Tour de France - het bagagedrager-spel

« 1 2 3 4 ... 19 20
BigApple

Wielerliefhebbers aller landen,

Net de Giro achter de rug - juiste timing om een nieuw spel te lanceren.

Ik wil komende Tour de France voor de echte wielen-cracks een nieuw spel organiseren. Als er genoeg animo voor is.

Ik kan maximaal 50 man aan, dus wie eerst komt, eerst maalt.

Het spel werkt als volgt:

- Elke etappe klim je achterop bij een renner
- Je krijgt zowel qua tijd, als qua puntenklassement, als qua bergpunten - exact wat deze renner krijgt in deze etappe
- Je moet elke etappe een andere renner kiezen. Dus elke renner maar 1x.
- Dus als je Tom Dumoulin in de tijdrit gebruikt, dan kun je hem niet gebruiken in de bergrit.
- En als je Viviani in de eerste sprint gebruikt, dan is ie daarna niet meer beschikbaar voor jou.

Elke dag tel ik de tijden op, en de punten op en de bergpunten van die etappe op bij wat je al had over eerdere etappes. En we hebben dus 3 klassementen.

Wie qua tijden wint - wint het geel. En wie qua punten wint, wint het groen. En wie qua bergpunten wint, wint de bollen.
Allemaal voor de eer en eeuwige roem.

Ik heb nog niet uitgepuzzeld of ik de standen ergens op een web-site kan plaatsen, maar anders komen die elke dag gewoon hier in het forum.

Hoor graag wat jullie er van vinden - en of je mee wilt doen.

Aanmelden is ook meedoen ! Vol = vol

groet, BigApple

Toelichting regels:

- Reglement: elke avond voor een etappe om 23:00 je etappe-inzending insturen. Ik streef ernaar elke avond voor 22:00 de dag-uitslagen en standen te publiceren. Het mailadres is: [email protected]

Inzendingen per etappe moeten (tegen die tijd) bevatten:
– deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
– etappenummer
– voor en achternaam renner voor die etappe

Een inzending per etappe ziet er dan bv. alsvolgt uit:
BigApple
Etappe:1
Renner:Chris Froome

LET OP: je hoeft dus steeds maar 1 etappe vooruit te voorspellen. De avond voor etappe 12 besluit je pas wie er dan rijdt in jouw team. Als je op vakantie gaat mag je gerust een paar etappes vooruit insturen (maar dat is lichtjes in je nadeel want je mist voortschrijdend inzicht over ziekte enzo).

- Deelnemers met renners met DNF of DNS in de daguitslag krijgen in het spel de tijd van laatste renner binnen tijd, zodat de speldeelnemer wel in koers blijft. Deze renners krijgen wel hun eigen punten en bergpunten mochten ze voor hun uitval in de etappe toch nog een sprintje gewonnen hebben.
- Inzendingen die te laat zijn (na 23:00) krijgen ook de tijd van de laatste renner binnen de tijdslimiet, en 0 punten in punt en berg.
- Ploegentijdrit : ik tel zoals de Tour telt. Dus tijden en punten die in de echte dagklassementen verschijnen neem ik over. Dus als een knecht een minuut lost van zijn team en van de Tour +1 minuut krijgt, dan doe ik dat ook. Punten uit puntenklassement over de ploegentijdrit neem ik ook over (zou best wel eens 0 kunnen zijn). Bergpunten idem (in de Vuelta won Nicolas Roche in 2017 de bergtrui via de ploegentijdrit).
- Bonificatieseconden tellen ook mee. Tussensprints tellen ook mee.

LET OP:
Ik vraag wel van alle deelnemers :
– een bevestigende mail voor 24 juni dat je meedoet (naar het in de inleiding genoemde mail-adres)
– een eerste ingezonden renner voor woensdag 4 juli 23:00 – welke je tot vrijdag 6 juli 23:00 kunt wijzigen

BigApple

PS: ik doe zelf ook mee. Zal mijn opstellingen bijtijds ergens registeren bij een tweede deelnemer

WCEendT

Tof en uniek idee!!! Count me in!

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

In

Chris85

Ik doe graag mee en wil mee hierbij aanmelden Rolf!

jnb01

I'm in!

Koekwaus

Leuk, ik doe mee.

Jorik112

Leuk, leuk, leuk. Ik doe mee!

TychoCycling

Leuk dat je dit wilt organiseren, Ik doe Mee!

nathancouw

Ook ik doe mee, leuk idee!

Bazing

Ik doe ook mee!

Wielerfan999

ik ben van de partij

Martinho237

Ik wil ook wel meedoen als dat mag/kan.

ezra

Klinkt leuk! Ik doe ook graag mee.

arviidd

Ik doe mee!

ZwartebroekengeIetrui

Ik doe mee.

the rover

schrijf mij ook maar op

kschiffmacher

Zet mij er maar bij ! :)

Silent Hill

Qua originaliteit kan het tellen. Doe graag mee.

robderksen

Ik doe ook graag mee!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

leuk concept... doe mij maar op de lijst

timothyvana

Ik doe mee!

zeewolde

Lijkt me leuk. Ik zou graag meedoen.

Edit: mijn stand op 1e rustdag : 2e op 31 seconden.
Verdere renners : 10. Valverde, 11. D. Martin, 12. Froome, 13. Boasson Hagen, 14. Thomas, 15. Mollema

Laatst gewijzigd
jarinboybro

Ik doe ook graag mee!

Ornor

Present!

« 1 2 3 4 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.