Wie zal er dan ook een renner kiezen die DNS zal gaan zijn? Vaak komt dat niet uit de lucht vallen, m.a.w. die renner is al ziek, zwak, misselijk. Je kiest toch per dag een renner die je die rit ziet winnen, idealiter? Hoe groot is dan de kans dat iemand een renner kiest die DNS?
'@BigApple
Tip: Laat iedereen in het onderwerp van de PB de rennersnaam al verwerken, dan heb je ze gewoon 'in een lijstje' en gaat het veel makkelijker. Je hoeft dan namelijk alleen maar je inbox open te klikken en niet elke pm. Maak dan wel voor de zekerheid even duidelijk dat inhoud van de pm niet gelezen wordt. (of wel, dat is aan jou natuurlijk ;))
Wat wel nog een gouden uitdaging wordt is dat je maar 50 pm's in je inbox kan hebben.
Overigens zou ik ook nog even nadenken over 'zelf deelnemen' aan je eigen spelletje. Daar jij de gegevens verwerkt zie jij de keuzes van iedereen en heb je ook in theorie(!) alle mogelijkheid om op andere wijze je keuze te beinvloeden. Mij is het om het even of je meedoet of niet, maar zelf zou ik het niet willen ;)
Mmm - dank voor de input. Denk dat ik maar gewoon een mailadres open.
Edit: gedaan. Het mailadres is: [email protected]
Inzendingen per etappe moeten (tegen die tijd) bevatten:
- deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
- etappenummer
- rugnummer en voor en achternaam renner voor die etappe
Een inzending per etappe ziet er dan alsvolgt uit:
BigApple
Etappe:1
Rugnummer:1
Renner:Chris Froome
Ik maak wel een Excel-script die dit in mijn Excel-schema ramt :-)
Of deze voor Fondista: http://www.wielerflits.nl/nieuws/343140/brandle-moet-passen-voor-proloog-romandie-na-val-tijdens-verkenning.html
Misschien is het een idee om bij een DNF in een vlakke etappe (sprint) de peloton tijden aan te nemen? Anders valt je sprinter misschien uit door een zware valpartij in volle finale en krijg je de tijd van een verdwaalde vroege vluchter die een kwartier later binnen komt hobbelen. Dan ben je op een vrij lullige manier al bijna zo goed als klaar voor de strijd om de gele trui. Of dien je hier gewoon rekening mee te houden in de keuze van je renners?
BigApple,
Ik zou de deelnemers aanraden om de naam en nummer van de renner op een eenduidige manier te laten indienen. Bijv. vanuit de startlijst van Procyclingstats.
Zodoende ontstaan er geen schrijffouten en kun je makkelijk een "Verticaal zoeken"-formule inbouwen in Excel. Daarmee heb je minder werk en voorkom je foutjes bij punten berekening.
Edit: waar heb je het rugnummer voor nodig? Lijkt me van geen waarde...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.