Ploegleider.nl wielerpoule

1 2 ... 48 ... 57 58
brts

Welke 1 punter gaat alle sprints 5e worden?

Bertsu

Tot nu toe nu niemand denk ik...

thewout79

Vooralsnog is de keuze vrij beperkt, maar komende dagen zullen de eerste selecties wel bekend worden en zal er wel het een en ander worden aangepast

Emootje

Benieuwd wanneer ze de selecties gaan updaten. Zo langzaam maar zeker maken steeds meer ploegen hun renners bekend. Wil eigenlijk wel gaan puzzelen...

Ploeglijder

Er zijn inmiddels al 4 teams compleet maar om dit bij te werken valt blijkbaar niet mee.

Timber

Ik vind dat dagelijks een renner wisselen ook niet zo’n beste toevoeging. Ploegleider voorheen was veel beter, gewoon 9 renners (toen nog) en een reserve viel pas in als een basisrenner uitviel. Nu moet je dagelijks bijhouden. Als je even vergeet, zit je al…

Bertsu

Och, vind ik juist wel geinig. Wat meer dynamiek zo, wat meer vooruitkijken ed

Svnijen

Gezien het feit dat we allemaal een relatief hoog bedrag betalen voor ploegleider. Vind ik dat ze wel erg traag zijn met het uploaden van de spelers/budgetten. (Van de bekende teams) Heel vervelend, zo kan kan ik niet lekker puzzelen

brts

In tijden van hongersnood en oorlogen moeten we vooral het ongekende leed van Jeroentje niet uit het oog verliezen.

Maar, ter zake: Next Big Thymen is prachtig geprijsd en direct onmisbaar. Het seizoen leert verder dat je sowieso een Wanty renner moet hebben, maar welke? Gaat Gerben Thijssen een paar sprints mogen rijden?

En wie gaat meer punten harken: Evenepoel (rittenkaper, AK?) of good old Almeida (AK, sowieso top 10, wit?)

thewout79

Hoe denken jullie over de klassement renners.
Ik heb op dit moment Roglic, Hindley, Yates, Evenepoel, maar zit nog te twijfelen om 1 van deze er uit te halen voor Carapaz.

Roglic lang over getwijfeld, maar als ie start zou ie waarschijnlijk beter zijn dan dat wij verwachten is.
Na zijn val in de tour toch nog 2x 14de - 3de- 9de geworden met rug klachten.
Blijft altijd een gok , maar met een relatief ontspannen eerste week zou ie z'n ritme kunnen vinden en zal ie weer de te kloppen man zijn.

Hindley liet zien in burgos nog redelijk in orde te zijn en zal na alle waarschijnlijkheid voor podium mee gaan doen.

Yates heeft laten zien goed in orde te zijn na de giro met 2 overwinningen.

Evenepoel heeft na eigenzeggen getraind op klimmen en zal dus waarschijnlijk beter zijn dan vorig jaar als het echt omhoog gaat.
En als quick-step de ttt wint pakt hij alle truien en dus 63 punten en houd waarschijnlijk de rode trui 3 dagen vast en dan heeft is al 93 punten na 4 dagen.
Tel daar de itt bij op en een paar top 10 klasseringen als het omhoog gaat dan zie ik hem minimaal op 200 punten eindigen.
Dus na mijn berekeningen onmisbaar of jullie moeten dit anders zien.

En Carapaz goed in de giro, maar in polen viel hij toch zwaar tegen met een 22ste plek dus is op papier ten opzichte van Hindley, Yates, evenepoel minder in vorm of hij moet verstoppertje spelen.

Als ik Carapaz niet mee neem kan ik overigens Hayter eb Hiquita wel mee nemen.

Graag hoor ik jullie mening hier over ?

Bertsu

Roglic is een taaie, die zal er wel staan denk ik.
Hindley wel vertrouwen in, maar ik weet niet of ik er ruimte voor heb in mijn team. Ik denk dat Evenepoel en Almeida ook genoeg punten gaan pakken. De vraag voor velen is wie de ploegentijdrit wint. Wint Jumbo, wie gunnen ze dan de leiderstrui? Een Nederlander? En als QS wint, gaat Evenepoel dan wel als eerste over de finish?
En Yates wil ik het liefst ook, maar ja. Carapaz idem.
En met zo`n 6 sprintetappes moet er toch ook wel een sprinter mee. Merlier is veel te duur. Pedersen net niet snel genoeg in vlakke sprints. En ik weet niet of Hayter echt op het vlakke gaat meesprinten.

Poeksel

Je wil als ploeg wel de TTT winnen, maar niet je kopman in de leiderstrui lijkt me, kost onnodige energie. TTT zou je wel als tiebreaker kunnen gebruiken bij sprinterkeuze,

Carapaz is een stabielere factor dan Yates, heeft nooit verzaakt als ie voor een klassement ging. Yates lijkt wel beter in vorm, al zegt dat niet heel veel, zie b.v. Hindley.

Minimaal 200 punten voor waarde 15 is niet slecht, maar onmisbaar zou ik het niet noemen. Vorig jaar had je b.v. Roglic (556/20), Jakobsen (250/8), Haig (254/7) en Mäder (187/4). De eerste twee zal bijna iedereen wel gehad hebben, maar met de laatste twee kon je echt een verschil maken.

Ploegleider is trouwens vrij matig in waardes geven aan renners. Jakobsen was vorig jaar natuurlijk veel te goedkoop, ook zonder kennis achteraf. Nu zijn er ook diverse renners die ondergewaardeerd zijn. Probleem is wel dat je die niet allemaal kan nemen, en de favorieten ook niet allemaal. Maar anders was het spel ook wel erg makkelijk geweest :)

Emootje

Het grote probleem is de enorme hoeveelheid interessante renners. Die 8 zijn wel te vullen, geen probleem. Maar waar je voorheen je reserves met eentjes op ging vullen is dat nu gewoon niet interessant. Door de juiste keuzes te maken qua basis is het mogelijk om renners op de reservebank te zetten. Een Higuita bijvoorbeeld: 8 punten, die moet mee, maar zit tijdens de TTT gewoon op de bank. Fiets ik er later wel weer in.

Er zijn rondes geweest waar ik 3 dure jongens in mijn team had. Ik heb er nu eentje, Carapaz, waar ik al dagen over twijfel. De rest heb ik opgevuld met goedkopere renners waar ik enorm veel van verwacht. Maar ja, die Carapaz... Misschien toch maar Roglic dan? Of Hindley? Damn, echt een lastige. Maar wat een Vuelta gaat dit worden dan! Iedereen ruikt kansen omdat Vingegaard en Pogacar niet meedoen.

Overigens heb ik Pedersen wel op de korrel. Misschien niet voor het vlakke vlakke maar dan wel zeker voor de punchritten. Nog een paar nachtjes om daarover na te denken.

thewout79

Een Hayter word overal genoemd voor de winnaar van de puntentrui, maar zou voor de 9 punten een Pedersen die 11 is een ackerman die 7 is een Bennet die 9 is niet meer punten gaan scoren ?
Heb Hayter echter nog nooit zien rijden dus ben niet zo bekend met zijn kwaliteiten.

Emootje

Ik denk dat Hayter wat completer is dan Bennett. Hij kan goed meekomen op een heuvel, kan aardig tijdrijden (Brits kampioen dit jaar)...
Nu heb ik ergens gelezen dat hij niet mee gaat sprinten met de massasprints maar je weet maar nooit.
Hayter is een interessante renner, beetje als Pidcock. En als hij het net zo goed doet als Pidcock in de Tour dan heb ik hem er graag bij.

Poeksel

Hier een recent interview met Hayter: https://www.cyclingweekly.com/news/ethan-hayter-focused-on-winning-at-vuelta-a-espana-ill-go-for-stage-opportunities-myself

Ik zie hem alleen kans maken op de puntentrui als dat een doel voor hem is/wordt en hij dus in tussensprints punten gaat pakken (al dan niet via een ontsnapping). Als je echter puur voor etappezeges wilt gaan, dan is energie verspillen aan tussensprints niet zo'n goed idee. Vervelend altijd, renners die niet duidelijk zijn of een bepaalde trui een doel is of niet...

Linkesoep

Zit met zelfde dillema! Ackerman en iets betere sprinter. Of toch Hayter en 1punter....

Maar over 2022 (en deels 2021) heen gekeken, liet Hayter toch 9 massasprints liggen. En deed er maar stuk of 5 (aldanniet gereduceerd) en scoorde daar niet erg sterk...

Maarja als ie wel smaak te pakken heeft en voor puntentrui wilt gaan, dan issie tcoh onmisbaar...

Emootje

Oké, 6 punten over voor een aanvaller. Mäder, Vendrame, Wright of toch iemand anders... AK nu wel oké al had ik graag Mas erbij gehad en sprint ook wel goed. Tijdrit goed maar wil er dus nog een aanvaller bij. Iemand suggestie?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ja, WF:
**** Johan Esteban CHAVES
*** Thibaut PINOT, Gino MÄDER

Emootje

Jammer dat dit topic lang zo actief niet is als die andere. Nu baseer je keuzes van renners vaak op uitspraken die gedaan zijn bij een ander spel en daardoor dus ook andere puntentellingen en ploegopstellingen.
Overigens heb ik Chaves maar niet genomen, ben voor twee 5 punters gegaan van Bahrein. Gewoon, als juichrenners. :-)

Poeksel

Ik hoop voor je dat je ze ook in hun eerdere grote ronde dit jaar genomen had, toen ze echt goedkoop waren :)

De poging van Wielerflits dit spel te promoten is op het forum inderdaad niet erg aangeslagen. Op zich zijn de overwegingen wel vergelijkbaar met andere spellen: er zijn wat renners die echt (veel) te goedkoop zijn (met de kennis vooraf dan, hier wat meer dan bij b.v. Scorito), ook wel wat te duur en dan zijn er de favorieten die je niet allemaal kan nemen.

De balans is bij dit spel nog wel iets lastiger dan bij Scorito denk ik.

Puccini

Heb net Yates voor Almeida erin gebracht na dat interview van Almeida. Maarr nu moet ik aan m'n sprintcombi sleutelen;
Ik wilde Hayter en Groves. Dat wordt nu;
- Hayter en Thijssen
Of
- Akkerman en Groves (met puntje extra over waardoor ik Een 2 punter erbij kan krijgen)

Wat denken jullie?

Emootje

Ackermann en Groves. Ik had Ackermann gewisseld voor Sivakov maar die wissel ik weer terug.

Puccini

Wat gebeurt er als je 1 renner niet selecteert?

Emootje

Hoe bedoel je dat? 12 renners heb je dan, in plaats van 13?
Volgens mij is je team dan niet compleet en dus niet geldig en doe je niet mee.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 48 ... 57 58

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.