Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 135 ... 182 183
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb ook geen flauw idee wie er achter cyclingnieuws zit... blijf het altijd vreemd vinden dat er niet te achterhalen zit wie er achter bepaalde twitteraccounts zitten. Aan de ene kant zijn ze vaak bij de koers aanwezig dus hebben ze ook echt de tijd voor. Maar of het nou echte journalisten zijn of hobbyisten weet ik niet.

Moreno is ook niet mijn eerste favoriet om te gaan halen, maar gezien het aanbod van ervaren klassementsrenners of topknechten is het wel een logische keuze. Maar ik denk ook dat als hij kan kiezen tussen Lampre en TLJ dat hij voor de Italiaanse ploeg zal gaan. De kans dat Oomen komt en LtD blijft lijken ondertussen uitgesloten en dat vind ik persoonlijk toch heel jammer en dan moet er toch wat gaan gebeuren want anders doet de ploeg op het klassementswerk toch eerder een stap achteruit dan een stapje vooruit. Dus het worden hele spannende weken zo.

Timocycling

Moreno is juist de perfecte renner voor LTJ die haalbaar is. Maar vrees dat hij voor Lampre zal kiezen...

Kilco Welderman

Moreno heeft ook wel flink moeten knechten voor rodriguez de afgelopen jaren. Staat me bij dat ie het in de amstel en luik ook wel eens laat zien. Prima aanwinst zou ik zeggen.

Yeez

'@rahimns zo heel veel gaan ze niet achteruit op klimwerk. Oomen was er nooit dus daar kun je niet voor of achteruit op gaan, ten dam heeft dit jaar weinig laten zien en zal nog max 2 jaar op een redelijk niveau kunnen acteren. Daarentegen zijn er maar weinig ploegen met echt veel klimmers (sky cannondale astana) omdat er maar weinig ploegen zijn die hier ook echt geld voor hebben.

Met gesink, kelderman en kruijswijk heb je 3 goede kopmannen. Het probleem is alleen de 2de lijn. Met de renners die er nu zijn heb je geen superknecht die tot het laatst mee kan blijven, wat veel andere ploegen wel hebben.

Spruch

Lijkt me sterk dat Moreno komt, nu hij net op twitter Lampre is gaan volgen. Wordt dus waarschijnlijk geen TLJ.

Spruch

En Benjamin King volgt Dumoulin, dus die zou dan eerder naar G-A gaan.

tendam

Stel Kruijswijk richt zich op Giro en Vuelta, wat ik eigenlijk wel verwacht, en Gesink op de Tour. Dan zal Kelderman voor Giro of Tour gaan. Het gevolg is dat een van die twee kopmannen (Gesink of Kruijswijk) een ploeg meekrijgt die een top 5-kandidaat onwaardig is. En dan mag er ook nog geen van die gasten pech krijgen, anders is LottoNL compleet afwezig in het hooggebergte.

Er moet gewoon een klimmer bij, een Spanjaard is dan misschien niet ideaal maar als het moet dan moet het.

Stelvio-fan

'@tendam: gedeeltelijk eens. Een klimmer erbij kan geen kwaad, maar in principe heb je Bennett, Goos, Martens en Tankink die vrij goed kunnen klimmen. Op zich niet zo heel slecht toch? Op papier tenminste....

nafnikleb

'@Stelvio, voor een ploeg die zich in elke grote ronde op het AK richt is het gewoon te weinig.

xistnc

Menchov deed voor Rabobank mee om podiumplaatsen in grote rondes. Werd Nederland daar nou echt warm van, op een beperkt clubje nichers na? Niet echt volgens mij.

Moreno zou zeg 100 WT-punten kunnen bijdragen. Meegenomen, mocht dat volgend jaar weer belangrijk worden. Knechten zie ik hem niet 1-2-3, maar schaduwkopman/wisselkopman kan geen kwaad.

misschien niet ideaal maar als het moet dan moet het

Ja, dit. Vandaar mijn keuze voor de kwalificatie 'paniekaankoop'. Want dat komt toch min of meer op hetzelfde neer.

Stelvio-fan

'@belkinfan: 2 mensen ondersteuning voor in het hooggebergte per grote ronde is mijns inziens niet te weinig. Het gaat puur om iemand die bidonnen kan aanreiken, van hulp kan zijn bij een lekke band etc toch? Gaten dichtrijden hoeft niet zozeer bergop, want daar heb je toch geen r**t aan ;-)

Dutch Cycling Fan

Idd opvallend dat Moreno net Lampre is gaan volgen op twitter en dat terwijl hij slechts 79 accounts volgt. Ga er maar vanuit dat die ook niet komt

Crocmaz

Om half 1 wordt er een nieuwe renner bekend gemaakt. Hij heeft meerdere etappes in grote ronden gewonnen. Aldus de whatsapp-service.

richardm

Battaglin lijkt me dan.

Crocmaz

Oh ja tuurlijk. Die won er ook al twee.

xistnc

Of de terugkeer van Boom? ;)

Cav!

Laatst gewijzigd
wolfje

Ik ben het toch niet eens met de noodzaak voor meer klimknechten. Hoe vaak heeft een Lotto kopman in een bergetappe problemen gehad door te weinig knechten. De twee keer die ik kan bedenken, Kruiswijk in de Giro en Kelderman in de Eneco, waren beiden heuveletappes. Voor de rest wordt de kopman eigenlijk altijd aan de voet van de laatste klim afgezet. Vanaf daar kan die gewoon het wagonnetje inhaken in de sky-, astana- of movistartrein.
Daarnaast heeft Bennett dit jaar een heel ongelukkig seizoen gereden. In de Giro niet kunnen starten en in de Vuelta geen kopman om voor te rijden. Die kan dit jaar ook gewoon in dienst van de kopmannen rijden, want voor een vrije rol is hij niet goed genoeg gebleken.

Ik denk dat de behoefte aan heuvelrenners veel groter is. Daar blijkt de ondersteuning voor de kopmannen niet goed, maar belangrijker nog: juist in heuvelritten valt nog wel eens een mooie wt-overwinning te boeken. Bij de topklimmers en topsprinters valt weinig te halen.

mich

mm toch Battaglin, geen idee wat voor type renner dat is eigenlijk.

Yeez

'@mich heuvelrenner die daarin heel kort kan eindigen

TheArt

Lotto Jumbo bevestigt komst van Battaglin.

Tutu888

Dan kunnen we Rebellin uitsluiten ;-) Tot mijn verbazing maar één keer een etappe gewonnen in een grote ronde.

Van Avermaet is dan ook nog een mogelijkheid ;-)

jvh93

tadaaaaaaa en daar is battaglin. ben wel blij om te lezen dat zijn Engels goed genoeg is anders had het wel eens problemen op kunnen leveren

xistnc

Tja, Battaglin werd onlangs toch pas 7e in een rit in de Limousin, waar Sprengers 3e werd. Maar Battaglin deed het in de Volta Limburg Classic dan weer wel beter dan Hofstede.

jvh93

'@xistnc zal me niets verbazen als sprengers uiteindelijk ook nog gepresenteerd wordt. battaglin werd ook al heel erg lang genoemd.

Laatste man

Goed nieuws. Een heuvel renner die kan aankomen is wenselijk. Battaglin kan ook meer koersen op zijn niveau rijden. Voor- en najaarsklassiekers + Giro lijken me eem zekerheidje voor hem.

Beetje onnodig xistnc.

1 2 ... 135 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.