Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 46 ... 182 183
KcirAmsnir

Jammer dat ze gister zo gefaald hebben, na die fantastische tijdritten. Helemaal sneu voor Kelderman die valt op het slechtst mogelijke moment, daar gaat je tour... Gewoon vanaf de bergen vol in de aanval en wie weet morgen met Vanmarcke kans op een goede klassering. Vandaag zie ik weinig kansen, maar n.a.v. de tijdrit ben ik nog positief gestemd voor de rest van de tour voor Lotto Jumbo.

iLLan

'@RickRinsma, inderdaad, voor Kelderman echt heel sneu, vind ik een goede woordkeuze. En misschien is hij in de bergen wel top, dan kan top-10 uiteraard alsnog. Net zoals de achterstand van Kruijswijk in de Giro ook niet kwam door slechte benen, zegt dit niks over hoe hij het de rest van de Tour gaat doen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Het is sneu van die valpartij inderdaad
Anderszijds hoef je niet zo plotseling in de remmen voor een meute die bijna tot stilstand komt voor een rotonde als je zelf voor de meute (lees: voor in het peloton) fietst.

Dat Kelderman die 5 minuten kwijt is, het zij zo, ik vind het op dit moment een groter verlies dat Gesink zijn plekje in de eerste groep verloor.
Had hij met Vanmarcke in die eerste groeg kunnen blijven dan had hij nu een mooie marge voorsprong op zijn directe concurrenten voor een top 10 (de grote 4 niet meegerekend)

Had hij hier op mannen als Pinot, Peraud, Bardet en dat soort mannen een marge had kunnen pakken dan heb je dat maar mooi in je zak zo voor zelfs maar de eerste bergen zich aandienen.

Nu zal vooral morgen een groot vraagteken zijn, ik heb geen idee hoe Kelderman en Gesink over de keien gaan, maar na morgen kan zomaar de situatie volledig omgekeerd zijn.

tdb

'@ wielerfan, ik heb begrepen dat ze nog achteraan reden doordat kelderman nog maar net was aangesloten na zijn kettingincident. Ze waren achterin aan het organiseren om daarna gemeenschappelijk naar voren te rijden.

ti-raleigh

'@ tdb
Zou kunnen, maar daar hebben ze gisteren niets over verteld. Waar komt dat nu ineens vandaan dan ?

Ik heb gemengde gevoelens over incident Kelderman. Dat het hém overkomt is op zich niet zo erg. Hij is hier vooral om te leren. En hij zal toch nu wel door hebben dat achterin zitten niet verstandig is bij dit soort situaties. Maar dat vervolgens de gehele ploeg daar verkeerd op anticipeert is al wat kwalijker. Tankink, bij voorbeeld, had bij Gesink moeten blijven. Ze stonden na die val met drie man te prutsen, TD, Kelderman en Van Emden, dat duurde wel erg lang allemaal. Gesink zat in een zetel in die eerste groep, maar ook hij laat zich toch verrassen door verkeerde kant rotonde. Dat was pech, jazeker, maar toch... Allemaal net-niet-gevalletjes.

Het was nog maar één etappe en het kant alle kanten nog uit. Dat hebben we wel gezien met Kruissie in de Giro (hoewel ik zoiets niet in de Tour verwacht).
Ze moeten elkaar eens flink wakker schudden en vandaag volop ten aanval trekken, alleen zo maak je verschillen / tijd goed. Als je gaat wachten en wil reageren op anderen dan ben je al te laat, zélf het initiatief nemen.

tdb

Uit het verhaal van Bram Tankink: http://nos.nl/tour/artikel/2045418-bellen-met-bram-nu-focussen-op-plan-b.html

xistnc

'@tdb
Thanks! Goed dat er nog mensen zijn die zoeken naar daadwerkelijke bronnen die dicht bij het vuur zitten.

Kennelijk was de factor pech aanzienlijk en heeft Bram zelf gekozen om zich uit te laten zakken. Hoe dan ook, knop om en GAAN!

Laatst gewijzigd
Laatste man

Precies zoals gister inderdaad is aangegeven. Kost veel moeite om dat overtuigend te brengen, dank tdb. En vandaag aanvallen heeft niet veel zin, zal volle bak naar de Muur zijn.

ti-raleigh

'@ tdb
Bram kan het Cruijffiaans uitleggen, 'elk nadeel hep zijn voordeel'. Misschien is dat ook wel zo, maar ik verwacht dat eerlijk gezegd niet. Ze kunnen wel aanvallen,maar ze missen helaas afmakers. We zullen iig de komende etappes al snel weten of het pech was of dat ze misschien ook in staat zijn het geluk af te dwingen.

Di_Rossi

'@ achtpuntzes , klopt dit was mij compleet ontgaan. Die heeft dan niet lang voor TLJ gereden.

iLLan

De kok is zijn koffer kwijt! Zonder eten naar bed vanavond!

De Tour win je in bed. En aan tafel

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Keurige etappe vandaag van TLJ. Ze hebben goed gewerkt en geprobeerd iets te forceren voor Sep. Mooi ook dat die tenues vanuit de helikopterview direct te zien zijn. Helaas was de etappe niet zwaar genoeg, dus of Sep zou hebben gewonnen zonder die lekke banden...? Overigens is dat wel weer een ding. Alwéér pech in de beslissende fase voor Sep.Het lijkt me een goede zaak om dat eens uit te zoeken hoe dat kan. Is hij te druistig ? Is het materiaal niet goed ? Wat een goeie leerschool ook voor Kelderman. Valpartijen, lekke banden. Hij wist het misschien al wel, maar deze dagen zal hij snappen dat met talent en hard fietsen alleen je de top niet haalt. Vandaag bijvoorbeeld was het positie kiezen, je plek opeisen en dat soort dingen belangrijker dan het hebben van talent. En vooral keurig van Gesink, ik hoop dat hij het volhoudt. De komende dagen blijven opletten met kans op waaiers en dan in de TTT vol knallen.
Edit: Wat leerschool Kelderman betreft, Gesink kon het vandaag niet beter zeggen. 'Je moet je plek opeisen en een klootzak kunnen zijn"

Laatst gewijzigd
Tutu888

Bij Kelderman heb ik het idee dat hij van te voren dacht a la Giro 2014 top 10 te gaan rijden in de Tour maar er na een paar dagen wel achter is dat de hectiek van de Tour niet te vergelijken is met de relatieve rust van de Ronde van Italië.
In de Tour kun je geen moment verslappen, als ik de commentaren na etappe 2 beluister is Kelderman toch wat naïef van start gegaan. Zeer goede leerschool voor hem!

Wielerfan1987

'@tutu

dan heeft hij dat bij deze geleerd en kan hij nu van zijn achterstand misschien eens profiteren in een mooie bergetappe.
Hij krijgt nu ruimte die hij anders niet zou krijgen, en komende jaren wanneer hij goed staat in het klassement ook niet meer gaat krijgen.

Tenzij hij dus in de toekomst zo goed wordt dat hij zelfs tegen de toppers een overwinning kan afdwingen zou het dit jaar moeten gebeuren.

Op deze manier kan hij Gesink ook mooi in de bergen ondersteunen wanneer hij zelf niet in kansrijke positie kan geraken.

Tutu888

'@wielerfan
Ik zit daar wel op te hopen: met Kruijswijk, Kelderman en hopelijk ten Dam kan TLJ in principe elke dag een man in de ontsnapping mee sturen en tegelijkertijd ook ondersteuning voor Gesink geven.
Los daarvan kunnen Tankink en Martens ook nog een tijd bij Gesink blijven.

Wielerfan1987

Vooruitlopend op de zaken ben ik wel benieuwd naar de versterkingen die de ploeg zal aan gaan trekken.

In het geruchten cirquit werd geopperd dat ze interesse hebben in van Baarle, maar die blijft zo goed als 90% zeker bij Garmin.

Daarnaast werden nog genoemd, Steven Lammertink; die lijkt mij haalbaar, tenzij Giant hem ook zal willen halen, want ik vermoed dat dan zijn keuze op Giant zal vallen.

En Danny van Poppel werd genoemd, al dan niet samen met zijn broer Boy.

Tutu888

Danny van Poppel lijkt mij de enige serieuze optie van die geruchten. van Baarle heeft sterke voorkeur om bij Cannondale-Garmin te blijven en ik heb zo'n vermoeden dat Lammertink al afspraken heeft met Giant.
van Poppel als vervanger van Markus zou logisch zijn. Boy van Poppel is wel een goede voor de sprinttrein, dan wellicht exit voor Bulgac of van Winden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het contract met Bulgac zal naar alle waarschijnlijkheid niet verlengd gaan worden, lijkt me toch eerder een renner voor Roompot of zo. Van Winden blijft denk ik wel, heeft zichzelf als knecht echt wel bewezen.

Laatste man

Groenewegen was toch ook het gerucht? In het bericht over v.Poppel(s).

kelderfan

'@rahimns
Van Winden heeft zich volgens mij nog niet bewezen. Hij heeft nog wel kansen om zich te laten zien. In de voorafgaande periode was hij niet beter dan de jongelingen Hofstede en Oomens. Ook Markus is voor mij niet WT-waardig. Dus is er voor mij ruimte om de Van Poppels, Olivier Naesen {tainingsmaatje van Van Asbroeck en een sterke renner} e/o Steven Lammertink en 2 neo's {Oomen en Hofstede} te halen.
Team Lotto Jumbo gaat ook de Tour de L'Ain rijden met Lindeman, Hofstede, Oomen en Van Winden.

Wielerfan1987

'@tutu,

Lammertink gaf aan dat hij contact had met 1 ploeg waar hij een grote kans zou hebben op een contract (dat was tegen het NK aan), rond diezelfde tijd kwam in de media het gerucht dat LottoNL op hem zou azen.
Over Giant werd met geen woord gerept, hoewel ook ik denk dat normaal gesproken zijn voorkeur bij Giant zal liggen.

Ik denk dat sowieso Bulgac en Markus zullen moeten vertrekken.
En dan blijft er nog de vraag over of er vervanging moet komen voor de Weert, of dat van Winden deze vervanging al is en hij zal blijven.

Buiten dat, alle opties die nu in het cirquit rondgaan zijn jonge gasten en ik denk dat de ploeg nog wel een ervaren renner kan gebruiken in een rol zoals ze die voor de Weert in de planning hadden oorspronkelijk.

@kelderfan, waar haal jij je informatie vandaan met betrekking tot de Tour de L'ain??

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan1987
Bij PCS team LJ haal ik deze info vandaan. Ook rijden zij de GP Cerami met Tjallingii, Van Asbroeck en Hofland.
Als zij nog wat extra geld kunnen genereren, dan zijn misschien TJS en/of JvdB2 een optie.

Uil

Bulgac zie ik idd ook geen contract verlenging krijgen, Markus ben ik nog niet zeker van denk dat het heel erg van zijn aankomende wedstrijden gaat liggen.

Steven Lammertink zou zeker een goede aanwinst zijn voor LJ.

@Kelderfan, waarom toch altijd TJS noemen? Die is met een echt conflict weg gegaan bij Blanco die wil echt niet terug naar LJ, JVD2 daarintegen lijkt mij wel een goede versterking (mocht hij niet te duur zijn).

Tutu888

'@kelderfan
Wel goed kijken op PCS: Zowel Rabo Development Team als TLJ starten in de Tour de l'Ain. Kan dus goed zijn dat Lindeman, van Winden, Oomen en Hofstede daar starten maar de eerste twee in een andere ploeg dan de laatsten.

kelderfan

'@Uil
Ik heb ook gezegd, als er extra budget bijkomt en mijn voorkeur gaat uit naar TJS; maar verder heb je gelijk over dat conflict. De kans dat zij JvdB2 strikken lijkt mij ook niet erg groot.
@Tutu888
Grapje mag toch wel?

1 2 ... 46 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.