Nog met z'n 6en over, dat ging snel. Denk dat iedereen heeft bewezen over gebalanceerde teams te beschikken.
Nog 3 rondes overleven om een plekje vrij te stellen voor de Tour en 5 voor de winst. Gaan spannende dagen worden aangezien de klimteams goed aan elkaar gewaagd zijn.
Kijkend naar de teams ben ik het meest bang voor Niels22.
Hopen dat Viv er morgen niet wordt afgefietst...
Morgen kan wel eens een doorslaggevende rol gaan spelen, gaat de vlucht de ruimte krijgen? Wie gaat er mee zijn? Hoe veel zijn het er in de vlucht? Met bijvoorbeeld 15 vluchters, kunnen die 16e tot en met 20e plaats wel eens beslissend zijn.
De flow zit er bij alle teams wel in natuurlijk, de nodige renners zullen waardeloos zijn (ik bedoel in alle teams aanwezig), de strijd voor de Tour begint nu voelbaar te worden...
Ik vermoed inderdaad ook dat een ontsnapping het wel eens kan redden. Ik hoop dat Pantano daar bij kan zitten, anders kan het een lastig verhaal worden.
Vraag me ook af of de tijdstraffen nog verschil maken? Dowsett staat nu wel boven Aru namelijk in de daguitslag.
edit: laat maar zitten, zie net dat Aru helemaal in geen enkel team meer zit.
Nooit leuk om af te vallen, maar zeker niet als al zo ver geraakt bent. Vandaag terug sprinten geblazen, dan wordt nipt en hangt het af van details. Zoals een Belletti die vandaag niet meesprint. Een drama voor ... Thombvb. Gosh ! Sterven in het zicht van de eindmeet.
1. jnb01: 1390
2. Niels22: 1220
3. WCEendT: 960
4. Ezra: 920
5. Rimenno: 880
6. Thombvb: 820
Thombvb zijn team:
DUMOULIN Tom (2082)
PINOT Thibaut (1474)
YATES Simon (858)
BENNETT Sam (799) 500
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629)
BENNETT George (451)
CAMPENAERTS Victor (394)
VAN POPPEL Danny (287) 320
CICCONE Giulio (264)
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello (237)
FORMOLO Davide (217)
BELLETTI Manuel (182)
Toch bizar dat 3/5 teams Viviani niet heeft. De topsprinter is dus niet nodig geweest om zo ver te komen...
In mijn ogen was het Viviani + opvulling of Bennett + Modolo dat was in mijn ogen een eenvoudige keuze.
Nu mijn voorspelling van etappe 17 gelukkig niet is uitgekomen doordat het toch een sprint werd, maak ik een nieuwe voorspelling: eruit in etappe 21 doordat Modolo achter Bonifazio eindigd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.