Het kan aan mij liggen, maar zijn die namen niet al eerder eens voorbij gekomen? Ik begrijp dat jullie enthousiast zijn over de gedachte dat deze of gene volgend jaar bij je favoriete ploeg rijdt. Probeer echter ook te bedenken dat de belangrijkste renners van die ploeg al lang bekend zijn, dat versterkingen voor de tweede lijn op een creatieve manier gezocht moesten worden (Battaglin en Campenaerts) en dat er verder niet heel veel mogelijk was. Praten over Italiaanse toptalenten heeft weinig zin, zeker nu er reeds voldaan is aan de wens van Bianchi. Balletjes op blijven gooien over mannen als Warbasse, Bookwalter, Meyer, Manion en Haas staat uiteraard iedereen vrij. Probeer alleen het geheugen van de rest niet te veel te onderschatten en vertrouw er gewoon op dat ze onthouden dat die namen al een paar keer genoemd zijn. Ik zou zelf hooguit hopen dat Groenewegen te overtuigen is dat hij nu de overstap moet maken en verder niet veel meer verwachten dan Sprengers en wat verlengingen.
Warbasse blijft bij IAM en Haas gaat volgens mij naar MTN.
@Vlek ik verwacht ook niet meer dan een aantal verlengingen en hooguit Sprengers en/of Groenewegen maar hoop op meer (tegen beter weten in).
Zou het alleen erg jammer vinden wanneer Ten Dam vertrekt en er geen klimmer voor terug komt. Daarnaast maakt het uiteraard ook verschil of een Ten Dam blijft of gaat voor wat betreft het budget dat beschikbaar is voor een eventuele nieuwe renner.
'@vlek
Het ligt niet aan jou. Volgens de berichten zou er een Italiaan en een Amerikaan bijkomen. Nu blijft nog de Amerikaan staan. Ten Dam staat zowel bij Cyclingfever als PCS als vertrekkende renner {ik ben 't met DCF eens, dat er dan iemand voor terug moet komen, anders wordt 't wel erg mager wat berggeiten betreft. En dat was en is het sterke punt van TLJ.
@DCF
Nathan Haas staat nu als rumour naar MTN; dus 't kan nog wel.
Dat er hoe dan ook een Amerikaan getekend moet worden, dat moet ik nog zien. De wens zal er vast geweest zijn. Craddock is daar blijkbaar als doelwit uitgekomen. De overgebleven mogelijkheden zijn hier verder ook genoeg voorbij gekomen, maar passen buitrn hun paspoort veel minder binnen het bekende verhaal. Daarnaast zou ik ook wat die namen betreft het geheugen van de rest niet te veel onderschatten.
Ten Dam is inderdaad een vraagteken. De manier waarop dat ingevuld wordt (verlengen, directe vervanging, andersoortige vervanging of spreiding) kan hier een uitstekend discussiepunt zijn. Het is dan ook al ruimschoots aan de orde geweest...
@Kelderfan kom op nou... je maakt er nu echt een heel flauw spelletje van, de rest van al die leideruitslagen dan... geef gewoon toe dat je een vergissing gemaakt hebt.
'@rahimns
Goed hoor ik heb een vergissing gemaakt bij de Tour of Californie wat betreft de 1e. plaats. Maar ook als je dat weglaat, dan is voor mij Carpenter een betere optie dan Mannion. En als 't Mannion mocht worden, dan hoor je mij niet klagen.
Maar nu Cav + trein naar MTN gaat, denk ik, dat Haas nog te halen is voor TLJ; omdat de opvolger van MTN eerst geen budget had om Cav. + trein te laten komen.
@vlek
Maar als er wel budget was om Craddock te halen, dan kan 't nu niet zo zijn, dat er geen budget meer is. Wat er tot nu toe bij is gekomen zijn toch geen dure aankopen geweest en ook als Sprengers komt, dan nog moet er ruimte zijn om een opvolger voor Ten Dam te halen.
Misschien wordt het huidige salaris van Ten Dam, nadat het halen van een 'vervanger' (Van Baarle, Van Poppel of Slagter) niet is gelukt, wel gebruikt om de selectie en het programma uit te breiden. Waar een mogelijk aanbod aan Craddock precies binnen de tijdlijn van dat verhaal past weten wij niet. Een echt oordeel valt dan ook pas te geven als de selectie voor 2016 volledig bekend is. Een directe 'opvolger' voor Ten Dam zou ik in ieder geval niet meer verwachten gezien de overige nieuwe renners.
'@vlek
Dat het huidige salaris van Ten Dam wordt gebruikt om de selectie van 26 naar 27/28 te vergroten lijkt mij niet verkeerd. En dan bij voorkeur 28 omdat Goos er waarschijnlijk nog niet bij is aan 't begin van seizoen 2016.
Maar blijft staan dat er een Italiaan + Amerikaan bij zou komen. Het lijkt mij gezien dan de uitbreiding van het programma er toch een Amerikaanse klimmer bij zou moeten komen, vanwege de bezetting van de drie Grote Rondes en alle WT-wedstrijden.
Misschien....
Ik weet daarnaast niet of die eventuele Amerikaan nu per definitie een klimmer moet zijn. Als het echt moet zou ik voor de beste optie gaan uit de haalbare renners. Een degelijke all-rounder zou daarbij waarschijnlijk beter inzetbaar zijn in de WT-koersen, dan de 'klimmers' die nog beschikbaar zijn.
ik vindt het wel mooi om het interview met dylan Groenewegen te lezen in helden magazine. Hierin staat duidelijk dat hij al heeft gesproken met enkele teams (dat moeten dus worldtour teams zijn) maar dat er nog niets zeker is. Zijn ploegleiding zal het jammer vinden, maar zouden hem deze stap zeker gunnen.
Hieruit maak ik op dat hij wel weg gaat en ik hoop dan natuurlijk dat dit naar TLJ is. Deze jongen kan uitgroeien tot een sterke sprinter en een man die de klassiekers goed zou moeten kunnen rijden. Een soort Degenkolb zie ik hem in de toekomst dan ook wel worden.
'@jvh93
Ik heb 't al eerder gezegd, dat Groenewegen een betere sprinter is als Markus; dus wat mij betreft is hij een welkome versterking.
@vlek
Als je als Amerikaan een klimmer neemt, dat heb je 't weggaan van Ten Dam een beetje opgelost. Mocht Ten Dam toch blijven, dan is jouw suggestie van een All-rounder natuurlijk ook goed. Maar wie heb jij dan op 't oog, want King {26}, Carpenter {23}, Mannion {24} en Logan Owen {20jr.} zijn allemaal jongens, die een berg goed verteren. Waarvan King en Carpenter een goede tijdrit hebben. {zie de ronde van Californië}
Het mogelijke weggaan van Ten Dam, moet dat dan opgelost worden? Wat moet er opgelost worden? En waarom moet dat met een klimmer? En waarom volstaan die namen die 'een berg goed verteren' als het echt een probleem is? Ik ben erg benieuwd wat dat soort jongens nu precies oplossen.
Je kunt de vrijgekomen ruimte ook als een mogelijkheid zien een accent te verleggen naar wat kleinere koersen waarin de sprinters en de jonge renners meer kansen kansen maken mee te doen voor overwinningen en andere aardige uitslagen. Hadden ze één 'vervanger' kunnen halen, dan had dat ook niet eenzelfde type geweest waarschijnlijk. Die jongens hebben echter allemaal ergens anders getekend. Nu lijkt het er op dat ze met Battaglin, Campenaerts, Sprengers en Castelijns de keuze hebben gemaakt om het 'middenveld' voor het zwaardere terrein te versterken. Gezien het huidige seizoen geen verkeerde keuze denk ik, maar belangrijker: een keuze die meer in het Moneyball-achtige verhaal van deze zomer past, dan een zoektocht naar klimmers die echt iets toevoegen. Daarnaast zijn het jongens die ook goed een berg verteren. Voor wat het waard is..
Die mogelijke Amerikaan interesseert me niet echt. King zou zo'n goede all-rounder zijn die ik meer toe zie voegen dan een aardige klimmer. Vermeulen en Swirbull klinken als interessante jongens voor de toekomst, maar of die echt in de WT thuishoren? Ik zie wel of er een Amerikaan gehaald wordt. Ik moet het nog zien..
Verder misschien in het oog houden dat veel van onze praatje een en/en invulling geven aan de selectie voor 2016, terwijl het in de praktijk vaak aan zal komen op of/of afwegingen die gemaakt moeten worden. Daarbij sneuvelen dus altijd bepaalde wensen.
'@Kelderfan
Hou nou eens op met al die Amerikaantjes van je. De ploeg heeft zelf nooit bevestigd dat het een eis is van Bianchi om een Amerikaan in de ploeg te hebben. Volgensmij zijn die berichten alleen aangewakkerd toen TLJ hun oog liet vallen op Craddock. Dit was dan ook de enige Amerikaan die in het plaatjes past bij TLJ en die nog 'vrij' was. Voor de rest is het niet zoveel met de Amerikanen en al helemaal niet iemand die in het beleid past van de ploeg om voornamelijk Nederlands sprekende renners in de ploeg te hebben.
Ik ga er dus vanuit dat er helemaal geen Amerikaan gehaald gaat worden. Hooguit nog een renner uit de categorie Sprengers/Groenewegen. Voor de rest zullen het nog wel wat contractverlengingen worden en daar houdt het wel mee op.
'@richardm
quote: "Voor de rest is het niet zoveel met de Amerikanen en al helemaal niet iemand die in het beleid past van de ploeg om voornamelijk Nederlands sprekende renners in de ploeg te hebben."
Dus het is vergissing van de teamleiding dat zij nu een Italiaan in de ploeg hebben gehaald. Welk signaal geven zij daarmee af?
Dat verhaal over Bianchi komt niet uit mijn pen. En leg eens uit waarom wel Craddock in het plaatje past.
Daarbij komt nog, dat als je Craddock zou willen halen kost die renner iets meer als bijv. Lammertink en Castelijns. Tevens gaat een dure Ten Dam hoogstwaarschijnlijk weg. Dus ik ben 't gewoon 100% met DCF eens, dat als Ten Dam opstapt {wat ik ook jammer zou vinden} je een vervangende renner zou moeten halen.
Bianchi Benelux volgt nu ook de manager van Laurens Ten Dam, die overigens ook manager is van enkele jonge Amerikanen. Andersom wordt het account nu gevolgd door LtD zelf.
Hoeft overigens niets 'officieels' te betekenen, kan ook te maken hebben met l'Eroica van komend weekend. Of gewoon met helemaal niets.
'@mooiman: en Battaglin? Lijkt me precies de versterking van de tweede lijn. Enige wat er mist is een sprinter. Maar zoek maar is een sprinter die zonder geweldige trein (daar gaat Lotto-Jumbo niet voor) wel veel wint. Kom je uit bij Bouhanni en Sagan. Tja, die zijn te duur. Van Poppel had ik mooi gevonden, maar Groenewegen zou een prima tweede keus zijn.
En vervanging van Ten Dam? Wat heeft hij dit jaar bij gedragen? Terwijl de grote rondes (het enige waar Ten Dam goed is) prima gingen.
(Nu ik hier toch ben, wel veel bijlezen geloof ik)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.