De Afvalkoers: Giro 2018 !

1 2 ... 14 15 16 17
Ab Normaal

Morgen mogelijk een loterij.

jnb01

Nog met z'n 6en over, dat ging snel. Denk dat iedereen heeft bewezen over gebalanceerde teams te beschikken.

Nog 3 rondes overleven om een plekje vrij te stellen voor de Tour en 5 voor de winst. Gaan spannende dagen worden aangezien de klimteams goed aan elkaar gewaagd zijn.

Kijkend naar de teams ben ik het meest bang voor Niels22.

Hopen dat Viv er morgen niet wordt afgefietst...

Niels22

Morgen kan wel eens een doorslaggevende rol gaan spelen, gaat de vlucht de ruimte krijgen? Wie gaat er mee zijn? Hoe veel zijn het er in de vlucht? Met bijvoorbeeld 15 vluchters, kunnen die 16e tot en met 20e plaats wel eens beslissend zijn.

De flow zit er bij alle teams wel in natuurlijk, de nodige renners zullen waardeloos zijn (ik bedoel in alle teams aanwezig), de strijd voor de Tour begint nu voelbaar te worden...

Niels22

Meteen even snel gekeken:

Lopez Moreno en Danny van Poppel zitten in alle de zes overgebleven teams, die rijden dus een soort voor niks mee ;)

Niels22

De top-20 is aangepast, enkele renners zijn bestraft:

Aru van zes naar acht, Ulissi uit top-20, Yates nu 20e, Pedersen naar 19 gezet, Formolo uit top-20....

rimenno

Ga uit van rit voor vluchters, de vraag is wie heeft er een renner meezitten?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Het hoofdschudden van Tony Martin na de finish van Aru was veelzeggend.

Laatst gewijzigd
ezra

Ik vermoed inderdaad ook dat een ontsnapping het wel eens kan redden. Ik hoop dat Pantano daar bij kan zitten, anders kan het een lastig verhaal worden.

Vraag me ook af of de tijdstraffen nog verschil maken? Dowsett staat nu wel boven Aru namelijk in de daguitslag.

edit: laat maar zitten, zie net dat Aru helemaal in geen enkel team meer zit.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Het wordt weer een sprint vandaag. Had ik dus etappe 13 (hoezo ongeluk) overleefd dan was ik vandaag wel gesneuveld...

Fondista

Zo dacht ik gisteren idd ook Ab :)

Conclusie: zowel bij sprinters als bij TT'ers (en algemener: voor elk type renner) mag je geen genoegen nemen met minder dan de echte toppers.

Ab Normaal

En ik heb me vergist in aantal sprintetappes.
vandaag was voor mij op zeker een aanvallers etappe. Niet dus.

En je moet hopen natuurlijk dat jouw topper op de been blijft...

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Nooit leuk om af te vallen, maar zeker niet als al zo ver geraakt bent. Vandaag terug sprinten geblazen, dan wordt nipt en hangt het af van details. Zoals een Belletti die vandaag niet meesprint. Een drama voor ... Thombvb. Gosh ! Sterven in het zicht van de eindmeet.

1. jnb01: 1390
2. Niels22: 1220
3. WCEendT: 960
4. Ezra: 920
5. Rimenno: 880
6. Thombvb: 820

Thombvb zijn team:
DUMOULIN Tom (2082)
PINOT Thibaut (1474)
YATES Simon (858)
BENNETT Sam (799) 500
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629)
BENNETT George (451)
CAMPENAERTS Victor (394)
VAN POPPEL Danny (287) 320
CICCONE Giulio (264)
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello (237)
FORMOLO Davide (217)
BELLETTI Manuel (182)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Een 13de plaats van Belletti was voldoende voor Thombvb. Maar helaas ... het werd een 129de plaats.

Niels22

Morgen een soort van finale dus, althans het is natuurlijk lekker om via deze weg alvast je Tourticket te bemachtigen.

Bonuspunten met Ciccone zijn welkom :)

Fondista

Knap dat je in beide edities zo ver komt, Niels22!

Geldt ook voor Rimenno trouwens.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Morgen afvallen is inderdaad pas echt balen.
Succes jongens !

Edit: het zou wel straf zijn moest Niels22 zomaar eventjes zijn titel verlegen. Superlatieven schieten tekort dan.

Laatst gewijzigd
Fondista

De Denen zagen we na '92 ook niet prolongeren;)

thombvb

Potverdomme zeg dit is wel heel erg zuur. Het was weer leuk om mee te doen en hoop er bij de tour weer bij te zijn en dan misschien eens beter te doen dan die vijfde plek. Succes nog de rest.

WCEendT

Blij met een sprint vandaag anders had ik misschien wel naar huis gemogen.

Gaat een loterij worden morgen.

rimenno

Morgen D day, voor mij zou het super zijn als het de laatste 4 worden.Heb geen Yates in mijn ogen nodig om winst te pakken ,dus elke dag is meegenomen.
Suc6 voor de overgebleven teams.

Laatst gewijzigd
jnb01

Net even de klimteams nog eens naast elkaar gezet en heb het minste vertrouwen in die van mijzelf. Gaat spannend worden.

Succes iedereen de aankomende etappes.

ezra

Het gaat inderdaad een spannende dag worden. Het zou voor iedereen zuur zijn om nu nog op de streep uit te vallen. Ik ben vooral benieuwd naar wat mijn namen kunnen bewerkstelligen vandaag en of het genoeg zal zijn...

Onbekende gebruiker

Toch bizar dat 3/5 teams Viviani niet heeft. De topsprinter is dus niet nodig geweest om zo ver te komen...

WCEendT

In mijn ogen was het Viviani + opvulling of Bennett + Modolo dat was in mijn ogen een eenvoudige keuze.

Nu mijn voorspelling van etappe 17 gelukkig niet is uitgekomen doordat het toch een sprint werd, maak ik een nieuwe voorspelling: eruit in etappe 21 doordat Modolo achter Bonifazio eindigd.

Fondista

Tom verwacht dat de aanvallers vandaag vooruit blijven. Wie van jullie heeft de meeste Ciccones en Masnadas?

1 2 ... 14 15 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.