Ik heb mn "Polanc" van dit jaar in ieder geval zonder twijfel binnengeklikt:
Zeer laaggeprijsde renner met een eveneens zeer lage pickrate onder de concurrentie, welke in de achtergrond toch consistent bovengemiddeld veel punten binnenharkt. In theorie de ideale "nummer 9", in praktijk echter regelmatig de "nummer 10".
De overige 19 laten nog even op zich wachten
Ik vind de giro altijd de lastigst puzzel om te maken. Ik scoor ook altijd het slechtst in de giro van alle drie de grote rondes. Ik neig er nu naar om of dumoulin of froome te nemen. Niet allebei. MAL vind ik ondanks zijn valpartijen dan wel weer een zekerheid vanwege de jongerentrui. Zijn toch een hoop extra punten. en stel je selecteert hem samen met Dumoulin dan heb je zowel voor de bergen als tijdrit twee prima kopmannen om froome te compenseren. Edit: Mits ze bij de top 5 klassementsrenners zitten.
'@BarryE1: Sagan met twee overwinningen had je toch wel moeten hebben denk ik. Voor de overige twee zeker eens!
Wat betreft dumoulin en froome kan ik me heel goed voorstellen dat ze de giro niet uitrijden bij tegenslag met oog op de tour. Al is dat met froome met een eventuele schorsing in het vooruitzicht misschien een ander verhaal. Dus ook hier kan het niet hebben van beide niet onoverkomelijk zijn.
Aan de andere kant: Rijden ze beide een top tijdrit in de eerste etappe en halen ze allebei hun niveau de hele giro dan moet je ze allebei selecteren.
De juiste keuze weet je altijd pas achteraf.
Jemig wat is dit weer lastig. Sommige etappes zijn als vlak aangegeven, maar dan hebben ze kort voor de finish toch nog een klein klimmetje erin zitten. Pure sprinters zullen dus ws ook niet op de startlijsten verschijnen. Mannen als Viviani, Poppel kunnen dat nog wel overleven.
Voor de rest Dumoulin uit je team halen lijkt mij niet verstandig. 2 tijdritten waar hij al veel punten zal pakken. Daarnaast bijna 3 etappes met aankomst bergop, terwijl de aanloop niet heel zwaar is.
Overigens zelf snel een team samengesteld:
7 klassement
2 klimmers
1 tijdrijder
4 aanvallers
4 sprinters
2 knechten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.