Sportpools.net Giro 2018

1 2 3 4 5
Karretjeindepoep

Thanks!

robertvklinken

bericht verwijderd

Laatst gewijzigd
warteke

'@Milanos Kateros : had vanochtend gekozen voor Yates maar 10 minuten voor het sluiten van de deadline ben ik toch terug voor Pozzovivo gegaan. Hopelijk doet hij beter dan velen verwachten :)

Onbekende gebruiker

Zoals voorspeld toch weer last minute aanpassingen gedaan... Wanneer leer ik het nou eens!

Ab Normaal

Wat zijn die aanpassingen Sammy?

waggie

Miguel Angel López 4
Fabio Aru 3
Simon Yates 3
Thibaut Pinot 3
Michael Woods 1
Sergio Luis Henao Montoya 0
Tim Wellens 1
Robert Gesink 1
Ben Hermans 0
Elia Viviani 4
Jean-Pierre Drucker 1
Andrea Guardini 0
Niccolo Bonifazio 0
Geheime wapen
?????????
Kluns
Tom van Asbroeck 1

Heb vlak voor de deadline Guardini in plaats van Battaglin gedaan.
Daardoor heb ik van Asbroeck als kluns genomen, had eerst De La Cruz

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

'@Ab, Froome eruit, Poels er in, Visconti geupgrade naar Chavito. Ik heb Chaves letterlijk geen moment overwogen en toch belandt hij in mijn team... Schiet mij maar lek.

Bergbeklimmer

Haha hier precies hetzelfde wbt Chaves. Komt door de val van Froome.

Ab Normaal

'@Sammy
Waarom log je dan nog in de laatste minuten als je dat altijd doet en er altijd spijt van hebt?
Ik heb alles gelezen rondom Froome (omdat ik ook DLC als kluns heb) omdat dit wel invloed heeft op mijn team, maar toch maar niets gewijzigd.
Als Froome er geen last van heeft en de pannen van het dak rijdt heb je spijt.

Xill

Ook nog even op de valreep Froome gewisseld voor Poels. Met de overgebleven 2 punten Van Poppel vervangen door Viviani.

pirazzi

K. Siutsou 5 x als kluns gekozen, hadden die spelers geen reservekluns?

aart-sportpools

'@pirazzi

de reservekluns gaat alleen op als Siutsou niet op de deelnemerslijst had gestaan en een reserve was opgeroepen. Echter Siutsou is als DNS opgegeven. Bahrain Merida gaat dus ook verder met 7 renners.

Edit: wel heel zuur!

Laatst gewijzigd
ivo001

Nog nooit echt succesvol geweest in dit spel, maar ik ga het deze Giro proberen met dit team:
Froome 4
Dumoulin 4
Lopez 4
Pinot 3

Viviani 4
Mareczko 2
Debuschere 0
Beletti 0
Guardini 0

Wellens 1
Bilbao 0
Schachmann 0
Mohoric 0

Secret weapon
???

Kluns
Meintjes 2

pirazzi

Oké thnx aart, ik vroeg het omdat ze bij Zweeler 175 renners op de startlijst hebben gezet vandaar. Maar dat is een ander spel uiteraard.

Vic413

Top 10tje uit de brand gesleept maar vraagtekens bij froome en spijt van pozzo als kluns

Peter Post Forever

Goed begin m.n. dankzij Goncalves. Hopelijk trekt hij deze giro vaak ten aanval. Daarvoor had ik hem namelijk genomen maar dit zijn alvast leuke bonus punten!

bakfiets

C Froome4
Dumoulin4
E Viviani4
Woods1
Pinot3
F Aru3
N Bonifazio 0
J Roelandts
Debusschere
Dennis
T Kangert
J Haig
Oomen

Geheime wapen ?

Kluns H Dupont

Dit is mijn team. Ook nog nooit succesvol geweest in een grote ronde. We gaan het zien

pirazzi

Chaves heeft al 1 punt gehaald. Pinot en Aru nog 0. Maar wie van die driepunters de beste kluns was kan pas na afloop worden vastgesteld. Chaves is wel de meest gekozen kluns voor 3 zwart (107×), daarna komt sprinter Modolo (74×).

Ab Normaal

Ik denk dat geen enkele 3 punter een juiste kluns zal blijken te zijn.

pirazzi

Rare valpartij van M.A. Lopez vandaag, gelukkig in het gras.

Vic413

Heb een proper team, maar Pozzovivo als kluns was een domme zet. Gedaan giro voor sportpools bij mij.

Vrouwvandepool

Ik kies eigenlijk structureel een te dure knecht als kluns. De sprinters vallen vaak uit (duur geintje) en hebben dan meestal ook al punten gepakt. Als ze niet uitvallen betekent het dat ze de hele ronde in de sprints punten aan het vergaren zijn. De klassementsmannen van 3 of meer zullen in truien klassementen voorkomen en etappepunten pakken. Dan kom je al gauw bij de 2tjes. De ervaring leert dat er vaak meerdere bij Sky zitten en aangezien Poels hoger in de pikorde staat dan DLC was de keuze snel gemaakt voor mij. Het blijft altijd een gokje maar een SKY knecht pakt vaak goed uit.

Ab Normaal

Persoonlijk vind ik dat er door de crew altijd wel een foutje genaakt wordt in de puntenverdeling.
Een knecht van sky die ook nog niet eens de reservekopman is, 2 punten geven, is m.i. niet goed.
Ook voor mij was DLC direct de gedoodverfde kluns, niet voor niks ook de meest gekozen kluns.

aart-sportpools

'@Ab Normaal

Fouten zijn er om gemaakt te worden :) En het is natuurlijk onderdeel van het spel: een kluns inschatten die te duur is en waarvan je hoopt dat die op de fiets blijft zitten. En die zit er eigenlijk altijd wel bij.

Het is wel zo dat wij zwarte lijst punten verdelen (vaak 4-6 weken voor start van de ronde) op het moment dat de strategie van een ploeg nog niet altijd bekend is.

Wout Poels had nog niet de bloedvorm dit jaar. Staat ie er ineens in de Giro wel?
De La Cruz rijdt geen Tour, Poels wel. Misschien was allebei 1 zw geven achteraf beter.
Er rijdt er nog wel eens een van Sky kort in de etappes en het klassement(Poels, Landa). Gezien de ruim 10 minuten achterstand van De la Cruz gaat hij dat niet zijn, maar misschien wel Henao?

Voor ons zijn Sky en Movistar altijd lastige teams om in te schatten.

Edit: de schaduwlijst voor de TdF staat ook alweer klaar ;)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@aart
Ook geen enkel probleem!
Misschien iets inbouwen dat je nog kunt aanpassen tot een week van te voren ivm wijzigingen, afzeggingen etc.?

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.