Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 169 ... 182 183
tendam

'@dutchcyclingfan
Als knecht voegde hij volgens mij nu al wat toe in de koersen die hij voor LottoNL reed, dus ik denk dat hij dat wel gaat redden. Ik bedoel, het is geen Bulgac ofzo.

Spruch

Als Sprengers en Haga komen hebben ze een sterke selectie. Dan is de 'tweede lijn' zoals Plugge dat noemt, een stuk sterker geworden dan begin afgelopen seizoen. Ze hebben blijkbaar wel hun lessen geleerd van dit seizoen, waarin ze met Bulgac en Van Winden noodgrepen moesten doen. Vorig seizoen begonnen ze met 24 meen ik mij te herinneren, met Goos die toen ook al geblesseerd was. Nu dan in ieder geval met 27 en wellicht 28, inclusief Goos en Tjalingii die halverwege het seizoen stopt. Dat betekent effectief 3 renners meer dan vorig seizoen (als Goos halverwege het seizoen hopelijk weer het stokje van Tjalingii kan overpakken, mogelijk zelf 4, want vorig seizoen heeft hij helemaal niet gereden).

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Spruch die noodgreep had als oorzaak het pas laat bekend worden van de nieuwe sponsoren, veel renners waren toen al voorzien van een ploeg.

@kelderfan ik denk ook dat de Giro te vroeg komt voor Marc Goos, zal eerder de Vuelta zijn of misschien wel helemaal nog geen grote ronde volgend jaar.

AndriesW

'@tendam
Als Kruijswijk in goede vorm als kopman in de Tour van start gaan dan zie ik in hem zeker een kanshebber voor de top 10. En ik schat hem hoger in dan Ten Dam qua mogelijkheden.
Ik zie hem alleen nog niet, zoals Gesink en in net iets minder mate Mollema, een hele ronde kort achter de toppers finishen. Als hij dat komend jaar wél laat zien dan wordt het een ander verhaal. En of Kelderman dat gaat kunnen (lees: zich kan doorontwikkelen) is ook nog niet zeker.

Dutch Cycling Fan

Giro kan prima gereden worden met George Benett (als hij mag starten :-)) en eventueel Battaglin (als het enigszins te combineren is met voorjaars klassiekers) als ondersteuning in de bergen voor hopelijk Gesink en Kruijswijk.

Hopelijk kan Goos Vuelta rijden maar dat zou na een dergelijke blessure al echt een topprestatie zijn! Lindeman ook naar Vuelta dan heb je daar ook wat ondersteuning bergop voor een mogelijke kopman.

kelderfan

'@hakkie2 @rahimns
Ik heb ook gezegd "hopelijk"; het is natuurlijk afwachten of het herstel voorspoedig verloopt. Het is ook maar de vraag of hij weer de oude wordt.

@DCF
Als hij de Vuelta goed kan rijden, dan zijn wij alleen maar blij. Want het is een leuke sport om naar te kijken, maar de valpartijen horen daar niet bij.
Battaglin kan toch na de voorjaarsklassiekers via Tour de Yorkshire naar de Giro gaan om die te rijden.

Borsje

'@ kelderfan: waarschijnlijk gaat het niet over TLJ maar goed je weet maar nooit: zie het leesbare chadhaga.com/thats-a-wrap/ , op de twitter van Chad Haga op 7 oktober jl.

o.a: ´For the astute readers who can read between the lines, yes, I have put pen to paper and secured a job for next year. That’s all you get for now until the official announcement…`

Interessant persoon die Chad. Afgestudeerd ingenieur, speelt graag piano, is blij weer aan de ander kant van de plas te kunnen mountainbiken etc.....

Laatst gewijzigd
Spruch

Maurits Lammertink zou ook een interessante versterking zijn. Die rijdt bij Roompot toch een heel aardig seizoen en kan wellicht een versterking voor de (ondersteuning in) heuvels/bergen zijn.

kelderfan

'@Borsje
Die Chad Haga zal wel bij Giant blijven denk ik zo maar. Die krijgt een jaarcontract lijkt mij.
@Spruch
Om op Nederlandse tour te blijven is Maurits Lammertink ook goede mogelijkheid. Die rijdt ook goed in Italië en lijkt mij ook wel een renner, die je meteen in het Giro-Team kan opstellen. Dat is meer een heuvelrijder dan bijvoorbeeld Steven Lammertink.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk niet dat Haga bij Giant blijft eerlijk gezegd, zijn tweet en zijn blog lijkt er juist op te wijzen alsof hij naar een andere ploeg gaat. Of dit TLJ is weet ik niet, maar ik schat de kans groter in dat hij weggaat dan dat hij blijft.

wolfje

Ik begin wel uit te kijken naar de fandag. Niet omdat ik erbij ben, maar omdat de discussie rond de ploeg komend jaar dan is afgelopen. Eerder kwam er nog wel eens een originele mening of naam voorbij, maar het is nu echt wel om de dag dezelfde namen met dezelfde argumenten. Waarbij eigenlijk elke renner die wel over een heuveltje kan als versterking gezien wordt

Laatst gewijzigd
Timocycling

'@Wolfje: komt misschien omdat het lijstje beschikbare namen zienderogen kleiner en kleiner wordt :P.

Spruch

'@wolfje
Je hoeft het natuurlijk niet te lezen...

wolfje

'@spruch
Klopt, old habits die hard ;). Maar het valt me de laatste week wel heer erg op dat er niet meer gediscussieerd wordt over renners, het is meer namedropping geworden met een zinnetje erbij als "kan de kopman ondersteunen" of "kan een heuveltje over". Eerder waren er nog wel eens scherpere discussies over de kwaliteiten van de renner in kwestie of over het gewenste type renner

Spruch

'@wolfje
Nog even een korte door de bocht dan: ik voorspel dat Maurits Lammertink naar Giant-Alpecin gaat als knecht voor Dumoulin. Kan immers een heuveltje over en waarschijnlijk ook wel een kopman ondersteunen ;).

Netraam

Namen die momenteel dus veel genoemd worden zijn Sprengers, Tusveld, M. Lammertink en Haga.
- Tusveld staat op de lijst van Rabobank 2016, dus die zal waarschijnlijk niet in onderhandeling zijn voor volgend jaar.
- Omstreeks Sprengers is het voorlopig nog erg stil. Zou zomaar kunnen?
- M. Lammertink lijkt zich prima op zijn gemak te voelen bij Roompot, waar hij regelmatig(er) uitgespeeld wordt als kopman. Lijkt niet heel waarschijnlijk dat hij de overstap maakt, in ieder geval niet dit jaar.
- Haga heeft ergens een contract getekend, maar we weten nog niet waar. Als redelijk sterke klimmer en tijdrijder zou hij een goede knecht kunnen zijn, maar in het Amerikaanse circuit zou hij misschien kopman kunnen zijn.

Dat is mijn mening natuurlijk, maar voel vrij om in te haken met argumenten voor of tegen deze renners of anderen aan te dragen, zoals bijvoorbeeld Vandewalle :P

Rasklimmer

Met de pas 21 jarige Koen Bouwman gaat Lotto Jumbo de komende 2 jaar veel plezier aan beleven!
Is een echte teamrijder/teamknecht die veel van waarde kan zijn in bergen voor zijn kopman.
Ook is hij een echte ronderenner met daarin een proloog en vele bergetappes (zie zijn knechtenhulp voor Sam Oomen in de Tour de L'Avenir).
Kan goed klimmen (vooral lange hoge en steile bergen) gezien de winst in laatste rit van loodzware Alpenbergetappe in de Giro Valle D’Aosta Italië.
Ook kan hij redelijk tijdrijden gezien zijn 4e plaats op NK voor beloften.
Heeft dit jaar alle koersen uitgereden, ondanks enkele valpartijen waaronder een zeer zware valpartij na 40km in Luik-Basten-Luik. Maar na 180km toch gefinisht (79).
(Zie procyclingstats Koen Bouwman).
DNF of OTL kent hij niet. Hij wil altijd finishen.
Koen Bouwman heeft de afgelopen wedstrijden als stagiair goed gereden voor Lotto Jumbo (o.a. zware Tour of Brittain).
Hij zal zich snel aan prof milieu aanpassen en is nog steeds leergierig.
Hopelijk wordt hem daar genoeg de tijd voor gegeven want hij is pas 21 jaar.
Een voordeel is dat hij nu ook veel kan gaan trainen met zijn streekgenoot en medeklimmer Robert Gesink.

xistnc

En van Rasklimmer gaan we hier nog veel plezier beleven, die gaat zijn lappen tekst in diverse topics copy/pasten.

Nuancering op de laatste passage: Gesink maakt zijn trainingskilometers vooral elders. Juist vanwege dat klimmen. Als Koentje wil investeren in zijn carrière, zou hij dat ook kunnen overwegen.

En een DNF op zijn tijd na hard werken voor de ploeg wordt zeer op prijs gesteld!

kelderfan

'@xistnc
Dat had je Flens toch wat eerder moeten zeggen; die heeft zich uit de naad gewerkt om ook op tijd binnen te komen en wordt niet beloond.
Teunissen en Roosen gaan van tijd tot tijd met RDT op trainingskamp; misschien iets voor Koentje; dan komt hij zijn oud ploeggenoot tegen. Lijkt mij ook leuk.;)

Laatst gewijzigd
Olifanto

Uhm, wie is RDT?

kelderfan

'@rahimns
Ik weet 't niet met Haga. Hij heeft de Giro volgens mij goed gereden, maar verder valt hij niet erg op.

Netraam

'@Olifanto
Rabo Development Team.

kelderfan

'@olifanto
Rabobank Development Team (CT)!

Spruch

'@Netraam en kelderfan
Welnee, dat is Robert den Tam.

Netraam

'@Spruch
Die ging laatst echt als een beest tekeer he! :P

1 2 ... 169 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.