Markus was ooit zeer talentvol. In 2010 en 2011 won hij vanalles in de sprint. 2012 en 2013 reed hij voor Vacansoleil (niet de beste omgeving om je te ontwikkelen) en haalde hij nog 7 podiumplaatsen, waaronder de Scheldeprijs.
In 2014 gaat hij naar Belkin/TLJ. Daar krijgt hij minder kansen voor zichzelf (2014 reed Theo Bos nog voor dat team). Maar in bijvoorbeeld de wedstrijd Rund un Küln weet hij nog naar een tweede plaats te sprinten. Op dat moment is hij nog maar 22. Dat toont wat mij betreft wel aan dat hij talent heeft. Meer dan Bol en zeker meer dan Wagner of Martens in een vlakke sprint.
Ik zou helemaal niet verbaasd zijn dat hij, als hij eenmaal een keer weet te winnen, helemaal los kan komen. Hij is nog jong. Ik kan me voorstellen dat hij weg gaat als Groenewegen komt, maar ik zou het heel jammer en ook onbegrijpelijk vinden als Markus wordt gedumpt terwijl er geen vervanger voor komt. En de enige betere optie is volgens mij Groenewegen.
'@Hakkie2
Bij de jeugd van Rabo Development werd toentertijd gezegd dat hij zijn top al had bereikt, en zijn ereplaatsen haalde hij meestal in het wiel van bijvoorbeeld Cavendish.
De vraag is, gaan ze rijden voor mogelijke podiumplaatsen van Markus, binnen het team een vervanger zoeken of buiten het team een vervanger zoeken?
Hij heeft buiten de Vuelta van 2013 ook nog geen grote rondes gereden, dus misschien dat LottoNL mijn mening deelt of dat hij als hij wel een ronde uitrijd nog wel een grote stap maakt, maar op dit moment lijkt hij niet echt een zegekoning te gaan worden.
Opvallende naam die niet verlengd heeft bij optum is phil gaimon, wil daar zelf weg is een uitgesproken anti-doping renner en kan zeker van waarde zijn. Ben benieuwd waar hij heen zal gaan...
Snap dat door deze post het speculeren weer gaat beginnen maar wilde deze naam jullie toch niet onthouden.
Wat is dr toch aan de hand met Hofland. Als die man zo vreselijk uit vorm is, geef hem een schop onder z'n..... of stuur hem naar huis en laat hem een paar maanden met rust. Dan uithuilen en een winter lang goed trainen en volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Wat hij nu aan het doen is, slaat nergens op.
Vreemd dat Flens niet blijft, al is het maar voor de kwantiteit van de selectie, anders krijg je volgend jaar net zo'n probleem als dit jaar en moet je hem in april alsnog opvissen. En ik zou niet weten welke renners ze moeten nog kunnen halen die nou zo veel beter zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.