Scorito Giro 2018

1 2 ... 5 ... 187 188
Gesloten
nathancouw

Bevin heeft inderdaad een enorme transformatie doorgemaakt, hoop dat hij wat leuks laat zien in de tt's (na Dennis ;))

En Van Emden wint beide tijdritten, hup hup nationalisme.

Laatst gewijzigd
nathancouw

Iemand die ook denkt dat Mohoric op elke afdaling vlakbij een finishlijn zal proberen aan te vallen en hier minstens 1 keer in gaat slagen door te winnen?

WCEendT

Laten we het hopen voor Mohoric en Van Emden ;)

nathancouw

En dan ook meteen voor mij, aangezien ze uiteindelijk toch wel in mijn team zullen belanden :).

Jori

"Boivin will head next to the Tour of Croatia this week to continue sharpening his form for Italy, where he told Cyclingnews he expects to play a big role in the sprint train." artikel van cyclingsnews over de selectie van boivin.

Over Bevin: voor de 2 itt's zie ik hem wel vlammen en mocht dennis rit 1 winnen, krijg je daar flinke bonus voor en kan je hem best gebruiken om je sprintteam aan te vullen. Al schat ik de kans van Dumoulin hoger in en wil daarom al helemaal de sprinter van Sunweb, mocht die er komen.

WCEendT

Zijn naast Bevin nog wel meer renners die snel kunnen sprinten maar de vraag is hoe snel ze daadwerkelijk zijn in dit WT veld, gaat een kwestie worden van de Gibbons eruit te vissen want de echte Gibbons is me te duur.

Jori

Oh haha, zo bedoelde ik het totaal niet. zie Bevin absoluut niet mee sprinten, hoogstens bij een mega uitgedunde sprint. Maar je gaat geen 9 sprinters selecteren en dan kan Bevin als 8e/9e renner in de eerste etappes nog wel nuttig zijn

WCEendT

Aah op die manier zeker ook, zie Bevin ook niet mee sprinten, tel welgeteld met dit gebrekkige deelnemersveld op scorito al minstens 15 snellere namen, maar hij is zeker niet traag.

Laatst gewijzigd
Lowland

Modolo is mijns inziens al jaren een enorm gehypte renner. Hoe durf je hem op 3 miljoen neer te zetten. Hij maakt het nooit af en sprint hooguit 3x top 10

WCEendT

Hij maakt het nooit af en sprint hooguit 3x top 10

Dat is gewoon niet waar.
2017 4x top 10, minder jaar.
2016 7x top 10, 6x top 4!
2015 4x top 10, 2 overwinningen tegen een gelijk veld dat dit jaar aan de start staat met alleen Viviani als echte topper. De afgelopen twee jaar stonden o.a. Demare, Greipel, Kittel, Ewan en Gaviria aan de start dit soort toppers ga je dit jaar niet vinden.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Bij BMC staat Drücker op de startlijst als sprinter. Dan lijkt me sprinten voor Bevin geen optie. Verder krijg je geen teampunten voor een tijdritwinst, alleen voor de truien, dus dat is maximaal 14 punten.

Ik vraag me af of die tijdrit wel zo geschikt is voor Van Emden. Is toch zeker niet vlak. Daarnaast zijn er alternatieven als Campenaerts, T. Martin die in de loop van de Giro nog wel eens in een aanval kan meeschuiven.

Jori

maar die roze/witte-truipunten zullen in principe pas hoogstens wisselen op etappe 6, dus daar kan je nog een paar sprints en andere etappes van profiteren.
Die 1e tijdrit gaat echt al een hele sloot punten bepalen

Laatst gewijzigd
Lowland

'@wcEendt. Vuelta vorig jaar 3x top 10. Blijft mijns inziens erg matigjes voor renner van 3 miljoen

WCEendT

'@Lowland
Kwestie van kijken naar het parcours van de Vuelta vorig jaar en deelnemersveld van de sprinters van afgelopen twee giro's en de giro dit jaar en de 3 mil is prima in verhouding zeker ook met 42 mil budget. Hij heeft meer en vaker bewezen een snelle sprinter te zijn dan Bennett dus 500K hoger dan hem en mist de aansluiting op de echte top dus 1 mil onder Viv. Daarnaast zijn er gewoon veel kansen voor sprinters dit jaar in giro en is Modolo samen met Bennett op papier de tweede/derde beste sprinter aan de start.

Laatst gewijzigd
Jori

Vuelta heeft ook altijd de helft minder aan sprint etappes in vergelijking met de giro ;)
Ben het overigens wel eens met je standpunt

Imbatido

'@Jori: Rit 4 en 5 zouden zomaar naar een vluchter kunnen gaan. Die ritten zijn bovendien behoorlijk lastig, dus kunnen er best tijdsverschillen ontstaan en er zijn boni's neem ik aan. Mocht Dennis de tijdrit al winnen dan moet ik nog zien hoelang hij hem houdt. Froome en Dumoulin zullen nooit ver achter staan en die strijden voor elke seconde.

wesley1983

Dat Dumoulin maar eerst eens probeert in vorm te geraken, heeft nog niks klaargespeeld. Vorig jaar 3e in Abu Dhabi Tour en 6e in de Tirreno als voorbereiding op de giro met daartussen nog eens 5e in de Strade als eendagswedstrijd. Dit jaar gewoon nog niks, zet hier toch wel grote vraagtekens bij hoor en al zeker voor 5 miljoen!

ditisdavid

Wat betreft ICA: in Kroatië hebben ze tot nu toe voor Enger gereden terwijl Sbaragli ook start, ben dus geneigd te zeggen dat ze in de Giro ook voor hem gaan rijden.

@WcEendt: ik heb voorlopig ook Van Emden en Bevin. Hoewel Dumoulin of Dennis als kopman meenemen daarbovenop wel noodzakelijk lijkt.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik had gisterenavond besloten om eerst het dramatische voorjaar af te maken voordat ik me stort in de giro team selectie. En als ik zo eens naar de klok kijk ben ik nu al aan het falen. Ganse nacht bezig geweest om een begin van wat ooit team Zadelpen zal worden op te zetten. Mijn baas zal vandaag doorverwezen worden naar de scorito klantenservice bij klachten over mijn prestaties. Die zullen mis zijn vrees ik.

Maar ja, je wilt toch wel een beetje fatsoenlijk voor de dag komen. Bovendien is dit spel veels te leuk om te negeren. Een deftige patron moet daar maar begrip voor op brengen.

Wij wensen u allen ook veel plezier met het samenstellen van uw fietsgroep. Verder zal team Zadelpen niet zo hoog van de toren afblazen zoals gebruikelijk, en dat zal niet makkelijk worden als een van de grote favorieten. Er wordt toch naar je gekeken he.

Ps. Iemand een idee wanneer de rest van het spelersbudget gestort wordt?

Laatst gewijzigd
klassikl

'@ wesley1983

Dumoulin is wel een renner die heel erg goed in staat is te pieken op een specifiek moment. Dus persoonlijk maak ik me minder zorgen over zijn vorm en resultaten dan bij sommige andere renners.

Imbatido

Het wordt ook interessant om te zien hoe het 'mannetje minder' uit gaat pakken in de grote rondes. Sowieso qua koerverloop, maar ook qua opstellingen. Durft Sunweb het bijvoorbeeld aan om Bauhaus mee te pakken, of zetten ze alles op Dumoulin? Neemt UAE nog een Ferrari mee, of zetten ze alles op Aru? Mitchelton-Scott lijkt alles op Yates en Chaves te zetten. Ook bij Froome, Pinot, Lopez, Pozzovivo lijkt het erop dat ze vol één kaart trekken. Ik vrees dat er weinig sprinters meer bij gaan komen en dat we het hiermee moeten gaan doen.

nasibal

Imbatido

Ik hoop er op, dat zou het juist leuk maken. Ook in de sprintetappes moeten er immers 20 man in de top 20 eindigen.

JimKro

Hoe minder sprinters hoe beter inderdaad.

Treenert

'@ Zadelpen: ach, jij kunt altijd nog cabaretier worden.

Ik woon behoorlijk dicht op het 'thuisfront' van Sunweb en zie daar dingen gebeuren (intensiteit) die vorig jaar een maand eerder geschiedden. Het zou mij niet verbazen als Baas Dumoulin zich dit jaar vol op de Tour richt. En als Bauhaus meegaat naar de Giro weet ik het zeker.

Dennis is trouwens een 'musthave'

Poels is zeker niet te duur, wordt gewoon weer de meesterknecht en bij Froome DNF wil ik het nog wel eens zien. Zou zomaar de Dumoulin van 2018 kunnen worden.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Zullen we gewoon met zijn allen Froome boycotten ?

1 2 ... 5 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.