Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 164 ... 182 183
Hakkie2

Bouwman lijkt me meer een echte knecht. Kan goed bergop maar niet zo geweldig dat ik er een echte kopman in zie, heeft een aardige tijdrit en kan denk ik ook wel een tijdje op kop rijden als het nodig is.

Rahim Vlasblom
admin

'@Borsje Wel even verder kijken, Koen had de 2 dagen ervoor al gekoerst in Italie en helemaal niet onverdienstelijk. Dus vindt het in dat opzicht nog een prima prestatie, zeker gezien ook de omstandigheden die hij had in Italie.

edit: Wat Vlek zegt dus ;)

@Hakkie2 Ik zie in hem ook wel een prima klimknecht en misschien zelfs wel ietsje meer. Maar dat zal de toekomst verder moeten uitwijzen, op die leeftijd is nog niets zeker.

Laatst gewijzigd
tendam

'@borsje
De omstandigheden zijn dat Bouwman de dagen ervoor met LottoNL meereed in veel zwaardere profkoersen... dat zal ook wel meespelen.

@hakkie2
Kruijswijk is nog nooit kopman in de Tour geweest. Gesink wel in de Giro, toen had hij zelfs moeite om de top-10 te halen in bergetappes. Om maar te zwijgen van de top-5 halen in de lange tijdrit...

xistnc

Zou er nog iets van een crowdfunding actie mogelijk zijn om Flens voor de ploeg te behouden? 'Flens is toch geen pannenkoek!?!', zoiets?

Als het puur een kwestie is van vraag en aanbod en eventueel leeftijd, dan zou dat moeten kunnen. Maar als er meer speelt, moet je zoiets natuurlijk sowieso niet willen.

ghostwriter

'@Borsje
Wat wil je daar mee zeggen? Bouwman had de twee dagen daarvoor twee 1.HC wedstrijden gereden voor LottoNL en zal dus niet helemaal fris zijn geweest. Het lijkt mij prachtig als LottoNL contracten geeft aan Tusveld én Bouwman aangezien ze relatief heel weinig zullen kosten qua salaris en LottoNL genoeg wedstrijden rijdt waarin deze twee van nut kunnen zijn. LottoNL heeft in potentie nog ruimte voor 5 wielrenners waarvan één een Amerikaan zal worden.

Laatst gewijzigd
Borsje

Voor duidelijkheid: was en ben zeer gecharmeerd van Koen! Volgens mij heeft ie naast het nodige talent de juiste instelling Hij gaat nu nog - als ik goed heb - Parijs-Tours u 23 - en Pitte-Kapelle rijden. Ben benieuwd of ie al in 2015 opgepikt wordt.

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

'@tendam

Je bent wel heel selectief bezig met je Kruijswijk is beter dan Gesink Kruistocht.

Rahim Vlasblom
admin

Even nog voor de duidelijkheid, ik heb nog even nagevraagd hoe het nu werkelijk zit met die Amerikaan wens. Nu blijkt dat dit dus ook echt een wens is, geen eis van Bianchi, sterker nog het initiatief om voor een Italiaan en Amerikaan te gaan komt vanuit de ploeg zelf. Voor Battaglin is dan ook gekozen omdat deze renner in hun ogen de kwaliteiten heeft en binnen de ploeg past. Dus als er al een Amerikaan komt zal het er een zijn die talentvol genoeg is om op WT-niveau mee te kunnen en wat meebrengt. Er zal in dat opzicht dus ook niet naar de leeftijd worden gekeken.

Rahim Vlasblom
admin

Ook nog een berichtje over Marc Goos. Hij kan al weer wat langer trainen maar heeft nog wel last. Het is te hopen dat dit snel weg gaat en hij weer echt kan gaan opbouwen.

Dutch Cycling Fan

'@Rahimns: gaaf dat je dit navraagd en met ons deelt, thanks!

Er zijn helaas niet veel Amerikaanse renners die nog veel toevoegen op WT niveau denk ik. Ik dacht dat Joey Rosskopf ook al vast lag voor 2016. Zal dan een talent worden denk ik en zou mij niet verbazen dat het Vermeulen wordt.

tendam

'@janjanssen
Wat is er selectief aan? Het is wel lachwekkend, als je het hier voor Gesink opneemt heb je een oranje bril op (of tegenwoordig een geelzwarte bril), probeer je z'n prestaties 'n beetje in perspectief te plaatsen dan ben je bezig met een kruistocht.

Ik vind beiden prima renners, maar eerlijk gezegd lijkt Kruijswijk me als grote ronderenner tegenwoordig minstens zo goed. Daarmee diskwalificeer ik Gesink niet meteen, in alles wat geen drie weken duurt is hij beter. Maar Kruijswijk heeft die magische derde week.

S. Morgenstern

Die magische derde week is altijd genieten. De eerste week is alleen een paar keer een probleem gebleken en die kun je helaas niet overslaan. De manier van verwijzen naar die Giro waarin Gesink als kopman amper toptien kon rijden in de bergritten, laat staan top vijf in de lange tijdrit, zou ik trouwens wel wat selectief willen noemen. Gesink werd daar inderdaad 'slechts' elfde in de tijdrit, maar waar stond hij toen in het klassement? Best relevant voor een vergelijking tussen ronderenners. Kruijswijk stond toen als schaduwkopman reeds een kleine handvol minuten achter hem. Helaas werd hij iets later in de ronde ook ziek, dus kwam die magische laatste week er toen niet om dat recht te zetten. Met een volledig beeld van die Giro blijf je echter zitten met een voorbeeld dat niet echt geschikt lijkt om Gesink als ronderenner lager in te schatten dan Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Goed dat goos alweer kan trainen, hopelijk dat het eind december de pijn weg is en hij echt kan gaan trainen voor het najaar (na de tour)

mooiman

'@rahimns

Dank voor de info. Zegt nog heel weinig over : komt er echt een Amerikaan en gaat Goos daadwerkelijk nog op niveau presteren? Maar toch leuk te horen.

kelderfan

'@Borsje
Bouwman en Tusveld hebben Sam Oomen prima bijgestaan in de Tour de L'Avenir; daarbij was Bouwman de beste knecht.
Maar wat mij betreft zijn Bouwman en Tusveld welkom bij TLJ.

@xistnc
Jouw voorstel om weer zo'n tientjes-actie te openen lijkt mij niet verkeerd.

Rahim Vlasblom
admin

'@Mooiman natuurlijk kan je nu niet zeggen of Goos weer zijn oude niveau zal gaan halen, we kunnen helaas niet in de toekomst kijken. En verder is er idd niets te zeggen of er een Amerikaan komt, in ieder geval is het nu duidelijk dat het geen moetje is. Wel kan ik zeggen dat de volledige selectie voor 2016 voor 17 oktober duidelijk zal zijn.

kelderfan

'@rahimns
Ik hoop, dat Goos snel pijnvrij is en zich weer snel kan aansluiten bij TLJ.

AndriesW

'@tendam
Krujiswijk heeft behalve die 'magische' derde week ook een matige eerste week. Dat wordt gemakkelijk vergeten omdat die derde week zo goed in het geheugen blijft hangen. Hij mag dus eerst eens laten zien dat hij drie weken lang bij de besten mee omhoog kan.
Als het patroon blijft bestaan dan is het de vraag of het wapen van die derde week opweegt tegen de tekortkoming in de eerste week.

Dutch Cycling Fan

'@Rahimns als de selectie voor 17-10 bekend is en dat gecombineerd met alle eerdere berichten over de wens van Bianchi om een Amerikaan aan te trekken en de melding van GIant en van SEG zou het niet vreemd zijn als Koen Bouwman en Chad Haga zouden komen.

We zullen wel zien maar goed om te weten dat we niet lang meer hoeven te wachten!

richardm

Dank voor de info Rahimns.

Maar wat ik mij afvraag is waarom het een wens van de ploeg zelf is om een enkele Italiaan aan te trekken? Ze willen toch juist een Nederlandse-sprekende ploeg, dat was toch het beleid van de afgelopen jaren? Hoewel ik wel denk dat Battaglin zeker een aanwinst is!

Yeez

Ik hoop toch nog echt op sprengers, maar zullen wel haga en bouwman worden. Al zag ik liever sprengers ipv bouman

tendam

'@vlek
Volgens mij stond Gesink voor die klimtijdrit waar hij last kreeg van een hartritmestoornis 12e of zoiets? Toch niet echt indrukwekkend. Overigens zal Kruijswijk niet voor niks onder het mes zijn gegaan, hij was toen natuurljk ook niet op z'n best.

@andriesw
Zo slecht is die 1e week niet... die 7 minuten die hij nu in 1 etappe verloor lijken me niet echt representatief. De dag erna was hij alweer in de aanval. En zoals hij een week erna voor Contador en Landa het tempo bepaalde op de Mortirolo, dat zie ik Gesink toch niet zo gauw doen, hoe zeer ik het hem ook gun.

@dutchcyclingfan
Waar komt die naam van Chad Haga ineens vandaan?

Sagan=hulk

Laten we Kruijswijk niet ophemelen na 2 goede weken in een heel seizoen. Gesink staat toch op dit moment nog enkele trapjes hoger, hij is constanter en wat Kruiswijk doet in de Giro, doet Gesink. Wat niet wil zeggen dat Kruijswijk nooit beter wordt dan wat Gesink nu kan.

Maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Ik zie niet echt in wat Kruijswijk zo goed gaat maken: hij is niet constant, tactisch niet top en hij heeft geen explosiviteit. Ooit rijdt hij misschien top 10 in de Tour en top 5 in de Giro/Vuelta, maar meer niet. Met Gesink en Dumoulin heb je als Nederlander veel meer kans op een podiumplaats.

Dutch Cycling Fan

'@tendam Zijn ploeg (Haga) meldde vandaag dat hij een contract heeft getekend bij een nieuwe ploeg. Is uiteraard Amerikaan, gewend aan Nederlandse ploegleiding en veel Nederlandstalige renners. Verder geen gerucht gezien maar hierop het forum werd zijn naam ook vaker als optie genoemd.

Zelf zie ik liever een sterkere klimmer komen maar weet ook echt niet wat dan een optie zou zijn. Verwacht sowieso nog de komst van Bouwman

nafnikleb

'@Sagan=hulk, heb je de Giro dit jaar overgeslagen? Als hij een keer een grote ronde treft waarin de eerste week vrij gemakkelijk is zie ik hem heel ver komen!

Edit: Bovendien doe je met de uitspraak "2 goede weken in een seizoen" het knechtenwerk van Kruijswijk in de tour, 5e AK Tour de l'ain en 7e AK ToB wel tekort.

Ik schat Gesink nog steeds wel hoger in. Zoals hij in de tour heeft gereden, met de tegenstand die hij in de Tour had, vind ik indrukwekkender.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 164 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.