Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 137 ... 182 183
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevandalen het gaat mij erom dat sommige denken dat ze hier een veelwinnaar binnen gehaald hebben. Natuurlijk heeft hij al een paar mooie ereplaatsen bij elkaar gereden, maar dat was niet altijd op het allerhoogste niveau. Ik probeer alleen te voorkomen dat men denkt hier het lot uit de loterij te hebben. Hij moet zich op het allerhoogste niveau echt nog gaan bewijzen. En dat hij niet onder doet voor Paul Martens dat kan best. Maar daarom ga ik eerst maar eens kijken wat voor stappen hij nog kan maken.

xistnc

Dat heb ik niemand zien beweren hier. Er lijkt redelijke consensus dat dit een prima aanwinst is, binnen de kaders van Bianchi. Niks meer, niks minder.

Sagan=hulk

'@tendam
Vol met kasseiknechten? De ploeg zit misschien al vol met renners die kunnen meerijden in de kasseikoersen, maar buiten Vanmarcke is er volgens mij helemaal niemand die in staat is om de finale van Vlaanderen en Roubaix te kunnen betwisten. Daarom moet je iemand halen zoals Keukeleire, een stevige schaduwkopman waardoor Vanmarcke gemakkelijker koersen zal kunnen winnen. Misschien zou Teunissen dit wel op termijn kunnen doen.

@rahimns
Ik verwacht inderdaad minstens 1 zege van Battaglin. Hij heeft een neusje voor te weten wanneer hij moet aanvallen en is nog jong. Enige nadeel is dat hij tot nog toe enkel iets heeft laten zien in de Giro en dus geen constant seizoen rijdt.

Spruch

'@landa1901
Y puedes escribir también en español . Yo y algunos otros pueden traducir el español. Como así a lo menos entendemos que quieres decir.

@jessevdalen
Dat is enkel een gerucht tot nu toe. Ik heb nog nergens hard terug kunnen vinden dat Ten Dam daadwerkelijk in onderhandeling is. Opvallend is wel dat het overall twitter-account van Team LottoNL Jumbo (dus schaatsen en wielrennen) als laatste ineens LtD is gaan volgen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@sagan=hulk
In Roubaix hebben ze normaal gesproken een van de betere ploegen, als ze niet zoals dit jaar half in de lappenmand liggen. Van Emden, Wynants, Tjallingii kunnen allemaal lang mee, reden ook allemaal al bij de beste 20 in de uitslag.

@spruch
Misschien gaat Ten Dam wel fietsen en schaatsen combineren ;)

Landa1901

'@spruch @tendam ok, the traductor is bad, the question is if gesink,kelderman,kruiswijk,vanmarcke and hofland continue in the team after 2016?

Wielerfan1987

'@Landa1901,

First question should be if there wil even be a team after 2016, if so, Gesink wil stay with the family I think, but the others??

Jacco van Stierop

Merkwaardig, zeer merkwaardig dit hele verhaal dat co-sponsor Bianchi wil (“heeft geëist”) dat TLJ een Italiaan en een Amerikaan een contract aanbiedt en dat het “de vraag is of Bianchi daar (…) extra budget beschikbaar voor heeft gesteld”. (quotes zijn uit WF-artikel)

Om met dit laatste te beginnen: je mag toch aannemen van wel. Zo niet, hoe kan het dat je een co-sponsor/fietsleverancier toelaat zulke grote invloed uit te oefenen op het ploegbeleid?
Zo ja, waarom die geheimzinnigheid? Men hoeft het exacte bedrag niet te noemen maar men (TLJ en/of Bianchi) kan dat toch gewoon beamen? Wat is daar mis mee?

Dan: een Italiaan en een Amerikaan. Met de nodige moeite zou ik mij een Italiaan nog voor kunnen stellen (hoewel: rijdt Patrick Gretsch bij AG2R omdat ze op Duitse Focus-fietsen rijden? Rijden Viviani en Puccio bij Sky omdat Pinarello dat heeft geëist? Waarom hebben Astana en Etixx-Quick Step geen enkele Amerikaanse renner in dienst terwijl ze rijden op fietsen van het Amerikaanse Specialized?) maar een Amerikaan?

De Verenigde Staten zijn een interessant afzetgebied voor iedere fietsfabrikant. Eist elke fietsleverancier dan ook dat er minstens één Amerikaan wordt gecontracteerd bij de WT-ploeg die hij materiaal levert?
Het budget laat niet toe dat een groot Amerikaans renner wordt gecontracteerd. Die zijn er tegenwoordig ook nauwelijks, maar wat schiet Bianchi, publicitair gezien, op met een kleine Amerikaanse coureur? Twee maal een advertentie in een middelgroot Amerikaans tijdschrift lijkt mij effectiever en goedkoper.

Maar goed, er lopen tegenwoordig de meest zonderlinge personages rond op marketingafdelingen dus waarom niet bij Bianchi.
Of is dit allemaal maar een gerucht?

Wielerfan1987

'@Jacco,

Ik weet dat destijds Specialized perse Contador op hun materiaal wilden hebben en dat ze destijds specifiek zijn ploeg wilden sponsoren (of ze daarvoor ook extra geld op tafel hebben gelegd weet ik niet) weet trouwens ook niet of dat destijds nog bij het oude Astana was, of al bij Saxo/Tinkoff

Laatst gewijzigd
Netraam

'@wielerfan1987
Dat was bij Astana, Saxo reed al op Specialized meen ik mij te herinneren.
Maar ook Cav schijnt een deal met Specialized te hebben, hoewel hij bij Sky liet zien dat hij ook op andere fietsen wel wou rijden. (Maar bij Etixx dan bijvoorbeeld weer niet met de FSA cranks... Lastig, al die sponsordingen)

Spruch

Meen mij te herinneren dat Specialized sowieso mee wou verhuizen met Contador toen hij weg wilde bij Astana. Snap overigens wel dat Bianchi graag er een Amerikaan bij heeft. Een advertentie van Bianchi in een Amerikaans blaadje valt toch wat beter op met een 'local hero' die de Bianchi fiets aanprijst omdat hij er bij zijn ploeg TLJ zo fijn op rijdt.

Jacco van Stierop

Het kan zijn dat ik iets gemist heb maar moet TLJ aan het eind van dit seizoen een nieuw contract afsluiten met Bianchi? Bij contractbesprekingen kan ik begrijpen dat een partij met wensen komt waar de andere partij dan wel of niet akkoord mee kan gaan. Maar als er eenmaal een contract is afgesloten is het toch vreemd dat één van de partijen tijdens de looptijd van dat contract met aanvullende wensen cq. eisen komt?

Volgens het artikel hier op WF zou het aantrekken van een Amerikaan “een nadrukkelijke wens zijn van fietsenfabrikant Bianchi, maar de ploeg zelf wil dit bevestigen noch ontkennen”.
Was het aantrekken van Battaglin, inmiddels wel bevestigd, wel “een nadrukkelijke wens van fietsenfabrikant Bianchi”? Of heeft TLJ dit ook niet bevestigd noch ontkend? De WF-redactie gaat uit van wel.

Ik vind het heel verwarrend allemaal.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jacco van Stierop Bianchi betaalde naast het leveren van het materiaal ook mee als sponsor. Dus is het begrijpelijk dat zij al betalende sponsor bepaalde wensen hebben. En daar is niets vreemd aan. Dit is een vrij gebruikelijke gang van zaken. Je kan het hebben over de woordkeuze: over eisen hebben ze het in ieder geval niet. Of voor de komst van Battaglin en een eventuele te halen Amerikaan ook extra geld is neergelegd is mij in ieder geval onduidelijk.

elrio

Als ik de twitter van Lotto-Jumbo zou beheren en ik dit topic zou volgen (dat tweede doe ik wel), dan zou ik gewoon wat renners gaan volgen om te kijken wat voor leuke discussies dat hier zou doen opwaaien. :)

Spruch

'@elrio
Ik denk dat ze die twitter wel voor nuttiger zaken willen gebruiken. Blijft toch een professioneel bedrijf.

tendam

'@jacco van stierop
Volgens mij heeft Bianchi dit jaar het contract verlengd t/m volgend jaar, en daar zullen wel voorwaarden bij zijn gesteld. Er staat overigens ook gewoon in het persbericht van LottoNL over Battaglin dat Bianchi graag een Italiaan zag komen, en als dat er niet stond had je het zelf wel kunnen verzinnen.

Maar wat is er verwarrend aan? Juist heel normaal in de wielerwereld. Daarom hebben alle tweederangs Amerikanen toch een profcontract, omdat al die sponsors wel een Amerikaantje in hun ploeg willen. En daarom startte Argos met een Chinees in de Tour. Wie betaalt bepaalt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Ik ben 't met je eens, maar waarom tweederangs Amerikanen? Als TLJ bijvoorbeeld daarmee een Amerikaanse sub-sponsor kan binnenhalen {Belkin?}, dan krijgen de toppers ook gelijk meer ruimte om goed te presteren.
Bij Giant hebben zij er weer een sub-sponsor bij. Die jongens zitten niet stil.

Roberto

'@kelderfan
Heb even zitten tellen, maar TLJ heeft meer (sub)sponsoren/partners dan GiantAlpacin hoor. Dus daar hebben ze ook beslist niet stil gezeten.
En dacht je nu werkelijk dat ze bij TLJ nog een keer in Belkin trappen?

tendam

Belkin als subsponsor halen, dat ze daar nog niet eerder over hebben nagedacht.

S. Morgenstern

Ploegen die in het rood gaan voor een topper, om zodoende te speculeren op het aantrekken van een nieuwe sponsor? Omgekeerde wereld.

Jacco van Stierop

'@tendam

Je hebt gelijk, het was mij even ontgaan maar in augustus is er dus een nieuw contract opgesteld tussen TLJ en Bianchi. Dat er dan wensen kenbaar gemaakt worden tijdens de besprekingen is logisch, wat je er inhoudelijk ook van denken mag. Dan is dat duidelijk.

kelderfan

'@roberto
Ik heb bij Belkin een ? gezet. Dus bedoel een Amerikaanse sub-sponsor zoals Belkin {zie de wens van Ten Dam en ook Gesink om in de USA te koersen}.
@Vlek
Waarom in het rood gaan voor een topper. Leg dat eens uit?
TLJ heeft al een Battaglin gehaald, die toch niet als topper wordt binnengehaald en betaald; dus als de wens van Bianchi is om een Amerikaan te contracteren, dan ga je toch niet voor een onbekende Amerikaan. Dus blijven jongens als Warbasse in 't plaatje vallen.

S. Morgenstern

Warbasse zou dan inderdaad zijn om tegemoet te komen aan een mogelijke wens van een huidige sponsor, niet om een nieuwe sponsor aan zich te binden.

Laatst gewijzigd
Netraam

Ik weet wat Ten Dam gaat doen! Afgaande op de hints dat het iets heel nieuws wordt en dat de algemene LottoNL twitter (gecombineerde wielren/schaats) hem volgt, gaat hij vanaf deze winter het NK schaatsen betwisten!

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@netraam,

Het NK wat?? Schaatsen??

1 2 ... 137 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.