Inderdaad erg lastig. Een ploeg met Roglic, Bernal, Alaphilippe en Sagan is mogelijk, maar dan doe je wel heel veel concessies voor je andere vier. Van die vier lijkt me Sagan wel degene die de minste punten haalt, ook als hij groen pakt.
Zie nog weinig koopjes op 1 tweepunter na. Ik mis dat jaar dat Quintana, Kwiatkowski en Pinot allemaal 1 punt waren omdat de makers van het spel hun nauwelijks kenden haha.
Sagan is zo all round dat hij niet voor niets elk jaar zo veel punten binnen haalt en het lijkt mij deze editie dat er zeker 8 tot 10 etappes bij zijn waar hij punten gaat behalen.
2019- 339 punten
2018- 450 punten
2017- gediskwalificeerd
2016- 416 punten
2015- 416 punten
2014- 398 punten
2013- 361 punten
2012- 361 punten
Kans dat Sagan bonus punten krijgt voor de groene trui is groter dan bernal en ala op de gele trui.
Laatst genoemde vorig jaar 12 dagen geel dus 120 bonus punten dat gaat hem nu in dit geweld echt niet lukken.
De vorm van vorig jaar gaat hij na mijn idee niet weer halen.
Hij had nog nooit een tijdrit gewonnen en vorig jaar in eens wel.
Sagan zal pak 'm beet vanaf etappe 3 in het groen rijden en dus pakt hij zo 19 keer 5 bonuspunten + bonuspunten voor het eindklassement. En er zijn genoeg etappes waar hij een goed resultaat kan rijden. Normaliter zal Sagan altijd als eerste in mijn team geklikt worden.
Maar inderdaad, het gaat een flinke puzzel worden met al die (te) dure renners..
Ik heb 1 wissel waar ik mee rouleer. Meer wissels kosten je meer punten dan dat ze opleveren, zo leert de praktijk. Overigens wel altijd 1 of 2 punters.
Wel weer erg lastig dit jaar, veel dezelfde teams met, op het oog, vier onmisbare mannen. Bernal/Roglic/Sagan en Flip. Heb ze er momenteel ook alle vier in staan maar de rest van het team oogt wel erg matig.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.