Allemaal te billijken keuzes Aart. Ik geef het je te doen! Ik ben altijd wel blij met de uitschieters, Ab verwacht ik ook wel ;) Het is helemaal subjectief, en wat is dit spel anders dan andere inschattingen maken dan de organisatoren? En dan zonder pech het hele verhaal doorkomen natuurlijk...
Het was heerlijk om dit jaar voor het eerst te mogen puzzelen Aart. Een erg mooie verdeling van de punten ook.
Mijn gouden regel na hem 2x te hebben gepasseerd: "Stel altijd Simon Yates op." En wat doe ik, en dag voor de deadline fiets ik hem eruit voor Aru, "want die kan iets extra's in Italië." Voorlopig kost het me de eerste plek (53 punten meer ALS), maar zoals de Italiaanse Joop Zoetemelk altijd zei: "Rome is nog ver!"
Nee, ik vind dat als het spel eenmaal online staat, dat er beter niet meer gegoocheld moet worden met zwarte punten toewijzingen.
Denk dat dat voor de grote meerderheid weerstand opleverd, of achteraf vraagtekens van 'wat is hier gebeurd?'.
Niet iedereen is er elke dag mee bezig en op de hoogte van alle wijzigingen tussentijds ;)
Mijn renners hebben wel redelijk gepresteerd, op Guardini na, en in mindere mate zijn Mareczko en Wellens misschien ook wat prijzig geweest voor de punten die ze opgeleverd hebben.
Echter is tot nu toe altijd mijn kluns uitgevallen. Ik dacht dat het redelijk goed ging met Meintjes als kluns, hij had immers al vaker bewezen een grote ronde uit te kunnen rijden.
Pinot zijn eindklassement punten vallen nu ook nog eens weg, en het niet hebben van Yates en S Bennett is niet te compenseren ben ik bang.
'@ivo; oftewel, je hebt gewoon waardeloos gescoord. Dat geldt voor mij ook.
Het ideale team van de Giro:
Battaglin 1 zw 95
Bonifazio 0 zw 96
Danny van Poppel 2 zw 101
Formolo 2 zw 105
Yates 3 zw 231
Sam Bennett 3 zw 204
Dumoulin 4 zw 233
Carapaz 0 zw 202
Pozzovivo 3 zw 180
Froome 4 zw 193
Konrad 0 zw 85
Bilbao 0 zw 84
Schachmann 0 zw 82
Ciccone 0 zw 79
Ulissi 2 zw -3 Kluns
1967 punten. De nummer 1 in het algemeen klassememt heeft 1691 punten, dat is 85,97%.
Onder voorbehoud van andere berekeningen. :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.