Scorito Giro 2018

1 2 3 4 ... 187 188
Gesloten
Karperdrol

LLS, Wellens, Mohoric? Dit is wat je ongeveer zoekt, Ab?

nasibal

Dat is dan een zangcarriere waar ik nog niets van afweet...

BarryE1

Nu het sentiment voor MAL zo negatief is, denk ik dat ik maar turbo long ga ;-)

WCEendT

Eey Nasibal is back :)

WCEendT

Redelijk blij met 42 mil budget, had z
49 mil verwacht ofzo.

WCEendT

Aantal leuke U25 klimmers gaat nog lastig worden om de nr. 2 en 3 van jongerenklassement in je team te hebben.

Starlynk

Heeft iedereen Koentje Bouwman er ondertussen ingeklikt? :p

ditisdavid

Astana rijdt wel echt bizar goed dit jaar, krijg er een 2015-gevoel van. Vraag is natuurlijk wie er behalve MAL voor zichzelf mogen rijden.

Ab Normaal

En uiteraard wie er een doel maakt van het bk.

nasibal

Ik heb mn "Polanc" van dit jaar in ieder geval zonder twijfel binnengeklikt:

Zeer laaggeprijsde renner met een eveneens zeer lage pickrate onder de concurrentie, welke in de achtergrond toch consistent bovengemiddeld veel punten binnenharkt. In theorie de ideale "nummer 9", in praktijk echter regelmatig de "nummer 10".

De overige 19 laten nog even op zich wachten

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik vind de giro altijd de lastigst puzzel om te maken. Ik scoor ook altijd het slechtst in de giro van alle drie de grote rondes. Ik neig er nu naar om of dumoulin of froome te nemen. Niet allebei. MAL vind ik ondanks zijn valpartijen dan wel weer een zekerheid vanwege de jongerentrui. Zijn toch een hoop extra punten. en stel je selecteert hem samen met Dumoulin dan heb je zowel voor de bergen als tijdrit twee prima kopmannen om froome te compenseren. Edit: Mits ze bij de top 5 klassementsrenners zitten.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Ik ga Dumoulin wss thuislaten net als Froome. Dumoulin is me te onzeker na een slechte voorbereiding en Froome is Froome.

raymankapeens

Haha dat gelooft niemand denk ik ;-)
2 goeie tijdrijders met AK kwaliteiten met 2 tijdritten

WCEendT

Toch is het zo, Froome toch zeker.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Als het klassiekerspel me iets heeft geleerd dan is het wel dat je alles serieus moet én kan overwegen. Uiteindelijk was het thuislaten van GvA/Sagan/Gilbert niet onoverkomelijk, mits de juiste alternatieven was het thuislaten van alle 3 misschien zelfs niet onoverkomelijk!

Treenert

En één terug Ab

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

De spellen verschillen wel fors van elkaar in kopmanbelang. Maar goed, juist bij de grote ronde spellen is de kopmanfactor een stuk lager en dus is een topper weglaten eerder mogelijk. Hier heb je echter wel weer een behoorlijke sloot eindklassement punten.

bakfiets

'@BarryE1: Sagan met twee overwinningen had je toch wel moeten hebben denk ik. Voor de overige twee zeker eens!

Wat betreft dumoulin en froome kan ik me heel goed voorstellen dat ze de giro niet uitrijden bij tegenslag met oog op de tour. Al is dat met froome met een eventuele schorsing in het vooruitzicht misschien een ander verhaal. Dus ook hier kan het niet hebben van beide niet onoverkomelijk zijn.

Aan de andere kant: Rijden ze beide een top tijdrit in de eerste etappe en halen ze allebei hun niveau de hele giro dan moet je ze allebei selecteren.

De juiste keuze weet je altijd pas achteraf.

stateofcycling

Toch wel een ruim budget hoor. Een keuze tussen Froome en Dumoulin (top favorieten) hoeft al niet gemaakt te worden.

Mathieuke112

L.L.Sanchez ook een érg interessante optie hoor...

hupske

Jemig wat is dit weer lastig. Sommige etappes zijn als vlak aangegeven, maar dan hebben ze kort voor de finish toch nog een klein klimmetje erin zitten. Pure sprinters zullen dus ws ook niet op de startlijsten verschijnen. Mannen als Viviani, Poppel kunnen dat nog wel overleven.

Voor de rest Dumoulin uit je team halen lijkt mij niet verstandig. 2 tijdritten waar hij al veel punten zal pakken. Daarnaast bijna 3 etappes met aankomst bergop, terwijl de aanloop niet heel zwaar is.

Overigens zelf snel een team samengesteld:
7 klassement
2 klimmers
1 tijdrijder
4 aanvallers
4 sprinters
2 knechten

Laatst gewijzigd
WCEendT

Dumoulin niet thuis willen laten op basis van 2 tijdritten, waarin je kopman Dennis gaat zijn wss en 3 aankomsten berg op waarin bijv. mannen die snel aankomen als Lopez of Pinot je kopman kunnen zijn, lijkt mij een slechte reden.

hofsje

zelf ook maar ff een tijdelijk team samen gesteld
7 klassement
2 aanvallers
7 sprinters
4 knechten

elstupidoloco

De categorie 1 miljoen is prachtig. Met een beetje klikken heb je opeens 6 man van 1 miljoen in je ploeg. Betancur, henao, Niehe, roche, LL sanchez, Wellens. Lekker

vasnd

Ivo Niehe draait een lekker seizoen, dat moet ik je nageven

1 2 3 4 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.