Stel: je hebt Pogi, Rogi, Vingegaard, MvdP en WvA. Dan ben je dus al 81 punten achter de wagen met 5 renners die waarschijnlijk iedereen wel gaat hebben.
Grote vraag is: welke renners gaan dan dit jaar het verschil maken? En hoe ga je die 19 punten besteden?
Man, de Giro was lang zo lastig niet als de Tour hoor...
Dan is het een gok, wie laat je thuis en om welke redenen? Ik zou zeggen, roglic thuis laten vanwege mindere kilometers in de benen en knie kan een onzekere factor zijn in 3 weken koers, plus kasseien. Maar wie is een aangename puntenpakker die ook nog eens top 6 kan eindigen in GC? Dat is ook een lastige puzzel.
Je zou eigenlijk wel mogen verwachten dat wanneer WF zo'n spel overneemt/promoot, er ook een kwaliteitsimpuls komt. Blijkbaar niet. Overigens wel een gemiste kans. Bijvoorbeeld: Er zullen meelezers dit topic aanklikken om te kijken of PL de moeite waard is. Voor mij is het nostalisch dus ik blijf wel, maar toch.
Ik zou voor sagan gaan.
Puur om de reden dat veel niets van hem verwachten ( net als van cavendish vorig jaar ) en we weten allemaal hoe dat heeft uit gepakt.
En als hij er zin in heeft kan hij net als van aert in 10 etappes punten scoren.
Is en blijft natuurlijk een gok maar dat heb je met teuns en meintjes ook en die gaan niet in zo veel etappes van voren mee rijden
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.