Scorito Giro 2018

1 2 3 4 ... 187 188
Gesloten
Connotador

Unaniem een belachelijk groot successeizoen, zou ik zelfs willen zeggen.

Rutgerca

Ik heb op dit moment 4 erg dure klassementsrenners in mijn team, maar ik weet niet of dit nou zo slim is, of dat ik gewoon wat goedkopers erbij gooi

WCEendT

'@Rutgerca
Als het de 4 beste gaan zijn is het slim ;).

elstupidoloco

'@vasnd

Als kijkcijfers 1 op 1 in te ruilen zijn voor punten, kan Niehe nog best een rendabele optie zijn hoor!

bakfiets

Nieve heeft nog niks gereden dit seizoen zag Ik? Weet iemand een reden?

WCEendT

Heeft waarschijnlijk iets te maken met dat eerst al de Sky-dope uit zijn lichaam moest.

Phoenix0000

Ja lekker. 6 renners waarvan je niet echt weet wanneer ze nou op te stellen.

Jori

Van de klimtrein van Froome vind ik juist momenteel Elissonde het meeste indruk maken, ook laatste pion continu in de tour of the Alps.
LLS, Wellens gewoon puur voor de overgangsritten, Roche gaat klassement, Nieve gaat knechten en Betancur is altijd een raadsel

WCEendT

De vraag is of Elissonde dat drie weken vol kan houden en daarnaast de betere vraag is of hij over drie weken nog deze vorm heeft.

Jori

'@WCEendT: True, maar Henao houdt het ook nooit 3 weken vol en De La Cruz lijkt echt hopeloos verloren rond te koersen. Om dan alles nog van Poels te verwachten?

WCEendT

Henao van 2012/13 gaat natuurlijk gewoon 8-12e worden als meesterknecht van Froome, DLC was maand geleden nog in zeer goede vorm lijkt nu inderdaad niets meer van over. Poels is gewoon te duur zeker met zijn blessure en aantal koersdagen.

Kijkend naar de prijs denk ik dat voor DLC en Poels voldoende alternatieven zijn in renners die wel voor eigen kans mogen en voor plek 4-10 gaan koersen, Bennett, Chaves, Pozzo. Daarbij denk ik dat als je wil gokken op een meesterknecht van Froome ik zou gokken voor Henao, goedkoop en al bewezen drie weken aan te kunnen in (verre) verleden. Alhoewel Elissonde goed bezig is in Alps valt mij vooral op dat zodra hij leeg is ook echt er doorheen zakt en niet bij de eerste mannen over de finish komt maar rond plek 20-30.

Jori

Maar als je 5 jaar terug aan moet halen; Dan zou Tejay ook een kandidaat zijn voor eindwinst van de tour :p
DLC is idd even bekijken, denk niet dat als hij zo blijft, Sky hem nog naar de giro stuurt.
Qua Henao, had er eerder (geloof tour) ook al keer hogere verwachtingen van, maar enkel meer dan teampunten froome komt hij niet. Dan scheelt het met Elissonde tenminste nog 250.000 :p Maar geeft wel een beetje een makke aan, een topknecht van Froome is wel laatste paar grote rondes een must geweest, maar twijfel nu wel aan zijn superieuriteit door al het gedoe erom heen. En hij zal nu meer dan voorheen moeten aanvallen ipv controleren, omdat hij niet meer de beste tijdrijder is vd klassementsrijders. Wel ook lastig, zie er denk ik 10 of 11 gc mannen die er bovenuit steken, maar daarvan kan ik momenteel maar maximaal 8 kiezen, om niet een heel karig sprintersarsenaal over te laten. Dus ik heb idd nog wel een tropische verrassing a la meesterknecht of Gc rijder die te goedkoop is nodig. Daarom is de 42 miljoen een leuk budget, omdat vroeger het een spelletje was van wie niet en nu opeens een spel van wie je wel wil

Laatst gewijzigd
WCEendT

Zijn het er in ieder geval over eens dat Poels (en volgens mij DLC) te duur is.

Jori

Jup, denk dat ze Landa maar weer terug moeten halen.

Laat nog wel de belangrijkste vraag over: Wel of geen SHE?

Laatst gewijzigd
WCEendT

Denk niet dat Israel hem mee gaat nemen dus die keuze is makkelijk.

Hebben met Boivin en Sbaragli al twee sprinters die ik sowieso zie meegaan en daarnaast is August Jensen ook niet traag al denk ik dat die niet mee gaat vanwege DNF in Kroatië, Avila is ook niet traag maar denk ook dat die niet mee gaat.

Zijn al zeker:
1.Hermans
2.Plaza
3.Neilands
4.Boivin

Ik verwacht dan nog de twee overgebleven Israëliërs Niv en Sagiv, Sbaragli ook in zijn thuisronde en dan hoop ik persoonlijk op Nathan Earle.

Laatst gewijzigd
nathancouw

Ik ben ook weer van de partij, let the game begin.

Ik zou overigens uit principe Froome niet eens willen kiezen..

WCEendT

'@Nathancouw
Die keuze zou ik begrijpen en zelf ook overwegen.

Jori

Boivin is dus nadrukkelijk meegenomen om een sprint aan te trekken en Sbaragli heeft nog nooit in een sprinttrein gereden (betwijfel of hij uberhaupt genoeg snelheid heeft om uit het wiel te kunnen komen), dus verwacht zelf echt nog dat SHE, Jensen of Avila meemogen, waar me Jensen het meest waarschijnlijke leek tot vandaag (geen idee wat er aan de hand is, maar hij startte niet). Overigens is het nog 2 weken en lijkt Enger herstelt van het virus, dus nu nog wat optrainen en verwacht ik eigenlijk al helemaal dat hij zijn selectie krijgt.
Denk ook dat 2 Israeliërs te veel is, die zijn niet bepaald indrukwekkend

Laatst gewijzigd
WCEendT

Boivin meegenomen voor sprinttrein? Denk eerder om Sbaragli te helpen met positioneren in de sprint want een sprinttrein voor SHE lijkt me onwaarschijnlijk, zie ze daarnaast Sbaragli ook echt niet thuislaten.

Waar had je dat gelezen van Boivin en sprinttrein?

Jori

nja, sprinttrein duur woord, maar hij ging de sprint aantrekken. Dacht ergens in het nieuwsartikel over zijn selectie, ga nu even kijken

nathancouw

'Ik verwacht dan nog de twee overgebleven Israëliërs Niv en Sagiv, Sbaragli ook in zijn thuisronde en dan hoop ik persoonlijk op Nathan Earle.'

Sbaragli heeft dit seizoen nog weinig laten zien, hoop wel degelijk dat hij goed gaat rijden maar vooralsnog heeft hij het wel eens beter gedaan.
Het lijkt er wel op dat hij rustig in vorm rijdt en allicht focust hij zich puur op de Giro en om daar goed te presteren, laten we dat maar hopen.
Nathan Earle sturen zou top zijn (om een bepaalde naamreden) en een leuke puncher.

Hoop zelf dat ICA Mihkel Raim en Ruben Plaza meeneemt.
Plaza voor de vluchten, dat kan hij wel. Raim puur omdat het een topgozer is en ik het hem gun, komt wel pas terug van een blessure dus zal een kleine kans zijn dat hij meegaat.

Androni:
Ik hoop uiteraard na de eerste etappes ontzettend dat Sosa zich mag gaan wagen aan zijn eerste grote ronde, allicht om ervaring op te doen en volgend jaar voor een ritje te gaan. Maar zo'n ervaring op deze leeftijd gun ik hem eigenlijk wel. (Die Savio is echt een topper hoor).

500k:
Ik zie een aantal leuke renners bij de 500k renners zitten hoor, ik ga (helaas?) geen namen droppen. Je moet het zelf maar uitzoeken, maar ik zie zo snel 7 goede renners ertussen zitten.

*Ik ga nu weer terug naar mijn PCM :)

Laatst gewijzigd
nathancouw

Hoop trouwens ook dat Robert Power en Valentin Madouas meedoen.

En dat Betancur wint.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nthancouw
Zal gelijk je bubble bursten want Raim zit niet in de voorselectie van ICA, daarentegen is Plaza al zeker.
Laatste alinea:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/340631/dennis-van-winden-niet-geselecteerd-voor-giro-ditalia.html

Denk vooral dat Earle meegaat omdat het een van de weinige is die al ervaring heeft op het gebied van grote rondes bij de resterende renners op de longlist.

Sosa gaat geen giro rijden las ik gister ook ergens hier op WF.

nathancouw

Jammer weer, dan moet Torres de eer redden voor Androni, alhoewel die ook last heeft van blessures dit seizoen.

Hopelijk een Belletti die meegaat en redelijk geprijsd wordt en anders Malucelli.

WCEendT

Iemand anders die bij het parcours van de tijdritten meteen denkt aan Van Emden (en Bevin)?

1 2 3 4 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.