Team LottoNL-Jumbo 2015

1 2 ... 79 ... 182 183
xistnc

'@Jacco
Maar er is geen code om de term 'ikzelf' te vermijden?

Timocycling

Ik ben ook nooit een renner tegengekomen met Lotto Jumbo shirtje nu je het zegt. Zelf heb ik overigens een Trek shirtje, die kom ik ook nergens tegen haha. Wel vaker Sky en BMC.

Jacco van Stierop

Even een citaat uit het artikel van Danny Nelissen:

“Via WhatsApp blijven fans op de hoogte en krijgen ze andere exclusieve content van het team dan de gebruikelijke content op de team website, Twitter en Facebook accounts. Duizenden meldden zich aan zonder daar echt reclame voor gemaakt te hebben. Iedere betaalde fan krijgt toegang tot de app-dienst als ze voor een jaarlijks bedrag van € 10,- lid worden van de fanclub. Op de dienst worden ook quizzen gehouden en op vragen wordt een enorme engagement genoteerd. Hoeveel? Dat willen ze uit concurrentie oogpunt niet vertellen bij LottoNL-Jumbo.”

Ik heb het nu een aantal keren overgelezen maar echt snappen doe ik het niet. Iemand kan zich dus zomaar aanmelden voor de Whatsapp, hij/zij hoeft er geen eens reclame voor hebben gemaakt! En nog mooier: hij/zij krijgt ervoor betaald: “iedere betaalde fan”. Maar hij/zij moet dan wel 10 euro dokken om lid te worden van de fanclub. Nu gaat het bij mij mis, nu raak ik de draad kwijt.

@ xistnc
Jij lijkt mij de uitgelezen persoon om helderheid te verschaffen. Je hebt blijk gegeven dat je veel waarde hecht aan mooi en correct Nederlands. Als dit krom Nederlands zou zijn had je zeker aan de bel getrokken, daar ben ik zeker van. Bovendien onderschrijf je het waarheidsgehalte (“Wat overigens niets afdoet aan de waarheid van wat hij schrijft”, prachtige zin!). Kom, leg dit bovenstaande citaat eens uit in heldere zinnen aan ons leken, want taal is zeg maar echt jouw ding.

xistnc

'@Jacco
Het gaat er niet om of het krom of recht Nederlands is. Maar het gebruik van termen en zinsneden als 'ikzelf denk/vind' (met of zonder spatie tussen ik en zelf), 'ik denk/vind persoonlijk' of bijvoorbeeld 'laat ik me ook eens in de discussie mengen', dat zegt iets over hoe je bewust of onbewust naar jezelf kijkt ten opzichte van je gesprekspartners.

Kun jij bijvoorbeeld uitleggen waarom 'ikzelf' voor jou meer uiting geeft aan je mening (meer dan 1 keer, overigens) dan wanneer je gewoon 'ik' zou gebruiken?

Jacco van Stierop

'@xistnc

Niet geheel bewust heb ik enkele keren ‘ikzelf’ (jawel, zonder spatie) gebruikt. Waarschijnlijk doe ik dit om aan te geven dat het om een persoonlijke mening gaat en niet een mening zoals die hoort te zijn.

Vergeef mij mijn plagerij, je schrijft zeer correct Nederlands, zeker in vergelijking met heel veel andere scribenten.

Rahim Vlasblom
admin

Het moet inderdaad betalende fan zijn en niet betaalde fan. Lijkt me dat iemand rondom Danny hierop zou moeten letten. Maar Jacco ik denk dat jij dit zelf ook wel begrepen had, je komt niet over als een domme jongen :)

Jacco van Stierop

Laten we aannemen dat het allemaal waar is wat Danny Nelissen heeft geschreven. Één van de twee hoofdsponsors van TLJ heeft een succesvolle reclamecampagne gevoerd. Volgens Danny succesvol omdat de wielerploeg veel ‘goodwill’ heeft gekregen, Nederland is van TLJ gaan houden.

Da’s mooi maar wat heeft dat voor concrete consequenties? Komt er meer geld beschikbaar? Gaan de renners er harder door rijden?

Is de campagne voor de supermarkt-keten zelf ook succesvol geweest? Succesvol in de zin dat er meer omzet werd gedraaid dus ook meer winst? Het succes van de campagne was te danken aan het wielerteam dus gaat er dan ook een substantieel deel van de extra winst naar de wielerploeg?

Als de campagne niet zo winstgevend is geweest voor de supermarkt-keten maar meer bedoeld was om het wielerteam een hart onder de riem te steken, was dat dan het geïnvesteerde geld waard? Of laat ik het anders zeggen: met het geld dat is uitgetrokken voor de campagne (230.000 shirts, tv-reclames etc.) kun je ook een neo-prof minstens één seizoen laten meedraaien in het wielerteam. Of heb je toch meer aan die ‘goodwill’?

Ik gooi het maar in de groep, ik weet de antwoorden ook niet.

Tot slot nog even een rekensom. Voor zo’n shirt had je 25 zegels nodig, je kreeg 1 zegel per 10 euro aan boodschappen, er zijn 230.000 shirts ‘verkocht’. De omzet was dus 10 x 25 x 230.000 = 57,5 miljoen euro. Minstens, want bij 18 euro aan boodschappen kreeg je ook maar 1 zegel.

Jacco van Stierop

'@rahimns

Tuurlijk, maar ik moest het even in een vorm gieten.

jerteg

Ik vond deze Tour ook (qua Robert Gesink) de mooiste Tour sinds ik hem volg (6/7 jaar). Dat zal er denk ik ook wel mee te maken hebben.

Hermannmg

Ben het niet helemaal met de collum van Danny eens. Hij doelt er op dat er scharen nieuwe fans zijn ontstaan door de reclame met Joop en z'n gele trui. Denk eerder dat deze fans zijn ontstaan door het kijken naar de tour en het zien van een frisse Gesink (zowel in de benen als tussen de oren), Jos van Emden rijdt "opeens" een prachtige tijd in Utrecht en volksheld LTD blijft toch maar door gaan, wat hem ook gebeurt.
Dacht zelfs dat het spotje met Joop verkozen was tot meest irrante reclame van het jaar.
Al met al kan Jumbo de verdiende extra centen een geldinjectie geven aan de ploeg, heeft iemand enig idee wat het budget nu is, dacht zelf aan ong. 10 miljoen?!

stijnlah

Ik denk 10 miljoen met de schaatsers inbegrepen.

diegodon

de kans is groot dat Danny en Boy van Poppel naar TLJ gaan ,
zo blijkt uit het interview met de NOS .
zou een opsteker zijn voor het team van volgend jaar een afmaker
die zich goed ontwikkeld.
gezien Bonifazio en Theuns officieel zijn gecontracteerd .

elrio

Het effect van een goede marketing actie zoals deze zal hopelijk in ieder geval zijn dat Jumbo eerder het contract zal verlengen in zake de sponsoring. Dit zorgt ervoor dat TLJ eerder weet waar ze aan toe zijn en zo misschien meer lange termijn planning kunnen doen en renners makkelijker een beter (met beter bedoel ik hier voor langere tijd) contract kunnen aanbieden omdat ze meer zekerheid hebben. Wie weet misschien hebben Slagter en Van Baerle wel niet voor TLJ getekend omdat er nog maar voor 1 jaar zekerheid is wat betreft sponsoring.

xistnc

Ik vond deze Tour ook (qua Robert Gesink) de mooiste Tour sinds ik hem volg (6/7 jaar). Dat zal er denk ik ook wel mee te maken hebben.

Kan ik me voorstellen. Maar kun je bijvoorbeeld uitleggen waarom je deze Tour mooier vond dan die van vorig jaar (ritzege Boom, Ten Dam en Mollema in top-10) en die van het jaar daarvoor ('Bau en Lau' lang hoog in klassement, Mollema uiteindelijk 6e)?

Yeez

'@diegodon dan mag jij mij eens op dat interview wijzen.

xistnc

'@jessevdalen
nos.nl > sport > bingo

Yeez

'@xistnc ja snap ik, maar is het recent of al iets ouder? Krijg hem op de nos-app namelijk niet gevonden.

Yeez

Gevonden, dank! Na het lezen en horen van dit interview neig ik er naar dat ze toch naar tlj komen :)

Poeksel

http://nos.nl/artikel/2052708-van-poppels-gaan-voor-etappezege-in-vuelta.html dus. Klinkt positief ja!

richardm

Zou inderdaad een goede aankoop zijn denk ik. Danny heeft bewezen toch al verder in zijn ontwikkeling te zijn dan Hofland.
TLJ heeft dan voor volgend jaar toch wel een aardige sprint tak hoor met jongens als Van Asbroeck, V. Winden, Hofland en de van Poppels.

We gaan het zien!

xistnc

Danny heeft bewezen toch al verder in zijn ontwikkeling te zijn dan Hofland.

Hoe dan?

jerteg

'@xistnc, vooral door de interviews, de lach, en 'de comeback' van Gesink. Mollema en Ten Dam in 2013 was ook mooi, alleen daar zit niet echt een verhaal achter. Daarbij komt ook nog dat Gesink mijn favoriete renner is.

Yeez

Vattenfall:
Hofland
Leezer
Hofland
Flens
Vanmarcke
Van emden
Martens
Wagner

Stond op de officiele site, betekent dat wagner dus nog een wedstrijd rijdt, integenstelling wat op de lj-site stond (dat hij na de eneco tour zijn seizoen beëndigde).

xistnc

'@jessvdalen
In tegenstelling tot wat in jouw lijstje staat, zal Hofland niet twee keer van start gaan in de Vattenfall-koers. Althans niet dit jaar.

Laatst gewijzigd
StonedCamel

'@jesse:
Ik zie twee keer Hofland, dat is mooi, is de kans groot dat er iig 1 van de twee in een goede positie aan de sprint begint :)

1 2 ... 79 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.