Had eerst ook haast geen sprinters, nu toch wel. Maar ernstige twijfels heersen nog. Wat je zegt, veel klassementsmannen zullen hoogstwaarschijnlijk vaak hoog eindigen in de daguitslag. Viviani en Bennett vind ik toch wel verleidelijk om te nemen. Zie minimaal één van hen wel zoveel overwinningen binnen harken dat ze ook hoog in de punten eindigen..
Ik zie toch wel minimaal 5 sprintetappes. Gezien het beperkte sprintersveld zijn Viviani en S. Bennet in staat veel punten te pakken. Rijden ze uit dan eindigen ze ook hoog in het truienklassement. Een paar sprinters moet je denk ik toch wel pakken.
Ik ga denk ik voor een 2 puntskluns die alleen maar mag knechten, dat geeft dan weer wat ruimte voor extra puntenrenners. Uiteindelijk toch wel weer lastige keuzes waardoor ik nu te veel 0-punters ga opstellen. Nog maar even puzzelen.
Mijn standaard berekening is 50 punten per zwart punt en nog eens 25 per renner. Een sprinter van 3 of 4 punten vind ik dan al snel te duur omdat ze maar voor 1 trui meedoen... van de andere kant heb ik nu een 2 punten sprinter omdat ik simpelweg 2 punten over had, een paar 0-en sowieso wilde en ik geen 2 punten-renner zie die 100 punten meer gaat halen.
De strategie van Arjan qua kluns is in het verleden vaak de beste gebleken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.