Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 109 ... 182 183
Netraam

'@Ghostwriter
Toen ik Guldhammer noemde leek het erop dat Cult als ploeg zou ophouden te bestaan, nu het er op lijkt dat ze door gaan blijft hij daar. Hij heeft eerder aangegeven niet weg te willen bij zijn huidige coach.

Verder weet ik niet waar LottoNL nog mee aan gaat komen. Qua budget was er al niet veel ruimte en nu de grootste doelen al onder de pannen zijn wordt het hopen op het oppikken van koopjes. Maurits Lammertink? Tosh van der Sande? Leuke renners, maar niet het soort waar LottoNL momenteel tekort aan heeft. We zien het nog wel, en hopelijk gaat het mooi worden!

daveb83

'@oscarito1908 Dumoulin is nooit afgetest, lag iets genuanceerder. Beetje kennis van zaken (niet heel lastig mbt deze situatie) is wel handig voor je zulke dingen roept.

daveb83

Verder heb ik uit zeer betrouwbare bron te horen gekregen dat Sam Oomen prof wordt. Er was interesse van 3 WT ploegen en hij heeft gekozen voor de ploeg die het beste plan voor hem heeft uitgestippeld om een goede ronderenner te worden. Hij maakt dit waarschijnlijk rond het wk bekend. Via een andere (minder betrouwbare) bron is dit Giant-Alpecin, helaas geen TLJ. Logisch ivm het aantrekken van ploegleider Artur van Dongen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Gerts is al “afgetest” door het ooit zo machtige rabo.
Een betere scouting zou niet verkeerd zijn. Dumoulin is op die manier ook “afgetest”.

Kletskoek, Oscarito1908. Toen Gerts met wielrennen begon, was er geen Rabobank meer. Of hadden ze studerende schaatsers moeten scouten bij Minerva? En Dumoulin heeft precies een tussenjaar bij de opleidingsploeg van Rabo gereden, hij werd opgevist omdat zijn debuut bij Cervélo niet doorging.

Al kan ik me best voorstellen dat er mensen rond de ploeg uit die tijd zich wel eens af zullen vragen, hoe het komt dat Jetse Bol destijds toch écht beter was dan Tom Dumoulin...

gesink3101

een nieuwe sponsor?

jvh93

'@netraam ik zou Maurits lammertink zeker een aanwinst vinden. Heeft een goed seizoen gereden bij roompot en ik denk dat hij nog meer in zijn mars heeft. Maar of hij haalbaar is????

jvh93

Moet trouwens zeggen dat timo roosen me dit seizoen enorm positief verrast. Denk dat hij nog wel eens een grote kan worden, net als teunissen overigens.

kelderfan

'@jvh93
Timo Roosen is snel gekomen en na 1 jaar RDT al opgenomen in TLJ opgenomen. Hij is goed begonnen in de TDU. En dat lijkt mij goed voor bijv. Koen Bouwman mocht TLJ besluiten hem te contracteren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zou het echt zo moeilijk zijn om een Rabobank Development Team 2015 topic aan te maken?

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan op deze manier kan je elke renner van RDT wel meteen een contract aanbieden bij TLJ. Dit gaat toch echt helemaal nergens meer over.

tendam

'@xistnc
Jetse Bol was niet beter dan Dumoulin. De keuze ging toen tussen die twee inderdaad, maar Bol zat aan het eind van z'n U23-jaren dus moest hij wel doorstromen. Echter waren mensen toen al verrast dat Dumoulin naar Skil ging, dat toen nog 'n beetje als het 'zielige' ploegje gold.

Het is wel zorgelijk dat de echt grote Nederlandse talenten, categorie Oomen, nu blijkbaar niet meer voor deze ploeg kiezen. Dan wordt het de uitvlucht voor Nederlandse renners die nergens anders een WT-contract kunnen krijgen, en dat komt de kwaliteit niet ten goede.

Laatst gewijzigd
Netraam

'@tendam en @xistnc
Jetse Bol was weliswaar beter dan Dumoulin toen, maar dat komt ook door de races die ze reden. Jetse (als sprinter die redelijk over een heuvel kwam, kasseien en waaiers doorkwam en een aardige tijdrit kon rijden op dat niveau) haalde natuurlijk meer uitslagen dan Dumoulin (Tijdrijder die meer dan aardig kan klimmen).
Om redenen is het er bij Bol niet uitgekomen en bij Dumoulin wel.

(Overigens: Bol is nog steeds een snelle man met veel kracht. Vind het jammer dat hij vorig jaar moest vertrekken)

@jvh93
Ik weet het niet. Misschien wel, misschien niet.

kelderfan

'@vlek
Sorry je hebt gelijk, dat stukje hoorde in het topic van RDT, wat al door Wielerfan1987 is aangemaakt.
@rahimns
Van mij hoeft TLJ niet alle renners van RDT te contracteren. Want @vlek heeft gelijk, dat 3 nieuwe neo's wel genoeg zijn. Het is nu belangrijk om een of twee goede Amerikanen en Battaglin te halen. Ik zou 't alleen jammer vinden en een slecht teken, als Sam Oomen en Lennard Hofstede niet naar TLJ gaan komen, wat ook @Tendam zegt.
Trouwens Koentje is goed bezig in ToB2015 =>The gap remains at 4 seconds with Bouwman now on the front en ook Jos van Emden is in de aanval.

Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik weet niet of dat een slecht teken is. Als er eens een Nederlanders voor een andere ploeg kiest dan is dat niet meer dan logisch gezien de aanbod van talenten ook nu van andere ploegen. Vroeger was de 1 op 1 overname van de grootste talenten door de toenmalige Raboploeg gewoon logisch, nu liggen de zaken gewoon anders. Dit is een normale gang van zaken. En natuurlijk zou ik Oomen dolgraag bij TLJ zien rijden komend jaar of het jaar daarop, maar als hij toch liever kiest voor Giant of een andere ploeg dan is het heel jammer maar meer ook niet.

oscarito1908

Dat Bol de voorkeur kreeg boven Dumoulin zegt toch wel iets over het inschattingsvermogen van de mannen die toen verantwoordelijk waren?
Dat bedoel ik te zeggen.

Het zegt wel veel dat renners niet meer zomaar voor LTJ kiezen. Best zorgelijk lijkt me.

xistnc

Nee, want Bol was dat jaar gewoon beter. Ook in koersen met een tijdrit. Maar Dumoulin zou dat jaar al zijn profdebuut hebben gemaakt voor Cervélo van Gerard Vroomen, waar toen bijvoorbeeld Theo Bos en Thor Hushovd reden. Die ploeg hield echter op te bestaan, Cervelo ging verder als co-sponsor van Garmin. Slechts enkele renners gingen mee naar die ploeg.

Maar in principe had Dumoulin dus sowieso niet voor Rabo gereden. In die periode was Arthur van Dongen al aan het roer, misschien moet hem eens gevraagd worden waarom Dumoulin niet bij Rabo reed.

Ik denk niet dat het toen 'tussen Bol en Dumoulin ging', voor wat betreft overstap naar het profteam. Er waren twee plekken en die waren bij voorbaat al ingevuld door Kelderman en Bol, dat lag eigenlijk aan het begin van dat jaar al vast.

Rahim Vlasblom
admin

En nu de band tussen de opleidingsploeg en TLJ dus helemaal weg is, kan het gewoon gebeuren dat renners ook naar andere ploegen kijken. En dat gebeurde zelfs in de tijd van Rabo ook. We gaan ons dus nu zorgen maken omdat 1 renner misschien of waarschijnlijk niet kiest voor TLJ. Dat is toch vreemd.

kelderfan

'@rahimns
Je kunt TLJ bij alles verdedigen, maar het blijft een slechte zaak als grote talenten voor een niet Nederlandse WT-ploeg gaan kiezen. Zie Van Baarle en dan nu Sam Oomen. Het enige wat zij nu hebben binnengehaald is Castelijns en Steven Lammertink. Je verwacht toch niet, dat zij even het weggaan van v.d. Lijke en Ten Dam opvangen.

oscarito1908

Waarom lag dat aan het begin van het jaar al vast?

Het verhaal Dumoulin is me inmiddels duidelijk. Wist niet dat hij een contract had getekend bij Cervelo.
Het blijft natuurlijk wel erg lastig om in te schatten hoe ver iemand kan komen.

xistnc

het blijft een slechte zaak als grote talenten voor een niet Nederlandse WT-ploeg gaan kiezen

Waarom?

Van Baarle koos overigens voor Garmin op een moment dat er even helemaal geen Nederlandse WT-ploeg was, of in ieder geval geen zekerheid dienaangaande. Het was dus eigenlijk geeneens een keuze.

@Oscarito1908
Bol kwam een jaar eerder al in aanmerking voor een overstap, maar toen gingen de twee plekjes naar Slagter en (ja ja, hou je vast) Vermeltfoort.

Laatst gewijzigd
oscarito1908

Coen Vermeltfoort, die koerst nu samen met Bol. Tja ik weet niet wat ik daar nu van moet vinden.

xistnc

Tja, wat wil je er van vinden? Die jongens waren in die jaren supertalenten. Dat kun je niet met terugwerkende kracht veranderen.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan maar daar gaan we weer. Dan ga jij er dus vanuit dat of Ten Dam met zekerheid vertrekt of dat er dan geen andere renners meer bijkomen. De ploeg haalt elk jaar weer een paar jonge talenten bij de ploeg, soms blijkt dat achteraf niet de beste keuze te zijn... maar renners ontwikkelen zich nu eenmaal soms anders zodra ze bij een WT-ploeg zitten. Maar al jaren is het zo dat renners die bij het RDT worden opgeleid soms voor een andere koers kiezen en nu de band met die ploeg helemaal weg is, is die kans gewoon nog groter. Gelukkig zijn er naast RDT nog mer ploegen die zich bezighouden met het opleiden van talenten. En ook Sam Oomen zal nog moeten bewijzen dat hij het straks op het hoogste niveau ook kan.

oscarito1908

Ik vind ervan dat het bijzonder lastig is om de juiste jongeren een profcontract te geven.

xistnc

'@oscarito1908
Maar wat zegt dat dan over 'het inschattingsvermogen van de mannen die toen verantwoordelijk waren'?

Even los daarvan, een 'komische' noot: Arthur van Dongen wordt dus volgend jaar ploegleider van Tom Dumoulin, in wie hij het destijds niet zag zitten (of vice versa).

1 2 ... 109 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.