Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 66 ... 182 183
kelderfan

Wederom kon TLJ zijn sprinter Moreno Hofland niet goed afzetten. Dat probleem blijft terugkomen. Het wordt tijd, dat zij een lead-out gaan halen.
Bij Cofidis loopt Vanbilsen nog zonder contract voor 2016.

Jero10

'@ Kelderfan,

In principe hebben ze in van Emden, Wagner, Leezer, van Winden en eventueel Markus prima lead-out mannen... Maar het lukt echter bijna nooit om eens een fatsoenlijke trein tot 200 meter voor de streep door te zetten. Vanbilsen zou idd een prima aanwinst zijn. Zou hem ook graag weer eens zien mengen in een massasprint!

S. Morgenstern

Ik kan wel een goede analyse van de sprint van vandaag gebruiken, met uitleg waar en hoe een echte lead-out het verschil had gemaakt. Waar had de in dit verband vaak genoemde Naesen bijvoorbeeld het verschil kunnen maken?

Borsje

'@ jessevdalen: op een foto van 24 juni jl. (genomen tijdens een clinic die hij samen met Timo Roosen heeft gegeven) loopt ie met 2 krukken ......

kelderfan

'@vlek
Naesen had in deze geen verschil kunnen maken, maar Naesen is completere renner die nu richting LottoBE gaat.
@Jero10
Van Emden liep meer in de weg volgens WF; Leezer en Wagner zijn ok, maar geen lead-out die meegaat tot de laatste 200 m.

achtpuntzes

misschien een echte sprinter halen en Hofland als lead out gebruiken? dat zal dan danny van Poppel moeten zijn want van een buitenlandse sprinter zullen er niet meer plofkippen over de toonbank vliegen.

Laatst gewijzigd
Jero10

'@ Kelderfan,

Vandaag had van Emden al veel kopwerk opgeknapt voor de sprintvoorbereiding. Wynants kwam ook nog even aan kop. Het is meer wat Plugge laatst aangaf, de 2e lijn moet worden verstrekt( waaronder de lead-out valt). Ben echt heel benieuwd wie er worden aangetrokken deze transferperiode.

mooiman

Bij al die namen die passeren als mogelijke versterking vraag ik mij steeds meer af of of TLJ voor die 2e lijns renners wel interessant genoeg is. Lees bijv de woorden van van Poppel maar. Volgend jaar dreigt dan ook nog eens dat die paar renners met potentie/ kwaliteit naar andere teams gaan. TLJ zal dan wellicht 3e rangs gaan worden. Volgens mij niet de ambitie waarmee begonnen is, maar hoe die dan wel waar te maken?

kelderfan

'@Jero10
Het probleem ligt ook niet bij Van Emden, want Hofland en Van Asbroeck zijn geen topsprinters, maar zij kunnen wel winnen, als zij goed van voren worden afgezet en de aankomst wat moeilijker is, zoals ook Hofland zelf aangeeft. Morgen heeft hij meer kans om van voren te zitten.
Hopelijk wordt 't morgen eens een goede dag voor dit team in de Eneco en de Tour de L'Ain.

Jero10

'@ Kelderfan

Klopt idd, ken de aankomst van morgen in Breda op mn duimpje, is echt iets voor stuurmannen door een bochtige finale. Hofland in het voordeel idd. Van Tour de l' ain verwacht ik vanuit TLJ-kamp wel veel! Neem als voorbeeld maar die etappe in de ronde van Polen waarbij van Winden en van Asbroeck los waren van de grote groep: als van Winden eerder aan had gegaan had van Asbroeck zeker gewonnen. In potentie en met een goede ploeg om zich heen zijn het potentiële winnaars.

S. Morgenstern

Ik zie het nu ook, de lead-out van Naesen ging nog een heel stuk slechter dan die van Wagner. Nou ja, kan gebeuren in zo'n chaotische sprint. Volgende keer beter.

Timocycling

Wordt het niet tijd dat een transfer bekend wordt? Hoelang loopt die periode nog? Je neemt wellicht het risico dat veel renners andere keuzes maken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Timocycling er gebeurt in deze periode veel achter de schermen en vaak wordt er onderling besloten om de bekendmaking later te doen ivm het lopende wielerjaar. Dat er nu niets bekend wordt gemaakt zegt niets over eventueel lopende onderhandelingen. Gewoon even geduld hebben.

Timocycling

Ok, ik dacht dat er een bepaalde termijn aan verbonden was, vandaar. Na de Vuelta zullen de transfers langzaam bekend worden dan?

Dutch Cycling Fan

'@Rahimns: hoor jij nog wel eens (sterke) geruchten vwb transfers of renners waar ze mee in gesprek zijn?

WieVis

Lindeman bekend voor vuelta nu teunisen, vasbroeck, benett, keizer, tjallingi, wagner, vdlijke en roosen er nog bij en lekker gaan vrijbuiten en sprinten. Moet toch 1 etappe inzitten

WFnlwielrennervhjaar

.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dutch Cycling Fan Nee, in principe niet meer dan jullie. En als ik al wat in vertrouwen meekrijg dan kan ik dat vaak niet delen. De persoon die ons (de ambassadeurs) vanuit de ploeg begeleid gaat ook niet over dit soort zaken, dus ook hij hoort meestal pas op het laatste moment wie of wat er binnen de ploeg gebeurt op transfergebied. Helaas ;)

Timocycling

Jammer dat je bij het wielrennen weinig van geruchten hoort, dit in tegenstelling tot voetbal. Geldt voor alle teams natuurlijk, niet enkel TLJ.

Tutu888

Lotto-Jumbo heeft twee problemen: het beperkt budget en de keuze om vooral voor Nederlandse renners te gaan.
Dat eerste is een gegeven en het is aan het management om aanvullende sponsoring te vinden.
Het tweede zorgt voor bijkomende problemen. De vijver waar nu in gevist wordt is beperkt. Renners die bewust voor voortzetting van hun loopbaan elders hebben gekozen (Mollema, Boom, Clement, Weening) en renners die zich prima voelen bij de ploeg waar ze nu onder contract staan (Terpstra, van Baarle, Poels, Dumoulin) zijn al geen optie.
Het is geen wonder dat de enige renners die dan overblijven (de broertjes van Poppel en Slagter) in het geruchtencircuit al aan TLJ worden gelinkt. Danny van Poppel is daarbij net aan het doorbreken bij Trek en zal van die ploeg echt wel een aanbieding krijgen. Slagter is dan weer op een minder prettige manier vertrokken bij Belkin en rijdt ook nog een anoniem seizoen.
Resteert renners van ProContinentaal niveau (Groenewegen wordt genoemd) en neo-profs. Waarbij ook buitenlandse ploegen al naar de grootste Nederlandse talenten hengelen (Gerts, Oomen).
Ik ben eerlijk gezegd bang dat we behalve Lammertink i.p.v. Bulgac en wellicht Groenewegen voor Markus weinig van TLJ op de transfermarkt gaan horen en dat we voor 2016 moeten hopen op een doorbraak van Kelderman, Hofland en wellicht Teunissen (en natuurlijk prestaties van Gesink, Van Marcke en Kruijswijk).

Jero10

'@ Timocycling,

Idd erg jammer, cyclingfever plaatst zo af en toe wel geruchten op hun website. Maar daar heb je niet zoveel aan. Ben ook wel benieuwd of er nog transfers gaan komen tussen Roompot en Lotto-Jumbo. Je hoorde soms wel geruchten over Groenenwegen en Tjallingii maar meer nog niet.

xistnc

'@Tutu
Feitelijk is alles te reduceren tot het eerste van de twee problemen, zoals door jou genoemd.

Tutu888

'@xistnc
Niet helemaal, buitenlandse renners met potentie die nog betaalbaar zijn worden nu niet gelinkt aan TLJ. Een goede klimknecht als ondersteuning voor de kopmannen of voor de heuvelklassiekers die al direct op WT-niveau mee kan zul je lastig bij de Nederlandse renners vinden en is wel waar behoefte aan is. Je kunt dan bv denken aan een Ian Boswell of Matthew Busche die einde contract zijn. Renners als Van Keirsbulck of Cameron Meyer zouden ook goede aanvullingen in de breedte zijn die de ploeg wat meer body geven.
Op Pro-Continentaal niveau zijn er ook nog genoeg renners te vinden die voor dat doel zijn in te zetten. Bv bij Bora een Paul Voss voor de heuvelklassiekers of een Dempster voor de sprinttrein.
Ik zeg niet dat TLJ persé achter deze renners aan moet gaan, maar het zijn slechts voorbeelden dat er bij het wat loslaten van het beleid om alleen Nederlandse renners aan te trekken nog genoeg mogelijkheden op de transfermarkt liggen.

kelderfan

'@xistnc
Dan maar hopen, dat zij dat gegeven ook door hebben bij TLJ. Het zal toch wat zijn, als TLJ Slagter, Van Baarle, Van Poppels, Oomen en Hofstede contracteert en er is geen budget.;)

Het wordt een leuke ploeg voor de Vuelta. Lindeman wordt de kopman.

Verweggistan

Hoewel erg wisselvallig, zou een renner als Reichenbach, die vertrekt bij IAM, volgens mij wel een goede renner voor Lotto-Jumbo zijn. Hij komt beter een berg over dan bijv. Keizer en dus in steun van de kopmannen van nut zijn (zoals dit jaar de bedoeling was met De Weert) en kan ook als (semi)kopman worden ingezet.

1 2 ... 66 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.