificeerd
2016- 416 punten
2015- 416 punten
2014- 398 punten
2013- 361 punten
2012- 361 punten

Timber

Ik denk dat Roglic, Bernal en Alaphilippe er niet ver vanaf zullen zitten. Bernal en Alaphilippe hadden vorig jaar zelfs meer punten.

hawwiej

Trentin of Kristoff?
Edit: Ah, na die valpartij een stukje makkelijker geworden.

Laatst gewijzigd
thewout79

Kans dat Sagan bonus punten krijgt voor de groene trui is groter dan bernal en ala op de gele trui.
Laatst genoemde vorig jaar 12 dagen geel dus 120 bonus punten dat gaat hem nu in dit geweld echt niet lukken.
De vorm van vorig jaar gaat hij na mijn idee niet weer halen.
Hij had nog nooit een tijdrit gewonnen en vorig jaar in eens wel.

arnoldv

Sagan zal pak 'm beet vanaf etappe 3 in het groen rijden en dus pakt hij zo 19 keer 5 bonuspunten + bonuspunten voor het eindklassement. En er zijn genoeg etappes waar hij een goed resultaat kan rijden. Normaliter zal Sagan altijd als eerste in mijn team geklikt worden.

Maar inderdaad, het gaat een flinke puzzel worden met al die (te) dure renners..

Kraaijvanger

Het schijnt dat B&B een uitdager heeft om Sagan uit het groen te houden.

Kraaijvanger

'@Timber

Laatst gewijzigd
Bertsu

Het is altijd de uitdaging om zonder Sagan te winnen...
Al denk ik dat hij dit jaar wel mee moet gezien het parcours.
Verder zie ik tot nu toe net te weinig leuke klimmers van 4-8 punten, waarmee je 1 dure klimmer kan verdelen.

De sputterende spurter

Het budget is 1 ding. Het lastigste vind ik nog een gebalanceerd team samen te stellen aangezien je maar 1 wissel per dag kunt maken.

Timber

Goede wissels heb je toch niet nodig, alleen maar zonde van het budget voor je 8 basisrenners. Sinds ik meedoe altijd voor 1 punters gekozen als reserve. Zitten altijd wel wat bij die met wat geluk een puntje her en der scoren.

De sputterende spurter

Ik speel dit nog niet zo lang, maar je hebt toch niets aan een sprinter in de bergen?
Ik ging er van uit dat je een renner of 10/11 gaat rouleren.

Quintana10

Ik heb 1 wissel waar ik mee rouleer. Meer wissels kosten je meer punten dan dat ze opleveren, zo leert de praktijk. Overigens wel altijd 1 of 2 punters.

Wel weer erg lastig dit jaar, veel dezelfde teams met, op het oog, vier onmisbare mannen. Bernal/Roglic/Sagan en Flip. Heb ze er momenteel ook alle vier in staan maar de rest van het team oogt wel erg matig.

Laatst gewijzigd
De sputterende spurter

Okee, bedankt!

Ja, 20 ptn voor de rest is wel weinig ja.
De leuke renners als GvA, Tiesj etc zijn ook altijd zo duur.
Uiteindelijk halen maar 1 of 2 van die 6-9 punters genoeg punten om de aankoop te rechtvaardigen heb ik het idee.

Kraaijvanger

Ala

Laatst gewijzigd
Mr.Nickos

Wva word toch voor mij de moeilijkste keus. Als je hem zo ziet rijden zou je toch zeggen dat hij een paar etappes op ze naam kan schrijven.

Timber

Dat was vorig jaar ook zo en toen mocht hij ook niet van Jumbo. En dit jaar wordt er zelfs nog meer op de Tour gezet dan vorig jaar.

MichielH

Ja, en vorig jaar wordt ie desondanks in de 1e 10 ritten een keer 1e, 2e en 9e....

Timber

Hmm, ja dat is ook weer zo. En dit jaar ook geen Groenewegen erbij. Wellicht mag ie dan toch voor wat kansen gaan en wellicht het groen. Lastig, hij is voor 7 ptn wel een koopje in dat geval.

Kraaijvanger

Helaas Timber, de 2 punter heeft vandaag opgegeven, benieuwd of deze renner op tijd fit is. (En dan bedoel ik niet de Italiaanse sprinter, die ook uitgevallen is)

Kraaijvanger

Iemand idee wat met Higuita aan de hand was in de Dauphine? Is zeker gevallen?

Muda

Higuita reed op een vluchtheuvel... geloof dat de schade meeviel, maar wel achterstand, net als Latour en Dan Martin die ook opgehouden werden

1 2 ... 22 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.