Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 65 ... 182 183
Dutch Cycling Fan

Cameron Meyer had je meer aan gehad dan Bulgac en de Weert samen.

Visie om je als ploeg te richten op Nederlandse / Nederlandstalige (talenten) renners is niets mis mee maar daar krijg je om verschillende redenen geen WT ploeg mee op niveau. Keuze zal wellicht ook voor een groot deel gebaseerd zijn op beperkt budget. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe deze transferperiode voor TLJ zal verlopen. Namen als Slagter, Reichenbach, van Poppel (Danny) en Meyer wordt ik wel enthousiast van terwijl ik dat 3 jaar geleden misschien teleurstellend had gevonden. Kwestie van je neerleggen bij de huidige stand van zaken :-).

kelderfan

Danny van Poppel zal zich misschien wel bedenken, nu er door Trek weer een sprinter is aangetrokken {Met 4 sprinters wordt 't dringen}.
Ik ben ook benieuwd hoe het in deze transferperiode voor TLJ verloopt. Want zij waren op zoek naar een winnaar! Slagter, Reichenbach, Van Poppel en "Meyer" kun je moeilijk onder deze noemer brengen.

S. Morgenstern

Slagter en Van Poppel kun je prima met die uitspraken in verband brengen. Ik zou zelfs zeggen dat dat bij uitstek de renners zijn waar je bij die uitspraken aan moet denken.

Dutch Cycling Fan

Eens met Vlek. Ik zou ook graag een van Avermaat zien komen maar dat is simpelweg niet realistisch! Die vier renners zouden al een hele prestatie zijn.

kelderfan

Dan hoop ik maar dat zij snel met TJS en Danny van Poppel + Boy overeenstemming kunnen bereiken.
Hopelijk kunnen zij ook Reichenbach i.p.v. De Weert binnenhalen, omdat het met Goos nog onduidelijk is hoe snel hij weer op niveau kan komen.

tendam

'@ti-raleigh

Delahay, Verhoeven, Maassen, Dekker, die zitten al járen bij Rabo, Belkin, TLJ.
En Zeeman gaf wat mij betreft wél een frisse wind, maar dit jaar vind ik hem soms wat stuntelig overkomen. Misschien heeft hij zich aan het niveau aangepast :-)

Is TLJ dan de enige ploeg waar een ploegleider maximaal 3 jaar mag zitten? Verhoeven zit er 5 jaar, nounou wat lang. Ik vind het ook allemaal geen hoogvliegers hoor, maar ik heb niet de illusie dat als je er een paar vervangt (door wie dan?) het ineens een stuk beter gaat. Dat blijkt dus nogmaals wel uit de 'verbeteringen' die zijn doorgevoerd, terwijl ze eigenlijk per jaar slechter rijden. Het enige wat telt is geld, en de renners die je daarvoor kunt binnenhalen. En daar heeft LottoNL dus per jaar minder van. Het maakt niet uit in welke ploeg je een topper zet, ze winnen er toch wel... zie ook Rabo met Freire en Menchov.

@kelderfan
Dat Reichenbach-verhaal lijkt me uit de duim gezogen, ze kunnen hem goed gebruiken bij LottoNL maar waarom zou hij weg willen bij IAM? Anders haalt BMC hem wel binnen, dat is tenslotte een 'Zwitserse' ploeg.

Laatst gewijzigd
gesink3101

Lotto nl jumbo zal volgend jaar wt? of continentaal pro

kelderfan

'@Tendam
Dat Reichenbach verhaal komt niet bij mij vandaan, maar hij heeft aangegeven niet bij IAM te willen blijven. Dus denk ik een goede renner, die in de bergen uit de voeten kan en zo'n renner zou TLJ goed kunnen gebruiken. Want al halen zij TJS wel, dan nog hebben zij een probleem met het goed bezetten van de 3 Grote Rondes. Want TJS zal naast TDU/P-N/WP/LBL/Giro ook de TdF en najaarsklassiekers willen rijden; dus zit je weer met de Vuelta, die er nu ook karig vanaf komt!

xistnc

Maar Reichenbach en Meyer zijn goed voor de Ruta, in steun van TJS.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@gesink3101 gewoon in de WT

Timocycling

'@Rahimns is het zo dat niemand degradeert tegenwoordig? Ja toch?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Timocycling die regel is nog niet officieel ingegaan, dus volgens mij dit jaar nog niet

Jero10

Veel mensen roepen wel om nieuwe renners aan te trekken bij TLJ maar zou het eerst niet eens handig zijn om de ploegleiding te vernieuwen? Kijk bijvoorbeeld eens naar Cornelisse tijdens de tour: dat was toch echt genieten? Hij zou echt een verlichting zijn denk ik. Zeeman is dat in mijn ogen ook maar hij laat zich teveel meeslepen in de visie van Oa. Verhoeven. Natuurlijk moet je daarvoor ook goede renners hebben maar ik denk dat zij met hun aanvallende visie wel degelijk met dit team meer overwinningen hadden geboekt.

Gerucht dat ik zijdenlingens vernam: TLJ in gesprek zijn met Jelle Wallays en Victor Campenaerts.

xistnc

Misschien is die Zijdenlingens ook wel een geschikte ploegleider?

kelderfan

Als ook dat gerucht bewaarheid wordt, dan denk ik, dat TLJ er volgend seizoen goed voorstaat en met Campenaerts nog een tijdrijder en met Wallays een echte aanvaller erbij. Maar volgens cyclingfever zijn zij ook in onderhandeling met Lotto BE.

Teunissen en Kruijswijk zijn de belangrijkste jongens in Tour de L'Ain en krijgen v.d. Lijke, Roosen, Castelijns en Markus als sprinter mee.

Jero10

'@xistnc,

Jij maakt nooit een typfoutje?

Dutch Cycling Fan

'@Jero10 waar heb je dat gerucht gehoord / gelezen?

Jero10

'@ kelderfan,

Ik hoop het ook, zouden beiden topaanwinsten zijn. Ben alleen bang dat zij in vertrouwde Belgische omgeving willen blijven.

Ben erg benieuwd naar Teunissen aldaar, hij lijkt in topvorm te verkeren. Hoop ook voor Markus dat hij zich eidenlijk kan bewijzen.

Jero10

'@ Dutch cycling fan,

Gehoord tijdens de Acht van Chaam. Is puur een gerucht, maar niet onwaarschijnlijk lijkt mij.

Dutch Cycling Fan

'@Jero10 dank je! Jelle Wallays zou een mooie versterking voor het voorjaarswerk zijn. Campenaerts ken ik niet goed maar is een behoorlijke tijdrijder dacht ik. Heeft hij verder nog specialiteiten?

arnes

Gewoon Herklotz vastleggen. Een supercoureur die momenteel iets minder presteert en minder gegeerd is, maar vroeg of laat komt talent toch bovendrijven. Snel, voor hij wereldkampioen wordt.

S. Morgenstern

Verder is het een behoorlijke all-round renner die goed uit de voeten kan op wat zwaardere parcoursen. Wat dat betreft past hij wel bij het verhaal dat ze hun tweede lijn sterker willen maken, al is het de vraag hoe zo'n jonge renner een zwaarder programma gaat verwerken. Maar als je ziet hoe deze ploeg met wat tegenslag dit jaar hun Ardennenploeg en sommige WT-koersen in moest vullen dan zou hij in deze ploeg in ieder geval wel alle kansen krijgen om zichzelf op dat niveau te testen.

kelderfan

'@DCF
Victor Campenaerts 23 jaar is een prima tijdrijder en in de Tour de Wallonië 2015 is hij 2e. in 't AK en 1e. in 't jeugdklassement. Hij behoort tot de nieuwe sterke renners van TSV, want ook Naesen en Sprengers zijn in opkomst. Naesen en Campenaerts worden gelinkt aan Lotto BE volgens cyclingfever.
Maar ook Herklotz, die in de LBLu23 een 2e. pl. scoorde voor Lammertink, Vliegen, Oomen en Tusveld, lijkt mij niet verkeerd met Martens en Wagner een trio.

Marakus

7 augustus 2015 om 12:15 BEWERK | REACTIE Marakus

Wat betreft de ploegleiding en het management van TLJ ben ik erg benieuwd hoe de samenwerking nu is met het schaatsteam en of er kruisbestuiving is tussen beide. Het lijkt mij dat beide van elkaar kunnen en moeten leren op verschillende aspecten. Dit was dan ook het idee van de samenwerking.

Weet iemand wat daar de status van is? Wordt er wat mee gedaan of was het een leuk idee en zijn beide in werkelijkheid compleet gescheiden?

Want aanvullend op het gegeven dat de ploegleiding en of het management wel of niet zou moeten wijzigen was dit juist heel verfrissend en leuk!

Niemand die hier iets over weet/kan vertellen?

Yeez

Weet iemand hoe het eigenlijk met marc goos gaat? Heb al akelig lang niks meer van hem gehoord? Toch een veelbelovend talent.

1 2 ... 65 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.