Scorito Giro 2018

1 2 ... 6 ... 187 188
Gesloten
Orange

Ik wacht rustig de bekendmaking, inclusief doelstellingen, van de definitieve ploegen af. Dit heeft in het verleden vaak uitgewezen wie er ging sprinten, en wie niet.

Sebelius

Als je lef hebt Dumoulin er uit
Tolhoek er in.

Ornor

Dumoulin kan ik er niet uitlaten. Ik wil niet zitten kijken met gemengde gevoelens als ie aan het winnen is. Dan maar geen bekertje.

BarryE1

Even 128 reacties samengevat:
- 2x tijdrit, 7x sprint, 4x heuvel/punch, 8x bergen (plus minus);
- In het spel begeeft zich een 500k parel die je MOET hebben;
- Het regent nominaties voor de Barbero-award;
- Barbero verricht de uitreiking zelf;
- Ivo Niehe draait een lekker seizoen;
- Nasibal is back;
- Astana rijdt dit jaar bizar goed;
- De Polanc van dit jaar is gevonden;
- Elissonde is een indrukwekkende machinist;
- Jori, Nathancouw en WCEendT hebben de selectie van ICA bijna rond;
- Fernando Torres hangt de schoenen aan de wilgen en moet de eer gaan redden voor Androni;
- Team Zadelpen blaast laag van de toren aangezien de financiering nog niet rond is;
- UAE neemt een Ferrari mee, de vraag is alleen soft of ultrasoft?
- De prestaties van Modolo liggen onder een vergrootglas;
- Dumoulin richt zich op de tour;
- Froome wordt geboycot.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@barry

Klinkt als een ouderwets hoog niveau!

Lowland

Plausibele samenvatting wel haha

bakfiets

top samenvatting :-)

David Walsh

Even 128 reacties samengevat:
– 2x tijdrit, 7x sprint, 4x heuvel/punch, 8x bergen (plus minus);
– In het spel begeeft zich een 500k parel die je MOET hebben;
– Het regent nominaties voor de Barbero-award;
– Barbero verricht de uitreiking zelf;
– Ivo Niehe draait een lekker seizoen;
– Nasibal is back;
– Astana rijdt dit jaar bizar goed;
– De Polanc van dit jaar is gevonden;
– Elissonde is een indrukwekkende machinist;
– Jori, Nathancouw en WCEendT hebben de selectie van ICA bijna rond;
– Fernando Torres hangt de schoenen aan de wilgen en moet de eer gaan redden voor Androni;
– Team Zadelpen blaast laag van de toren aangezien de financiering nog niet rond is;
– UAE neemt een Ferrari mee, de vraag is alleen soft of ultrasoft?
– De prestaties van Modolo liggen onder een vergrootglas;
– Dumoulin richt zich op de tour;
– Froome wordt geboycot.

Uitstekende analyse. Mijn scorito is momenteel zwart gat waar forumleden met blackhorses doorheen freewheelen, terwijl mijn hulpeloze figuranten er één voor één door verzwolgen worden door die lange dunne latten van die langlaufer van Sky.

Er deugt helemaal NIKS van deze selectie.

Verbijsterend inderdaad hoezeer ik ineens bevangen werd door een vlaag van waanzinnig euforische hoop op Dumoulin hier op dit forum...terwijl ik medio november al heb gezien dat er NIKS in zit, toen hij lekker op het schootje van Twan zat. Had ik er toen maar een paar ruggen op ingezet dat hij voor de tour ging kiezen. HAD. ALS. DIT of DAT.

Dan de rest van mijn team; Met deze verzameling Nederlandse juffrouwen is het ook een utopie te denken dat team SunWEG of kruisWEG 'het blanco' kunnen ombuigen naar 'het roze' of uberhaupt wat punten gaan scoren. Eergisteren, tijdens de Alaphillipe-day liep die kruisWEG en liepen die kutjes van SunWEG alweer vroeg te lossen. Zelfvoldaan na een x koersdagen zonder enkel resultaat....

Ze/we/wij/zij kunnen lullen, zeiken, overleggen, beloven, excuseren wat ze/we willen, maar NIKS kan tippen aan de huidige neergang van scorito.
Scorito is dood en bijna begraven. Maak een plan voor de lange termijn. Dit Scoritoseizoen is hopeloos verloren en eindigt 100% zeker in een onmetelijk tranendal voor jou, mij en voor iedereen.

Treenert

Hier word ik stil van .........
.
.
.

Nou ja, bijna dan:
@ Ornor: je kunt het! Er zit een rood kruisje in de rechter bovenhoek
@ BarryE1: Ik sla de komende 128 berichten over en lees dan gewoon weer jouw samenvatting. Lekker man!!
@ elstupidoloco: helemaal mee eens, het niveau hier is vantasties
@ Kathleen ;) : doe jij dat dan ook?
@ jasperdewaal11: ik doe mee

Laatst gewijzigd
Ralph123

Ik heb mn darkhorsje wel gevonden hoor. lekker lekker.

Fcmitch

Ben wel nieuwsgierig hoe fantastisch het niveau is.
Al die theorieën hier...

Op welke plaats zijn de wielerflits forumgebruikers geëindigd de afgelopen rondes?

klassikl

Allemaal eerste uiteraard. Voor minder beginnen we er niet aan.

hittema

Giro 2017 plek 3863 85%
Tour 2017 plek 866 98.8%

JimKro

Is allemaal terug te vinden in de app, bij de Scorito-index. De meeste vind je in de forumpoule ;).

Stuff

Is er al een forumpoule dan? Of heb ik hier overheen gelezen?

Laatst gewijzigd
JimKro

In de eerste post van Starlynk vind je de link.

Malathion

Wachten op de sprinters die er nog bijkomen.

Zegt het feit dat er nu heel weinig sprinters op de lijst staan niet iets over de kansen die sprinters(ploegen) zichzelf toedichten? Is het aanduiden van 7 etappes als sprintetappes niet wat ruim geschat? Etappe 12 en 17 lijken me te lastig en over 13 zou je ook nog kunnen twisten.

Stuff

'@JimKro thnx! had het idd niet gezien...

ditisdavid

'@Malathion
Vorig jaar was het sprintveld ook smal in de breedte en hadden we 'gewoon' 7 sprints op 7 kansen, zegt niet zoveel dus.
Voor de rest tel ik 8 mogelijke sprints waarvan 5 vrij zekere. Dat wil niet zeggen dat Mareczko en Guardini ook minimaal vijf keer gaan sprinten trouwens:
-Etappe 2 en 21 kunnen eigenlijk niet mis
-Etappe 3 zou nog waaiers kunnen opleveren maar is ook heel vlak natuurlijk
-Dat klimmetje in etappe 13 is gezien het profiel op de site van de Giro echt te makkelijk om een sprint tegen te houden. Vrij zekere sprint dus. Etappe 7 idem dito. Dat zijn dus 5 min of meer zekere sprints.
-Etappe 10 en 17 (gelet op hoe laat in de ronde) zouden allebei een vlucht op kunnen leveren die mag rijden maar zouden evengoed sprints kunnen worden.
-Etappe 12 is het klimmetje lastig genoeg om het peloton uit te dunnen, maar verwacht ik dat een man of 50 gaat sprinten.
Vergeet niet dat etappe 2 van de Giro 2017, etappe 7 van de Giro 2016, etappe 13 van de Tour 2012 en etappe 19 van de Tour 2009 gewoon gewonnen worden door respectievelijk Greipel, Greipel, Greipel en Cavendish. Dat waren op papier lastigere parcours dan etappe 12 dit jaar.

WCEendT

Nu maar hopen dat de Giro een vervolg gaat worden op de Tour of the Alps, Froome 4e klinkt als muziek in mijn oren.

Poeksel

Check ook even de resultaten van Froome van vorig jaar WCEendT, en vooral die vanaf juni t/m september...

WCEendT

Laat mij nou even hoop hebben Poeksel :(

Poeksel

Nou vooruit. Froome moest vandaag even lossen! Elissonde was beter dan hem! Lijkt me duidelijk wie de beste renner van Sky wordt in de Giro.

Kamikaze Kenny

Weet iemand of bonifazio nog van plan is te starten? Rijdt toch sterk in Kroatië..

WCEendT

Time will tell

1 2 ... 6 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.