Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 123 ... 182 183
Wheely

Eén of twee extra renners ten opzichte van dit seizoen moet wel lukken lijkt me, ook al zijn het mindere goden, ze moeten vooral het geluk hebben dat de ploeg geen blessureleed tegenkomt. Wat mij betreft is een beperkt programma geen probleem, de WT kalender rijden ze sowieso en daarnaast zou ik proberen wat krenten mee te pikken.

Laatst gewijzigd
xistnc

Eén of twee extra renners ten opzichte van dit seizoen moet wel lukken lijkt me, ook al zijn het mindere goden

Alsjeblieft zeg, met nog meer Markussen en Bulgacs zullen ze echt geen oorlogen gaan winnen.

Timocycling

Dat ze maar eens opschieten... :P

S. Morgenstern

De winst van een grotere selectie lijkt me vooral te zitten in de mogelijkheid om wat meer kleine koersen te rijden. Daar zou je dan wel uit de voeten moeten kunnen met enkele goede renners aangevuld met wat Bulgacs. Het moet dan alleen wel mogelijk zijn om zo'n groter programma met het huidige budget te kunnen draaien. De toegevoegde waarde van een grotere selectie zonder die mogelijkheid lijkt me minimaal.

Olifanto

Ze kunnen wel 3 extra renners halen mits LTD (groot salaris) vertrekt. 27 renners verwacht ik aankomend seizoen wel.

Noud89

Ik heb liever dat er een fatsoenlijke versterking bij komt, dan 3 renners in de categorie van de huidige geruchten. ;)

ti-raleigh

De Bulgacs kunnen van waarde zijn in 2.1 koersen, zoals 2 x Drente en Volta Limburg. Dat soort wedstrijden zijn ze te vaak gestart met 6 renners ipv 8 of 9.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, maar buiten de vraag of waarde hebben het hoe dan ook waard is: wil een Bulgac of een Van Zandbeek gebruikt worden om alleen die waarde te hebben voor een ploeg? Als de mogelijkheid bestaat om een niveau lager gewoon een volwaardig programma op dat niveau te rijden, dan kan ik me voorstellen dat de voorkeur daar naar uitgaat. Daarom zie je naar mijn mening vaak WT-ploegen met minder renners starten op dat niveau.

Hermannmg

Misschien moeten we ook naar Bulgac en Markus iets van respect tonen. Om mindere renners nu "bulgacs"te noemen gaat wat ver vind ik. Ze zijn al genoeg bekritiseerd op dit forum.

Stelvio-fan

'@Hermannmg: +1

Olifanto

Ik vind Lammertink en Campenaerts niet van het niveau Bulgac, voor m'n gevoel. Een hoger niveau. Castelijns een toegewijde alleskunner. Ook prima.

Mochten Battaghlin. Groenwegen/Bouwman en Oomen er nog bijkomen, dan word ik gewoon blij van de nieuwe namen.

xistnc

'@Hermannmg
Wat stel je voor? 'Rennersdieoverduidelijktekortschietenvoordeworldtourmaareventueelafentoeingezetkunnenwordeninkoersenoplagerniveauzodatnietmetzesmanhoefttewordengestartzoalsbijvoorbeeldbulgac'?

jvh93

bulgac en markus hebben dit seizoen gedaan wat ze konden voor het team waarbij markus zelfs nog net naast de winst greep (werd een keer 2e). Deze jongens hebben veel inzet getoond maar helaas konden ze niet beter. natuurlijk heb ik respect voor deze jongens maar je moet ook reëel zijn en zeggen dat zij (nog) niet het gewenste worldtour niveau hebben.

Stelvio-fan

'@xistnc: maar om nu uitgerekend die twee renners elke keer als voorbeeld te maken is mijns inziens slecht voor de beeldvorming. Je kunt gewoon geen namen noemen, maar termen als 'renners met mindere kwaliteiten'

xistnc

'@stelvio-fan
Ik snap de insteek wel, maar we hebben het hier nu eenmaal over een specifieke WT-ploeg en over een specifiek niveau binnen die WT-ploeg. Feitelijk heb je het dan op dit specifieke moment nu eenmaal over die twee specifieke renners.

ti-raleigh

'@ vlek
Dat is waar. De renner moet zelf ook willen natuurlijk.

Wheely

'@xistnc
Iets is in dit geval nog altijd beter dan niets lijkt me. Zeker als je renners nodig hebt ter ondersteuning van je kopmannen. Overigens bedoel ik met mindere goden geen specifieke renners, geef er alleen mee aan dat het waarschijnlijk geen meesterknechten of afmakers zullen zijn.

xistnc

Even een lijstje met ploegen, hun nationaliteit en het aantal renners van die nationaliteit. FDJ staat met stip bovenaan, Trek juist onderaan, al zijn dat er 3 als je eventueel de Luxemburgers telt. Bij FDJ is Boucher (oorspronkelijk Fransman) als Belg geteld, anders zou het nog duidelijker zijn.

FDJ FRA 25 / 29 ( 86% )
= = = =
TLJ NED 19 / 25 ( 76% )
LTS BEL 20 / 28 ( 71% )
ALM FRA 19 / 30 ( 63% )
MOV ESP 17 / 28 ( 61% )
= = = =
KAT RUS 15 / 29 ( 52% )
OGE AUS 12 / 26 ( 46% )
LAM ITA 10 / 25 ( 40% )
= = = =
IAM SUI 10 / 29 ( 34% )
EQS BEL 9 / 27 ( 33% )
SKY GBR 9 / 28 ( 32% )
AST KAZ 9 / 30 ( 30% )
TCG USA 7 / 27 ( 26% )
= = = =
TGA GER 5 / 26 ( 19% )
BMC USA 5 / 30 ( 17% )
TCS RUS 4 / 30 ( 13% )
= = = =
TFR USA x1/27 (4%)

TLJ zit bij een trosje met de andere Franse WT-ploeg, de Spaanse en een ['de'] Vlaamse. Uitgaande van dit beeld is er best wat ruimte om de ploeg te versterken met niet-Nederlanders.

Laatst gewijzigd
Tutu888

'@xistnc
Ben je Trek vergeten? Of bewust weggelaten vanwege onduidelijke nationaliteit?

Mooi lijstje overigens: wat mij opvalt is dat ploegen die vaak gekoppeld worden aan een bepaald land in feite slecht scoren qua percentage renners uit dat land (Orica, Sky, Lampre).

Laatst gewijzigd
Spruch

'@xistnc
Waarom? Aan het begin van het seizoen werd volgens mij juist door bijv Verhoeven aangegeven dat het goed is dat de ploeg een duidelijke Nederlandse identiteit heeft en de ploegbesprekingen in het Nederlands kunnen. Waarom zouden ze daar na 1 seizoen alweer van afstappen? Met de aankopen die tot nu toe zijn gepresenteerd lijken ze die kant ook op te willen blijven gaan.

oscarito1908

Ja Verhoeven spreekt volgens mij geen woord Engels. Nordhaug snapte er niets van tijdens de besprekingen. Lijkt me wel handig om een beetje verstaanbaar Engels te spreken als ploegleider.

Wheely

Feitelijk gezien zou het nog best kunnen ook, een 100% Nederlandse top ploeg. We hebben de renners er voor en bij de topploegen werken ook genoeg Nederlanders in de staf. Maar ja wat is de lol uiteindelijk, helemaal als alle andere ploegen zo gemixt zijn.

StonedCamel

'@oscarito:
Ik denk dat Verhoeven zich inderdaad maar eens op verbetering van zijn Engels moet gaan richten. Als je je ploeg in moet richten naar de talenknobbel van de ploegleider ben je niet goed bezig lijkt me. Het kan natuurlijk hele andere legitieme redenen hebben om enkel Nederlandstaligen te willen maar dit is er zeker niet een van.

tendam

Ja Verhoeven spreekt volgens mij geen woord Engels. Nordhaug snapte er niets van tijdens de besprekingen.

Ja, zulk slecht Engels dat het wel Nederlands leek... oh wacht, dat was het ook.

Volgens mij spreekt Verhoeven wel een woordje steenkolenengels, zoals het gros van de Nederlanders van zijn leeftijd.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ spruch
Het team was al grotendeels rond toen Verhoeven die uitspraak deed. De laatsten die erbij gekomen zijn waren goedkope Nederlandse kne hten/talenten en geen duurdere buitenlanders, want daar was geen geld voor. Dan is het makkelijk om te zeggen dat dat het beleid is. Stel voor dat de sponsors vanaf 2017 5 miljoen per jaar extra hebben, wat gaan ze dan doen ? Ik weet welhaast zeker dat er dan ook meer buitenlanders komen.

1 2 ... 123 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.