Scorito Giro 2018

« 1 2 3 4 ... 187 188
Gesloten
Starlynk

Voordat het Klassiekerspel topic wordt volgespamd, hier een topic om de Scorito voor de Giro 2018 te bediscussiëren! Al mooie 500k pareltjes gevonden? Is Tom Dumoulin niet veel te duur voor 5m? Etc. etc.

Schrijf je hier in voor de WielerFlits sub-league

Hoofdprijs: Een Garmin EDGE 820 fietscomputer.

Heb ook nog een subpoule gemaakt voor de mensen hier op het forum

ditisdavid

Acht mogelijke sprintetappes en allemaal sprinters met vraagtekens, help...

Ab Normaal

Ja, een hele mooie 500k parel. Ik zal de naam niet noemen, maar hij is zo mooi dat ongetwijfeld snel iemand anders dat wel zal doen :(

Verder moet ik het parcours eigenlijk nog eens goed bekijken. Ben pas tot etappe 15 gekomen en dan lijkt het mij niet echt een parcours voor sprinters die op de eerste de beste stijgende lijn afhaken zoals Mareczko en Guardini.
Hoewel ik met name die laatste graag zou willen.

bizikletan

Eindelijk weer, mooiste spel dat er is. Dit wordt genieten! Met de afwezigheid van Landa, Valverde, Quintana en wellicht ook Amador wou ik de kaart Betancur spelen, maar zie dat ie € 1 miljoen is... :-(

Connotador

Wat is de twijfel bij Viviani dan? ;)

JimKro

Goed bezig Starlynk! Ik kan er op het eerste oog nog niet veel kaas van maken met zo weinig sprinters. Daarnaast zijn bijna alle klassementsmannen een stuk duurder dan wat ik vooraf voor ze zou geven.

Ab Normaal

De twijfel bij Viviani is of ie niet te vroeg in vorm is geweest en of zijn piek nu al voorbij is.
Modolo reedt vorig jaar een mooi klassiekervoorjaar om er vervolgens he-le-maal niks van te bakken in de Giro.

Starlynk

Viviani neem ik sowieso.. de rest van de sprinters wordt puzzelen

dspiky

Hoop eigenlijk dat er nog wat sprinters bijkomen. Mannen als Bonifazio, Minali, Consonni, Bauhaus, Cimolai en Mezgec staan er momenteel nog niet tussen.

BarryE1

Heb 'm ook al gezien Ab!

Ook al een leuke 750k gezien.

Karsten

Zo op het eerste oog wordt het niet makkelijk (en dat is maar goed ook ;) ). Dure klassementsmannen en in de andere categorieën niet heel veel namen waarbij ik gelijk een goed gevoel krijg. Interessant!

nasibal

'@Ab

[Quote]ja een hele mooie 500k parel[/quote]

Je weet dat dat het broertje van Nibali is he.... ;)

Phoenix0000

Beknibbelen op klassement heeft niet veel zin gezien het parcours...
Dus de echte koopjes moeten op sprintgebied gezocht worden, en die zie ik er (nog) niet tussen voor 500K

JimKro

Ik zal denk ik op z'n minst 5 sprinters van 500k-750k nodig hebben. Dus het is nog even afwachten wie er op de startlijst komen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Lol Nasi :)

Starlynk

5 sprinters van 500-750k gaat hem niet worden vrees ik voor je, als de sprinters van de proconti ploegen al minimaal 1m zijn :p

ditisdavid

Beknibbelen op sprinters heeft ook geen zin met 8 sprintetappes helaas. Met drie heuveletappes en twee tijdritten erbij wordt dit een serieuze puzzel. Heel veel goedkope renners die de moeite zijn trouwens, mijn halve team is 750k of minder als ik snel klik :p, maar geen sprinters inderdaad. De tijden dat je voor 500k een sprinter koopt die vijf keer toptien rijdt zijn gewoon voorbij.

Lowland

Zo. Team is rond. Niet meer puzzelen en nu doorgaan op eerste ingeving :p

Jori

Mis idd nog Amador. Met zijn tijdrit en movistar team zou ik hem toch graag in mijn team puzzelen.

Verder snelle analyse:
tijdrit etappe 1 en 16
sprint 2, 3, 7, 12, 13, 17, 21
heuvels/punch 4, 5, 10, 11
Bergen 6, 8, 9, 14, 15, 18, 19, 20.

dus wordt vooral weer dik investeren in ak mannen, en wat goedkopere sprinters zoeken + Viviani, denk ik

@ditisdavid: Definitieve selectie van oa Israel Cycling afwachten, ***** zou het wel moeten kunnen

Edit: Nog geen naamdropping, excuus

Laatst gewijzigd
Stuff

Om even aardig te doen, kijk allen even bij de omschrijving die bij Victor Campenaerts is gedaan.

Geen dank.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Jori
10 wordt of sprint of vlucht denk ik, na die eerste klim is er weinig aan voor de heuvelrenners. 17 idem dito trouwens gezien het de derde week is dan. 12 zou eventueel wel voor een heuvelrenner kunnen zijn denk ik. Verder zal 8 gewoon een sprint worden van een man of 10-20 klassementsrenners, als er al geen vluchters voorzitten. Juiste verdeling zal vooral ervan afhangen of de vluchters meer succes hebben in de lastigere sprintetappes of in de bergen, want de sprinters hebben hier niet veel minder punten te verdienen dan de klassementsrenners imo.

Jori

ja 10 wordt idd een rare etappe, met direct al zo'n stevige beklimming. Echter daarna met zo'n afdaling erbij en plat stukje, lijkt het me ideaal voor mannen als Visconti, Mohoric, Wellens en LLS. Etappe 8 heeft gewoon een late beklimming en komt vroeg in het schema (enkel in etappe 1 en 6 zullen iets verschillen zijn gemaakt), dus verwacht niet dat de vluchters erg veel ruimte krijgen. Er zal er wel 1 winnen, maar vanaf plek 3 zullen de klassementsmannen daar staan, dus categoriseer ik hem als bergen :p

dazzler2120

'@Jori
Pfoe, ik weet niet of etappe 16 wel een tijdrit wordt hoor. Denk dat het ook nog wel een massasprint kan worden.

Phoenix0000

Wat dan wel weer redelijk eenvoudig te voorspellen is, is waar de teampunten heengaan de eerste week. Wachten op Phil.....

Laatst gewijzigd
wesley1983

Heb al eens 20 namen opgenomen van de renners die er al opstaan en dit zonder Froome en Dumoulin. Is dit een rare gedachtengang of teken ik hier mijn vonnis mee? Mss toch nog veranderen van gedacht omdat het niet veel scheelt qua waarde tussen de favorieten. Ach het is nog paar weken tegen dat de giro begint :-)

« 1 2 3 4 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.