Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 148 ... 182 183
ti-raleigh

'@ vlek
Hoe ziet die rugblessure er uit dan, dat je wel goed kunt knechten, maar niet kunt sprinten ? En wordt hij betaald om ritten te winnen of om te knechten ? En is zijn knechtenwerk van zoveel waarde dat ze daar prioriteit aan geven boven zijn volledige herstel ? Ik heb langzaam het idee dat hij het Kittelsyndroom heeft.

S. Morgenstern

Ik weet niet of hij goed kan knechten momenteel, maar iets doen voor zijn ploeggenoten lijkt me beter dan alvast met vakantie gaan. Behalve wanneer door fietsen zijn blessure zou verslechteren, maar ook daar heb ik geen zicht op. Hij wordt inderdaad betaald om als kopman te dienen in dit soort koersen, maar als je terug aan het komen bent van een blessure kan het natuurlijk anders uitpakken. Vakantie nemen van dat salaris lijkt me opnieuw minder in het voordeel van de werkgever, dan van de werknemer. Ik weet tevens niet of zijn knechten werk de voorkeur krijgt boven volledig herstel, aangezien ik geen zicht heb op de aard van de blessure en de optimale wijze van herstel. Wie weet gaat het juist goed samen? Wie zal het zeggen. Zolang er volgens de medische staf geen gevaar is voor verdere schade, denk ik dat het zo vlak voor de winterstop geen kwaad kan hem aan het werk te zetten.

Kun je je laatste zin onderbouwen?

Laatst gewijzigd
Olifanto

Flens weg? Al kreeg ik pas sinds z'n tijdritten van t afgelopen seizoen een zwak voor hem..

Laatst gewijzigd
Laatste man

Flens snap ik niet. De rest is wel te begrijpen, ook Ten Dam.

S. Morgenstern

Van Winden zat er aan te komen, Bulgac en Markus geen verrassingen, Ten Dam ook niet echt. Flens wel enigszins, aangezien hij niet aan een slecht seizoen bezig leek en mee ging in die golf van goede tijdrit prestaties. Ze zullen echter van mening zijn dat ze zijn rol binnen de ploeg beter/anders in kunnen vullen. Zal voor hem niet makkelijk zijn een ploeg te vinden. Dit soort pure knechten zijn wat dat betreft altijd in het nadeel. Benieuwd verder wat Ten Dam nu precies gaat doen. Blijft intrigerend dat het iets wordt wat nog nooit eerder is gedaan.

Sagan=hulk

Ik vind het meer dan terecht dat Flens weg moet, de redenen heb ik al eens laten vallen én de ploegleiding dacht er blijkbaar ook zo over.

Hoop wel dat hij bij Roompot terecht kan, ideaal als wegkapitein en dan kunnen we zien of hij zo goed is als de meeste denken ;)

Van Winden is natuurlijk niet beter dan Flens, die hadden ze gerust ook buiten kunnen bonjouren. Zie veel liever een talent à la Tolhoek komen, waarvan je nog niet weet waar zijn mogelijkheden liggen. Soms pakt dat geweldig uit en het is sowieso niet het team zwakker maken.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Dat ze Flens laten gaan begrijp ik ook niet zo goed. Met Markus gaat het alleen maar minder i.p.v. beter. Zal ook tussen de oren zitten gok ik. Misschien beter als hij even een stapje terug doet. Al zullen er dat 2 worden tenzij er bij Roompot nog een plekje vrij komt.

Hakkie2

Als Groenewegen binnen wordt gehaald is dit niet onbegrijpelijk. Ik ben dan wel benieuwd of er nog meer bij komt of dat ze met hetzelfde aantal of minder renners als dit jaar gaan rijden. Tot nu toe 4 renners binnen en 6 renners weg.

Weg: Ten Dam, Van der Lijke, Flens, Markus, Bulgac en De Weert
Nieuw: Campenaerts, Battaglin, Castelijns en Lammertink

Als er nog een derde sprinter komt, lijkt het team niet echt verzwakt, maar ook niet sterker.

Loek de Rooij

Ik hoop vurig op de komst van Formolo, maar die hoop is waarschijnlijk ijdel.

Loek de Rooij

Nevermind, die is helemaal niet vrij meer.

Hakkie2

Volgens mij is er nog nergens officieel bekend gemaakt dat Formolo een contract getekend heeft, hoor. Maar ik denk dat hij wel ergens bedragen kan verdienen die Lotto hooguit aan renners als Gesink en Kelderman uit wil geven.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik hoop wel, dat Tjalligii nog een jaar blijft. Van Winden zal wel op voorspraak van Gesink nog een jaar langer mogen blijven. Maar na alle ellende heeft hij dat misschien ook wel verdiend.
Maar er is nu gelukkig wel duidelijkheid. En ik denk ook, dat Groenewegen en Sprengers worden gehaald. Met Groenewegen loop je natuurlijk wel een risico i.v.m. het herstel.
Waarschijnlijk komt TLJ ook nog met 2 verrassingen.

Wheely

Flens is natuurlijk geen pannenkoekje maar hardrijders hebben ze genoeg lijkt het. Hoop dat Ten Dam goed terecht komt.

mooiman

Vertrekkers zijn logisch, al had ik van Dam graag nog bij TLJ gezien. Naast Groenewegen schat ik inderdaad nog 2 transfers in. Ik hoop toch echt 2e lijn en niet 3e of nog minder. Minimaal 1 klimmer hoop ik ook

Timocycling

Waar baseer je die twee verrassingen op Kelderfan?

Ik hoop op Sprengers/Groenewegen en dan nog een of twee klimmers, moet mogelijk zijn nu best wat salaris vrijkomt met het vertrek van LTD.

Dutch Cycling Fan

'@kelderfan hoezo denk jij dat er naast eventueel verlengen van Tjallingi (dan zit men op 24 renners) en aantrekken van Groenewegen (die kans schat ik vrij groot in) en eventueel aantrekken van Sprengers (wat best zou kunnen) nog 2 verrassingen bij zouden komen?

In mijn optiek zou er dan alsnog klimmend vermogen bij moeten. Misschien is Joey Rosskopf dan (als Amerikaan) een optie en een Formolo of Moreno (al zal die naar Lampre gaan vermoed ik).

Nu Ten Dam de ploeg verlaat gaat er echt wel ruimte in salaris huishouding vrij komen. Die zat vast niet voor een appel en een ei bij de ploeg. Wellicht is Bianchi daarnaast bereid een extra financiële inspanning te doen om een type als Formolo binnen te halen. In de geruchten molen wijst echter helemaal niets in die richting.

Olifanto

Ja, Groenewegen, Sprengers en nog eentje. Een Amerikaan? Ik denk dat TLJ na dit nieuws ook zsm nieuwe renners bekend gaat maken.

Morgen, echt :)

S. Morgenstern

Het vrijgekomen salaris van Ten Dam wordt natuurlijk pas inzetbaar vanaf het moment dat dit bericht de wereld in werd gestuurd....

Timocycling

'@Vlek: sarcasme hoop ik? Kan het eerlijk gezegd niet met zekerheid zeggen.

Hakkie2

Ik zou het helemaal niet gek vinden als alleen Groenewegen en Sprengers er nog bij komen en verder niet. Sterker nog, dat is mijn verwachting en al het andere zou wat mij betreft zeer verrassend zijn.

Netraam

Flens weg toch verrassend. Markus en Bulgac: OK. Ten Dam zat er ook aan te komen. Maar denken ze met Lammertink of Campenaerts het vertrek van Flens op te vangen? Dan gaan ze er nog niet op vooruit...

Nou ja, sprinter erbij, klimmer erbij, heuvelman erbij en het zal wel loslopen. Jammer dat Ockeloen al verlengt had :P

Olifanto

Hakkie2
Misschien heeft Bianchi nog wat extra euro's gelapt, ivm hun Italiaans/Amerikaanse? eis. Dan is er nog wel ruimte voor een 3de renner denk ik. Dan kom je op 27 totaal?

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Het kan zijn dat Bianchi extra heeft gelapt. Plugge kennende legt hij dat dan opzij voor het geval dat volgend jaar het contract met de sponsors af loopt en hij niet snel nieuwe sponsors kan vinden. Zo deed hij dat eerder.

Als hij dat niet doet is er misschien nog wat ruimte. Maar Battaglin vangt denk ik niet zo weinig, was best een gewilde renner en voor hem toch een vreemde keus. Die keus moet haast wel financieel ingeven zijn.

S. Morgenstern

'@ Hakkie2; zoiets is ook mijn verwachting. Tjallingii, Sprengers, Groenewegen en misschien Bouwman zou mij niets verbazen. Groenewegen zou nog voor een jaar Roompot kunnen kiezen of een andere WT-ploeg. Die veronderstelde Amerikaan zou nog gevonden kunnen worden. Ergens zou nog een Bennett vandaan getoverd kunnen worden, enz.. Iets in die richting gaat het echter wel worden lijkt me.

@ Timocycling; sarcasme was inderdaad waar ik mijn hoop op had gevestigd. Ik neem aan dat het 'nu' in uw eigen post daarmee ook de periode omvat waarin Battaglin, Campenaerts, Lammertink en Castelijns een contract kregen aangeboden?

Laatst gewijzigd
tight

Weet iemand waarom Battaglin al ruim een maand niet meer koerst?

1 2 ... 148 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.