Met de 32 World Tour punten in Montreal stijgt LottoJumbo nu naar de 14e plek in de World Tour. Ik vind persoonlijk dat ze een vrij sterke Vuelta gereden hebben gezien de renners waar ze mee startten (3 man voor het eerst een grote ronde). Een 4e plaats in de ploegentijdrit, 3x top-10 in een sprintetappe met Van Asbroeck, Bennett die lef toonde en aanval in plaats van voor een 19e plek te rijden en natuurlijk de prachtige zege van Bert-Jan Lindeman. Van Winden liet enkele goede lead-outs zien en Roosen wist in zijn eerste grote ronde een aantal keer weg te springen. De enige renner die me een beetje tegenviel was Martijn Keizer al was die ook nog dicht bij een etappezege.
Ik snap de roep om versterkingen gezien het huidige seizoen en ik snap de wens van bianchi om een italiaan en een Amerikaan aan te trekken (als dat gerucht klopt).Echter wordt ik enthousiaster van lammertink en castelijns dan van namen als moreno of craddock. De eerste twee kunnen groeien, verrassende prestaties leveren en staan dichterbij de Nederlandse fans. Van die laatste twee uis het maar afwachten hoe ze in het teampassen en ik vraag me af of bijv craddock nou echt veel toevoegt. Dan verkies ik een tussenjaar met mindere prestaties, maar met veel kansen voor de jonkies boven het aantrekken van subtoppers (of renners daar nog onder) zonder enige teambinding in de hoop/gok dat zij nog een keer een redelijk resultaat rijden
'@IljoKeisseFan
Mee eens dat TLJ naar vermogen heeft gepresteerd in de Vuelta. Mij viel persoonlijk Mike Teunissen wat tegen. Niet dat ik direct in zijn eerste grote ronde een etappezege had verwacht maar wel wat meer bravoure. Hij kwam in behoorlijk goede vorm naar Spanje en toonde dat ook in de media. Ik had dus wel verwacht dat hij vaker mee zou zitten in de aanval. Dan heeft Timo Roosen eigenlijk een beter debuut afgeleverd.
'@iljokeissefan
Eens, al had ik veunissen ook nog wel een keer in de vlucht vd dag verwacht. Je kan natuurlijk niet echt kritiek op hem hebben want hij rijd zijn eerste grote ronde probleemloos uit.
Bennett viel mij trouwens ook wel een beetje tegen. Andere renners die nog geen grote ronde hadden gereden bleken somswat extra frisheid te hebben. Bennett heeft een mooi resultaat (4e) in een etappe uit de vroege vlucht, maar kon ook daar nooit echt aanspraak maken op meer
'@ wolfje
Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde. Ik kan me meer vinden in het aantrekken van enkele subtoppers, ipv alleen maar NL-talent. Subtoppers die af en toe een wedstrijdje winnen, dat werkt inspirerend en motiverend. Daarbij vind ik dat een WT-ploeg er niet is om alleen maar talenten op te leiden. Er moet ook gescoord worden.
'@Tutu888
Timo Roosen heeft in de TDU al laten zien, dat hij 't ronde werk goed verteerd en dat laat hij nu ook in een grote ronde zien. Mike Teunissen is een jongen, die een sprint goed aankan ook over heuvelachtig terrein en ook goed is in 't kasseienwerk, dus de Vlaamse klassiekers.
@Wolfje
Lammertink moet zich nog bewijzen.
'@ti-raleigh
Als het goede subtoppers zijn die ook daadwerkelijk ieder seizoen overwinningen boeken ga ik een heel eind met je mee. Maar die zijn niet makkelijk binnen te halen. Namen die ik hier veel voorbij zie komen zijn eigenlijk vooral middelmaat. Dan zie ik ze toch echt liever investeren in talent.
@kelderfan
Waar beweer ik anders?
'@rahimns
Daar zal het uiteindelijk ook wel op neerkomen. Ik hoop alleen dat ze niet doorslaan met het aantrekken van middelmatige renners om zo het volgend jaar iets beter te doen. Dan liever een of enkele renners die echt wat toevoegen en verder met jong talent bouwen aan een goede toekomst op de iets langere termijn
Zojuist het teamverslag op de site gelezen over Montréal. Knappe prestatie van Gesink en Kelderman, zagen er beide zeer sterk uit. Toen ik de uitslag bekeek viel me wel iets op. Zou Barry Markus ooit een race hebben uitgereden? ;) zie bijna altijd bij hem staan DNF.
Volgens mij rijdt TLJ deze week van de eendagskoersen alleen de GP Impanis.
'@Wolfje Quote:"Echter wordt ik enthousiaster van lammertink en castelijns." "Waar beweer ik anders?"
Waarom wordt je dan enthousiaster van een jongen, die zich nog moet bewijzen op niveau WT - tot nu pl.81 Arnhem-Veenendaal en in Poitou een DNF.
TLJ is juist zwak in het middensegment. En dan laat je een v.d. Lijke, die groeiende was in dat werk gaan.
De genoemde Craddock heeft zich toch aardig laten zien in de Vuelta. Dat Tom te weinig van dat soort renners bij zich had, heeft hem de zege gekost.
Nu ook in Montreal zaten Gesink en Kelderman alleen na de helft van de race. Dat wil je compenseren met alleen maar neo's. En dan de vraag welke neo's zijn er, die de stap zouden kunnen maken. Mauritz Lammertink en Groenewegen liggen nog een jaar vast bij Roompot.
'@kelderfan
Als je wil weten waarom ik enthousiast wordt van deze renners moet je mijn eerste post nog eens lezen. Bovendien kies jij wel zeer selectief de resultaten uit. Castelijns wint de topcompetitie, verslaat is Oomen in de klimtijdrit en laat tijdens zijn stage ook een paar goede resultaten zien. Oh, en lammertink wint het ek tijdrijden voor beloften. Ik noem dat veelbelovend.
Andere neo's die ze kunnen proberen te halen zijn Oomen, gerts en tolhoek. Ik ga er vanuit dat tlj een van de ploegen is die achter Oomen aanzit, maar gerts gaf in het weekendinterview aan nog geen aanbiedingen te hebben ontvangen. Wat mij betreft mogen ze proberen hem voor de neus van bmc weg te kapen.
M. Lammertink en Groenewegen lijken mij uitstekende versterkingen, als ze inderdaad een ontsnappingsclausule hebben.
En ik wil ook helemaal niet zeggen dat bijv craddock een slechte renner is. Als hij komt gaat hij zeker nuttig zijn. Ik wordt er alleen niet enthousiast van. Dat wordt ik wel van het volgen van jonkies op hun weg omhoog. Zie ook het plezier dat de prestaties van dumoulin en v poppel opleveren. Vorig jaar hetzelfde met kelderman in de giro. Liever 4 jonge renners met groeimogelijkheden dan 4 renners zoals craddock.
Daarnaast: nick vd lijke hebben ze niet laten gaan, die wilde weg.
Daarnaast: nr2: al had dumoulin nog 8 craddocks in zijn ploeg, had hij de vuelta nog niet gewonnen. Tom zat er doorheen, aru was de laatste etappe te sterk.
'@wolfje,
Daar ben ik het niet mee eens.
Aru heeft de Vuelta gewonnen omdat hij over het geheel genomen een veel sterkere ploeg had, iets dat logisch is met een ploeg met een 2 a 3 keer zo hoog budget.
Heel typerend; een tweet die ik voorbij zag komen, de loonkosten van de in de Vuelta gestartte Astana renners was net zo hoog als het jaarbudget van Giant, al weet ik niet of de vrouwenploeg van Giant ook wordt meegewogen in de vergelijking.
Aru had daar waar nodig renners die hem op gang konden houden, Tom had die op zijn breekpunt niet.
Aru was zeker niet supersterk die laatste bergrit, hij had simpelweg Landa, en een op hem wachtende Zeits en LL Sanchez.
Zonder die drie mannen om hem heen had ik nog willen zien of Aru Dumoulin die dag definitief op afstand had kunnen rijden en houden, zelfs ondanks dat Dumoulin die dag zijn absolute offday had.
"Het is de bedoeling dat er meer support wordt aangetrokken voor mij en Warren Barguil", aldus Dumoulin. Het lijkt me dat we de eventuele komst van Craddock kunnen vergeten. Ploegleiding wil duidelijk de aandacht deels gaan verleggen op AK daarbij was Craddock deze vuelta de enige en belangrijke pion.
'@Hermanning
Het blijft achter net vissen op de manier zoals TLJ bezig is. Craddock kunnen zij zeker doorhalen nu Giant de focus gaat verleggen. De zwakte van zijn ploeg heeft Tom de das omgedaan. Gelukkig dat de Teamleiding van Giant, daarop reageert op positieve wijze.
@Tendam
Tom Dumoulin heeft hele boel zelf moeten opknappen en dat zagen die Astana's heel goed. Die zijn blijven aanvallen en dat Tom in de laatste bergrit moet passen lijkt mij logisch. Omgekeerd had Aru het ook niet gered als hij niet zo'n sterke ploeg om zich heen had en precies wat @wielerfan1987 zegt.
Doordat ze achter renners aangaan waar andere ploegen ook interesse in hebben? Je wil toch ook dat ze proberen om Oomen te halen? En was je er tegen om Van Baarle, Van Poppel en/of Slagter een contract aan te bieden? Hadden ze dat niet moeten proberen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.