Scorito Giro 2018

1 2 ... 148 ... 187 188
Gesloten
ivo001

Voor morgen heb ik Gesink, O'Connor en Schachmann op de hotseat zitten.
Mannen die op de bank wachten: Bilbao, Wellens, LL Sanchez

Vooralsnog best tevreden over mijn team, alleen wil het nog niet helemaal vlotten met de dagselecties.
Etappe 1: nummer 6 en 10 niet opgesteld
Etappe 4: nummer 8 niet opgesteld en nummer 15 als kopman ipv nummer 1
Etappe 5: nummer 5 en 9 niet opgesteld en nummer 72 als kopman ipv nummer 4/6

Imbatido

'@elstupidoloco: Je hebt ook zoiets als voortschrijdend inzicht. Als ik 9 renners heb die meer punten scoren moet ik die 9 kiezen. Hoe jammer dat ook is van die 5 miljoen van Froome. Maar de voortekenen zijn erg slecht voor hem.

Vandaag zat Froome ook op de bank. En gisteren had dat achteraf ook gemoeten. Maar vooraf was hij voor mij een zekerheid voor deze ritten. Net als dat hij een zekerheid voor me was in de tijdrit.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Elstupido: denk wel dat iedereen Chaves, Pozzovivo, Aru of Pinot boven Dumoulin en Froome zal verkiezen morgen als kopman.

Starlynk

Heb nu dit staan:

Pinot (c)
MAL
Aru
Chaves
Pozzovivo
Bennett
Formolo
Wellens
Schachmann

Kangert, Dennis, Betancur en potentiële aanvallers op het bankje... Twijfel nog wel of ik Dennis niet het voordeel van de twijfel moet geven boven een van de andere heren.. We slapen er een nachtje over ;)

elstupidoloco

'@imbatido/Wesley

Dat inzicht is gebaseerd op een hele matige tijdrit na een val, en slechte positionering op een korte steile aankomst die eigenlijk net te kort is om voor froome. Ziet er allemaal niet bijzonder lekker uit, maar het gaat wat ver om hem onder jongens als carapaz, schachmann en Oomen te zetten.
Als er je een etappe mag uittekenen die op het lijf van froome geschreven is dan is het die van morgen wel.
En dan is hij misschien niet de meest zekere kopman, maar dat is iets anders dan dat je hem weg laat.
Maar goed, ik heb hem niet. Dat is een dilemma minder 😜

wesley1983

'@Elstupido: ikzelf heb nog geen moment getwijfeld om hem niet mee te nemen, hij is namelijk de renner die het verschil moet maken met TD doordat ik hem niet heb, maar kopman maak ik Froome (nog) niet.
Edit: alsnog zijn het allemaal teams met TD die bovenaan staan in de ranking dus ik hoop dat Froome vanaf nu ook punten gaat pakken en liefst zoveel mogelijk meer dan TD met al die aankomsten bergop vanaf nu.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Gaat gesink morgen wat proberen ?

n92

Ik doe het dit jaar verrassend goed. Ik sta momenteel op 99,3%. Wie weet waar ik had gestaan als ik niet wat foutjes had gemaakt met opstellen. Maarja Rome is nog ver zullen we maar zeggen en het blijft ook koffiedik kijken. Ben benieuwd of ik de stijgende lijn kan vasthouden.

Voor morgen ben ik nog aan het twijfelen tussen schachmann of oomen en ik twijfel nog over de kopman. Momenteel Dumoulin als kopman maar ik overweeg ook nog yates en pozzovivo.

Imbatido

'@elstupidoloco: Die tijdrit vond ik op zich nog wel oké na een val, 21e. Maar die heuvelritjes waren toch wel erg tegenvallend. Twee keer 30+, en dan had hij vandaag nog het geluk dat hij er geen tijd mee verloor. Bovendien zit een goede Froome ook altijd goed in positie. En vorig jaar in de Tour in de punchritjes reed hij ook top 10, daar is hij doorgaans de beste van de klassementsrenners. Allemaal voortekenen dat hij het niet heeft. Bij Schachmann heb je al zeker 8 punten van Viviani. Dumoulin rijdt na morgen wellicht weer in het roze, dus Oomen 10 + wat wit. En die kan zelf ook een top 20 rijden. Carapaz zou wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen, en mogelijk wat wit, maar is ook nog koffiedik kijken. Ik zie het al voor me dat Froome er morgen al heel vroeg af ligt.

bakfiets

Inderdaad. MAL is in staat om voordat de etappe begint al te vallen;-). Ik neem de gok!

Pietje Precies

Ik vind twijfelen aan Froome juist zeer gegrond en verstandig. Hem selecteren / kopman maken omdat dat op voorhand logisch was, of omdat je 5m hebt uitgegeven, of omdat hij de renner is die het verschil moet maken vind ik stuk voor stuk onverstandige gedachtes.

Froome is in alle vijf de tot nu toe gereden etappes slechter geëindigd dan je op voorhand mocht verwachten. En de reden is misschien wel zeer voor de hand liggend, namelijk die valpartij. In dat geval kan hem morgen wel eens de genadeklap toegediend gaan worden.

Tegelijkertijd hebben jullie natuurlijk gelijk dat Froome "normaal gesproken" de beste klimmer van allemaal is en ook de beste kopman zou zijn. Morgen zal een hoop duidelijk maken voor de rest van de ronde. Ik verheug me er nu al op :)

Qua zekere punten zit je een beetje mis Imbatido qua truien (Schachmann 6, Oomen 8).

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Pietje: er zijn nog niet echt etappes geweest waar het echt moest (maar wel al redelijk tijd verloren en normaal gesproken moest hij dichter eindigen inderdaad), dus morgen maar eens afwachten hoe het loopt. Als het echt niet gaat hoop ik dat hij de eer aan zichzelf houd en opgeeft maar ik ga nog geen conclusies trekken nu, dus gewoon selecteren. Voor hetzelfde geld kan hij gewoon mee met de beste omdat plaatsing nu geen belangrijke rol speelt en klimmen,klimmen, klimmen de boodschap is. Froome ga ik echt niet het bankje geven ten opzichte van Wellens of Dennis, dus volgens mij eerder wel een verstandige beslissing om af te wachten!

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@Imbatido

Deze "punchritjes" waren wel stuk korter en explosiever qua klimwerk op het eind dan de ritten in de Tour afgelopen jaren.
Die beklimmingen waren vaak tegen de 3km. Maar ja, hij is minder. Alleen denk ik dat er schromelijk overdreven wordt hoeveel minder hij is.
Ook staat hij er nog niet zo heel gek voor ten opzichte van de concurrentie.

Dumoulin gaat dit jaar niet wegkomen met vroegtijdig lossen, eigen tempo weer aansluiten, en dat dan vooraan de mannen naar elkaar gaan zitten kijken. Sky en Scott hebben de mannen en power om dan gewoon goed door te trekken. Ik zie eerlijk gezegd Tom geen top 5 rijden hier. Maar we gaan het zien.

Laatst gewijzigd
Treenert

Froome zakt erdoor morgen, Poels nieuwe kopman en wil dat ook bewijzen middels een mooie podiumplek. Zomaar weer eens een hersenspinsel.

@ Phoenix: ik dus juist wel, weer een jaar verder/ouder/harder.

Laatst gewijzigd
Imbatido

'@Pietje: Die punten heb je gelijk in ja, zit vaak met de punten van de kopman te rekenen.

@Phoenix0000: Met punchritjes in de Tour doel ik op Longwy (9e) en Rodez (7e), die waren een kilometer of korter. En daar had je ook nog types als Sagan, Matthews en Van Avermaet erbij. Minstens zo explosief als deze ritten. Ik heb nog geen enkele reden gezien de afgelopen ritten waarom hij morgen top 10 zou rijden.

Treenert

Ik vraag me af wat Peter, The Emperor, zou hebben gezegd tegen Chris.
Iets van: "Eey eey Froomie, are you okay my friend?" ;) ;)

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Phoenix: dat denk ik dus ook dat het allemaal wat overdreven is, vanaf morgen telt het echt en zullen we meer weten. Als blijkt dat hij er wat door aan het komen is verwacht ik wel aanvallen van Froome in de laatste week in de jacht op het roze en zal veel bondgenoten hebben nadat er velen nog meer tijd gaan verloren hebben na die 2e tijdrit.

bakfiets

Ze zullen froome morgen zeker gaan testen. Hij lijkt inderdaad minder na zijn val. Morgen is dus de kans bij uitstek om hem verder op achterstand te zetten. Ik verwacht dat froome nog wel wat verliest morgen maar geen 2 of 3 minuten op de andere klassementsmannen. Wel interessant om te gaan zien welke ploeg het initiatief pakt op de klim. Ik zie het mitchelton of astana wel doen ipv sky.

kasjaar

Tot nu toe zet Poels wel z'n eigen resultaten neer en mag hij voor Froome eindigen. Dat zou wel een teken kunnen zijn dat Froome zich niet goed voelt.

kasjaar

'@bakfiets,
Zou leuk zijn. Ik denk dat Astana zeker een reëele optie is aangezien MAL aardig wat tijd goed moet maken.

Treenert

Ik zit juist nog even de voorbeschouwing voor morgen van WF door te nemen. MAL krijgt 4 sterren, Gesink, Formolo en Betancur krijgen 1 ster en Chaves GÉÉN.
Schiet mij maar lek!

Laatst gewijzigd
Blaagstra

Astana en uae gaan vol od aanval morgen. Vooral aru, conform eerdere grote rondes, wil en gaat laten zien dat hij daadwerkelijk de nieuwe prins is na nibali in eigen land. Alle ballen op aru. En mal is een malloot met een stuur op een vlakke weg, maar tempopompen omhoog komt de man heleMAL tot zn recht. Het gaat tussen aru en MALloot morgen.

Pietje Precies

Ik vind het ook niet onverstandig dat je hem morgen selecteert Wesley. Zou ik ook doen als ik hem had. Kopman maken zou ik daarentegen wel onverstandig vinden.

Maar ik vind dat een ieder die dit op plaatsing of op te kort/explosief of op nog niet echt belangrijk gooit, zichzelf voor de gek houdt. Een goede Froome rijdt minimaal: top-8 in etappe 1, top-20 in etappe 3 (waar best wel wat gaten waren en Froome normaal juist zeer attent is), top-8 in etappe 4 en en top-15 in etappe 5.

Mede doordat hij in 21 etappes inzetbaar is zat hij tot de ochtend van de tijdrit ook in mijn team. En vond ik hem tot dat moment duidelijk zijn prijs waard ten opzichte van MAL, Pinot, Aru, etc. Slechts 0.5 tot 1m duurder is een schijntje voor iemand met zo'n (Scorito-) palmares.

Maar hij is wat mij betreft duidelijk niet in zijn normale doen. Wat de oorzaak (vorm, blessure, nu clean) of mix dan ook mag zijn. Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat de vorm stijgende is, of de last van de blessure afnemende, etc. Ik heb het gelukkig nog niet gezien, maar morgen is natuurlijk een heel andere etappe. Echter is dat wat mij betreft dan ook het enige argument wat je mag aandragen.

Verder denk ik dat morgen wel degelijk veel duidelijk wordt (geldt natuurlijk ook voor alle anderen). Op zo'n klim ben je immers aangeschoten wild als het niveau er niet is.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Pietje: kopman maken heb ik ook nooit overwogen doordat het nog een vraagteken is hoe het met zijn vorm/blessure is.
Vond beiden eigenlijk vraagtekens, TD heb ik eerlijk gezegd nooit overwogen omdat hij niks van uitslagen gereden had voor de Giro, waar hij verleden jaar wel al resultaten had gehaald. Enkel in LBL (eendagskoers dus geen waardemeter en vond hem daar ondermaats eigenlijk). Dat hij dan direct de tijdrit wint en nu redelijk in vorm blijkt in de heuveletappes had ik totaal nog niet verwacht. Het is niet dat hij altijd een goede tijdrit rijdt, heeft al slechte (in zijn doen) gereden ook. In tegenstelling tot TD had Froome wel al laten zien (Tour of the alps) dat hij een redelijke vorm had naar de Giro toe, daarom dat ik denk dat het vooral die val is die hem parten speelt. Eigenlijk had ik eerst een team zonder die 2, maar had al rap het gevoel dat ik het niet zou redden als ik ze alle 2 thuisliet en heb dan maar voor de in mijn ogen normaal betere klimmer gekozen en degene die toch al iets had laten zien voor de Giro.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Normaal gesproken volg ik het forum nauwlettend en puzzel ik weken aan mijn team, nu heb ik 3 weken geleden in een half uur de namen ingevuld , niet meer veranderd en tot dusver weinig verschil :-). Vwb Froome: Ik geloof gewoon niet dat hij deze giro uit gaat rijden. De druk en toestanden die gaan ontstaan als hij het roze zou pakken? Lijkt me ondoenlijk om opmdeze manier een grote ronde te rijden. Overigens vind ik het hele gedoe een heksenjacht en een hype maar dat staat er los van.

1 2 ... 148 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.