Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 145 ... 182 183
kelderfan

'@rahimns
Ik dacht, dat jij alles volgde wat TLJ betreft. Bij de info Tour de l'Eurometropole 2.1 werden de renners o.a. Keizer en Maurits Lammertink bij de verkeerde ploeg ingedeeld. Daar maak ik een grapje over en half WT-volgers raken in rep en roer. Maar ik moer hier alles met . en , uitleggen.;)

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan misschien moet jij het gewoon iets beter formuleren. Is niet de eerste keer dat ik aangeef dat je soms moeilijk te volgen ben. Weet bij vlagen niet welke bronnen je aanhaalt en wie je quote. Dan kom je weer meer afkortingen waar we dan maar naar moeten raden waar die voor staan. En het is vaak lastig te zien of je nu iets grappig bedoelt of bloedserieus bent. Maar daar is natuurlijk gewoon een oplossing voor en die ga ik vanaf nu maar gewoon toepassen ;)

Sagan=hulk

Als Kittel iemand meeneemt naar Etixx zitten ze daar met 30 renners. Nikolas Maes zou toch een schitterende transfer zijn! Dat is een echte gerichte versterking, beter dan Sprengers, Lammertink en de veelbesproken Amerikaan, die er waarschijnlijk niet zal komen.

kelderfan

'@rahimns
Ik zal erop letten.
@Sagan=hulk
Nikolas Maes lijkt mij zeker een versterking en ik denk een stuk beter dan enkele van de knechten, die nog op contractverlenging wachten.
Gezien zijn ervaring en leeftijd is hij verder als bijv. Sprengers; maar met Sprengers heb je ook een prima renner, die goed is in 't heuvelwerk.
Bij de Citadelle van Namen kwam hij {Sprengers} als nr. 3 naar boven. Dus die jongen heeft potentie.

Hakkie2

Sprengers klom voor mij ook verrassend goed in de Tour de Gevaudan.

S. Morgenstern

Maes zou een uitstekende laatste man kunnen zijn voor de huidige sprinters die geen sterren zijn in het positioneren. Is tevens in staat bij het spaaklopen van de voorbereiding voor een eigen ereplaats te sprinten. Mocht er nog een twijfelend jong talent overtuigd moeten worden dat de ondersteuning van een hoger niveau gaat zijn dan bij zijn huidige ploeg, dan zou een renner als Maes een belangrijk laatste zetje kunnen zijn. Echter.... De sprint trein van Kittel bestaat uit renners die een contract hebben en de kern van de 'vriendenploeg' vormen. De kans dat er nog iemand mag vertrekken van Giant lijkt me klein. De kans dat dat een renner is die beter in een treintje past dan Maes lijkt me nog kleiner. De kans dat Maes gewoon bij Etixx blijft lijkt me dus erg groot.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

'@vlek
De kans is inderdaad groot dat Maes bij etixx blijft, maar als Kittel enkel wil komen als hij een knecht mag meenemen dan zal Levevre heel vlug het contract van een Veelers overkopen ipv Maes te behouden voor Kittel.

Verder zie ik Maes niet alleen als een ideale sprintaantrekker en een begeleider voor de jeugd, maar ook als een ideale laatste man voor Vanmarcke ;). Ik vind dat hij bij etixx half is verzopen tussen al die kopmannen en dat ze er helemaal niet alles hebben uitgehaald. Hij heeft talent en hopelijk kan LTJ dar er volledig uithalen.

tendam

'@sagan=hulk
Maes is toch niet beter in de klassiekers dan Van Emden of zoiets? Je bent nogal bezig met het gebrek aan ondersteuning voor Vanmarcke, terwijl het probleem dit jaar toch echt is dat Vanmarcke zelf niet goed genoeg is.

kelderfan

'@tendam
Het probleem is Vanmarcke? Dat geloof je toch zelf niet. Hij schakelt zich zelf wel eens uit door zijn drang om naar voren te willen.
Vanmarcke heeft net als zijn collega kopmannen heel vaak te weinig ondersteuning in de finale en dan leg 't af tegen ploegen, die wel met 2/3 renners in de finale zitten. Met Teunissen en Van Emden die dit jaar zijn gegroeid en Van Asbroeck die hopelijk minder door valpartijen wordt geplaagd , zie ik 't volgend seizoen een stuk beter gaan. Maar daarin heeft sagan=hulk gelijk in. Met Maes erbij is de bezetting een stuk beter voor Vlaanderen.
Maar @vlek heeft ook een punt, dat het nog maar de vraag is of hij weg mag.

Hakkie2

Vanmarcke was toch echt zelf het probleem. Zo vaak 'pech' hebben, dan kan het haast geen pech meer zijn. Er wordt door veel kenners toch echt beweerd dat het aan zijn manier van rijden zou liggen dat hij zo vaak lek rijdt. Hij stoot met zijn velgen tegen de kasseien aan en rijdt zo vanzelf lek.

Daarnaast: Tjallingii, Wynants, Van Emden, Van Asbroeck. Lijkt me een prima bezetting voor die paar kasseikoersen in het jaar. Hoeveel zijn dat er? RvV, PR, de E3 en Dwars door Vlaanderen. Dan houdt het eigenlijk wel op. Daar zou ik niet meer budget in steken. Maes zou wel voor wat anders nuttig zijn, voor Hofland, Van Asbroeck en hopelijk Groenewegen.

xistnc

Een aantal Sep-knechten haalden hun niveau niet, dat is zeker waar. Maar hij werd desondanks altijd tot diep in de finale gebracht, om het daar vervolgens ook altijd zelf te laten afweten - doorgaans door als een blind paard zijn materiaal aan gort te rijden.

Het probleem is Vanmarcke? Dat geloof je toch zelf niet. Hij schakelt zich zelf wel eens uit door zijn drang om naar voren te willen.

Spreek je nu jezelf tegen?

jerteg

'@kelderfan, Maes is inderdaad een goede optie. Het is ook erg goed als je 4de en 7de wordt. Een hele goede renner. Hij heeft wel wat DNF achter zijn naam. Dat is wel niet zo goed toch?

Sagan=hulk

Het is gewoon Vanmarcke zijn koershouding en temperament om er zo in te vliegen. Het is onmogelijk om hem plots anders te laten koersen, hetzelfde geldt voor Van Avermaet. Dit jaar was hij gewoon veel te vroeg in vorm, de Omloop en de Strade Bianche waren geweldig, maar daarna ging het alleen achteruit. Hij leek me niet fris genoeg te zitten en soms kan dat komen door te zwaar te trainen. Na Gent-Wevelgem was het op.
Maar je moet één iets goed onthoude: niemand rijdt de kasseien sneller op dan Vanmarcke. Met hem heb je echt een kans op een overwinning in een monument, maar voor de kasseienklassiekers is de sterkte van je ploeg zeer belangrijk omdat het veel tactischer is dan de heuvelklassiekers. En op dit moment is zijn ploeg niet goed genoeg. Punt. Van Emden wordt hier serieus overschat, ik heb die nog nooit goed de heuveltjes zien overkomen. Tankink, Tjalingii en Wynants kunnen het ook niet eeuwig doen. Daarom zou je nu Maes tezamen met Teunissen kunnen overhouden tot in de finale. Dan moet Vanmarcke niet op alles reageren.

En het is niet dat ik per se een knecht wil voor Vanmarcke en geen voor de mannen van de heuvelklassiekers (Gesink, Battaglin), want zij hebben er veel minder nood aan. Daar moet je gewoon volgen zolang als je kan.

Sagan=hulk

'@Jerteg
Nikolas Maes heeft dit seizoen welgeteld 3 DNF staan. En houd daar nu eens mee op. Ok, als Rick Flens elke wedstrijd doet wat Jos Van Emden deed op het WK, dan is het logisch en terecht dat hij al die DNF heeft. Maar je gelooft toch zelf niet dat hij dat doet? Dat zou een ongelooflijk foute koerstactiek zijn van LTJ, je moet hem zolang mogelijk opsparen.

S. Morgenstern

Alsof Maes een renner is die er nog bij gaat zitten in de echte klassiekers op het moment dat het aan de kopmannen is. Hij is ook echt niet beter dan een Wynants in normale doen. Vanmarcke zal er verder in de diepe finale altijd alleen voor staan (behalve dan in Roubaix). Een renner erbij aantrekken die dat 'probleem' oplost is het ook helemaal niet waard.

Laatst gewijzigd
Yeez

Sagan=hulk van emden overschat? Werd vorig jaar anders mooi 18 in parijs-roubaix! Hoezo komt geen strook of heuvel over?

kelderfan

'@xistnc
Natuurlijk kan Vanmarcke zich op dat stuk verbeteren en daar zal hij met de staf wel aan werken. Maar je zegt 't zelf ook een aantal knechten was niet zo sterk als 't seizoen daarvoor. De reden is wel duidelijk, omdat Tjallingii, Tankink en Wynants minder zijn geworden en de jonge garde Teunissen en Van Asbroeck, dat niet zo snel kunnen opvangen.

kelderfan

'@Hakkie2
Volgens mij vergeet je paar wedstrijden zoals Gent-Wevelgem en de Strade Bianche. Ja, hij kan ook nuttig zijn voor de Vuelta
en om Hofland te ondersteunen bijv. in Kuurne en de ZLM.

S. Morgenstern

Tjallingii is duidelijk over zijn top heen en wordt tegenwoordig als een van de eerst op kop gezet in die koersen (alsnog in Vlaanderen binnengekomen in hetzelfde groepje als Maes). Wynants was ziek in de week voor Vlaanderen en haalde daardoor pas in Roubaix weer een beetje zijn niveau. Hij is verder niet op een leeftijd waarop die tegen je gaat werken. Zeker in de klassiekers geen nadeel. Wat je de laatste jaren ook aan het nut van Tankink zag. Die laatste deelde dit voorjaar echter ook in de malaise, meen iets aan zijn hand, waardoor hij de finish niet eens haalde in koersen waar hij normaal bij de beste twintig tot dertig renners hoort. Leezer haalde dit voorjaar als enige echt zijn niveau, misschien in Vlaanderen zelfs zijn hoogste. Daarnaast was er nog het missen van Van Emden, Hofland en Teunissen. Ik mag aannemen dat je met al die mannen, en daarbij een Van Asbroeck (net als Teunissen) met een Vuelta in de benen, zelfs met wat gezonde tegenslag, het komende voorjaar Vanmarcke meer dan voldoende moet kunnen ondersteunen. Een mannetje dat 'tactisch' een gat kan dichtrijden in de diepe finale zal enkel van pas komen wanneer Vanmarcke blijkbaar niet goed genoeg was om met de aanval van de beste mee te kunnen. Zo'n renner halen is het gewoon niet waard: een jacht op Oss zal je namelijk in een verplas wedstrijdje met BMC en Tinkoff doen belangen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@sagan=hulk
Je baseert je mening alleen maar op dit seizoen, toen die halve ploeg in de lappenmand lag. Vorig jaar werd Vanmarcke door Wynants, Tankink, Van Emden uitstekend ondersteund. En (voor de zoveelste keer) toen was Vanmarcke zelf ook een stuk beter, misschien helpt dat de motivatie van de ploeg ook wel.

Kasseikoersen vormen maar een klein deel van de kalender, en daar hebben ze echt al minstens 10 renners voor. Dat vind ik persoonlijk al te veel, maar ik ben dan ook geen Vlaming ;)

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Sommige mensen hier zijn wel erg onrealistisch bezig.
Iemand als knecht voor Vanmarcke die er in de finale nog bij is, rijdt oftewel bij een topploeg als knecht of is zelf kopman bij een kleinere ploeg.

Hakkie2

Ik zou er zelfs geen traan om laten als ze Vanmarcke in zouden ruilen voor een klimmer, eerlijk gezegd.

En Gent-Wevelgem is geen kasseikoers, maar een sprintkoers normaal gesproken. Net als Kuurne. En Strade Bianche? Tja, daar presteren vaak renners die je helemaal niet in kasseikoersen ziet. Uran, Valverde, e.d. Om daar nou kasseirenners voor aan te trekken lijkt me onlogisch.

kelderfan

'@Hakkie2
Dus 't was toevallig, dat Vanmarcke 't in de Strade Bianche goed was voor 4e. pl.
Vanmarcke heeft misschien te veel tijd gestoken in het verbeteren van zijn sprint. Maar om hem in te ruilen voor een klimmer is naar mijn mening een slechte zaak. Door het wegvallen van Lars Boom is hij de enige van dit team, die dit werk aan kan. Trouwens de meeste wedstrijden worden toch in België verreden.
Het probleem van dit team is gewoon te weinig ondersteuning vanuit de zgn. 2e. lijn. Met het aantrekken van jongens als Battaglin, Campenaerts hopen zij het gat op te vullen. Maar dat lijkt mij onvoldoende. Dus een renner als Maes zou meer als welkom zijn.
@Janjansen9865
Maes kopman bij een ander team?

Janjanssen98765

'@kelderfan

Nee dat zeg ik dus niet.
Maar Maes is ook niet beter dan de knechten die Vanmarcke nu heeft.

Rahim Vlasblom
admin

Zijn we niet een beetje aan het doorslaan na 1 minder voorjaar. In 2014 zat de ploeg met 5 man diep in de finale van bijv Parijs-Roubaix en ook in 2013 was dit het geval. Nu ging het dit voorjaar even iets minder door pech en ziekte en we zijn hier meteen de hele voorjaarsploeg aan het opblazen. Het mooie van TLJ vind ik juist dat ze een ploeg hebben die in principe overal kan koersen. Natuurlijk kan er in vooral het sprintwerk nog stappen gemaakt worden, en daarom zou ik een renner als Groenewegen graag zien komen. Maar verder vind ik dat er tot nu er een prima ploeg staat voor 2016. Nog even afwachten hoe ze de laatste 4 a 5 plekken gaan invullen, maar met deze ploeg moet je toch in staat zijn om ook een goed voorjaar te kunnen draaien.

1 2 ... 145 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.