Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 43 ... 182 183
nietram

Zou Bennett ook nog mee mogen naar de Tour?

xistnc

'@tight
Daar zit je vermoedelijk helemaal juist.

Ik vermoed dat Bennett reserve zal zijn voor het geval Kelderman, Gesink, Ten Dam of Kruijswijk afhaakt. Wynants neemt waar voor Martens, Vanmarcke, Van Emden en Leezer. En Tjallingii vervangt desnoods Tankink.

kelderfan

Quote: "Team LottoNL-Jumbo worked hard for a bunch sprint in the final stage of the Ster ZLM Toer on Sunday, but after a wrong choice in the final kilometres, the plan fell apart. Sports Director Erik Dekker was disappointed, but said good feelings should prevail after a successful week in Belgium and The Netherlands."
Erik Dekker gaf 't naar mijn idee goed weer. Jammer dat de plan van aanpak niet goed werkte. Naar mijn idee hadden zij beter Tjallingii mee moeten laten gaan, toen Wallays aanging. En het was jammer, dat Keizer na zoveel arbeid {Giro} 't moest laten gaan.
Hij is volgens mij een van de betere ondersteunende renners bij LTJ.

xistnc

De Telegraaf weet de Tour-selectie. Slag om de arm, uiteraard. klik

kelderfan

Dat is een grote verrassing met Rick Flens, die mooi 2e. wordt bij ITT NL 2015 met Van Emden als nr. 3
En wat ik natuurlijk heel leuk vind. Is dat Kelderman Nederlands kampioen is geworden op 't onderdeel ITT NL 2015.

ti-raleigh

Ik ben onder de indruk van de prestatie van Kelderman. Dat had ik hem niet uit de mouw geschud. Dat betekent eigenlijk dat hij iemand aan het worden is die in de toekomst (nabij of iets verderaf) hoge ogen (en dan bedoel ik podium) kan gaan gooien in etappekoersen en dan vooral de grote rondes. De basis, een goeie tijdrit heeft hij dus (ook al was vandaag een momentopname). En tegen een berg op fietsen kan hij ook. En tussen de oren zit het volgens mij ook wel goed, want als ik hem hoor en zie voor de camera gedraagt hij zich correct, ambitieus en zelfverzekerd. Als deze jongen vrij blijft van grote pech gaan we nog veel van hem genieten de komende jaren. Misschien het andere grote talent, Dumoulin, ook nog effe lospeuteren bij Alpecin en TLJ heeft goud in handen ;-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat Wilco in de toekomst idd mee kan gaan doen in de rondes die hem dan op het lijf zijn geschreven. Ik ben idd benieuwd of hij zijn klim capaciteiten nog wat kan verbeteren. Maar de concurrentie is echt moordend en volgens mij nog nooit zo groot geweest. Ik zou Dumoulin ook graag de overstap naar TLJ zien maken. Ik denk dat hij daar meer op zijn plek zou zijn en zich meer ook als ronderenner zou kunnen ontwikkelen.

Matti

Dumoulin is juist zo goed doordat hij weg is gebleven van het rabo/belkin/lotto wereldje.

Bulcke

'@matti: ik ben benieuwd naar je uitleg van deze oorzakelijkheid.

xistnc

'@Matti
Toen Dumoulin de overstap wilde maken naar de profs, bleek zijn getekende contract bij een ploeg die werd opgedoekt niets waard. Hij was toen maar wat blij dat hij een jaar lang de gelegenheid kreeg om voor Rabobank te fietsen.

kelderfan

Lospeuteren van Dumoulin zou wel heel mooi zijn voor TLJ. Maar ik zou ook blij zijn met Van Baarle. {Vanmarcke, Van Baarle, Teunissen en Van Asbroeck zouden een geweldige basis zijn voor de Vlaamse voorjaarsklassiekers}
Jammer vind ik voor TLJ, dat Edward Theuns definitief naar Trek gaat en 't zit er dik in, dat Trek ook Jelle Wallays binnen hengelen.

xistnc

Als TLJ zichzelf serieus neemt, dan maken ze serieus werk van Dumoulin, Van Baarle, Van der Poel (met David in de rol van Prudencio, Jerome en Jure) en Oomen. In een periode waarin eventjes geen ploeg overeind hoeft te worden gehouden, zou daar toch tijd voor gevonden moeten kunnen worden. Daarna ook nog geld vinden, uiteraard...

tendam

Dumoulin heeft toch net voor een paar jaar bijgetekend bij Giant? Van Baarle en Oomen lijken me wel haalbare kaarten, al zit Van Baarle bij SEG management en die hebben het niet zo op LottoNL.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tom heeft begin dit jaar zijn contract verlengd tot eind 2016. Maar met ploegen als Sky en Etixx die op hem azen, zal het lastig worden hem volgend jaar naar TLJ te halen. Ik denk dat een renner als Van Baarle en Oomen eerder een reële mogelijkheid zijn.

ti-raleigh

Ik zei eerder wel dat Tom bij Giant losgepeuterd moest worden, maar dat was meer als grap bedoeld. Want volgens mij heeft hij het daar reuze naar zijn zin. Hij krijgt alle tijd en ruimte om zich te ontwikkelen. Mocht hij daar toch weg willen dan zal geld de drijfveer zijn en dat is iets wat TLJ niet heeft.

xistnc

'Werk maken' hoeft niet onmiddellijk op korte termijn tot resultaat te leiden. Sowieso moet eerst nog overeenstemming bereikt worden met de sponsors over een tweede termijn van 2 jaar. Zodra dat rond is, kunnen spijkers met koppen geslagen worden.

Zowel qua SEG als qua kans ten opzichte van Sky/Etixx draait het uiteindelijk allemaal om geld.

Poeksel

'@xistnc : Het contract van MvdP loopt niet eerder af dan het sponsorcontract van TLJ toch?

tendam

Ze zullen wel eerder hebben geprobeerd om Dumoulin te polsen, met Zeeman hebben ze een troef in handen die hem zou kunnen overhalen. Of misschien zijn al die positieve verhalen rond Zeeman vooral beleefdheid geweest. Theunisse is een roeptoeter, maar hij heeft wel gelijk als hij zegt dat Giant een grote stap heeft gemaakt na het vertrek van Zeeman.

xistnc

'@Poeksel
MvdP rijdt voor een continentale ploeg. Dan kun je in overleg (of desnoods zonder) op elk moment overstappen naar de WT.

@tendam
Giant teert natuurlijk volledig op de mogelijkheden en de ontwikkeling van Kittel, Degenkolb en Dumoulin. Die rijden als sinds jaar en dag voor 'Skiargi', met en zonder Zeeman. Een oorzakelijk verband met diens vertrek zie ik niet zo.

Mijn inschatting is dat de bejegening door Theunisse op één hoop geveegd kan worden met een aantal andere stellingnames tegenover Zeeman, met name vanuit Brabant. We moeten niet gek op kijken als er tijdens de Tour nadrukkelijk in dat pruttelende keteltje geroerd gaat worden. Rat Kerckhoffs -die overigens als zogenaamd wielerkenner niet in staat is om de ene Sanchez van de andere te onderscheiden, maar dit terzijde- heeft zoiets al aangekondigd. Zolang LottoNL presteert in de Tour heeft hij de ploeg nodig, maar als prestaties uitblijven dan zal hij niet aarzelen om zich ten koste van de ploeg te profileren.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Maar ik heb wel het idee dat MvdP met carriereplanning bezig is en het uitdienen van zijn contract daarbij hoort, en dat hij bovendien nog erg graag veldrijdt. Lijkt me ook wel goed zo, hij is nog maar 20 tenslotte.

Voor Oomen hetzelfde. Maar goed, bij Max Verstappen gaat het voorlopig ook goed, dus het kan wel.

Laatst gewijzigd
Rhohan

bij Max Verstappen gaat het voorlopig ook goed, dus het kan wel.

Mijn complimenten voor deze sterke vergelijking. Een racefiets en raceauto zijn nagenoeg hetzelfde, want op wielen, op asfalt en met een stuurtje. ;)

tendam

'@xistnc
Ja, die Kerckhoffs is echt vreselijk... Lefevere durft hij niet tegen de haren in te strijken (volg z'n conversatie maar op twitter) maar op LottoNL hakt hij naar lieve lust in. Danny Nelissen zei er eens iets van, waarna Kerckhoffs hem toebeet dat hij wel eens voor LottoNL werkt. Kerckhoffs, die zelf in z'n krant jaarlijks een enorme promocampagne opzette voor een koers op Curacao waar hij zelf financieel garen bij spinde. Echt een kwal van een journalist.

En het zal ongetwijfeld een georkestreerde anti-Zeeman campagne zijn, maar niettemin was mij ook al weleens opgevallen dat het succes van Giant en Lotto omgekeerd evenredig is met zijn aanwezigheid.

kelderfan

Nu nog de problemen met de sprinters oplossen, want Markus lijkt mij niet goed genoeg. Misschien is Danny Van Poppel te halen.
Als lead-out bij Van Asbroeck zou je kunnen denken aan Kenneth Vanbilsen van Cofidis.
Het zou ook niet verkeerd zijn om nog ondersteunende renner voor in bergen te halen. Voor Ten Dam wordt steeds moeilijker om zijn TdF niveau te halen.

ti-raleigh

'@ tendam
Je gaat toch geen anti-Zeemancampagne beginnen hier. Dat kan niet. Dat mag alleen over Plugge ;-)

Over Kerckhoffs kan ik niet oordelen, nog nooit iets van hem gelezen. Maar hij heeft wel gelijk over Nelissen. Zonneveld en Nelissen vinden het niet gepast om kritisch te zijn t.a.v. TLJ. Dat zeiden ze tegen Dione De Graaff aan het begin van AGR dit jaar. Dat is toch ook 'zum kotzen. Een journalist moet toch altijd kritisch zijn...... Deze heren willen dus graag vriendjes blijven met alles en iedereen rondom TLJ. Dat is voor hen belangrijker dan objectieve journalistiek.

ti-raleigh

'@ kelderfan
Wat Ten Dam betreft wachten we eerst de Tour af. Hij heeft het daar de laatste 2 jaar goed gedaan. De rest van het seizoen hoef je dan niet veel op hem te rekenen, da's waar. Maar als hij het goed doet in de Tour is het toch prima.

1 2 ... 43 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.