Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 131 ... 182 183
S. Morgenstern

TLJ heeft alle reden om zich in hun verslag op de borst te slaan over de ontwikkeling in het tijdrijden. Onbegrijpelijk inderdaad dat ze slechts tevreden zijn.

Verder interviews van renners gewoon vergelijken met interviews met renners. Een wedstrijdverslag zonder tevredenheid zul je ook niet bij de winnaars van het zilver vinden.

Laatst gewijzigd
wolfje

Het woord 'tevreden' roept allergische reacties op bij een aantal volgers, maar als ze alleen over de pech van Van Emden waren begonnen, dan had iedereen weer geroepen dat ze zich altijd achter pech verschuilen.

Ze hebben gewoon goed gereden en dat mogen ze best zo uitspreken

elrio

Mijn vader zei altijd tegen mij:
Het kleine woordje "te" is altijd slecht, behalve in tevreden.
Maar als ik sommige mensen hier op het forum hoor is dat zelfs niet meer waar.

xistnc

Ach, bij de tevredenheid zal heus meespelen dat het nu gaat om het verschil tussen een 6e en wellicht maximaal een 4e plek. En wetende dat er ook nog een ploeg in zijn geheel onderuit ging en een ploeg al na 2km een sterkhouder verloor, had het ook zonder calamiteiten iets in de orde van een 6e plek kunnen zijn. Moet je dan energie verspillen aan iets wat je toch niet meer kunt veranderen? Lijkt me niet. Maar als de lekke band van Van Emden het verschil zou maken tussen winnen en niet-winnen of podium en niet-podium, dan zou de teleurstelling allicht wel de overhand hebben.

nafnikleb

'@ti, ik heb het teamverslag van Etixx-Quick step er even bijgepakt, had ik niet moeten doen: Moet je lezen wat een wagelijke tevredenheid.

Ik ben erg blij met de prestatie van de ploeg en mijn eigen inbreng. We startten goed, vonden een goed ritme. Als team waren we gebalanceerd, er waren geen supersterke of zwakke renners. Het ging vlotjes. Ik was wel iets verrast door het verschil met BMC bij het eerste tussenpunt. Dat beïnvloedde het moraal een beetje, maar later pakten we weer seconden terug. We bleven vechten en trokken goed door richting de finish. Dit was een van mijn grote doelen van het seizoen. Mijn optreden geeft me vertrouwen voor de tijdrit van woensdag. Het is lastig om mezelf te analyseren, maar mijn ploegmaats zeiden dat ze af zaten te zien als ik op kop reed. Dat betekent dat ik op de goede weg ben voor mijn volgende doel. Natuurlijk ben ik nu iets teleurgesteld dat we niet gewonnen hebben, maar we gaven alles. Mijn eigen prestatie heeft mijn moraal een boost gegeven voor woensdag. We gaan zien wat het dan gaat brengen”, aldus Martin.

Ook Michal Kwiatkowski was tevreden met de teamprestatie. “We hebben alles gegeven en waren erg gemotiveerd. Ik kon mijn taak net als iedereen prima uitvoeren. Yves, Rigo, Tom, Niki en Tony, we werkten erg goed samen op dit parcours. We gingen natuurlijk voor de winst, maar BMC was de sterkste vandaag. Mijn felicitaties aan hen. Ik voelde mezelf erg goed vandaag, beter dan verwacht eigenlijk”, liet de regerende wereldkampioen op de weg optekenen.

“De tijdsverschillen in de laatste sectie waren verrassend. We pakten tijd terug in dat stuk. In het midden van de wedstrijd kwamen we al goed terug. Als je naar de data van onze renners kijkt, dan denk ik niet dat we nog sneller hadden kunnen gekund. Het was opnieuw een spannende ploegentijdrit. Ik kan geen moment aanwijzen waar we het hebben laten liggen. BMC was gewoon beter vandaag. We hebben zilver verdiend met een hecht collectief, daar kunnen we tevreden mee zijn”, aldus Tom Steels.

Read more at http://www.etixx-quickstep.com/nl/news/show/wk-ploegentijdrit-etixx-quick-step-grijpt-zilver/2427#YCt8BB1x6AA2Xszi.99

Verschrikkelijk.

slice

nafnikleb +1

Yeez

Waarom ontevreden zijn? Als je alles hebt gegeven waarom zou je dan ontevreden zijn met 2. Als er gewoon 1 beter is moet je daar vrede mee hebben.

Hermannmg

Floris Gerts kunnen we dus ook wegstrepen. Heeft profcontract getekend bij BMC.

jvh93

'@hermannmg denk ook niet dat gerts in het beeld van de versterkingen van tlj past. deze jongen moet het voornamelijk hebben van zijn aanvallende koersstijl en ik denk dat hij die te weinig had kunnen laten zien bij tlj. wel een talent dus zeker iemand om in de gaten te houden

richardm

Zijn er nog meer mensen die uit het interview met LTD opmaken dat hij een soort rol als renner/ploegleider krijgt volgend jaar? Geen idee of zoiets mogelijk is hoor, maar het is een heel vaag verhaal waaruit je niet heel veel kan opmaken.

Yeez

Dat idee had ik ook Richard

jvh93

Dat heb ik inderdaad gisteren ook al geopperd. Zou zomaar kunnen en zou een perfecte vervolgstap in zijn carrière zijn. Al zou hij natuurlijk heel graag zijn wielercarriere afsluiten bij een Amerikaanse ploeg

tendam

Zei ik inderdaad ook al, zelfs in ditzelfde topic. Ik zou ook niet weten wat het voor iets anders nieuws zou moeten zijn dat hij gaat doen. Al word je dan in de praktijk waarschijnlijk gewoon wegkapitein, en is hij daar wel geschikt voor? Zo'n tactisch wonder is hij niet.

Laatst gewijzigd
xistnc

Gekoppeld aan zijn persoonlijke verlangens en (gemakshalve) uitgaand van blijven bij TLJ, zou het iets kunnen zijn dat LtD, Bianchi, USA, Strava en TLJ laat samen komen. Dan denk ik niet onmiddellijk aan iets op het gebied van ploegleider/coach, maar meer iets 'commercieels'.

Kilco Welderman

Wat is overigens het achterliggende idee van het zo laat aankondigen van de transfers. Kan me niet herinneren dat het ooit zo lang heeft geduurt voor de ploegen om rond te zijn. Lijkt mij op het eerste gezicht alleen maar onzekerheid creëren voor beide partijen...

Spruch

Als de renner en de ploeg al weten dat ze een contract met elkaar hebben, heeft het niet zoveel met onzekerheid creëeren te maken. Het lijkt mij eerder dat het marketingtechnisch handig is om een transfer uit te brengen op een moment dat je nog niet in het nieuws bent. Dan is het het handigst transfers uit te brengen op een moment dat er geen koersen worden gereden want dan ben je weer even in het nieuws. Het lijkt mij logisch dat veel ploegen die strategie hanteren en dus steeds meer naar het einde van het seizoen de transfers bekend maken, tenzij het eerder uitlekt.

Wheely

Zo’n tactisch wonder is hij niet.
Wat dat betreft heb je een passende nickname gekozen. :p

Geintje natuurlijk, ik zat net als xistnc aan iets commercieels of ondernemends te denken. Wielercafe, biermerk? Of door Amerika fietsen voor een goed doel. Allemaal in combinatie met...

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Kilco Kelderman
Ik ben 't helemaal met je eens. Want je zorgt er nu voor, dat de renners, die nog geen uitsluitsel hebben er niet meer voor gaan.
En wat nieuwsspreiding betreft, kan de ploeg wel wat anders naar buiten brengen. Vorig jaar hadden zij een duidelijke reden om te wachten, maar nu gaan de renners, die je zou willen hebben, naar andere ploegen. De Nederlandse talenten komen niet {Van Baarle, Oomen}; dus moet je voor alternatieven zoeken buiten de landsgrenzen.

Montgomery

Blijft stil op het transferfront bij TLJ.
Is Battagalin al zeker? Heb wel een gerucht voorbij zien komen, maar nog geen bevestiging van TLJ
Ze zouden ook nog een Amerikaan halen. Met Craddock hebben ze achter het net gevist.
Brent Bookwalter zou een mooi alternatief zijn. Die rijdt toch een aardig seizoen en is einde contract.

Olifanto

Kelderfan: Het Nederlandse talent Lammertink komt wel.

Ik denk dat we echt tot na volgend weekend moeten wachten voor nieuwe transfers. Aan de andere kant, wanneer Battaglin vandaag tweet dat hij bij TLJ gaat rijden, brengt TLJ het ook naar buiten.

tendam

'@olifanto
Lammertink is niet direct een toptalent. Het is een feit dat de grootste talenten momenteel niet bij LottoNL rijden, Kelderman is eigenlijk de laatste.

S. Morgenstern

Vorig jaar was er ook een Nederlands talent met meerdere aanbiedingen.

kelderfan

'@Montgomery
Brent zou inderdaad een goede renner zijn om Ten Dam te vervangen.

@Olifanto
Ik ben 't met Ten Dam eens, dat Lammertink zich nog moet bewijzen. In de Tour de L'Ain ging 't ook al niet goed met zijn tijdrit.
Ik had 't ook beter gevonden, als TLJ voor Hofstede zou zijn gegaan, die kan ook tijdrijden en is veel all-rounder en ook Koen Bouwman lijkt mij wel een goede aanwinst.

Olifanto

Kelderfan. Ik niet.

S. Morgenstern

Lammertink heeft een specialiteit die hem bij de beloften dit jaar een handje vol overwinningen heeft opgeleverd. Hofstede heeft een handje vol toptien plaatsen bij elkaar gefietst. Ik denk dat dat eerste zich eerder zal vertalen naar de profs, dan de all-round kwaliteiten van Hofstede.

1 2 ... 131 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.