Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 74 ... 182 183
kelderfan

'@Wielerfan1897
Ik had liever de Van Poppels, Slagter, Van Baarle en Theuns i.p.v. uitgerangeerde renners, maar ja liever helpt niet.
Tolhoek liet zich ook zien in Noorwegen. Bouwman krijgt nu de kans in de Tour de L'Avenir met o.a. Oomen en Hofstede.
Bij de Eneco waren er weer aardig wat DNF's bij Team Lotto-Jumbo te melden en dat betrof Tjallingii, Flens, Leezer en wat te verwachten was ook Wagner.
Gelukkig vond ik, dat Van Emden het goed heeft gedaan. Die kon zich wel voorin handhaven en bleef met Wynants in de buurt van Kelderman.

Dutch Cycling Fan

Nu het lijstje met potentiële en haalbare versterkingen snel afneemt (van Baarle, Reichenbach, TJS) wordt het steeds fijner als ze er in zouden slagen om een Sam Oomen binnen te halen.

Timocycling

Wellicht dat bij Europcar nog wat vrijkomt?

Verder zie ik als beste versterkingen: Pauwels, Meyer, Oomen, van Poppels, van den Broeck, Keukeleire (weet niet zeker of die vrij is) of Wallays/Campenaerts ofzo.

S. Morgenstern

Reichenbach is nooit relevant geweest. Slagter, Van Baarle en Van Poppel waren de drie renners die als haalbare en binnen de doelstellingen passende versterking door zouden kunnen gaan. Reichenbach, Dan Martin, Leukemans, Hoogerland en dat soort namen dienen puur als bezigheidstherapie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

maarten wynants ‏@wynants82 10 min.10 minuten geleden

So that was eneco tour , good results for the team with @w1lcokelderman , next stop @lavuelta 🇪🇸

Wynants dus ook naar de Vuelta

Vueltateam 2015 :
- Wynants
- Teunissen
- Keizer
- Lindeman

S. Morgenstern

Iemand trouwens wel eens de uitslagen van Cameron Meyer bekeken. Daarbij bedenkend dat je ook nog wat betaalt voor de potentie die hij had/heeft en wetend dat ze ook Keizer, Van der Lijke en Lindeman op kunnen stellen in dienst van Kruijswijk. Wat maakt hem nu een gewenste versterking? Ik had zijn uitslagen nog niet bekeken en hem op basis van mijn herinnering wel als een aardige voor de tweede lijn ingeschat. Nu ben ik geneigd te zeggen dat de kosten van zo'n renner het niet waard zijn, zoveel heeft hij niet te bieden.

TanKing

Ik zie Ten Dam wel vertrekken bij TLJ en ik denk dat hij naar Trek zal gaan. Trek is een Amerikaans team (wat Ten Dam graag wil) en koerst nog regelmatig in Europa. Daarnaast heeft Mollema wel eens aangegeven wat ondersteuning erbij te willen hebben en Mollema en Ten Dam kennen elkaar wel goed. Daarnaast denk ik dat het voor Markus beter is om 2 jaartjes op (P)CT te rijden om daar weer wedstrijden te winnen en zijn sprint verder te ontwikkelen. Na die twee jaar kan hij dan weer de stap maken naar WT.

Er zullen dus een paar renners erbij moeten komen om de vertrekkende renners te vervangen en om de ploeg in de breedte te versterken. Nu heb ik op PCS gekeken naar renners die nog geen contract hebben voor volgend jaar en die mogelijk een versterking zijn voor TLJ. En ik kwam tot de volgende renners:

Marcus Burghart: Een goede knecht die lang mee kan op de kasseien. Goed om Vanmarcke tot diep in de finale te kunnen ondersteunen in onder andere RVV en PR.
Bart de Clercq: Een goede renner om Kelderman en Gesink in de bergen te kunnen ondersteunen en om in een vrije rol ook nog te kunnen scoren. Geruchten zijn wel dat hij zijn contract bij Lotto-Belisol gaat verlengen, weet niet of dat definitief is.
Francis de Greef: Reed in het verleden redelijke klassementen, zo rond de 20ste plek in het AK van Giro en Vuelta. Een goede ondersteuning in de bergen voor Kelderman en Gesink, maar de vraag is of hij nog mee kan op WT-niveau.
Kenny Dehaes: Een renner om de sprinttrein te versterken en tevens in staat om zelf mooie resultaten te halen. Vraag is of hij weer op niveau terug kan komen na zijn blessures van dit jaar.
Bob Jungels: Kan klimmen en tijdrijden. Maar hij zal bij Trek zijn contract wel verlengen.
Jens Keukeleire: voor de versterking van de sprinttrein en ter ondersteuning van Sep Vanmarcke.
Roger Kluge: voor de versterking van de sprinttrein, heeft als voordeel dat hij al eens bij een Nederlandse ploeg (Skil-Shimano) heeft gereden.
Maxime Monfort: Net zoals bij De Clercq, een goede renner om Kelderman en Gesink in de bergen te ondersteunen, maar ook om in een vrije rol in staat om te kunnen scoren.
Serge Pauwels: een goede ondersteuning voor Kelderman en Gesink in de bergen.
Sam Oomen: Is hiervoor al besproken en zie ik wel graag naar TLJ komen.
Nils Politt: Is nog maar 21 jaar, maar werd dit jaar al 6e in de Bayern Rundfahrt en Duits kampioen op de weg onder 23. Is op dit moment ook stagiair bij Katusha, dus hij heeft wel potentie.
Rüdiger Selig: voor de versterking van de sprinttrein.
Greg van Avermaet: spreekt voor zich, maar zal te duur zijn voor LTJ.
Jurgen van den Broeck: Mits in vorm een goede klassementsrenner, maar heeft het de laatste jaren niet waargemaakt. De vraag is of hij ook knecht wil zijn voor Kelderman en Gesink.
Guillaume van Keirsbulck: Een jonge Belg (24 jaar) met toch al 5 jaar ervaring op WT-niveau. Is ook winnaar geweest van PR voor junioren. Een goede aanwinst voor het team rondom Sep Vanmarcke.
Jonas van Genechten: voor de versterking van de sprinttrein.
Danny van Poppel: Een goede sprinter voor naast Hofland. Komt in een package deal met broer Boy, dus gelijk een goede versterking voor de sprinttrein erbij.
Jelle Vanendert: Een goede versterking voor in de heuvels, in staat om podium te kunnen rijden in AGR, WP en LBL.
Rick Zabel: Een sprinter voor naast Hofland, een goed alternatief als Van Poppel niet wil komen. Voordeel is dat hij mensen nog kent van zijn tijd de opleidingsploeg van de Rabobank.

Ze zullen niet allemaal komen, een aantal zal hun contract verlengen of naar een andere ploeg vertrekken. Maar ik zie graag Danny en Boy van Poppel, Bob Jungels, Sam Oomen, Serge Pauwels, Guillame van Keirsbulck, Marcus Burghart en Francis de Greef komen. Deze renners zijn, denk ik, financieel haalbaar en versterken de ploeg in de breedte, waardoor de kopmannen beter in staat zijn te presteren.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Heel mooie samenvatting van namen en ik ben het met je eens wat betreft haalbaarheid. Alleen vrees ik dat Jungels niet haalbaar is.

Jacco van Stierop

'@TanKing

Team Trek rijdt weliswaar op een Amerikaanse licentie en de sponsor is Amerikaans maar daarmee houdt het Amerika-gehalte wel zo’n beetje op. Zij hebben slechts één coureur uit de Verenigde Staten (Mattew Busche) en ook in de begeleidingsstaf zijn Noord-Amerikanen op de vingers van één hand te tellen. Als WT-ploeg koersen ze voornamelijk in Europa en slechts sporadisch in de VS.
Verder denk ik dat Mollema nou niet zit te wachten op de ondersteuning van Ten Dam, daarvoor ligt de Tour 2014 nog te vers bij hem in het geheugen…

SkyField

Ik hoorde net dat Rein Taaramae nog geen contract heeft voor volgend jaar, lijkt me wel een goede versterking voor Lotto Jumbo!

Mathias Frank

Talent Tamaree in vorm is sowieso beter dan Kelderman en Gesink in vorm bij elkaar. Kwil niet veel zeggen maar toch is het zo...

Bappos

Taaramae moet wel een contract krijgen ja.

Gelijkwaardige vervangen aan Mollema.

kelderfan

Wallays is denk ik ook niet meer haalbaar; is in onderhandeling met Lotto-BE volgens cyclingfever.

TeamNL

Grappig om al die renners voorbij te zien komen die mogelijk een versterking zijn voor TLJ. Het nadeel van dit seizoen was het wegvallen van Goos en het beëindigen van de carrière van de Weert. Beide renners hadden de kopmannen moeten ondersteunen in de grote rondes. Het positieve aan dit seizoen is de comeback van Gesink en natuurlijk Kruijswijk.

De ploeg heeft dit jaar veel tegenslag gehad en met het drukke programma worden andere renners meer gebruikt doordat bepaalde renners niet in vorm waren. Daarnaast heb je ook gewoon twee renners (Bulgac en Markus) die te licht zijn voor de WT. Met het budget zal het behoorlijk lastig zijn om een kwalitatief goede ploeg samen te stellen maar met Gesink, Kruijswijk, Kelderman, Hofland en Vanmarcke heb je echt wel vijf hele goede renners. Het is alleen jammer dat Kelderman en Hofland dit jaar geen stap vooruit hebben gemaakt.

Voor de ploeg zou het beter zijn als ten Dam vertrekt. Tuurlijk is hij populair onder de fans maar het is geen afmaker en je moet in een grote ronde hem niet willen uitspelen als kopman. Daarnaast zal hij behoorlijk op de begroting drukken.

Sam Oomen is een geweldig talent maar ik ben bang dat hij bij een andere WT ploeg gaat tekenen. Met Steven Lammertink heeft de ploeg al een talent binnen gehaald.

Overigens lijkt het mij niet verstandig om de van Poppels naar TLJ te halen. Met Kruijswijk, Gesink en Kelderman weet je dat TLJ de komende jaren voor klassementen gaat in de grote rondes en met Danny van Poppel moet je echt wel een goede lead out meenemen. De ploeg kan op dit moment nog niet op twee vlakken meedoen.

Laatst gewijzigd
Onie

Talent Tamaree in vorm is sowieso beter dan Kelderman en Gesink in vorm bij elkaar.

Sarcasme is soms moeilijk te zien op internet, maar ga ervan dat dit het geval is hier. Gesink in vorm is toch echt een stukje beter dan Taaramae.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Maar waarom zou Van Poppel niet een klassiekercoureur kunnen worden?

Mathias Frank

Die malle, knotsmalle Gesink, die thuis nog in de gebreide truien van zijn moeder loopt.

Yeez

Ook kelderman geeft in een interview (nos) aan dat hij met een betere ploeg
Meer kans had gemaakt voor de eindoverwinning, toch zorgelijk als renners (helemaal kelderman) dit gaan zeggen. Jullie mening hierover?

WieVis

Zou clement niet haalbaar zijn, die wou toch naar iam om het tijdrijden nu tlj zo goed aan het tijdrijden is zou hij toch ook hier passen

xistnc

'@jessevdalen
Hoezo? Je kunt groen toch maar beter groen noemen, als iedereen het met elkaar eens is dat het groen is?

Bovendien zegt hij het constaterend/uitleggend en niet verwijtend. Wie wil kan dat laatste er van maken, natuurlijk.

En qua programma: hij rijdt nu nog Arnhem-Veenendaal, de Canadese koersen en het WK TTT.

Laatst gewijzigd
mooiman

wat ik al eerder heb aangegeven: dat als je in de kelder van de WT presteert het heel lastig wordt goede renners aan te trekken en de beteren te houden: kelderman geeft daar ook weer een signaal over af. Met een goede ploeg had hij veel meer kans gemaakt in Eneco

Yeez

'@xistnc ik snap ook dat kelderman gelijk geeft, maar Als je kopmannen dit gaan zeggen moet de ploeg toch wel een keer aan de bel gaan trekken en wat versterkingen halen, kan me niet voorstellen dat daar het geld niet voor is.

xistnc

'@mooiman
Waar geeft hij dat signaal af? Of is dat jouw interpretatie? Ik hoor het hem niet zeggen.

@jessevdalen
Als jij 5 euro zakgeld per week krijgt, kun je er ook maar 5 per week uitgeven. Misschien had Wilco vooral zelf met zijn vuist op tafel moeten slaan, bij het samenstellen van de ploeg voor de Eneco Tour. Echte leiders doen dat. Of er dan nog wat mogelijk was geweest weet ik niet, gezien de situaties van Ten Dam en Martens op dit moment.

kelderfan

'@jesssevdalen
Ik denk, dat Kelderman gewoon gelijk heeft. Zoals ik al eerder heb gezegd, komt 't ook door de te kleine groep renners. Flens moest 6* achter elkaar aan de bak en Wagner reed geblesseerd rond en Tjallingii moet gelijk door naar de Vuelta. Dan kun je van de knechten moeilijk verwachten, dat zij elke keer 100% zijn.

S. Morgenstern

Waarom kun je je dat niet voorstellen? Ik heb vooral het idee dat nogal wat mensen zich dat niet willen voorstellen.

1 2 ... 74 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.