Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 112 ... 182 183
tdb

'@ Hermannmg en kelderfan, het ligt er helemaal aan wanneer het contract is afgesloten. Als het contract al lang is afgesloten, maar de transfer nog niet bekend is gemaakt dan vist juist Giant ipv TLJ achter het net. Als het contract nog niet is afgesloten, dan is de kans nu wat groter dat Craddock wel bij Giant blijft.

Ik denk eigenlijk dat transfer tegenwoordig pas laat worden bekend gemaakt om te voorkomen dat je van die verhalen krijgt dat renner X nu al werk voor Team A opknapt terwijl hij nog voor team B rijdt. Door pas laat bekend te maken hebben de renners en de ploegen dat gezeur niet aan hun hoofd.

Hermannmg

Wat zou de motivatie sowieso van Craddock zij om te tekenen bij TLJ. Alleen bennett als buitenlander, (de 2 duitsers zijn beide al "vernederlands"), dus vrij geïsoleerd. Ook denk ik niet dat TLJ veel meer kan betalen aan salaris dan TGA. Soms denk ik dat renners liever niet naar TLJ komen, dat ze niet voor volledig worden aangezien. Vroeger was het grote rabo nog echt zoiets wat nu Etixx, BMC, astana en Tinkof zijn. Nu heb ik eerder het idee het lachertje van het peloton te zijn. Natuurlijk heeft TLJ het goed gedaan in de grote rondes met Kruijswijk, Gesink en Lindeman maar daar houdt het dan ook echt bij op. Als ik Craddock was zou ik liever verlengen bij Giant (als dit kan tenmiste) dan tekenen bij TLJ. Winnen doet ook iets met de teamsfeer, als je veel wint motiveert dat elkaar. TLJ wint niet veel en dat zie ik in de toekomst niet erg veel veranderen...

Olifanto

Volgens mij zijn Bennet en Craddock maatjes? Waarom zouden renners TLJ als lachtertje zien? Dat begrijp ik echt niet hoor.

Hermannmg

'@olifanto ze hebben verreweg de minste overwinningen van alle WT ploegen. Een klassement rijden is knap maar niet erg opvallend. Weet jij bijvoorbeeld zo snel wie 5e is geworden in de giro? Over het algemeen word er sneller gekeken naar overwinningen en minder naar de top 10 posities in de grote rondes.

S. Morgenstern

Weet jij bijvoorbeeld zo snel wie 5e is geworden in de giro?

Weet jij zo snel of Lampre, Trek, IAM, TLJ, Giant en Cannondale een rit hebben gewonnen in de Giro?

Een klassement rijden is knap maar niet erg opvallend.

Een klimmer die benaderd wordt door TLJ zal zich het rijden van Kruijswijk in de Giro echt wel voor de geest kunnen halen. Dat hij er geen eindstand op kan plakken... so what!?

Laatst gewijzigd
Olifanto

Hermannmg. Ja, dat is niet veel. Nummer 5 Giro? Geen idee. Maar wanneer de instek is een winnaar voor de grote rondes te halen, dat kunnen er maximaal 3 zijn pj...het gaat niet alleen om de herinneringen ook om de punten.

Daarnaast staat me bij dat TLJ vorig jaar heeft ingezet op max 24 renners omdat de regels zouden veranderen op dat gebied. Wat dus niet is gebeurd. Weet iemand daar meer van?

wolfje

'@hermanng
Ik zou zo niet weten wie 5e in de giro is geworden, maar ik kan me ook erg weinig overwinningen van pakweg fdj of iam zo oplepelen

Als je gaat vergelijken met etixx, sky en de oude rabo, dan zijn ze inderdaad snel een lachertje, maar dat zou ook gelden voor meer wt ploegen. Ik denk dat de meeste renners tlj best op waarde kunnen schatten.

wolfje

Blijft wel staan dat het aantal overwinningen dit jaar ondermaats is

Olifanto

Komt mede door pech. een griepexplosie in het voorjaar en teveel valpartijen.

gardeyn

Jaren en jaren is de klaagzang dat Nederlanders weg moeten bij rabo en opvolgers en zich moeten verspreiden over andere teams omdat ze dan stukken beter zouden worden. Nu is dat het geval (van dat verspreiden) en dan moeten ze er maar helemaal mee stoppen omdat er geen goede renners meer zouden rijden?

Netraam

'@Hermannmg
Hesjedal, hij en König gingen toen Kruijswijk nog voorbij. *Checkt het even* Dat klopte dus.
Het ding is dat je 1 jaar later toch zelden het podium nog uit je hoofd weet, maar behalve monumenten (en, vooruit, de AGR vanwege lokale banden) weet je 1 jaar later ook nog maar zelden wie waar gewonnen heeft.
Denk bijvoorbeeld aan die etappe in de Vuelta van Mollema die werkelijk iedereen vergeten leek te zijn.

S. Morgenstern

En gebrek aan kwaliteit van de 'afmakers', gecombineerd met een relatief kleine selectie waarmee weinig kleine koersen buiten de WT gereden kunnen worden. Deze selectie zou ik rond de tien overwinningen per jaar inschatten. Ze zijn nu halverwege? Minder dan verwacht zal het in ieder geval wel worden.

Laatste man

Net of je elke etappe winnaar nog weet van de Giro. Of de winnaar van etappe 9 bijvoorbeeld?

jvh93

'@vlek voornamelijk het niet deelnemen aan de kleinere koersen heeft tlj dit jaar overwinningen gekost. Met een grotere selectie zouden ze hier komend seizoen weer een grotere rol van betekenis kunnen spelen.

Stelvio-fan

'@Laatste man: exact!
Dat klassementen rijden minder goed blijft hangen bij het publiek dan etappezeges is volgens mij echt een fabel. Juist indrukwekkend rijden zoals Kruijswijk deed in meerdere etappes in de Giro, Gesink in de Tour en Dumoulin in de Vuelta; dat zijn dingen die je echt onthoudt. Ik zou nu al niet meer weten welke etappes Lindeman, Van Poppel en Dumoulin gewonnen hebben deze Vuelta. Wel dat de Nederlanders an sich goed gereden hebben, dat ik Timo Roosen een paar keer goed gezien heb, net zoals Lindeman, Van Winden een aantal goede lead-outs heb zien doen, nagels heb zitten bijten voor Van Asbroeck en veel (tevergeefs) zoeken naar waar Bennett zat in de bergetappes.
Van de Tour herinner ik me Gesink die de eerste bergetappe prachtig aanviel, Kelderman een Ten Dam die allebei de hele Tour aan het vinketouw zaten, Kelderman die bijna een etappe won, Leezer die elke keer Gesink naar voren loodste...
Resultaten zijn wel erg belangrijk omdat het daar uiteindelijk om gaat, maar de hoop dat NL/TLJ-renners de mogelijkheid hebben om te winnen omdat ze heel sterk rijden; dat zijn de momenten die bij mij blijven hangen.

Olifanto

Ik herken het Stelvio. Gelukkig ben ik niet de enige die zo voor de buis zit :)

Hermannmg

Wat @jvh93 zegt klopt mi perfect! Lotto jumbo's selectie is sterk genoeg voor kleinere wedstrijden waar minder WT ploegen aan de start staan. Nu doen we aan sommige wedstrijden mee maar zijn we niet meer dan pelotonvulling.

jvh93

en misschien daarbij nog een sprinter bij de selectie voegen. van asbroek, hofland en Markus hebben weinig potten kunnen breken dit seizoen op de overwinningen van hofland en zijn 2e plaats in een giro-etappe na.

Olifanto

Weet iemand meer van het 'gerucht' dat WT teams hun selecties zouden moeten terugbrengen op termijn?

S. Morgenstern

Die plannen gaan de komende jaren sowieso nog niet door.

Olifanto

Toch gek dat TLJ dan daar wel op heeft ingezet met de ploegsamenstelling afgelopen jaar...als enige?

jvh93

dat was meer een kwestie van een lager budget dan voorgaande seizoenen

S. Morgenstern

Ik denk vooral dat je de grote van de selectie niet los kan zien van het budget.

Die plannen zouden volgens mij in 2016 of 2017 ingaan, dus daar zal door meerdere ploegen vorige winter met langere contracten op ingespeeld zijn. De selectiegrote voor 2015 werd daar hooguit indirect door bepaald (bv. door het tweejarig contract van neo's).

Laatst gewijzigd
tendam

Niet als enige, volgens mij was Lefevere daar ook mee bezig. En die ploegsamenstelling was natuurlijk ook deels noodgedwongen (geen geld).

Wat betreft de overwinningen: dat interesseert mij eigenlijk helemaal niet, ik kan veel meer genieten van een Gesink die 4e wordt in een Touretappe tegen de wereldtop door een epische aanval van 12 km dan van een Lindeman die een Vuelta-etappe wint tegen Koshevoy (wie?).

kelderfan

'@vlek Quote: "Doordat ze achter renners aangaan waar andere ploegen ook interesse in hebben? Je wil toch ook dat ze proberen om Oomen te halen? En was je er tegen om Van Baarle, Van Poppel en/of Slagter een contract aan te bieden? Hadden ze dat niet moeten proberen?"
Ja ik wil ook dat zij Sam Oomen en Lennard Hofstede halen en ik was er zeker niet op tegen, dat zij achter de schermen hebben geprobeerd om Van Baarle, Van Poppels en Slagter te halen. Ik vind 't nog steeds jammer, dat Van Baarle die overstap niet wilde maken. Die renners vallen ook binnen het plaatje.
Alleen die interesse van TLJ was volgens mij al vanaf juli jl. Wij zitten nu op 14 september 2015 {@rahimns jongens wachten tot na de Vuelta} en Groenewegen staat nog steeds als rumour vanaf 25/7; Battaglin vanaf 17/8; dan zijn er wel een heleboel haken en ogen in die onderhandelingen.

1 2 ... 112 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.