'@Kelderfan dat weet ik niet, ik verwacht nog steeds dat er een aantal renners zal gaan verlengen en daar zal Rick denk ik bij horen. Ik verwacht eigenlijk alleen dat Bulgac en Markus weg moeten. Verder is het dus nog afwachten wat er met Ten Dam gaat gebeuren. Van Winden, Flens, Tjallingii gaan wel een verlenging krijgen (als ze zelf willen blijven natuurlijk) denk ik. Dan is het nog afwachten of er nog 1 of 2 renners gehaald gaan worden. Maar dat is nu al een tijdje een lopende discussie. En dit is wat ik 2 maanden geleden ook al zei.
Als ze nu ergens een aardige tweede rij hebben met renners die ook resultaten moeten kunnen rijden in koersen waar niet vol de kaart van de kopman getrokken wordt, dan is het wel in de ploeg rond Vanmarcke. Volgens mij zijn ze in andere periodes van het jaar niet in staat betere 'tweede rij' renners op te stellen.
En dat Vanmarcke ergens een goede uitslag rijdt wil niet zeggen dat het een koers is voor zware kasseistoempers..
Is het trouwens zeker dat Markus weg moet? Zo dik zitten ze niet in de sprinters. Hij heeft dan dit jaar niet gewonnen, maar zo beroerd was het de afgelopen 2 jaar nou toch ook weer niet voor een 23/24 jarige? Tuurlijk was het eigenlijk niet voldoende, maar bij gebrek aan andere sprinters zou je hem ook nog een jaar kunnen houden. Ooit was hij enorm talentvol.
Markus zou wel gebaad zijn bij een uitbreiding van ploeg en programma. Dit seizoen heeft hij zelden als belangrijkste sprinter kunnen rijden in een koers waar hij daadwerkelijk iets te zoeken heeft. Mocht er van die uitbreiding geen sprake zijn dan heb je weinig aan Markus. Daarnaast zal hij zelf ook niet zitten te wachten op nog zo'n seizoen. Mocht Groenewegen haalbaar zijn dan is de keuze helemaal snel gemaakt.
'@vlek: klopt. Maar in wedstrijden als de Ronde van Drenthe, Noker Koerse, de World Ports Classic (al gaat die waarschijnlijk niet door) is Markus prima te gebruiken. Je kunt Hofland niet altijd in zetten. Mocht Groenewegen worden gehaald is het natuurlijk wat anders. Dan zou een ruil trouwens een prima optie zijn. Markus lijkt me een hele goede renner voor Roompot.
Wanneer Groenewegen voor TLJ kiest, dan zou een overgang van Markus naar Roompot inderdaad een aardige optie zijn. Ze hebben daar wel veel snelle mannen, maar minder dan de Kreders zal Markus toch ook niet zijn. Hij is nog altijd redelijk jong ook, maar twee maanden ouder dan Van der Lijke. Zou voor Markus zelf ook niet verkeerd zijn om op dat niveau te rijden.
Daar gaan we weer... uitslagen vergelijken van renners die totaal niet te vergelijken zijn.
Nee, laat Meijers maar lekker naar de Rijke gaan ofzo, dat hij nu toevallig afgelopen maand een overwinning boekte (wat ook zo goed als zijn enige wapenfeit is in twee jaar tijd) maakt hem nog geen kandidaat voor de WT.
'@Kelderfan
Wat zeg je nu eigenlijk? Lees jij je eigen stukjes wel eens na? Of ben je werkelijk zo slecht in normale zinnen formuleren?
Timo Roosen gaat naar Lombardije en heeft zich goed laten zien. Meijers wordt misschien ook wel zo'n renner, dus lijkt me een goeie aankoop. Man man man.. dit kan toch niet!
'@Olifantino: klopt, Van Asbroeck is ook een sprinter. Die was ik vergeten te noemen, maar ik blijf bij mijn punt dat Markus wat mij betreft zeker van toegevoegde waarde is als Groenewegen niet komt. Je ziet dat Markus dit seizoen een aantal keer als speerpunt is uitgespeeld in Nederlandse en Belgische koersen. Zeker in de Nederlandse koersen kan Lotto-Jumbo niet zonder sprinter starten, dus is het wat mij betreft noodzakelijk om niet het aantal sprinters te verminderen.
Lotto-Jumbo kan moeilijk zonder sprinter in Nederlandse koersen starten. Dat zou erg vreemd over komen. En ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren als je maar 2 sprinters hebt, die ook nog eens allebei belangrijk zijn in de kasseikoersen.
'@hakkie2 helemaal mee eens, en als je dan naar het aanbod nederlands sprekende sprinters kijkt dat vrij is of over kan/mag stappen naar de WorldTour kom je toch uit bij Markus of Groenewegen. Daarnaast denk ik dat Markus eventueel ook van waarde kan zijn in een sprinttrein, als hij zichzelf in die rol wil schikken.
Ik blijf toch van mening dat Markus weinig tot geen toegevoegde waarde heeft. In zijn hele profbestaan nog geen enkele overwinning, net zo beperkt als (of zelfs beperkter dan) Theo Bos indertijd was (en die won nog wel eens iets lastigers, Almeria bijvoorbeeld). Dan nog liever Jetse Bol terug als sprinter of Teunissen verder ontwikkelen. Of Martens of Wagner uitspelen bijvoorbeeld. Allemaal renners die wel overwinningen kunnen behalen of nog aantoonbaar progressie maken. (OK, Martens als vlakke sprinter is hier een beetje een stretch maar hij is een grotere garantie op overwinningen dan Markus)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.