Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 73 ... 182 183
S. Morgenstern

Vraag me af wat voor type je kan binnenhalen voor zijn salaris, TJS lijkt me toch een man van het voorjaar en niet voor in hooggebergte.

Ik denk eigenlijk dat het niet de eerste insteek is om een 'Ten Dam' terug te halen met het potje 'Ten Dam'. Ze hadden dit jaar zes renners die ze naar voren hebben geschoven als de speerpunten van de ploeg (Gesink, Kelderman, Vanmarcke, Kruijswijk, Ten Dam en Hofland). Wanneer ze daarbinnen Ten Dam kunt vervangen voor bijvoorbeeld een Slagter of Van Poppel, dan komen ze tegemoet aan de wens om meer afmakers te hebben. Daarnaast zijn het renners die gedurende het jaar wat vaker daadwerkelijk als speerpunt in te zetten zijn. Ik neem ook aan dat dit de reden is waarom Ten Dam nog geen aanbod heeft gekregen.

rennerske

Ten Dam, tsja....
Maak me toch wel een beetje zorgen over de ontwikkeling van de Nederlandse renners in het algemeen en die van Lotto-Jumbo in het bijzonder.
Heb toch het gevoel dat , t.o.v wat er in andere landen aan talent te trappelen staat, de Nederlandse renners qua winnaarspotentie achter blijven.
Waar blijft onze Kwiatkowski, Matthews, Landa, Degenkolb, Alaphillippe, Angel Lopez, Yates, Pinot, Sagan, Bardet, Quintana, Aru, Henao, Bouhanni, Kittel ......oef dat zijn er al heel veel waar wij er ( nog) geen van hebben.
Jongens als ten Dam passen precies in dat profiel: sympathieke en aardige renner maar je wint er de koers niet mee.

xistnc

Het is juist belangrijk, dat die jongens van RDT dit soort rondjes rijden om zich met de WT/PCT-jongens te meten.

Zeker. Waar bestrijd ik dat? Het gaat er mij om dat jij Oomen en Hofstede vaak in één adem noemt. De ontwikkeling van hun resultaten, zoals je die kunt volgen op jouw favoriete site PCS, toont aan dat ze uit elkaar groeien.

Hofstede was in de Coppa dei Laghi de nr. 3 van het klassement en hij liet o.a. Laurens de Plus en Koen Bouwman achter zich.

Tjonge, wauw. Er is altijd wel een uitslag te vinden waar renners in een gewenste volgorde staan. Maar deze Coppa is een eendagskoers en geen meerdaagse, bovendien ging het om een beloftekoers dus zonder (oudere) profs aan de start.

Want wat bij LTJ ontbreekt zijn jongens, die de heuvels goed verteren.

Je 'want' snap ik niet en de rest is niet waar. Ze moeten alleen niet op de grond gaan liggen en wellicht anders over de koersen verdeeld worden, maar dat hangt deels ook weer met elkaar samen.

kelderfan

Quote:
"Hofstede kwam er overigens in de Ain niet aan te pas."
Roosen was nr. 20 van 't AK en Hofstede nr. 25 van 't AK en eindigde voor Peraud. Hij kwam er niet aan te pas. Een beetje domme uitspraak toch.
Quote:
"Ze moeten alleen niet op de grond gaan liggen en wellicht anders over de koersen verdeeld worden, maar dat hangt deels ook weer met elkaar samen."
Alleen de jongens van TLJ liggen vaak op de grond liggen bij jou. Dat zij beter verdeeld hadden kunnen worden onderschrijf ik.
Alleen v.d. Lijke was op de weg terug na een blessure. Waarom Tankink niet is opgesteld voor de Eneco begrijp ik ook niet. Het is wel duidelijk dat jongens als Flens en Leezer te zwak zijn voor dit werk. Dat Wagner is opgesteld, dat laat zien, dat de spoeling zo dun is, dat zij voor zo'n belangrijke ronde een geblesseerde renner moeten opstellen. En allemaal omdat 24 renners het wel zouden doen.

xistnc

Roosen was nr. 20 van ‘t AK en Hofstede nr. 25 van ‘t AK en eindigde voor Peraud. Hij kwam er niet aan te pas.

Er eindigen er 30 voor Peraud, die elke etappe tevergeefs heeft aangevallen om uiteindelijk te laten lopen. Je kunt elke koers wel een grote naam opzoeken die ver staat in het klassement, maar zonder context heb je daar niets aan.

In de laatste etappe, de belangrijkste, eindigt Roosen op 1 minuut en Hofstede op 4 minuten. Ik vermoed dat je gisteren op het verkeerde been bent gezet door PCS, omdat de rituitslag heel lang zonder tijdverschillen werd getoond. Maar inmiddels staan die tijdverschillen er wel, dus moet het je lukken om de prestaties beter te beoordelen.

Een beetje domme uitspraak toch.

Misschien kun je iets voorzichtiger zijn met dat soort kwalificaties, als je van jezelf weet dat je je mening voor 99% op uitslagen baseert en niet op koersverloop en andere context.

S. Morgenstern

Kruijswijk en Bos hebben in het verleden ook nog genoeg koersen gereden met de last die Wagner momenteel ondervindt. Dat was toen niet omdat het ook met 24 renners wel zou kunnen, maar omdat ze toen met meer renners ook meer koersen reden en die jongens dus nog even nodig hadden. Daarnaast kun je ook gewoon rijden met de last die die blessure geeft.

Het is wel duidelijk dat jongens als Flens en Leezer te zwak zijn voor dit werk.

Over welk werk hebben we het dan? Volgens mij zijn die jongens juist erg goed in hun werk. Of gaat dit over zo'n rit als gisteren? Daar hebben ze inderdaad niet de taak om er in de finale bij te zijn. Martens had daar de man moeten zijn. Ik denk dat hij wat laat af moest haken, zodat er geen mogelijkheden tot schuiven met Tankink is geweest.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Volgens mij was Martens al een tijdje niet beschikbaar en gaf zelf al eerder aan, dat zijn herstel niet voorspoedig liep.
Tankink was nog de enige sterke knecht, die met Keizer, Van Asbroeck en Lindeman in de ronde van Polen Bennett konden bijstaan.
TLJ kwam en komt nog steeds door de magere bezetting in de problemen. Hopelijk hebben zij hiervan geleerd, wat betreft de samenstelling en de grootte van 't team voor 2016.

wolfje

Volledig eens met xistnc. Oomen is een toptalent die komend seizoen de stap naar de wt (en wat mij betreft liefst.naar tjl) moet maken. Hofstede heeft ook zeker wel talent, maar niet genoeg om direct naar de wt te gaan. Zijn uitslagen en zijn rijden laten zien dat hij een constante en nuttige rijder is voor .1 en .2 wedstrijden, maar bijzonder is het allemaal niet. Dan ben je nog niet klaar voor de wt. Een tussenstap bij roompot lijkt mij ideaal voor hem

S. Morgenstern

Volgens mij was Martens al een tijdje niet beschikbaar en gaf zelf al eerder aan, dat zijn herstel niet voorspoedig liep.

Ja, maar de vraag is of het voor de Ronde van Polen al duidelijk was dat hij de Eneco Tour ging missen. Alleen dan hadden ze dat gegeven kunnen gebruiken om Tankink niet in Polen op te stellen.

TLJ kwam en komt nog steeds door de magere bezetting in de problemen.

Ja, dat is de realiteit van een ploeg die qua budget onder in de WT de concurrentie aan moet gaan. Waarbij sommige problemen nogal overdreven worden. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het gegeven dat ze met een vrijbuiters ploeg naar de Vuelta zullen gaan.

Hopelijk hebben zij hiervan geleerd, wat betreft de samenstelling en de grootte van ‘t team voor 2016.

Bulgac was de 24ste renner (zonder Goos) van de selectie. Ik heb nog steeds het idee dat dit gegeven niet helemaal is doorgedrongen.

Ik heb daarnaast nog steeds niets gemerkt van die onmogelijkheid om een WT-programma te draaien met 24 renners. In het voorjaar was er een koers waar ze, in die periode met ongekend veel geblesseerde en zieken, met zeven aan de start stonden (Catalunya?). Dat zou nog veel vaker gaan gebeuren, want een dubbel WT-programma kon je niet draaien. Hoe staat het daarmee?

Laatst gewijzigd
wolfje

'@vlek
Onmogelijk is het zeker niet, dan is wel gebleken. Toen deze discussie begin van het jaar speelde op dit forum waren er wel een aantal die wezen op de gevolgen voor het aantal wedstrijden en de resultaten in kleinere wedstrijden. Dat is mij inderdaad toch wel tegengevallen

S. Morgenstern

Het aantal wedstrijden dat je kunt rijden is inderdaad minder dan met een grotere selectie. En de resultaten in kleinere wedstrijden komen mede daardoor ook onder druk te staan. Sinds het voorjaar zit daar echter wel een stuitende lijn in volgens mij. Mijn punt is vooral dat het onzin is om de grote van de selectie te presenteren als een keuze. Bulgac als 24ste renner had wat mij betreft dan ook een punt hebben moeten zetten achter die hele discussie.

Laatst gewijzigd
wolfje

Castelijns en bouwnan lijken mij itt hofstede wel goede nieuwe renners voor tlj. Bouwman is een klimmer die door kan groeien naar een hele goede is zijn genre. M.i. de moeite waard om in te investeren. Castelijns is een goede breedteversterking (met een goede tijdrit), gezien zijn leeftijd is een tussenstap bij bijv roompot niet ideaal.

@rahimns
Hoe bevallen de stagiairs bij de ploeg? Wanneer kunnen wij daar nieuws over verwachten?

wolfje

'@vlek
Mee eens, als ze meer renners konden aantrekken hadden ze het waarschijnlijk ook wel gedaan

S. Morgenstern

De leeftijd van Castelijns is misschien wel wat vertekenend. Qua koersdagen op een behoorlijk niveau loopt hij niet eens echt voor op jongens als Hofstede en deze stage is wat dat betreft dan ook een nuttige test. Dat een tussenstap via Roompot misschien toch niet beter zou zijn, zou ik daarom toch niet uitsluiten.

Roelien

'@wolfje Bouwman gaat in september pas de eerste koers als stagiaire rijden. Valt dus nog weinig over hem te zeggen...

stijnlah

Slagter en van Baarle verlengen bij Garmin.

jvh93

Hopen dat ze dan niet weer aankomen met aankopen als Kevin de Weert,
Vol voor Danny en boy van poppel en hopen op een paar heuvelmannen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Geen Van Baarle, dat is jammer. Geen Slagter, dat is misschien maar beter ook.

Laatste man

Rit en podium in de thuisronde. Prima.

kelderfan

Ook die versterking kan TLJ vergeten en met de Van Poppels ben ik bang, dat die ook bijtekenen bij Trek.
Als Ten Dam dan ook vertrekt naar Cannodale of Trek, dan wordt de bezetting helemaal mager voor 2016.
Het zal wel wachten worden op de goedkope renners. Leukemans wil ook niet bijtekenen bij zijn ploeg is wat aan de oude kant, maar wel een aanvaller of Hoogerland, die opeens op de pedalen ging staan.

diegodon

Leukemans en Hoogerland is echt slappe hap
die zijn echt klaar voor hun pensioen

kunnen beter in jeugd investeren

Wielerfan1987

'@diegodon,

Ik ben het volledig met jou eens, laat ze dan jongens als Bouwman binnenhalen... ook geen echte winnaars, maar dan zie ik liever die dan een man als Hoogerland die het nu al 4 seizoenen niet meer heeft

kelderfan

Voor de heuvels en bergen is er nog Dion Smith {Nzl} 22 jaar {Hincapie}, die is jong en kan heuvels & bergen aan en is een redelijk snelle man.
Voordeel landgenoot van Bennett, jong en vorig jaar ook al goed bezig.

Timocycling

Blijft niet veel over voor onze vrienden bij LTJ...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wolfje ik zou het niet weten, denk ook dat het nog te vroeg is om daar wat over te zeggen. Alleen Castelijns heeft nu 1x voor de ploeg gereden. De overige 2 gaan pas debuteren in de Tour of Brittain. Al ligt Lammertink natuurlijk al vast. Denk dat we het gewoon even moeten afwachten.

1 2 ... 73 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.